Voi argh että ärsyttää, kun olen "riippuvainen" miehestäni!!
Tänä viikonloppuna olis vihdoinkin aikaa (ja rahaa!) tehdä asioita, joita olen pitkään halunnut tehdä. Haluaisin tapetoida olohuoneesta yhden seinän, TAI tapetoida kuopuksen huoneen, TAI käydä Ikeassa ostamassa olkkariin yhden ihanan tuolin...
ehdotin näistä jokaista miehelleni tässä aamusella.
Mies ei suostu mihinkään.
Ja näin ollen mäkään en voi tehdä näistä mitään, vituttaa.
Ikeaan en osaa ajaa, lisäksi en edes saa ajaa isompaa autoamme (johon se tuoli mahtuisi) se kun on kuorma-autoksi rekisteröity, eikä mulla ole korttia.
Tapetointi yksin taas ei onnistu.
Enkä usko, että kukaan kavereistani olisi kovin innokas viettämään viikonloppuaan meillä tapetoiden...
Joten nää kaikki jää taas tekemättä, kun mies ei ole halukas auttamaan. Mua niin ärsyttää. Tämänkin viikonlopun siis mies vaan nukkuu, katsoo televisiota sohvalla perse homeessa, tai pelaa tietokoneella.
Ja mä varmaan sit siivoan kämppää ja tylsistyn, ja mietin mitä kaikkea olisin halunnut tehdä.
Olen kateellinen kaikille teille, joiden miehet TEKEE teidän kanssanne jotain mitä haluatte!
Kommentit (43)
Olet kyllä tod kädetön. Kannattaisiko harrastaa asioita joihin kykenet?
Tsemppiä ap. Minusta sinä et ole toiminut millään tavalla väärin odottaessasi ja toivoessasi että miehesi osallistuisi noihin hommiin. Miehesi puolestaan vaikuttaa ärsyttävältä. Mäkin pahoittaisin mieleni tuommoisesta. Toivottavasti vietit kivan päivä kaikesta huolimatta.
Ja teille jotka moititte ap:tä, niin ihanko tosissanne olette että mieheltä ei ikinä tule odottaa mitään? Ihan vaan sen kun makaa, hoitakoon nainen kaikki hommat?
on tässä: AP puhui asiasta miehelle tänä aamuna.
En tiedä miestä, mutta itse, niin kotiäitinä ollessani tai työssäkäyvänä saattaisin olla suunnitellut lataavani akkuja stressintäyteisen viikon jälkeen tai tekeväni jotakin muuta, ja jos puoliso aamulla sanoisi, että minä kuule haluan tehdä tänään näin - jotain niin suuritöisiä juttuja, että käytännössä voi laskea koko päivän siihen menevän, kokisin asian niin, että puolisoni on todella itsekäs eikä ajattele minua yhtään. Mutta jos sanoisi aikaisemmin viikolla, että haluaisin tehdä asian x, sopisiko ensi viikonloppu vai kenties seuraava, ja sovittaisiin milloin asia tehdään, homma hoituisi ilman mukinoita ja voisi olla kivaakin.
Mä tarviin yleensä hiukkasen varoitusaikaa asioihin, jotta se olisi mukavaa, ja jos ei sitä ole, ensimmäinen reaktio on, että ei onnnistu, sinä et minua pomottele ja määräile.
Ei ole miehen vika jos et osaa tehdä yksin mitään. Nyt sun on korkea aika alkaa opetella.
Ei ole miehen vika jos et osaa tehdä yksin mitään. Nyt sun on korkea aika alkaa opetella.
kuorma-autolla, vaikkei ole korttia? Maksatko sä sakot?
Ja miten ihmeessä tapetoit täysin yksinäsi, oletko koskaan tapetoinut? Kyllä siihen tarvitsee toisen auttamaan, edes hetkellisesti tiettyihin vaiheisiin.
ap
joko pyydät kuskiksi jotain kaveria, jolla on c-kortti tai lainaat joltain peräkärryn :) Näin olet riippumaton miehestäsi.
Ja tapetointi onnistuu ihan hyvin yksinkin. Laitat sen liisterin seinälle etkä tapettiin ja tapetin parvekelaatikkoon lattialle seinän viereen ja sieltä vain sitä tulee vetämällä kuin vessapaperia. Sit vaan katkaset sopivasta kohtaa kun tapetti on seinässä kiinni. Ja jos menee vituralleen, niin ainahan voi sit joskus tapetoida uudestaan! Jos ei oo tarpeeksi isoja tikkaita, osta ne samalla reissulla kuin tuoli.
Lopeta siis valitus ja itsesääli, et todellakaan ole riippuvainen miehestäsi :)
ettei se tuoli mahdu pienempään autoon? Pakkauksen koon näkee nettisivuilta.
Oon samaa mieltä ekan vastaajan kanssa, eli katso peiliin. Mikset voisi lähteä Ikeaan pienemmällä autolla ihan muuten vaan. Tuoli mahtuu kyytiin jos mahtuu, jos ei niin osta vaikka henkareita, kiertele rauhassa koko tavaratalo, käy läheisissäkin liikkeissä jnejne. Mihin Ikeaan muuten olisit menossa? Niihin on hyvät opasteet, eli osaat kyllä ajaa sinne.
kuorma-autolla, vaikkei ole korttia? Maksatko sä sakot?
Ja miten ihmeessä tapetoit täysin yksinäsi, oletko koskaan tapetoinut? Kyllä siihen tarvitsee toisen auttamaan, edes hetkellisesti tiettyihin vaiheisiin.
ap
ei tarvitse tunnustaa, että itsessä on vikoja tai että tilanteen parantaminen vaatisi omia toimenpiteitä. No, kitise vaan palstalla ja kiukuttele, äläkä vahingossakaan ala tehdä mitään oma-aloitteisesti yksin. Mulle se on ihan sama.
auto, pyydä Ikeasta Ikea Family -kortti, osta tuoli ja hae Ikea Family -kortilla ilmainen peräkärry. Tuo tuoli kotiin. Palauta peräkärry.
joko pyydät kuskiksi jotain kaveria, jolla on c-kortti tai lainaat joltain peräkärryn :) Näin olet riippumaton miehestäsi.
Ja tapetointi onnistuu ihan hyvin yksinkin. Laitat sen liisterin seinälle etkä tapettiin ja tapetin parvekelaatikkoon lattialle seinän viereen ja sieltä vain sitä tulee vetämällä kuin vessapaperia. Sit vaan katkaset sopivasta kohtaa kun tapetti on seinässä kiinni. Ja jos menee vituralleen, niin ainahan voi sit joskus tapetoida uudestaan! Jos ei oo tarpeeksi isoja tikkaita, osta ne samalla reissulla kuin tuoli.
Lopeta siis valitus ja itsesääli, et todellakaan ole riippuvainen miehestäsi :)
suoraan seinään laitettavaa tapettia.. mulla on tapetti jo hankittuna, ja se on sellaista joka pitää liisteröidä ja antaa vettyä, ei voi laittaa vaan suoraan liisteröityyn seinään siis.
Ei mun kavereilla ole kenelläkään c-korttia, peräkärryistä puhumattakaan.. Asiat saa kuulostamaan yksinkertaisilta, ja onhan ne sellaisia, siis JOS nyt olis olemassa sellanen tuttu, jolla OLIS peräkärry, tai se c-kortti. Mutta kun ei ole...
ap
Todennäköisesti tässä käy vielä niin, että ei se mies kestä katsella kun yksin yrität tapetoida, tulee viereen neuvomaan ja lopulta toteaa "Anna mä näytän!". Eli et joudu tapetoimaan yksin.
auto, pyydä Ikeasta Ikea Family -kortti, osta tuoli ja hae Ikea Family -kortilla ilmainen peräkärry. Tuo tuoli kotiin. Palauta peräkärry.
matkaa, joten tulee "hiukan" turhaa ajelua jos vielä pitäis ajaa toiset 300 km palauttamaan sitä peräkärryä..
ap
on hyvät opasteet, tottakai ne haluaa että mahdollisimman moni sinne löytää! ja jos ajat harhaan, niin siitä ei sakoteta ellet tee uukkaria moottoritiellä.
Vai onko kyse siitä, että haluaisit nimenomaan tehdä miehesi kanssa (jotain) yhdessä ja nyt suutuit kun hän ei innostunut sun keksimästä ohjelmasta?
Arvaan, että teiltä on lähimmälle huoltoasemallekin matkaa vähintään 200 km? Nimittäin huoltsikoilta saa vuokrata peräkärryjä tosi halvalla.
Miksi olet ostanut sellaista tapettia, joka on hankala laittaa? Ja sitä paitsi, en ymmärrä miksei tuollaistakin saa yksikseen kunhan on vaan varovainen (ellet ole joku 90 senttinen kääpiö)?
Miksi ihmeessä sinä ajattelet, että "mies auttaa"?
Ei se ole mitään yhdessä tekemistä, että toinen tekee ja toinen vain auttaa. Jospa sinä aluksi opettelisit ihan toisenlaiset toimintatavan.
Älä käskytä miestäsi AVUKSI vaan keskustele ja suunnittele hänen kanssaan yhdessä ne asiat.
Se on taitolaji, että osaa puhutella miestä niin, etä hän luulee itse keksineensä niin tapetoinnin kuin Ikea-reissun. Mutta sitä voi ihan opetella. Aloita kierrellen tarpeeksi kaukaa, vaikka siitä, kuin nuo kuopuksen huoneen seinät ovat tuollaiset, eikö sinunkin mielestäsi pitäisi tehdä niille jotain. Älä sano sinä itse ollenkaan sanaa "tapetointi" vaan anna miehen keksiä se ihan itse. Sitten sinä riennät 'avuksi' miehelle, jotta hänen ei sentään ihan yksinään tarvitse sitä tehdä.
Ja ryhdy hankkimaan sitä kuorma-autokorttia jo ensi viikolla.
ja sit kun mies mussuttaa kotiinkuljetusmaksusta, niin tuumaat, että mitäs et lähtenyt kuskiksi.
Ja se tapetointi. Johan nyt on markkinat jos ei nainen saa ite tapettia seinälle. Nih.
Susta ois vaan ollu söpöö ja kivaa kun mies on sun apurina ja juoksupoikana.
En voi mitään sille, että asutaan kaukana kaupoista, ettei mulla ole kuorma-autokorttia (ja ei todellakaan ole varaa alkaa sitä ajamaan ensi viikolla) eikä ystäväni omista peräkärryä tai c-korttia.
Tehän ette tietysti miestäni tunne, joten ette voi tietää ettei hän todellakaan tule auttamaan, jos alan yksin tapetoida, jos on jo kerran sanonut ettei aio tulla touhuun mukaan. Jääräpäiden kuningas..
Kyllä sitä on tilanteita, johon tarvitsisi toista avuksi. On paljon asioita, joita teen yksinänikin, eli en mä nyt ihan avuton ole (vien mm. meidän henkilöautoa aina katsastuksiin ja huoltoihin, lisäksi hoidan kaikki kotityöt ja lasten hoidot miltei 100% itse jne.)
Mutta se siitä. Lähden tästä jokatapauksessa jonnekin, jottei tarvitse katsella miehen sohvalla makailua.
kiitos ja hei
ap
ei siihen kaveria tarvita. Meillä ei kumpikaan heti syty, toisen hetken pääähänpistoihin.Kiristämällä et mitän muta saa kuin riitaa!!
olis sellanen auto johon mun kortti ei riitä niin ilman muuta ajaisin sen kortin autokoulussa.
Jos siis on sellanen auto joka tulee olemaan pidempäänkin.
Meillä on 7-hengen tila-auto ja pakettiauto. Molempia ajelen.
Mua ärsyttäis jos olisin joka asiassa riippuvainen miehestä.
Jos ei ole koskaan vetänyt peräkärryä niin sekin kannattaa opetella. On helppoa.
Mies ei joka kerta jaksa tai kerkeä mun mukaan ostoksille. olen hakenut ikeasta milloin mitäkin. Käynyt sohvia hakemassa.
Ukot on toisessa päässä nostaneet autoon ja kotiin tullessa nostetaan sitten yhdessä pois autosta.