Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset höyryää sairaalakassista?

Vierailija
26.10.2011 |

Eihän siellä nyt niin paljon tavaraa tarvitse.

Itse jäin äitipolikäynniltä suoraan synnärille. Mukana ei ollut mitään. Mies toi kotoa hammasharjan ja -tahnan, harjan ja dödön. Kun haki minut ja vauvan kotiin, toi vauvalle vaatteet, itse lähdin kotiin samoissa vetimissä missä meninkin

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa on harsoja ja käsipaperia. Tyhjää tuollainen hössöttäminen ja höösääminen. Siinä sitten ihmetellään jos kaikki ei menekään hyvin. Nykynaiset on itsekkäitä. Mies joutaa tuomaan perässä sen, mitä ei sairaalasta saa.

Osa ei tunnu ymmärtävän, että toisten äitien mielestä on hauska rupatella porukassa, että mitä kaikkea otetaan mukaan synnärille.

Se ei tarkoita, että sinne otettaisiin

-puoli omaisuutta

-luxus-kamppeet

-juhlameikkipakki

Kaikille nuorille äideille, ei tule mieleen ottaa mukaan esim. imetysliivejä ja liivinsuojia.

Sekin tuntuu olevan jokin hieno asia, jos menee ilman tavaroita ja sitten mies tuo perästä jotain.. Miksi ihmeessä, kun minulla on äippälomalla aikaa laittaa kaikki valmiiksi?

Eikä kaikillä synnäreillä ole harsoja tuota varten.

Vierailija
122/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei tunnu ymmärtävän, että toisten äitien mielestä on hauska rupatella porukassa, että mitä kaikkea otetaan mukaan synnärille. Se ei tarkoita, että sinne otettaisiin -puoli omaisuutta -luxus-kamppeet -juhlameikkipakki Kaikille nuorille äideille, ei tule mieleen ottaa mukaan esim. imetysliivejä ja liivinsuojia. Sekin tuntuu olevan jokin hieno asia, jos menee ilman tavaroita ja sitten mies tuo perästä jotain.. Miksi ihmeessä, kun minulla on äippälomalla aikaa laittaa kaikki valmiiksi?

En minä olisi hoksannut ottaa juurikin imetysliivejä ja suojia mukaan jos en olisi sitä kuullut kokeneemmalta äidiltä. Ja kun se maito nousi, se myös nousi ja tiputteli maitoa joka paikkaan. Seuraavien kohdalla ne onkin pakattu heti ensimmäisenä kassiin :)

Tällaista hyöytä "turhasta" vouhotuksesta voi sitten olla. :) Eikä tuohon liivittömyyteenkään kuole, mutta oloa niiden olemassaolo kohentaa kummasti. Vaikka materialismiahan se on. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis todellakaan en toivo kenellekään tai kenenkään lapselle mitään pahaa, itsehän jotkut kirjoittajat halusivat paistatella kauheilla synnärikokemuksillaan. Että ikään kuin kassista hössöttäminen olisi enemmän sallittua tai normaalia, jos lopputuloksena on katastrofaalinen synnytys. Mutta eihän sitä moni edes tiedä lähtiessään ja kassista kohkatessaan vielä.

Jos minä saisin päättää, niin kaikki synnytykset menisivät hienosti ja tuloksena olisi terveitä ja tyytyäisiä lapsia ja äitejä. Tiedän että olen onnekas kun olen saanut kaksi tervettä lasta suhteellisen vähillä traumoilla, mutta tiedän myös että olisin yhtä hyvin pärjännyt ilman sitä suurta laukkua myös hätätilan tullessa. Eli ihmisissä on eroa tilanteessa kuin tilanteessa.

Toivottavasti kukaan ei nyt SUURESTI PAHEKSU asiatonta rinnastusta, mutta multa on esimerkiksi kerran ulkomailla väkivaltaisesti ryöstetty koko omaisuus (lukuunottamatta vaatteita päällä) enkä siksi pidä materiaa niin kauhean välttämättömänä kun sain kuitenkin jäädä henkiin. Mutta ei siis tarvi vetää hernettä nenään jos nyt joku ajattelee että pidän itseäni tärkeämpänä kuin jotain vastasyntynyttä!

Ei kai kukaan ole väittänyt, etteikö selviäisi ilman ylimääräisiä tavaroita, jos on pakko. Kyse on siitä, että synnärillä on ollut kaikin puolin käytännölisempää ja jopa viihtyisämpää, jos on valmistautunut etukäteen. Riippumatta siitä, onko synnytys päättynyt hyvin vai huonosti (kyllä minä mielelläni suihkussa kävin ja hiukseni pesin hyvin menneen synnytyksen jälkeenkin).

t. se, jonka vauva oli teholla ja jonka suihkussa käymistä paheksuit

Vierailija
124/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysymys siitä, että naisesta tulee äiti ja se on vakava asia. Siihen ei sotketa mitään huulipunia ja omia vaatteia seksikkyyden nimissä. Olette juuri synnyttäneet, ettekä viettelemässä miestänne. Teidän pitäisi keskittyä maidon herumiseen, eikä omaan ulkonäköön. Nykyajan nainen on niin itsekäs.

kaikki eivät tarvitse onneen ja iloon jotakin hemmetin isoa sairaalakassia täynnä syötävää ja koko meikkiarsenaalia??? Ihan oikeasti, tää on jo naurettavaa, että jos ei saairaalaan raahaa puolta omaisuutta, niin sitten elää jossain kurjuudessa?

että joku haluaa ottaa mukaan kirjoja, meikkiä ja vaikka sitä syötävää? Sinä et ehkä niitä halua ottaa mukaan, mutta miksi sinua kismittää se että joku muu ottaa?

Vierailija
125/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei tunnu ymmärtävän, että toisten äitien mielestä on hauska rupatella porukassa, että mitä kaikkea otetaan mukaan synnärille. Se ei tarkoita, että sinne otettaisiin -puoli omaisuutta -luxus-kamppeet -juhlameikkipakki Kaikille nuorille äideille, ei tule mieleen ottaa mukaan esim. imetysliivejä ja liivinsuojia. Sekin tuntuu olevan jokin hieno asia, jos menee ilman tavaroita ja sitten mies tuo perästä jotain.. Miksi ihmeessä, kun minulla on äippälomalla aikaa laittaa kaikki valmiiksi?

En minä olisi hoksannut ottaa juurikin imetysliivejä ja suojia mukaan jos en olisi sitä kuullut kokeneemmalta äidiltä. Ja kun se maito nousi, se myös nousi ja tiputteli maitoa joka paikkaan. Seuraavien kohdalla ne onkin pakattu heti ensimmäisenä kassiin :)

Tällaista hyöytä "turhasta" vouhotuksesta voi sitten olla. :) Eikä tuohon liivittömyyteenkään kuole, mutta oloa niiden olemassaolo kohentaa kummasti. Vaikka materialismiahan se on. ;)

Mutta tosiaan, mukavampi oli kun ei tarvinnut rintamus märkänä siellä olla :)

Turhaahan se on, ainakin joidenkin mielestä. Jotkut taas tykkäävät kun saavat tällaisia vinkkejä. Sitä on vaan vaikea ymmärtää :)

Vierailija
126/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että sinunlaiset naiset unohtaa, mistä on kysymys On kysymys siitä, että naisesta tulee äiti ja se on vakava asia. Siihen ei sotketa mitään huulipunia ja omia vaatteia seksikkyyden nimissä. Olette juuri synnyttäneet, ettekä viettelemässä miestänne. Teidän pitäisi keskittyä maidon herumiseen, eikä omaan ulkonäköön. Nykyajan nainen on niin itsekäs.

kaikki eivät tarvitse onneen ja iloon jotakin hemmetin isoa sairaalakassia täynnä syötävää ja koko meikkiarsenaalia??? Ihan oikeasti, tää on jo naurettavaa, että jos ei saairaalaan raahaa puolta omaisuutta, niin sitten elää jossain kurjuudessa?

että joku haluaa ottaa mukaan kirjoja, meikkiä ja vaikka sitä syötävää? Sinä et ehkä niitä halua ottaa mukaan, mutta miksi sinua kismittää se että joku muu ottaa?

Eikö teillä ole joku oma fundamentalistipalsta, jossa voitte vertailla alistumiskokemuksianne?

Meille tavallisille äideille äidiksi tuleminen on monimuotoinen ja hieno tapahtuma, johon mahtuu myös hivenen huulipunaa.

Vierailija
127/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysymys siitä, että naisesta tulee äiti ja se on vakava asia. Siihen ei sotketa mitään huulipunia ja omia vaatteia seksikkyyden nimissä. Olette juuri synnyttäneet, ettekä viettelemässä miestänne. Teidän pitäisi keskittyä maidon herumiseen, eikä omaan ulkonäköön. Nykyajan nainen on niin itsekäs.

Kyllä minulla maito herui vaikka laitoinkin imetysliivit päälle, luin kirjaa ja napostelin herkkuja :) Ja saatoinpa muuten sitä kirottua ripsariakin laittaa :D Minun vauva nukkuin parin tunnin pätkiä, olisiko minun pitänyt kytätä vain sitä vauvaa? :D ;)

Vierailija
128/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla maito herui vaikka laitoinkin imetysliivit päälle, luin kirjaa ja napostelin herkkuja :) Ja saatoinpa muuten sitä kirottua ripsariakin laittaa :D Minun vauva nukkuin parin tunnin pätkiä, olisiko minun pitänyt kytätä vain sitä vauvaa? :D ;)

Lukea Raamattua ja viillellä käsivarsiasi, jos synnytys meni liian hyvin.

Vierailija
129/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja unohdetaan koko vauva siinä hötäkässä. Nakataan se sitten hoitoon heti kun alkaa kyllästyttää ja aletaan haaveilla uutta vauvaa, että saadaan taas hössöttää kassien takia ja timanttien vuoksi ja suunnitellaan elämysmatkaa sairaalaan. Kuka enää muista itse asiaa eli vauvaa. Vanhemmus on naisilta kyllä hukassa kun lähdetään siitä, että pitää huulipunia raahata sairaalaan ja timantteja saada miehiltä. Ei ihme, että suomalaiset lapset voivat niin huonosti.

vaimoilleen ostelee jotain timanttisormuksia ja muita lahjoja synnytyksen jälkeen. Ei se mikään elämysmatka ole vaan ihan arkinen asia kun saadaan lapsi. Nykyajan naiset on niin hemmoteltuja. Ennen mentiin pellon laitaan ja töiden välissä synnytettiin lapsi. Nyt pitää olla synnytyskassi ja miehen ostaa lahjoja ja perhehuoneissa miesten olla muka tutustumassa vauvaan kun mammat ei osaa hoitaa sitä. Sitten vaativat isyyskuukausia ja haluavat levätä muka ja miesten pitää juosta neuvoloissa. Ihan huuhaahommaa nykyään. Ennenkin pärjättiin ilman tuollaisia ja hyviä lapsia syntyi ja liitot pysyi kasassa.

suurin saavutus (vaikka hyvän työuran olenkin tehnyt ja akateemisen tutkinnonkin hankkinut). Miksi sitä ei saisi juhlia ja iloita? Mies osti molempien lasten syntymän jälkeen minulle timanttisorumukset ja olen niitä vaalinut arteenani. Mikä on tyystin eri asia kuin että kuvittelisin lastensaantini olevan MUILLE ihmisille mitenkään merkityksellistä tai että olisin etukäteen suunnitellut sen joka käänteen. Siitähän elämyshakuisuudessa tarkoitetaan. On aika surullista, että suomalaisten mielestä mikään ei saa olla mitään eikä siitä ainakaan saa olla iloinen ja ylpeä. Se elämänasenne kaataa suomalaiset aikaisemmin hautaan kuin vaikkapa suomenruotsalaiset. "Luuleeko se olevansa jotain" on erittäin ikävä asenne.

Ensinnäkin, se että joku ilahtuu niin, että antaa toiselle lahjan on eri asia kuin että se lahjan saaja VAATISI lahjaa. Vai meneekö teillä syntymäpäivätkin niin, että sinä et anna kenellekään mitään, kun "tietenkin ne vaan vaatii sitä!"?

Punataan huulia? Onko meikkaus syntiä ja jotenkin pois siitä lapsenhoidosta? Ok, myönnän syyllistyneeni siihen, että toisen lapsen kotiinlähtöpäivänä meikkasin kevyesti. Se sattui olemaan minulle suuri merkkipäivä: sain vauvan kotiin ja täytin samana päivänä 35 vuotta. Mutta kai se nyt sitten oli ylenpalttista kohkaamista se, että meikkaa...

Ylipäätään minua puistattaa kuvitelmasi, että lapset olisivat väline saada huomiota. Kyllä se menee ihan toisin päin: kun lapsia saa, oma persoona jää sivurooliin ja hyvä niin. En usko, että kukaan toisin kuvitteleekaan.

Se, että elämän merkityksellisiä käännekohtia juhlitaan, ei suinkaan johda sen käännekohdan laiminlyömiseen, vaan päinvastoin. Ne äidit, jotka eivät yhtään iloitse lapsestaan ja vähättelevät asiaa kaikin tavoin varmasti TODENNÄKÖISEMMIN päätyvät laiminlyömään lapsiaan kuin ne äidit, joille lapsi ja lapsen syntymä ovat isoja, tärkeitä ja iloisia asioita.

Edelleen: sinulla on erittäin ikävä "luuleeko se olevansa jotain" -asenne...

Vierailija
130/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukea Raamattua ja viillellä käsivarsiasi, jos synnytys meni liian hyvin.

Vierailija
131/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suihkussa käynnit ja omat sairaalakassin sisällöt ensimäisenä jos lapseni olisi teholla. Olisin kyllä vauvan kanssa koko ajan, enkä kaivelisi huulipunaa ja hajuvesiä ja seksikkäitä rintaliivejä herkkujen kera sairaalakassista.

Kaikista ei ole äideiksi. Näin se vain on. Kamalaa jos lapsi on hengenvaarassa niin äidit vain kaivaa suklaata ja hajuvettä kassista ja tuperaavat tukkaa ja lukevat naistenlehtiä ja unohtavat koko hengenvaarassa olevan vauvan.

Onneksi en ole materialisti ja tavara ei ole koskaan merkinnyt minulle mitään. Kyllä ei paljon suihkut kiinnostaisi jos vauvani olisi sairas.

Vierailija
132/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suihkussa käynnit ja omat sairaalakassin sisällöt ensimäisenä jos lapseni olisi teholla. Olisin kyllä vauvan kanssa koko ajan, enkä kaivelisi huulipunaa ja hajuvesiä ja seksikkäitä rintaliivejä herkkujen kera sairaalakassista. Kaikista ei ole äideiksi. Näin se vain on. Kamalaa jos lapsi on hengenvaarassa niin äidit vain kaivaa suklaata ja hajuvettä kassista ja tuperaavat tukkaa ja lukevat naistenlehtiä ja unohtavat koko hengenvaarassa olevan vauvan. Onneksi en ole materialisti ja tavara ei ole koskaan merkinnyt minulle mitään. Kyllä ei paljon suihkut kiinnostaisi jos vauvani olisi sairas.

Oletko ihan vakaasti sitä mieltä, että vauva olisi silloin vähemmän sairas, jos sinä et käy suihkussa?

Ei siellä tehollakaan välttämättä saa äiti koko aikaa notkua. Joskus on pakko palata lepäämään ja - hui - käymään suihkussa.

Ja hei: se sairaalakassi pakataan ennen synnytystä. Siinä vaiheessa puretaan hössötykseen omia pelkoja ja stressiä. Siinä vaiheessa ei voi olla hajuakaan siitä, miten synnytys sujuu ja miten vauva joutuu tai on joutumatta teholle.

Vierailija
133/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suihkussa käynnit ja omat sairaalakassin sisällöt ensimäisenä jos lapseni olisi teholla. Olisin kyllä vauvan kanssa koko ajan, enkä kaivelisi huulipunaa ja hajuvesiä ja seksikkäitä rintaliivejä herkkujen kera sairaalakassista. Kaikista ei ole äideiksi. Näin se vain on. Kamalaa jos lapsi on hengenvaarassa niin äidit vain kaivaa suklaata ja hajuvettä kassista ja tuperaavat tukkaa ja lukevat naistenlehtiä ja unohtavat koko hengenvaarassa olevan vauvan. Onneksi en ole materialisti ja tavara ei ole koskaan merkinnyt minulle mitään. Kyllä ei paljon suihkut kiinnostaisi jos vauvani olisi sairas.

Kukaan ei tiedä kotona kassia pakatessaan, että miten synnytys etenee ja tuleeko komplikaatioita.

Minua kiinnostaa kyllä peseytyminen kriisinkin keskellä. Mutta oletkin vain hauska provo, eikö?

Vierailija
134/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi varmaankin ilmi, ettei kyseinen äiti saanut olla vauvansa vierellä koko aikaa. Eiköhän hän ollut silloin poissa tolaltaan ja silloin varmasti pienet rutiinit, kuten suihkussa käynti, hammaspesu ja jopa meikkaus auttavat pysymään kasassa. Toisekseen hänhän juuri ei miettinyt syömisiään, vaan ei saanut ruokaa alas. Onneksi karkkia oli valmiina pakattuna ja siitä sentään sai energiaa, jottei joutunut tiputukseen.

Olithan oikeasti provo?

Vierailija
135/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suihkussa käynnit ja omat sairaalakassin sisällöt ensimäisenä jos lapseni olisi teholla. Olisin kyllä vauvan kanssa koko ajan, enkä kaivelisi huulipunaa ja hajuvesiä ja seksikkäitä rintaliivejä herkkujen kera sairaalakassista.

Kaikista ei ole äideiksi. Näin se vain on. Kamalaa jos lapsi on hengenvaarassa niin äidit vain kaivaa suklaata ja hajuvettä kassista ja tuperaavat tukkaa ja lukevat naistenlehtiä ja unohtavat koko hengenvaarassa olevan vauvan.

Onneksi en ole materialisti ja tavara ei ole koskaan merkinnyt minulle mitään. Kyllä ei paljon suihkut kiinnostaisi jos vauvani olisi sairas.

kyllä ne sairaanhoitajatkin varmaan jo pakottaa suihkuun, jos äiti ei kahteen päivään käy suihkussa, vaan nyyhkyttää siinä vauvan äärellä. Vauvalle parasta tehohoidossa on varmasti tasapainoinen äiti, joka myös osaa väistää, kun tehdään hoitotoimenpiteitä ja ymmärtää huolehtia itsestään. Usko parempaan tulevaan on vaan hyvä asia. Se on totta, että jos joku menee pieleen, lapsi sairastuu vakavasti, synnytyksessä tulee komplikaatioita, niin ei sitä ensimmäisenä mieti huulipunaa ja omia vaatteitaan. Mutta kyllä ne vaatteetkin on pakko pitää jossain kohtaa mielessä tai pian hakevat psykiatrian osastolta parempaan suojaan vähän lepäämään ja huolehtimaan hygieniasta.

Vierailija
136/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mitä lähemmäksi laskettu aika tulee, sitä todennäköisempää on, että lähtö voi tulla milloin tahansa ja tilanne voi olla mikä tahansa. Ei siinä supistusten aikana ja välissä jaksa alkaa täyttää mitään kassia tai miettiä mitä pitikään olla mukana - ei edes sitä vähää.

Vähintään äitiyskortti kannattaa olla olkalaukussa joka tapauksessa, jos lähtö tulee suoraan kaupunkireissulta. Ehkä kännykkä, digikamera ja laturit...

Minullakin oli sairaalakassi + olkalaukku valmiina. En minäkään tarvinnut suurinta osaa kamoista, mutta hyvä että olivat mukana, koska en tiennyt mitä kaikkea sairaalalla on antaa...

Itse jäin synnyttämään vasta kolmannella sairaalareissulla, kun supisteli kipeästi monta päivää ja lähdöt olivat joka kerta aamuyöstä... Siinä vaiheessa, kun puin kiireesti supistusten välissä vaatteet päälle, ainoa ajatus oli se, että mukaan sairaalakassit ja ulos. Niitä ei enää erikseen tarkistettu. Kyllä ne kassit kannattaa olla lähtövalmiina. Ei sen korostaminen ollut turhaa.

Vierailija
137/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutaa tuomaan perässä sen, mitä ei sairaalasta saa.

Ei välttämättä jouda. Joillakin miehillä on katsos töitäkin tehtävänä...

Vierailija
138/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiimarin pienessä muovikassissa..

Vierailija
139/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli dödö hiusharja ja hammasharja tiimarin pienessä muovikassissa..

Hyvä, että sentään pienessä kun tuon omaisuuden jaksoit mukanasi rahdata..:)

Vierailija
140/140 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan pidettiin ainakin meidän sairaalassa ensisynnyttäjät osastolla 5 päivää.

Onneksi pakkasin kassin kunnolla. Minulla oli matkassa 3 kirjaa, imetysliivejä kolmet, suojuksia. Oli omat pörrösukat ja tossut. Oli karkkia ja kyniä ja ristikkolehtiä. Oli oma kampaamon shampoo ja suihkusaippua ja hiustenhoitoaine. Lisäksi kasvo-ja vartalovoidetta. Saattoi olla jopa se huulipunakin kun sitä oli kiva lisätä kun kävi alakerran kahviossa.

Olisi ne 5 päivää olleet tylsiä ilman lukemista, koska televisokin oli vain yleisissä tiloissa ja vauvaa pidettin parina eka päivänä valohoidossa. Siellä olisin maannut yksin odottaen kun vauvaa tuodaan syömään ja tuijottanut valkoista seinää. No olisi minusta varmaan tullut parempi äiti niin, eikä näin, että luin ne kirjat ja ratkoin ristikoita ja viihdytin niin itseäni kun oli kamalan tylsää osastolla.

Sukat oli ihanat, koska sairaalan putkisukat ei pysy jalassa. Samoin kunnon tossut oli mukavat. Huulipunaa oli kiva laittaa kun kävin alakerran kahviossa. Niin ja oli oma villatakki myös, koska en tykännyt kulkea se iso osaston aamutakki päällä roikkuen. Ok, olen ehkä turhamainen.

Hyvä äiti minusta tuli, vaikka oli sairaalakassiin pakattu itselle vaatetta ja viihdykettä ja kunnon shampoot ja hoitoaineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi