HEINÄKUISET 2012
Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012
Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!
Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat
Kommentit (366)
Mitään en ole hävittänyt, turvakaukalokin ostettiin uutena edelliselle, kun nelosen jälkeen sen möin...
äitiyspakkauksen otan pakkauksena, koska on vaan niin ihana tutkia niitä vaatteita sitten lasten kanssa.
Uuden rintapumpun meinasin kyllä hankkia, mulla on entinen sellainen pieni sähkökäyttöinen, mutta sitä niin kovasti alussa tarvitsen, että ajattelin hankkia sellaisen millä saa kummatkin rinnat kerralla?josko aikaa jäisi siten muuhunkin kuin rintojen tyhjentelyyn???
ihanaa odotus aikaa kaikille, Hiihto-lomaa odotellessa..
tervetuloa Marjonen1
Heippa kaikki!
Olen lueskellut ahkerasti teidän muiden kirjoituksia, mutta en ole vielä itse saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.
Elikkäs esikoista odotellaan ja laskettuaika 20.7, nyt siis menossa 19+6.
Maha on kasvanut mielettömästi yhtäkkiä viikossa - kahdessa :) Viikonpäästä olisi rakennultra, jännittää! Haluaisimme tietää sukupuolen etukäteen :)
Ostin netistä dopplerin kun olen muutamaviikko sitten huolissani kun en ollut tuntenut mitäänliikettä ja mahakaan ei ollut kasvanut. Sieltähän ne sydänäänet löytyi ja olen niitä nyt pari kertaa viikossa kuunnellut :) Nyt tuntuu jo päivittäin potkujakin.
Mitään ei olla vielä vauvalle hankittu. Katsotaan jos saataisi se sukupuoli selville niin sitten voin alkaa ostella oikeen kunnolla :D
Tulipahan nyt tekstiä!
T. Heinis86 + vauva 19+6
TAKAS LINJOILLA!!! ihanat häät oli ja rouva on oikein tyytyväinen avioelämään.hääyö meni ihanasti vauvelin liikkeitä seuraillen ja tunnustellen.likka potkii niin että liikkeet näkyy vatsanahan läpi.:) neiti sai aivan ihania vaatteita ja tarvikkeita lentolaukullisen..mm.vaaleanpunaisen samettimekon ja mustavalkoisen villakangastakin ja kultaiset sandaalit :) maanantaina olis neuvola ja sit täytys varata se 4D.mulla oli istukka kohdunsuun edessä vielä joten sekin tsekataan samalla että onko noussut pois jo.
Myy85, katoitko niit ABC:n tuplia? Niis on isot pyörät eikä oo maksan käytettyyn paljoa. http://94.246.113.70/image/images/85/8551777719.jpg siin kuva jos näkyy.
Tavaroiden sijaan mietityttää enemmän näin ensikertalaisena monet muut kysymykset vanhemmuudesta ja vauvanhoidosta.
Mutta toisaalta kamoista on helppo kirjoittaa eli:
Me noudimme ensimmäiset (ilmaiset, osa lainassa ja osa omaksi) tavaranyssäkät kavereilta viikonloppuna. Nyt on mm. muutamia vauvanvaatteita, turvakaukalo, makuupussi, liinavaatteita, muovifroteealustoja (vai mitä ne lienevät viralliselta nimeltään), maidonkeräimet. Samalla sain lisää kivoja äitiysvaatteita.
Tuttavapiiristä lahjoitetaan myös pinnasänky: niukan tilan vuoksi varmaan sitä käytetään myös hoitopaikkana eli varsinaista hoitopöytää ei näillä näkymin hankita.
Oletettavasti vaatteita ja muuta kamaa tipahtelee myös lisää vähitellen, ja taitaapa omien vanhempienikin luona olla vielä minun ja sisarusteni vanhoja potkupukuja yms.
Toivon, että vaunutkin löytyvät kavereiden kautta. Kestovaippoja aiomme ostaa käytettynä.
Koska meillä on siis edelleen vähän tilaa, niin harkinnassa on ammeeksi kokoontaittuva Flexi Bath.
Äitiyspakkauksen aiomme ottaa myös.
4D-ultraan emme mene.
Kaunista kevättä kaikille!
rv 20+4
mulla on kaikki tarvittavat kan jo kasassa paitsi vaunut. hoitopöytää ja ammetta en edes ota kun ovat aivan turhia!! mulla on jo emmaljungan kovakoppa joka kiinnitetään runkoon joten sen takia katson emmaljungia.Me ei äitiyspakkauksia oteta kun hukutaan nyt jo noihin lasten vaatteisiin. ainoo mitä tarvii jossain vaiheessa hankkia on sitten toinen pinnasänky. meillä olis kahden viikon päästä ultra eikä millään jaksa odottaa!!
myy85 & kaksoset 19+0
.....ja elämä edessä :) Ihanaa, kaikki oli hyvin vauvalla, oli aika iso möhkäle jo (350g) ja saatiin sukupuolikin melko varmasti varmistettua :D
Eli PRINSESSA tulossa, jippiiiii!!!!! Pari valkoista viivaa näkyi jalkojen välissä eikä mitään ulokkeita :D
Ultra kesti vaan n. 20 min ja kaikki oleellinen tuli esille, myös tietty sormien määrät ja että on suorat nilkat :)
Tuntuu, että olen maailman onnellisin ihminen tällä hetkellä,vaikka tällä hetkellä samassa tilassa olevia meitä on monta!
Olen siis nyt 20+4 ja potkut näkyi tänään jo mahan läpi kunnolla :)
Todellakin kiinnostaisi tietää, että mitä vauvoille / vastasyntyneille puetaan heinäkuun helteinä?
jaksamisia kaikille ja hyvijä vointeja :)
Liityn kasvavan mahani kanssa joukkoonne :) Olen heinäkuun alussa onnellinen tyttövauvan äiti. La 8.7. Nyt viikkoja 22 tasan. Uskomattoman hyvin näkyi rakenneultrassa sirot kasvot vauvalla, kaikki tärkeät asiat kunnossa. Hiukan ehdin ajatella olisiko poika vuorossa neljän tytön jälkeen, mutta prinsessasarja jatkuu :) Vanhin meillä poika kuitenkin. Piti heti ostaa tytölle söpöä vaatetta, osan olen laittanut jo pois, kun kuopus kohta 4v. Meillä on kokemusta kesävauvoista, kesällä neljät synttärit :)Olen pukenut pitkähihaista aina vastasyntyneelle, jalat palelee helposti, eikä trikootumputkaan ole turhat. Muutenkin pikkuinen raapii helposti kasvojaan, niin tumput ihan tarpeen. Ajattelin itse ottaa sairaalasta lähtöön vauvalle sitten jonkun kevyemmän pehmeän päällysasun sisävaatteiden päälle autoon. Ihan helleasua vasta sitten myöhemmin, toivotaan että saadaan lämmin elokuu ja kesää jäljellä vielä vauvan jälkeen!
Rintapumppu on hyvä olla valmiina, sitä tarvitaan heti kotona. Ammetta en taida hommata. Iso pesuvati taitaa toimia meillä edelleen, ja kodinhoitohuoneessa on iso allas. Hoitopöytää en ole myöskään koskaan tarvinnut, alusta vain tason päälle. Yritän karsia turhaa tavaraa pois, kun niitä kuitenkin väkisin kertyy vauvan myötä. Pakkausta en ota, kun entiset peitot ym. tallessa, ja vaatetta on kiva hommata omannäköistä, myös kirppareita suosin. Uudet autoon mahtuvat sateenvarjorattaat kyllä aion hankkia. Mulla liikkeet tuntuneet jo 16 vk alkaen, ultrassa näkyi kivasti potku, jonka myös tunsin selvästi. Mukavaa odotusta ja pesänrakennusaikaa kaikille heinäkuisille!
Taitaa siis olla prinsessojen vuosi!!
Rakenneultrassa kaikki Toukkaneidillä hyvin! Nyt voi tämä mammutti tiputtaa ison kiven sydämeltään... Isukki toipuu shokista, hän kun odotti poikaa vaikka koko ajan juteltiikin että pääasia että lapsi on terve.. =) Toukkaneiti painaa 342g ja on n.20cm pitkä. hirmu touhukas tuntuu olevan ja kätilökin sanoi että kaunis nöpönenä neidillä on. Saatiin aivan mahtavat kuvat taas mukaan..
Kaikki hyvin, ei muuta ku kevättä kohti!
Mammutti, isukki ja toukkaneiti =) 20+4
odottaville ja tervetuloa uusille. Kylläpä tuntuu nyt olevia prinsessoja tulossa:) Ihanaa!
Mekin käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin. Ei oo kyllä koskaan ultrattu noin perusteellisesti kuin nyt. Oon varmaan lukenut liikaa vauvalehtiä, joissa on ollut juttuja, mitä kaikkea voi olla ja tulla, vaikka kaikki olis mennyt hyvin niin tuntuu ihmeeltä, että voi edes syntyä terveitä lapsia. Joku pariskunta sai huonoja uutisia, kun oltiin ultrassa ja sydämestä kouri, kun se rouva itki niin kovasti.
Mammutti mietti, että mitä hyödyllistä osais toivoa kummeilta. Mä sain kuopukselle kummeilta sellaisen vaunun suojan. Se korvaa sen harsopyykkipoikaripustuksen ja sen oon kyllä kokenut hyödylliseksi ja mieluisaksi.
Mulla on masu kasvanut kovasti. Ihana, kun se näyttää jo vähän vauvamahalta eikä vaan siltä, että oon syönyt liikaa herkkuja:) Paino on noussut ehkä 4kg:)
Mukavia odotuspäiviä kaikille!
Iloinen 20+4
Meillä rakenneultra ylihuomenna ja mitä lähemmäs mennään, sitä enemmän vaan alkaa jäänittämään! Toivotaan että kaikki olisi hyvin ja nähtäisi se sukupuolikin minkä varsinkin miä malttamattomana haluan jo etukäteen tietää :)
Laittakaa kaikki keillä mahdollisuus, niin mahakuvianne tänne, olisi hauska vertailla samassa vaiheessa olevien kanssa :) Voisin itse laittaa heti kun saan kameralta siirrettyä. Olen suunitellut, että haluaisin ottaa joka viikko kuvan mahasta, että voin myöhemmin katsoa kuinka se on viikko viikolta kasvanut.
Ihanaa, että teillä kaikilla on ultrassa ollut kaikki hyvin!
Kuinka hyvin muuten tunnette vauvan potkut tässä vaiheessa ja millä viikolla aloitte ne selkeästi tuntemaan?
Heinis86 ja pikkuinen 20+4
Ollaankin Mammutti86 ja iloinen80 ihan samoilla viikoilla ja päivissä :) Pisti silmään kun kaikkien kirjoitukset peräkkäin!
mäkin alan näyttää jo raskaaanaolevalta enkä vaan läskiltä.onneks häissä ei viel näkyny mahaa juurikaan niin sain sen unelmien hääpuvun.seuraavana päivänä olikin jo maha sitten nähtävillä:) painoa ei ole tullut kuin 1,5kg enempää lisää ja kolme viikkoa sit likka paino 324g.mäkin olen jo viikkoja puhunut et otettais masukuvia viikoittain mut enpä oo saanu aikasiks :D
joten sitä odotellaan kamalalla innolla! ja sitten tietää kumpia tulee meille... jännittää hirveesti! mulla maha on jo ihan kamalan iso itteäki ahistaa välillä ja aikaakin on vielä niin paljon jäljellä =) mulla painoo tullu vaan 2kg mutta kohta sitä alkaa tulee sit kunnolla kun vauvat kasvaa =) mä ilmottelen sitten maanantaina mitä sanottiin ja kumpia tulee. aurinkoista odotusta kaikille!!
myy85 & kaksoset 19+5
Tässä minun tilanteeni muutaman päivän takaa eli kuvanottohetkellä rv 21+5. Kasvutahti tuntuu kohtuullisen kiivaalta ja illalla olo vielä turvonneemmalta.
Potkut eivät itselläni ole kovin selviä ja niitä on vähän. Edelleen eniten liikehdintää tunnen illalla sänkyyn mennessäni, mutta vielä ei ole sellaisia tömäyksiä tullut, että esim. mies tuntisi ne vatsan päältä kädellään.
Kirpputorilta sattui käsiini Anita-tukivyö 2 eurolla. Ostin sen, kun edellispäivän 10 kilometrin kävely kipeytti alaselkää. Tuntuu ihan toimivalta tai ainakin niin haluan uskoa :)
Kaikille tasapuolisesti onnittelut rakenneultrien hyvistä uutisista. Ja johan onkin paljon prinsessoja heinäkuussa tulossa. =)
Muskotti: Ihana masu kuva. Minusta ei vielä edes uskoisi raskaana olevan. Sen verran nuo makkarat peittää kumpua, että näyttää vaan siltä, että on lihonut lisää.=(
Masussa möyritään kovasti. Tuntuu tosi hyvin ja illalla makuulla huomasin, että näkyi jo uloskin päin. Vilkas tyttö kuten sisaruksensakin.
Eilen kävin shoppailemassa ja täytyy sanoa, että oli pieni pettymys.
Viime vuosina kun olen poikia odottanut niin kaupan hyllyt notkui kaikkia ihania tytön vaatteita. Ja nyt esimerkiksi Lindexillä vaatteissa oli (minun mieleen) rumat värit ja sellaisia kalsari tyyppisiä ne vaatteet. Ei innostaneet yhtään.
Ja h&m:n liikkeessä ei ollut pieniä kokoja ollenkaan ainakaan niissä mitä minä olisin halunnut. Mukaan lähti vain muutamat sukat ja pienet myssyt. Kotona sitten piti laittaa hennesille netti tilaus.
Name it liikkeestä kipasin puklurättejä joista puolet oli siis vaaleanpunaisia/kuvioituja.
Lastentarvikeliikkeessä järkytyin kun huomasin vaaleanpunaisen pienen huppupyyhkeen maksavan 20e! Kyllä täytyy pinkki pyyhe jostain löytää halvemmalla.
Mutta ostin punaiset brion pinnasängyn hintaan 60e. Oli näyttely kappale ja oikea hinta 199e. Oli hyvä ostos.
Mulla olisi ollut varastossa brion pinnasänky projekti josta reunat olisi pitänyt korjata, mutta totesin, että aika näiden neljän lapsen kanssa on niin rajallista, että jospa en keksisi itselleni liikaa näitä juttuja kun olen muutenkin aika väsynyt.
Sitten ihastuin sellaiseen trille pinkki/puna monsteri reunapehmusteeseen joka olisi 4cm paksu ja varmaan oikein hyvä, mutta hinta 56e hirvittää.
On kyllä hieman liian kallis mielestäni. Ajattelin, että jospa kunnostaisin vanhan ja ompelisin päälle mieleiset kankaat ja tekisin pussilakanan, mutta taas totesin, että menee liian vaikeaksi kun vaan iltaisin saa rauhassa ommella ja en mä jaksa. Eikä kankaatkaan ilmaisia ole.
Käyn mielummin ikeasta ostamassa edulliset ja kivasti sänkyyn sointuvat petivehkeet.
Kyllä niihin tarvikkeisiin saisi mahdottomasti kulumaan rahaa jos sitä olisi.
Pian on kaikki hankittu ja hyvä niin. Loppu odotuksessa mun ei kannata kotoa mihkään lähteä shoppaileen. Vessa pitää olla sitten koko ajan lähellä, liikkuminen hidasta, supistelee ja lonkkiin särkee. Tässä vaiheessa on vielä niin ketterä liikkeissään. =)
Tulipas paljon turhaa höpötystä.
Mutta oikein ihania aurinkoisia kevät päiviä kaikille massun kasvattajille.
Sirppana ja tylllerö rv 21+4
Ollaankin Mammutti86 ja iloinen80 ihan samoilla viikoilla ja päivissä :) Pisti silmään kun kaikkien kirjoitukset peräkkäin!
Niin mie kattelin jo aiemmin että sattuupa sopivasti.. mulla itelläni on synttärit heinäkuun 4, tulevalla kummilla 19.7 ja mun veljellä 24.7... siihen mahtuu vielä mun vanhempien hääpäivä 9.7... jos menee yli ni sit ois 1.8 miehen vanhempien hääpäivä ja 4.8 anopin synttärit, että aika kovalla todennäköisyydellä osuu jollekin noista kuitenkin...
Saa nähdä kuin käy.. eilen ultran jälkeen olli masuasukilla hirmuinen meno päällä koko päivän, tännää ei oo sit tuntunu oikein mitään, taitaa levätä..mie oon vaan luonteeltani sellanen että hermostun nopeasti tai enemmänkin huolestun että jos toukkaneiti eii ilmoittele itestään ni mie varmaan tönin masua koko yön että edes jotain tuntisin, ihan höppänä olen, tiedän =)
ja nyt sen vasta huomaan että nuo hormoonit jotenkin vaikuttaa mielialaan ku töissä on olu hieman hankalia tilanteita ni nyt ne ahdistaa ihan helvetisti ja meinaa itku kotona tulla vaikkei niiden asioiden takia tartteis itteään rasittaa.. ja se että en tunne oloani yhtään omaksi itsekseni, jos joku tajuaa mitä tarkoitan... mie ärähdän silleen pikkasen jostain ihan olemattomasta asiasta sit menee pari minuuttia ja oon pyytämässä anteeks.. ikinä en oo ollu sellanen riitelijä ja huutaja, sitä en onneksi ole nyttenkään mut sellasta ihan pientä joka sit kiukuttaa..
mut kinder suklaa auttaa!! =)
pitääkin viikonloppuna ottaa taas kuva masusta, oon yrittäny ottaa silleen kahden viikon välein, mukavasti näkyy miten masu kasvaa. ja nyt tuo isäntä sano töistä tullessaan että mitenkäs sen tytöt voi
... jättää tekstiä pois jostain syystä...
isäntä on aika suloinen, alkaa vissiin tajuamaan pikkuhiljaa miten asiat on.. onnelliselta vaikuttaa!!
Mammutti ja toukkaneiti 20+5
... jättää tekstiä pois jostain syystä...
isäntä on aika suloinen, alkaa vissiin tajuamaan pikkuhiljaa miten asiat on.. onnelliselta vaikuttaa!!
Mammutti ja toukkaneiti 20+5
Ihanaa lukea että joku muukin on noin hyvin jo hommannut tavaraa, mua nimittäin kaikki pitää sekopäänä ku olen hommannut jo
pinnasängyn (käytettynä40e)
hoitopöydän (anoppilasta vuodelta -84)
ison kasan vaatteita 50-68 (ja joitakin ylikin mitä on sattunu johonkin vaatepakettiin kuulumaan)
kaks hoitoalustaa sekä pinnasängyn reunapehmusteet
petivaatteita iso kasa
harsoja
peitto ja tyyny (5e huuto.net ja aivan älyttömän hyvässä kunnossa)
kaikkea nalle puh tavaraa (sisustustaulut, pyyhkeet, pehmot yms)
sit mutsi osti mulle tuolto rokkibeibin nettikaupasta sellasen babyboxin jossa on vaippoja, hoitoöljyä, kosteusvoidetta, talkkia harsoja, vaatteita, fleecepuku ja fleece peitto...
Vaunut/turvakaukalon ja sitterin hankintaan haluaa osallistua kummit ja muu perhe niin ajateltiin ne hommata sit kesällä, kuitenkaan kun tätä tilaa ei meillä ihan älyttömästi oo..
hirveästi vielä puuttuu tavaraa mutta kyllä tässä onneksi on aikaakin, toivottavasti. mut silleen hyvällä mallilla jo hankinnat.
ja mie oon sellanen persoona että kaikki tänne heti ja nyt!! joten sitt kesällä on kiva ottaa rennosti ku suurin hankintatyö on tehty jo.
lisäksi kummit haluaa ostaa jotain tarpeellista niin niille pitäis miettiä jotain.....? ideoita?
tulipahan taas kirjoitettua pitkästä aikaa. olo on aika jees, mitä ny toukka on alkanu masussa mellastaa jo aika hyvin ja sen takia mulla maha sekasin ja välillä oksettaa.. painoa tullu melkein 4 kiloa ja massu näkyy selvästi.
nauvolan täti nauro että en mie vielä voi tuntea liikkeitä ku oon ekakertalainen mutta se taitaakin lukea kaiken "oppikirjoistaan" vielä.. =)
kevättä odotellessa...niin ja rakenneultraa joka 6.3...
Mammutti ja Toukka 19+4