Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET 2012

28.10.2011 |

Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012

Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!

Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat

Kommentit (366)

Vierailija
21/366 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikkarille siis pyysimme paperimme lähettämään. Sitähän ei sitten tosi tilanteen tullen tiedä, et jos siellä ei olekaan tilaa:) Me oltiin hormonipolin asiakkaina ja se tuntui jotenkin luontevalta valita sama sairaala myös synnytyssairaalaksi.

Toivomme että saisimme tietää sukupuolen. Meillä rakenneultra on 16.2 ja siitä parin vkon kuluttua on vielä se 4D-ultra. Halusin mennä tarkistuttamaan oman esikoisen vielä huipulle :)

Mulla on nyt 18+3 vkoja ja painoa on tullut 5-6kg. Oon nyt suurimmasta stressistä päässyt asian suhteen; pääasia että syön säännöllisesti ja järkevästi ja liikun tarpeeksi. Neuvolan terkkari oli ihan huippu kun eilen puhuimme asiasta ja kerroin taustani.

Olin eilen siis ekalla "kunnon" neuvolakäynnillä. Selvisi että minulle olisi pitänyt jo tehdä ensimmäinen sokerirasitus :( Eka neuvolakäynti oli vkolla 8 ja silloin kyllä kerroin terkkarille (joka ei siis ollut tämä "oma", vaan tosi ärsyttävä sijainen) että minulla todettiin PCOS ja siksi tarvittiin hoitoa. Sen PCOS:n vuoksi se olisi pitänyt tehdä. Mutta onni on että Naistenklinikalla silloin katsottiin mut sokeriarvoja ennen kun hoito aloitettiin, niin en jaksa sitä nyt murehtia.

Neuvolassa Pirkko antoi terkkarin etsiä sydänääniään ja etsimisen jälkeen ne sitten löytyi. Pikkuinen vaan alkoi taas leikkiä dopplerin kanssa, aina kun käy kuuntelemaan niin hän alkaa pyrähdellä tosi kovasti; lähelle-kauas ja sitten taas tullaan lähelle ja sitten taas häivytään. Liikkeitä en nyt ole tuntenut, mutta terkkari sanoi että voi helposti mennä vielä parikin vkoa ennen kun tunnen niitä.

Mä oon ihan kyllästynyt näihin pakkasiin. Iho on ihan korppuna ja rasvata sais monta kertaa päivässä. Nenäverenvuodot sain hallintaan kun aloin käyttää sesam-öljyä nenänlimakalvoille. Suukin kuivuu, oon syönyt ksylitolipastilleja ja juonut vettä paljon.

Vierailija
22/366 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta piisaa.. Leivinuuniin pistin aaumsella tule ja kohta puoliin taidan takkaakin lämmitellä.

Ihmeellisyyksiä ei tänne kuulu. Olen käyny kahteen kertaan ultrassa ja kaikki on hyvin. Sokerirasituksessakin kävin ja kuten jo itse arvelinkin, käru kävi. Ens viikolla pitää mennä kuuntelemaan ravinto opastusta ja hakemaan verensokeri mittari kotimittauksiin. Uuttahan tämä ei ole sillä kuopusta odottaessa raskausajan diabetes vaivasi myös. Silloin ei painoa odotuksen aikana tullut kuin 5 kiloa ;) Nytkin oli paino laskenut 700g vaikka ihan normaalisti olen syönyt eikä ole tarvinnut oksennellakkaan.

Ultrassa olen tosiaan jo kahteen kertaan käynyt kun ensimmäisellä kerralla kaveri ei halunnut kuin nukkua joten halusi ultraaja nähdä kaverin hieman isompana uudelleen. Niskaturvotus oli ok ja veriseulassakaan ei hälyttävää. Kuvia olen saanut molemmilla kerroilla, kaiken kaikkiaan 10 kuvaa on pienestä. Ultraaja otti kuvan missä näkyi hyvin nenänpää ja toisen käden sormia :) Yhdessä kuvassa näkee hyvin kuinka pieni ottaa koko olemassa olevan tilan haltuunsa kun pitkin pituuttaan makaa ;) Niitä kuvia on sitten veljien kanssa katseltu useasti. Veljiltä en saanut kuin jokaiselta yhden kuvan aikanaan :(

Omppu4 ja Helmeri rv 15+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/366 |
04.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos saan valita niin naistenklinikalle menen. ultrat on ainakin vielä lohjalla että eiköhän ne sitten sieltä lähetä eteen päin. mä kans kävin siinä sokeri testissä mutta ei sitä sit voitukka ottaa kun oksensin sen heti ulos. seuraava ultra on 12.3 ja meinaan kysyä kumpia tulee että osaa laittaa valmiiks. paino on täällä vaan tippunu kaikkiaan 10kg johtunee niin rajusta pahoinvoinnista ja kun vielä en pysty kunnolla edes syömään. liikkeitä ei tunnu täälläkään enkä kyllä vielä edes odota että tuntuis.

myy85 ja kaksoset rv 15+1

Vierailija
24/366 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täytyy lähteä lapsia kerhoon ja eskariin viemään. Äskön lähti ekaluokkalainen kouluun.

Aamut on aika sekavia.

Mutta nopeasti kysäsen. Onko miss understood tai muut innostuneet punakalaali testiä tekemään viime päivinä?

Minä löysin vihdoinkin kotoa ruokasoodaa ja tein sen testin ja ei pihissy eikä kuplinu ei niin mitään.

Joten sekin tyttöä sanoisi.

Oi miten jaksaa vielä kaksi viikkoa uktraa odotella. Ja liikkeitäkin ihan selkeitä sellaisia tuntuu päivittäin. Ihanaa. =)

Sirppana rv 17+4

Vierailija
25/366 |
08.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla pamahti niska niin jumiin ettei pysty kantamaan oikein mitään eikä pää käänny ja nielasukin on vaikeaa päätä joudun kääntämään ja nostamaan käsin..töissä jotenkin olen kituuttanut ja kohta lääkäriin hakemaan jotain lievitystä.netistä luin että voltarenia ei saa käyttää mutta mobilatia saa..no arvatkaas oliko meillä muuta kuin voltarenia kaapissa.ja burana on kuulemma pahempi kuin panacod..joten yön nukuin sitten sen avulla.kaikki kääntymiset tuntui äärimäisen pahalle ja sairaslomaa en kehtaa ottaa kun talvilomaan on aikaa 3 työpäivää.ja kaikki matka- ja hääjärjestelykin on vielä vaiheessa..ÄRSYTTÄÄ!

Vierailija
26/366 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaik ok. tosin tuota painoa alkaa jo kertyä..tullu monta kg jo alusta!hui!

vaik tän raskauden aikana olen yrittäny hillitä makeaa, mutta on sitä silti tullu syötyä!

Kellekää ei olla vielä kerrottu.lapsille vois piakkoin kertoa?viimeistään rakenneultran jälkeen, pari viikkoa siihen.

Hirveet pakkaset on rajoittanu pihalla oloa, ja nuorin tyttö (nyt 2v) oli kans kipeänä jonkun aikaa..

Mies oli tytön kans neuvolassa mukana tänään ja näki myös pikkuisen ultrassa eka kerran.

Neuvolatäti on tän raskauden ajan ollut tää sama,uusi, tuumi ettei näytä sukupuolta, EMME kyllä halua edes sitä tietää, minusta ihanaa kun mies sit sanoo synnytyksessä kumpi sieltä tuli! ihanaa pitää jännityksessä!

Tervetuloa uusille odottajille!

Jotenki silti haikea olo, kun mies sanoo että nyt perhe kasassa.(tosin sanoi 4,nenkin jälkeen) mut ku mulla taitaa olla KROONINEN vauvakuume..jotenkin vaan odotan että vaikka vielä yksi tai kaksikin lasta tämän jälkeen sopisi meille... :)

Vierailija
27/366 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pakko uskoa eilen herra tohtoria ja jäädä pariksi päiväksi(eli talvilomaan asti) sairauslomalle.no ehkä ihan järkevääkin kun silmissä sumeni kun käänsi päätä tai yritti ajaa autolla.no autolla ajokin on kielletty mutta pakko päästä kauppaan ja matkaa sinne 5km. onneksi vähän tuntuu siltä että alkais helpottamaan..vaikken ole tänään ottanut edes kolmiolääkettä(määräsi mulle panacodia mitä sairaanhoitaja-anoppi ihmetteli kovasti) mutta kaipa se sitten on turvallista kun teratologisen sivullakin niin sanottiin. no nyt on aikaa pakata matkatavaroita ja pestä pyykkiä ja olla vaan ja fiilistellä jo palmuja ja floridan lämpimiä öitä :)

Vierailija
28/366 |
09.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss understood. Mulla kanssa ollut raskauden aikaisia niska kipuja joskus ja mulle kanssa niihin silloin määrätty panacodia.

Sitä on myös määrätty mulle raskauden/imetyksen aikaiseen migreeniin.

Ihan joka raskaudessa olen sitä joutunut käyttämään.

Vierailija
29/366 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun oli taas ihana käydä neuvolassa ja kuulla pienokaisen vilkkaat sydänäänet :) Välillä antoi monoa aika topakkaasti doplerille ja muutenkin suhina vaan kuului kun liikettä tuntui riittävän! Olo on NIIN KIITOLLINEN kun saa vielä kokea tämän kaiken ihanuuden! :)

Sukupuolesta... me ei haluta missään nimessä tietää sukupuolta etukäteen ja näin olemme toimineet jokaisen raskauden kohdalla.. Taitaa suurin osa nykyään kysyä sukupuolen?! Meidän mielestä se tietyllä tapaa muuttaa raskausaikaa jos tämän tietää etukäteen ja on niin ihana elää "jännityksessä" syntymään asti :)

Nyt odotellaan milloin alkaa ensimmäiset liikkeet tuntumaan!

Hyviä vointeja kaikki mammat! :)

Vierailija
30/366 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo taas pitkään aikaan kerenny kirjottelemaan. Torstaina oli vihdoin se kauan ootettu rakenneultra!! Tyttö kuulemma tuola masussa möyrii, ja nytpä saaki loppuajan vaan ootella innolla pikkusta kotiin :) Kaikki näytti olevan hyvin masussa, ja raskaus jatkuu normaalisti :) Liikkeitä en oo tainnu vielä hirveesti tuntee, mutta kuulemma ihan normaalia kun istukka on edessä, ja vauva selkä eteenpäin, eli potkii sisällepäin. Pitäis kuitenkin alkaa tässä pian tuntumaan viimeistään ku paino nousee :) Masu on kasvanu, ja paino noussu jo kunnolla! Voi ku aika menis äkkiä ja saisin pikkusen kotiin

Vierailija
31/366 |
13.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakenneultra takana ja hyvän kokoinen ja terverakenteinen rintsessa meille tulossa:) isovanhemmat oli onnesta sekaisin kun soitin ja kerroin kun veljillä on tullut viime aikoina vaan poikia.mulla on tosi pieni masu vieläkin ja näytän vaan läskiltä ja paino on ollut koko raskauden ajan laskusuuntainen mutta ultran täti ei ollut siitä huolissaan kun vauva menee hienosti keskikäyrillä kokonsa mukaan :D tää neiti alkaa ny pakkailee..aamulla on lähtö ja paluu sitten joskus rouvana takas!! pitäkäähän palsta pystyssä!!

Vierailija
32/366 |
18.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu enpä oo tänne ehtiny nyt paljoa kirjoittelemaan, uus työ tuntuu vievän hyvin ajan ja jaksamisen ;)

6.3 päästään rakenneultraan, intoa täynnä odotellaan. Kävin kaks viikkoa sitten ylimääräisessä ultrassa kun kaaduin aika pahasti koiran kanssa lenkillä, sillon toukalla oli kaikki onneksi hyvin, säikäytti vaan pirusti ku selkä ja vatsakivut ei meinannu loppua millään sen kaatumisen jälkeen vaan piti valveilla seuraavan yönkin, pakko sit oli lähtee tarkistuttaa...

Hassua on se että nyt mennäään rv 18+1 ja mulle on tullu 3kiloa painoa lisää.. aivan tajutonta, terveydenhoitaja olikin vähän huolissaan mun syömisistä, vaikka syön ihan kaiken. Mitään suurempia mielitekoja ei oo, kaikki menee, nälkä on vähän väliä ja aina sit on jotain tietty syötävä..paino vaan ei noude ja sillon viime ultrassa sanovat että vauva vastaa hyvin viikkoja ja ottaa kyllä tarvitsemansa.

Ystävänpäivän iltana tunsin sitten ensimmäiset pienet "kuplat" pikkuinen ilmoitti olemassaolostaan =) Tuli niin tajuttoman onnellinen oli ku tajusin että potkuja nuo ovat, nyt sit tunnen pieniä "kuplia" aina iltaisin kun rauhoitun sänkyyn tai sohvalle telkkaria kattoo..

Viime ultrassa yritti kätilö jo kattoo sukupuolta mutta ei sanonu vielä mitään, oma arvaukseni kuvien perusteella kyllä olis että tyttöä odotellaan, mut eiköhän rakenneultrassa sekin asia saa selvyyttä, toivottavasti.

Huuto.netistä oon löytäny ja huutanu aika paljon kevään/kesän odotusvaatteita, hirmu hyvillä hinnoillakin =)

Saman asian ajaa myös facebookissa löytyvä oman kaupungin myydään/ostetaan/vaihdetaan lastentarvikkeet sivut, aivan mahtavia kun meillä ei todellakaan ole tarkoitus ostaa kaikkea uutena. vaunut ostetaan uutena, muuten meille käy kyllä käytetyt, eihän ne kuitenkaan oo ehtiny kulua eikä ehdi paljoa kulua meilläkään.

"kummitätejä" on valittu kolme, joista jokainen on halukas ostamaan jotain tarpeellista, katsotaan sit myöhemmin mitä se mahtaa ollakaan. Kummeilla on myös suuri tehtävä nimiäistilaisuudessa jossa heitä pyydetään kertomaan juhlaväelle mitä he haluavat opettaa "kummilapselleen" ja mitä he lupaavat tehdä lapsen kanssa ennen 18v synttäreitä.

Mutta ehtiihän noitakin vielä miettiä moneen otteeseen..

Nyt tämä Mammutti ottaa vähän mansikkajätskiä, huomenna onkin herkkusunnuntai, makkarakeittoa ja vohveleita =)

Mukavaa kevään ja vaavin odotusta teille muillekin =)

Mammutti+ toukka 18+1

Vierailija
33/366 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on rakenneultra nyt käyty (rv20+2) ja kaikki on edelleen hyvin. Luulin, että kätilö kysyy, haluammeko tietää sukupuolen, mutta sitä kysymystä ei tullut, joten tiedustelin itse. Tämä kätilö ei kuulemme automaattisesti kerro, mutta kysyttäessä vastasi oman näkemyksensä.

Eli me siis halusimme tietää sukupuolen. Voi ainakin nimeä miettiä: vaatteiden värillä tms. ei meille ole ihmeemmin merkitystä. Tuttavapiiristä tulee joka tapauksessa lähes kaikki tarvittava, ja myös kantoliina- ja kestovaippaopastusta on meille luvattu.

Mitään ei siis vielä ole vauvalle ostettu. Viime sunnuntain Hesarissa oli mainintana vauvan ensipediksi Amazonas Koala -riippukeinu, ja e taitaa päätyä hankintalistalle joko käytettynä tai uutena.

Oma olotilani jatkuu samanlaisena eli hyvänä, mutta vatsa tuntuu nyt kasvavan vauhdilla. Liikkeitäkin, niitä kuplia, olen nyt viimeisen viikon aikana tuntenut.

Vierailija
34/366 |
23.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin oli kaikki..

suoraan sanoin ettei haluta tietää sukupuolta, ettei vahingossa sitä paljasta, sanoikin että kertoo sen vain pyydettäessä?

Piti välillä asentoa vaihtaa, kun pikkuinen ei olisi halunnut tulla tutkituksi mutta hyvin lopulta kaikki löytyi..

päivä sama, mikä kortissa ei muutoksia.

Olikohan painoa jo 360g ja nyt tuntuu jo kunnolla liikkeet.

Lapsille kerrottu lauantaina, ja kovasti jo odottavat ja haluaisivat tuntea jo liikkeet.

Sain ultrasta jalkapohjan kuvan ja jalan kuvan missä näkyy myös käsi.. :) sanoi täti että täältä tulossa varsinainen akropaatti...

kaikille ihanaa odotusta!

Vierailija
35/366 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli minullakin r-uä.

Ja kaikki oli hyvin. Rakenteet ok, istukka hyvässä paikassa takana ja ylhäällä. Vauvalla kokoa noin 330g.

Ja se suurta jännitystä minussa herättänyt asia sukupuoli selvisi ja kyllä se nyt on tyttö.

Ensi kesänä pitäisi siis olla kolme poikaa ja kaksi tyttöä. Paremmin ei voisi olla. =)

Olin ihan innoissani eilen kun olin niin jännittänyt ultraa.

Pitkästä aikaa saan ihan luvan kanssa hiplailla kaikkea vaaleanpunaista ja se on mukavaa vaihtelua siniselle ja pian ei tarvitse pestä vajaita koneellisia punaisia vaatteita kun saadaan toinen prinsessa taloon. =)

Aivan mahtavaa. Nyt on hyvä jatkaa odotusta ja vauvan maailmaan tuloa.

Sirppana rv 19+6

Vierailija
36/366 |
26.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä aika tuntuu nyt kuluvan vauhdilla! Alkuviikosta käytiin rakenneultrassa ja meidänkin vaavilla kaikki hyvin :) Kasvanut ihanteellisesti, istukka mullakin hyvässä paikassa takana ja ylhäällä. Sukupuolta ei haluttu tietää ja vauva oli asiasta samaa mieltä, kun siellä köllötteli lähes jalat ristissä ja napanuorakin meni jalkojen välistä :D Eipä tullu houkutusta kysyä, kun ei sitä kuitenkaan olisi nähnyt. Liikkeitä tuntuu kivasti päivittäin, mutta eivätpä ole vielä alkaneet potkuiksi vahvistua. Ultrassakin liikkui koko ajan, mutta en kertaakaan siellä mitään tuntenut. Onhan se vielä aika pieni..

Mahtavaa, kun aamuinen kuvotuksen tunne on nyt jäänyt kokonaan pois! :) Vielähän tässä ehtii kaikenlaisia vaivoja tulla, kun loppua kohden mennään, mut nyt nautin tästä vaiheesta. Ihanaa, kun kevätkin on kohta täällä! :) Onnellista odotusta kanssaodottajille!

Iita ja vaavi 21+3

Vierailija
37/366 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Ajattelin liittyä seuraanne kun itselläni on myös laskettu aika heinäkuussa, 8.7,joten olisi mukava jutella muidenkin odottajien kanssa!!!

Vierailija
38/366 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä sitä ultraan pääsyä vielä odotellaan aika olis parin viikon päästä ja kyllä jännittää! =) mulla maha on kasvanu kamalasti mutta painoa ei oo tullu yhtään lisää ja tänän mennessä se on tippunu yhteensä 10kg. vaunuja yritän metsästää kuumeisesti mutta tuntuu että niitä ei nyt mistään tahdo löytyä ja uutena en osta kun liikkeessä ei myydä kun pienillä etupyörillä tuplia mikä on mielestäni todella typerää! ehlä ne tulee vielä vastaan. mutta eipä tänne ihmeempiä kuulu aika menee töissä ja lasten sairastaessa. =( ja tervetuloa marjonen1 !!

voimia kaikille! t. myy85 ja kaksoset 18+3

Vierailija
39/366 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii perjantaina r-u ja sitten toivottavasti nähdään että kaikki hyvin ja että kumpi ois tulossa :)

Voisiko joku kokenut kertoa, että missä vaiheessa kannattaa alkaa osteleen vauvalle tavaroita / vaatteita ja että mitä se vauva sitten tarvitsee? Tiedän siis tottakai, että vaunut, turvaistuimen, vaatteita, vaippoja, kylpyammeen, peittoja, lakanoita kehtoon/pinnasänkyyn jne.. Mutta mitä muuta vastasyntynyt tarvitsee? Sitterin heti alusta? Syöttätuolihan tulee vasta sitten jossain vaiheessa tarpeelliseksi..

Onko kukaan menossa 4D-ultraan? Jos niin minne?

Itse menemme helsinkiin maaliskuun puolenvälin tienoilla, Femedaan :)

Hyvää viikkoa kaikille =)

Vierailija
40/366 |
28.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo suurin osa hankinnoista tehty, koska minullahan esikoinen syntyi rv 34+ ja mitään ei ollut juuri ehditty hankkia ja sitten vähillä rahoilla olisi pitänyt hankkia kaikki. Onneksi sukulaiset toi veljen lapsen vanhoja juttuja niin, että pärjättiin.

Mutta tämän jälkeen mulla on ollut kaikki valmista ennen rv 34.

Ja niin on nytkin. Niihin juttuihin uppoaa paljon rahaa vaikka ostaisi käytettynä niin siksi suosittelen hommaamaan kaikkea pikku hiljaa raskauden edetessä.

Mielestäni tärkeimmät:

-Vaunut

-Turvakaukalo

-Sitteri (suosittelen babu björniä)

-Sänky

-Hoitopaikka

-Vaippoja

-Tutti

-Tuttipullo

-Harsoja

-Vaatteita 50-56cm

-Amme+jalat

-Rintapumppu

-Liivinsuojat

Näillä pääsee aika hyvin alkuun ja sitten mitä kokee tarvitsevansa niin ehtii hankkia myöhemmin tai vaikka pyytää ristiäis/nimiäis juhlaan lahjaksi.

Jotakin saattoi nyt unohtua, mutta jos niin joku voi muistuttaa ja lisätä.

Sairaalakassikin tulee jonkun ajan päästä mietintään. Itse en ota koskaan sairaalaan paljoa mukaan.

-Neuvola kortti

-omat alushousut

-imetysliivit

-hammasharja ja tahna

-hiusharja

-pehmeät ja löysät vaatteet kotimatkalle

-joku nimikirja tai lehti

-kännykän laturi

-ehkä jotakin namia

-kotimatkalle terveyssiteet, koska sairaalassa yleensä super isoja ja paksuja.

(vauvan vaatteet olen laittanut valmiiksi turvakaukaloon jotka meidän tapauksessa vaari sitten on tuonut kun on tullut minut ja vauvan hakemaan).

Minä yritän päästä aina kotiin vuorokauden sisällä niin silloin pärjää aika vähällä. Ja koskaan en ole pystynyt keskittymään lukemaan romaania tai kutomaan sukkaa kun pitää tuijotella sitä tuhisiaa. =)

Meillä on nyt siis tosiaan hankinnat merlkein tehty. Amme+jalat on vielä hankinnassa, mutta toiveena löytää käytettynä, koska pieni tulpallinen ammekin maksaa tänä päivänä lähes 20e tai jopa yli ja jalat tuplaten. Harmittaa kun syksyllä kerkesin jo edelliset myydä. =( Ei mahda mitään.

Äitiyspakkauksen otan rahana. En tykkää pakkauksen nykyisistä vaatemerkeistä, vaikka värit onkin ihan kivoja. Pyyhkeet, harsot, makuupussit yms on vielä tallessakin niin olisi aika turhaa.

Otan rahan ja sitten mennään tytön (7v) kanssa ostelemaan 50cm vaatteita pinkkinä. =) Tätä shoppailu reissua odotan innolla. Kun sinisiä vain viime vuosina ostellut.

Mutta kysymys kuuluu? Miten heinäkuun helteissä syntyvä vauva puetaan? Laitetaanko sille Pitkähihainen body ja potkuhousut vai joku hellehaalari?

Talvivauvojen äitinä mulla ei ole mitään aavistusta siitä miten helteillä puetaan vastasyntynyt.

Sirppana ja tyllerö rv 20+3