HEINÄKUISET 2012
Jee, jo keskiviikkona plussasin, ja eilen tuli vahvempi viiva erityisen herkällä raskaustestillä ja la.on 7.7.2012
Tänään EI siis ala menkat vaan odotus!
Tulkaa pinoilemaan kaikki onnekkaat odottajat
Kommentit (366)
ja nyt saikulla sen takia kun ei taas mikään pysy sisällä.eikös liikkeet pitäs alkaa tuntua viikolla 18 ja uudelleen synnyttäjä voi tuntea aikasemminki.sain neuvolasta lähetteen äitipolille akupunktioon jonka pitäs auttaa pahoinvointiin eli katsotaan kun sinne pääsee. yöt nukun tosi huonosti nykyään heräilen ja pyörin vaan! ei oo kivaa!! mä en pääse kirjautuu sinne facebook ryhmään kun se väitää et mun tunnukset ei kelpaa?? auttakaa joku!!
myy85 ja kaksoset 13+6
mä plussasin haamuja koko viime alkuviikon ja pe se oli vahva plussa..menkkojen mukaan LA olis 4.7.2012
mitään suurempia oireita ei ole..väsyttää aika paljon ja tissit on välillä tosi kipeät ja eilen tuli pari kertaa sellanen kipu että ajattelin että jos synnytyskipu on tätä pahempaa niin kualen taatusti..makasin kaksinkerroin vessan lattialla ja lopuksi tuli tosi paha olo..verta ei tullut onneksi niin ajattelin ettei mitään hätää:) no aamupahoinvointia odotellessa:)
Hei!
Täällä plussattu ensimmäisen kerran toissapäivänä ja tänään sitten uudemman kerran peräti kolmella erilaisella testillä. Kaikkiin se plussa pärähti, joten kait tässä raskaana ollaan. Laskureiden mukaan la olisi 15.7., mikä olisi aika ihanaa, kun omat synttärini ovat 14.7. Täydellinen synttärilahja olisi!
Minkälainen elämäntilanne teillä on? Onko aikaisempia lapsia? Oletteko kauan yrittääneet lasta ennen kuin tärppäsi? Entä, oletteko miten oireilleet? Arvasitteko etukäteen olleenne raskaana?
Minulla vielä totutellessa menee aika, ennen kuin aivot tämän suostuvat ymmärtämään. Mitään erityisiä oireita ei ole hetkeen ollut. Oviksen jälkeen tuli vaikka mitä oireita, mutta nyt ei ole ollut. Ainoa ero, minkä olen huomannut on, että makea ei maistu, vaikka normaalisti olen hyvin perso karkeille ja muulle hyvälle. Nyt tekee mieli hedelmiä ja porkkanoita, kaikkea raikasta. Ja toinen on, että nälkä on koko ajan, mutta mitään ruokaa ei varsinaisesti tee mieli syödä.
Itsellä esikoinen nyt matkassa, ja toivottavasti pysyisikin. Olen 25v ja mieheni on 26. Jätin pillerit pois jo syyskuussa 2010, jonka jälkeen "ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä. Lapselle annoimme luvan tulla toukokuussa. Tämä oli meillä nyt yk 5...
sopaka ja "heinähattu"
Tiistaina totaalinen ylläriplussa. Menkat ei alkanu ja päätin muuten vaan testata kun oli ylimääräisiä testejä kaapissa. Ruutuun pärähti 2 viivaa ja jouduin järkytyksissäni tekemään vielä 4 testiä lisää ennen kuin totuus alkoi valjeta mulle. Ei siis olla yritetty, koska suunnitelmana oli että lapsen aika olisi noin 5 vuoden päästä kun muut lapset ovat jo isompia.
Ollaan siis tuleva uusperhe ja miehen kanssa oltu yhdessä vasta vähän aikaa; yhteensä lapsia 3 valmiiksi.
La osuisi 10.7. mikä on myös mun esikoistyttären syntymäpäivä :D
Nooh, varmasti kun tässä ajatukseen tottuu niin tän hetkinen epätodellinen fiilis vielä muuttuu iloksi :)
Nälkä on kova ja vatsaa turvottaa.. Tissit kipeät ja hirveä päänsärky vaivannut 3 päivää. Ihan samat oli esikoista odottaessa.
Onnea kaikille plussanneille!!
eka tulossa ja ei ehditty oikein edes yrittämään kun ekasta luomukierrosta 14v pilleriruljanssin jälkeen pärähti plussa tauluun..oli pakko testata eilen uudestaan kun ei oikein oireita ole ollut mutta raskaana edelleen ja tulihan sitten tänään ekat pahoinvoinnitkin..ekat norjat puhuin vessanpöntön kanssa tänään :D kahvi ei oikein sopinutkaan tänään vaikka eilen join pari kuppia..tissit kipeät ja väsyttää ja vatsaan koskee aina ennen yrjänää..mulla ei ole nälkä vaan päinvastoin..ei maistu oikein mikään..aika epätodellinen olo täälläkin.
Liityn joukkoonne. Täällä selkeä plussa tehty pari päivää sitten. Epäilin raskautta, koska mitään oireita ei ollut menkoista. Ei hirveästi ole oireita raskaudestakaan, lähinnä vessassa käynyt vähän useammin ja koko ajan on nälkä :) Pyhäpäivä harmillisesti sattui nyt lauantaille, jotenkin olo on niin epätodellinen että pitäisikö testata vielä toinenkin, vaikka selkeä plussatikku tuossa yöpöydällä makaakin.
Eli olemme 20v ja 23v pariskunta. Yhtä köyttä pidetty vajaa vuosi, kihloihin menimme muutama viikko sitten. Asuttu saman katon alla koko seurustelu aika. Töissä molemmat ja koulut käyty.
Yk 3 tärppäsi, nyt vaan toivotaan että pikkuinen pysyy mukana loppuun asti :)
Heipä hei!
Joukkoon voisi liittyä neljän lapsen äiti. Ikää on 28 vuotta ja viidettä pukkaa.
Tämä oli totaali vahinko. Ehkäisyä ei varsinaisesti ole ollut vaan ollaan oltu varovaisia. Tunnen kroppani ja ovulaatio ajankohdan. Mutta tuo mies ei sitten muistanut ajoissa...joten tässä ollaan viidettä odottamassa. Noh ei se mitään, koska olen tosi onnellinen tästä kuitenkin.
Tuntuu vaan niin hassulta kun nelosta tekemällä tehtiin ja "vasta" yk 5 tärppäs. Ja nyt sitten yksi vahingon laukaus riitti. Se on jännä juttu, että kun oikein toivoo niin se vauva antaa odotuttaa ja sitten kun ei ole tosiaan suunnitelmissa niin hups.
Nuorimmainen on 9kk vanha ja imetystä nyt sitten lopettelen. Esikoinen aloitti syksyllä koulun joten hulinaa riittää. Talo täynnä pientä porukkaa.
Miten selviää viiden kanssa? Sitä en tosiaan tiedä, mutta aika näyttää jos heinäkuulle asti päästään. Se oon varmaa, että pyykkivuori kasvaa entisestään ja mammam yö unet vähenee samaa tahtia.
Kovasti jo tottumuksesta rupee järjestelemään mielessään asioita. Turvakaukalo on myyty, vauvan pikkuiset vaatteet on myyty, pinnasänky on vauvalla käytössä jne. Hankintoja pitää siis taas tehä.
Ja tämä on ensimmäinen kesä vauva. Osaakohan sitä edes pukea oikein kun on tottunut niille pikku rimppa kintuille ja käppyrä käsille pukemaan villaista ja toppaa.
On se vaan aina niin jännää vaikka kuinka mones olis tulossa.
Hei! Liityn joukkoon, vaikka en ole koskaan näillä sivuilla aktiivisesti pyörinytkään. Tein muutama päivä sitten testin ja niin vain se yllätti olemalla plussainen.
Tosi onnellinen olo. Ei vaan uskalla kenellekään oikein kertoa, kun ei oikein usko asiaa todeksi ja pelottaa, että käy jotain.
sain varattua tänään noin 8.viikolle ekan neuvolan 22.11..jee!! oli oikein mukavan kuuloinen neuvolan täti:)
pahoinvointi pahenee..tää on ihan kauheeta..luulin jo vessassa kuolevani mutta sitten jo pelkäsin etten kuolekaan..ne hetket kun monta kertaa päivässä ensin pidättelet oksennusta töissä ettei kukaan huomaa että oot raskaana ja kun pääset kotiin ja istut tunnin kakomassa vessassa..huhhuh!!voin kertoa et en odottanu et raskaana olo olis näin rankkaa:) toivotaan et saan piakkoin kerrottua pomolle töissä et saa sielläki oksentaa :D
on tässä kivojakin juttuja..mammahousutx4(joille turvotuksen takia tulee heti käyttöä) tulee keskiviikkona..
mitäs muille? onko oireita? onko muilla muuten kovia vatsakipuja? mulla on..
miss_understood viikko 5+5
Heippa! Onnea kaikille plussanneille. Itselläni menossa nyt 5+4 ja pahoinvointi on jo todella voimakasta. Vaikeaa olla töissä kun oksettaa koko ajan. Mulla on edellisissäkin raskauksissa ollut runsasta pahoinvointia aina viikolle 14 asti. Joten osasin tätä odottaa.
Onko muilla jo vatsa pullollaan? Mulla on, ja ihan on jo hankala käyttää tavallisia tiukkoja lempifarkkujani.
Olen kuitenkin super kiitollinen tästä raskaudesta. Vauva on todella toivottu, ja perheemme tuleva iltatähti.
Täällähän on aika hiljaista :(
Itsellä viikkoja vasta 4+2, joten alussa ollaan. Tänään soittelin kuitenkin neuvolaan ja varasin ajan. Se olisi 13.12. Mukavaa, että sai sen nyt alta pois.
Pahaa oloa ei ole, mutta minulla myös mahan nipistelyä ja pistelyä. Väsymys on myös aivan tolkuton! Meinaan nukahtaa koko ajan, olinpa sitten töissä tai kotona. Ja tuota turvotusta! En näytä raskaanaolevalta (onneksi, vielä), mutta farkut kyllä kiristävät. Pakko varmaan viikonloppuna shoppailla jonkinlaiset mammafarkut, jotta saa rauhassa hengittää.
Hirveästi ei kuitenkaan vielä uskaltaisi mitään ostella, kun koko ajan on huoli siitä, että raskaus keskeytyy. En malta odottaa vuoden vaihdetta, jolloin tuo 12 viikkoa tulee täyteen ja pääsen kertomaan ihanasta uutisesta parhaalle ystävälleni. Voi toki olla, että kerron jo joulun aikana, jos kaikki on siihen asti mennyt hyvin. :)
Eli viikonloppuna tein plussatestin. Suurperhe tässä ollaan, mutta toivottu lapsi on tämäkin. Toivotaan vaan että kaikki menee hyvin, laskettu aika ajoittuisi tuonne heinäkuun puoleen väliin.
Tääkin vois ilmoittautua joukkoon mukaan! Sunnuntaina plussattu ja omien laskujen mukaan la olis 11.7. Kahdeksas yk tais olla menossa...
Kolmatta odotellaan, lapset 12/04 ja 09/08. Itse 26, mies 30 ja 11 vuotta on jo ehditty yhdessä olla :)
Oireita ei liiemmin vielä ilmenny, mitä nyt pientä pinnan kireyttä ja kiukkua...;) Neuvolaan ajattelin loppuviikosta soitella, vaikka eipä sillä vielä kiirettä.
Mihinkäs päin ajattelitte synnyttämään? Itellä ekks suuntana, nuoremman siellä jo käyny pyöräyttämässa ja sillon ainakin hyvin tyytyväinen toimintaan.
tänään en ole oksentanut kuin kerran ja pasta pysyi sisällä vaikka vähän pyrkikin takaisin ja pari juustohamppariakin sain pidettyä inessä..mantelit auttaa mulla pahoinvointiin ja lakujätski:) henkkamaukalla oli jotain mammahousuja tarjouksessa netissä..ite ostin neljät erilaiset..jos niillä pärjäis koko raskausajan:) mä ajattelin synnyttää tayssissa tampereella..mistä päin heinämammat muuten ovat? turvotus on ihan kauheaa.mulla ei sormet tai nilkat oo turvoksissa mut mahaa turvottaa ja ummettaa..tervetuloa peräpukamat vaan..
Moikka! Kirjoittelin jo tonne Kaksplussan odotuspalstalle,tulenpas tännekin mukaan.Täällä on tuttujakin,ainakin miss understood ja sopaka.. : )
Nii,tilanne on tämä: plussasin 4.11.,rv 6+6.Tärppäsi 1. yrityskierrosta! Joo,mulla ainakin on maha jo jonkin verran turvonnut.Pahoinvointi sen sijaan on hyvin lievää..Olen turkulainen.Esikoinen on kyseessä (miehellä on jo 1 lapsi,söpö 2-vuotias tyttönen..) Minä olen 27v. ja mies 33.Tämä on mun vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi,ja äiti on ainakin jo ihan tohkeissaan.Käytiin yhdessä lasten kirpputorillakin ja hän osti minulle valitsemani pikkupikku vaatteet ja lelut.. : D Tänään mulla on ensimmäinen neuvola! Toivottavasti siellä yritetään kuunnella sydänääniä,sitä odotan niiin kovasti.Että sais merkin että pikkuinen on elossa...ultraan on kuitenkin pitkä aika.. : / Niin,ja l.a. olis 1.7.
Niin siis,plussasin rv 6+6,NYT on jo 7+5.
Olis kiva saada tohon palstan alkuun semmonen hieno lista,jossa olis tiedot kaikista odottajista: odottajan ikä,laskettu aika,kuinka mones lapsi,synnytyssairaala..Kaksplussan palstalla on semmoinen ja se auttaa kivasti jäsentämään kunkin tilanteita.Tämmöinen ehdotus.. : )
Hei,
Plussasin tänään ja olo on epätodellinen. Yritys vasta aloitettiin ja siinä mielessä plussa oli todellinen ylläri. Meillä on ennestään kaksi lasta, eli kolmonen olisi tuloillaan. Ikää itsellä on 34v ja nettilaskurin mukaan LA olisi 19.7.
Paljon tsemppiä kaikille ja toivotaan, että pienet ihmisen alut pysyvät matkassa jokaikisellä!
Onnea Siljalle! Ihanaa kun ei tarvitse kauan yrittää,mulla myös tärppäsi heti..Sopaka,mahan pistely on hyvä merkki,kohtu siellä kasvaa..
Mulla oli eka neuvolakäynti tänään! Hihii! Siellä varmistui sekin,että alakerran naapurit on saaneet vauvan,olivat siellä samaan aikaan.. : D Hoitaja oli mukava..yritettiin kuunnella sydänääniäkin dopplerilla,mutta eihän ne vielä kuuluneet..maanantaina yritetään uudestaan,mun seuraava aika on jo silloin.Ultra-aikakin on jo varattu,se on 28.12.
mulla on laskujen mukaan viikkoja 6+3 huomenna ja eka ultra..saa nähdä kuuluuko s-ääniä jo..jännittää
MB: oliks dobbler sisäkautta vai vatsanpäältä?
ON:nyt on sitten nähty nämä hormonien aikaansaamat mielialan vaihtelutkin..ensin itkin automatkalla kotiin kun radiosta tuli joku biisi..seuraava itkunaihe oli kun telkkarista tuli hurja remontti ja kaikista paras oli kun alkoi karjala-turnaus ja leijonien mm2011-lippu nostettiin hallin kattoon ja alkoi kansallislaulut soimaan..Tarvittiin nenäliinoja ja kanavan vaihto ennenkuin saatiin loppumaan
osan tekstista heitti pois.. Nyt siis odotellaan ja toivotaan hyviä uutisia.
lilliputti rv 15+1