Miksi ihmiset höyryää sairaalakassista?
Eihän siellä nyt niin paljon tavaraa tarvitse.
Itse jäin äitipolikäynniltä suoraan synnärille. Mukana ei ollut mitään. Mies toi kotoa hammasharjan ja -tahnan, harjan ja dödön. Kun haki minut ja vauvan kotiin, toi vauvalle vaatteet, itse lähdin kotiin samoissa vetimissä missä meninkin
Kommentit (140)
miksi pitäisi roudata meikkejä ja omia vaatteita mukana , kun ei niitä siellä tarvinnut. En jaksanut lukea enkä halunnut herkkuja, mies toi kotoa kyllä joulukinkkua ;)
Mutta suo muille sairaalakassin pakkaaminen. Ja anna heidän "höyrytä" sairaalakassin sisällöstä.
"vain sen, minkä tarvin"
Mutta kukin tavallaan. Minusta on ihana hemmotella itseäni. Ja minusta oli sairaalassakin ihana hemmotella itseäni, vaikka naapurisängyn ankea eukko mulkoilikin minua vihaisesti kun aamulla panin hiukan ripsaria ja kampasin tukkani nätisti.
Anna meidän muiden hemmotella itseämme ja elä sinä sitä elämää, että ei mitään muuta, mitä ei tarvitse. Toivottavasti et kamalasti ahdistu siitä, että me kaikki emme halua elää sellaista elämää. On yksi elämä ja onneksi vielä on vapaus valita, miten sen haluaa elää.
Lähdette siis siitä, että ette ota tavaraa mukaan kun "ilmankin säilyy hengissä"?
Minusta on kiva kun on mukavaa.. Usein on aika kiva kun elintaso on korkeammalla kuin juuri ja juuri siinä hengissä pysymisen tasolla. Vinkkinä vain. :)
miksi pitäisi roudata meikkejä ja omia vaatteita mukana , kun ei niitä siellä tarvinnut. En jaksanut lukea enkä halunnut herkkuja, mies toi kotoa kyllä joulukinkkua ;)
No en mä tiedä kuvailisinko itseäni vaatimattomaksi, lähinnä siis mietin ap:n tavoin miksi kaikesta tarvii niin jumalattomasti hössöttää? Ja pärjäisikö nykymaailmassa vähän vähemmälläkin materialla?
Toki monet asiat ovat ihan käytännön/makuasioita. Itse en esim. käytä huulipunaa muutenkaan ja hiustyyli on sellainen, johon ei kampaa tarvi, mutta useimmilla ei tietenkään näin ole, jolloin on luontevaa ottaa ko. asiat mukaan. Samoin ei se ole multa pois, jos joku haluaa synnyttää omissa vaatteissa, ite en sitä suurin surminkaan tekisi. Dödöjä en viittinyt käyttää, kun pidin vauvaa melkein koko ajan kainalossa ja ajattelin että parempi hikikin kuin kemiallinen myrkynhaju (vauvaparka :)
Mutta summa summarum: sairaalaan voi jokainen ottaa mukaan ihan mitä vaan, mutta ei pitäisi kuullostaa siltä, että sinne TARVII viedä jotain erityisesti ollakseen kelpo mamma tai ettei siellä PÄRJÄISI mitenkään ilman jotain tiettyä tuotetta.
Tottakai niitäkin ilman pärjäisi, mutta miksi niitä ei saisi ottaa? Siitähän tässä ketjussa enemmän olikin kyse, ap ja muut höyryää siitä että joku HALUAA pakata sairaalakassiin muutakin kuin äitiyskortin ja tossut. :D
Mutta suo muille sairaalakassin pakkaaminen. Ja anna heidän "höyrytä" sairaalakassin sisällöstä.
En voisi itse kuvitella tilannetta, jossa en jaksaisi lukea. Luen AINA. Toisaalta MINUN mielestäni joulukinkku on ihan turha, sillä en syö sikaa.. :D Tajuatko?
"vain sen, minkä tarvin"
Mutta kukin tavallaan. Minusta on ihana hemmotella itseäni. Ja minusta oli sairaalassakin ihana hemmotella itseäni, vaikka naapurisängyn ankea eukko mulkoilikin minua vihaisesti kun aamulla panin hiukan ripsaria ja kampasin tukkani nätisti.
Anna meidän muiden hemmotella itseämme ja elä sinä sitä elämää, että ei mitään muuta, mitä ei tarvitse. Toivottavasti et kamalasti ahdistu siitä, että me kaikki emme halua elää sellaista elämää. On yksi elämä ja onneksi vielä on vapaus valita, miten sen haluaa elää.
Lähdette siis siitä, että ette ota tavaraa mukaan kun "ilmankin säilyy hengissä"?
Minusta on kiva kun on mukavaa.. Usein on aika kiva kun elintaso on korkeammalla kuin juuri ja juuri siinä hengissä pysymisen tasolla. Vinkkinä vain. :)
sitä höyryämistä ;) Ja varmaan saan näin tehdäkin
kun lähtevät synnyttämään vaan säilyttävät pitkän tukkansa. Ja tuskin kukaan dödöjä sinne suihkuttelee.
Niin ja kunnon palstamamma lopettaa heti huulipunan käytön kun synnyttää. Rietasta meininkiä kun tulee äidiksi. Saattaa miehellä alkaa jöpöttämään ja luulee palstamammaa naiseksi.
Kunnon palstamamma leikkauttaa tukan ja heittää meikit roskiin ja ei paljon kainaloitakaan peseskele, koska sekin on hössöttämistä ja saattaa herättää haluja miehessä. Hyi pois sellainen. Kruunu sille, joka ankeammin osaa elämänsä elää.
Päinvastoin, sinähän teet suuresta vaatimattomuudestasi suuremman numeron kuin kukaan muu tässä ketjussa.
No en mä tiedä kuvailisinko itseäni vaatimattomaksi, lähinnä siis mietin ap:n tavoin miksi kaikesta tarvii niin jumalattomasti hössöttää? Ja pärjäisikö nykymaailmassa vähän vähemmälläkin materialla?
Toki monet asiat ovat ihan käytännön/makuasioita. Itse en esim. käytä huulipunaa muutenkaan ja hiustyyli on sellainen, johon ei kampaa tarvi, mutta useimmilla ei tietenkään näin ole, jolloin on luontevaa ottaa ko. asiat mukaan. Samoin ei se ole multa pois, jos joku haluaa synnyttää omissa vaatteissa, ite en sitä suurin surminkaan tekisi. Dödöjä en viittinyt käyttää, kun pidin vauvaa melkein koko ajan kainalossa ja ajattelin että parempi hikikin kuin kemiallinen myrkynhaju (vauvaparka :)
Mutta summa summarum: sairaalaan voi jokainen ottaa mukaan ihan mitä vaan, mutta ei pitäisi kuullostaa siltä, että sinne TARVII viedä jotain erityisesti ollakseen kelpo mamma tai ettei siellä PÄRJÄISI mitenkään ilman jotain tiettyä tuotetta.
Taitaa olla ensimmäinen kirjoittaja, jolta tuli totuus: synnytys on nimenomaan MATERIALISMIN esittelyn yksi muoto. Sillä mitä otetaan mukaan ei ole mitään tekemistä uuden ihmisen syntymän kanssa, vaan täytyy miettiä elintasoa niin kuin muutenkin koko ajan hiekkalaatikolla, puistossa, muskarissa jne. Olen iloinen että edes yksi kirjoittaja uskalsi myöntää totuuden.
Ettekö vieläkään (aikuiset?) ihmiset tiedä että ei kaikki toimi kuten te :D
kun lähtevät synnyttämään vaan säilyttävät pitkän tukkansa. Ja tuskin kukaan dödöjä sinne suihkuttelee.
Niin ja kunnon palstamamma lopettaa heti huulipunan käytön kun synnyttää. Rietasta meininkiä kun tulee äidiksi. Saattaa miehellä alkaa jöpöttämään ja luulee palstamammaa naiseksi.Kunnon palstamamma leikkauttaa tukan ja heittää meikit roskiin ja ei paljon kainaloitakaan peseskele, koska sekin on hössöttämistä ja saattaa herättää haluja miehessä. Hyi pois sellainen. Kruunu sille, joka ankeammin osaa elämänsä elää.
Päinvastoin, sinähän teet suuresta vaatimattomuudestasi suuremman numeron kuin kukaan muu tässä ketjussa.
en kaivannut meikkejä ja hiuksetkin pysyi ponnarilla. Kukaan ei ole kieltänyt kamman viemistä synnärille mutta miksi siitä pitää tehdä niin iso numero ja ihan täälläkin kerätä kauheata listaa, että mitä KAIKKEA sinne pitää raahata mukaan?
täällä saa ihmetellä :)
Taitaa olla ensimmäinen kirjoittaja, jolta tuli totuus: synnytys on nimenomaan MATERIALISMIN esittelyn yksi muoto. Sillä mitä otetaan mukaan ei ole mitään tekemistä uuden ihmisen syntymän kanssa, vaan täytyy miettiä elintasoa niin kuin muutenkin koko ajan hiekkalaatikolla, puistossa, muskarissa jne. Olen iloinen että edes yksi kirjoittaja uskalsi myöntää totuuden.
Pitäisikö lakata elämästä omaa elämäänsä vauvan synnyttyä? Eikö saisi itseään laittaa edes pikkaisen vauvan synnyttyä? Pitäisikö lakata lukemasta kirjoja vauvan synnyttyä? Kuvia ei ainakaan saisi ottaa. Sudokua ei ilmeisesti saisi tehdä. Ei saisi ottaa omia vaatteita mukaan. Ei saisi yksinkertaisesti ottaa mukaan muuta kuin äitiyskortin.
Listaahan voisi jatkaa pitkästikin.
Itsellä sairaalakassin sisältö osoittautui tärkeäksi juuri silloin, kun kaikki ei mennytkään suunnitellusti. Kuopus joutui teholle ja olin sairaalassa viikon. Siinä tilanteessa en olisi jaksanut alkaa miettiä kotoa tuomisia (kaikki ajatukset oli hengestään taistelevassa vauvassa ja kotona äitiä odottavassa esikoisessa). Omaa henkistä selviämistä auttoi, että silloin kun en saanut olla vauvan vieressä, saatoin hengähtää käymällä suihkussa, laittamalla hiukset, pukeutumalla omiin vaatteisiin, syömällä karkkia (kun ruoka ei mennyt alas) jne.
Kuopus teholla, esikoinen ilman äitiä ja kuitenkin karkki maistuu ja oma ulkonäkö on tärkein... Väitänpä että jos kassia ei olisi ollut mukana niin ihan hyvin olisivat aivot toimineet siitä huolimatta. Toki kiva että ko. tavarat löytyivät valmiiksi eikä kenenkään tarvinnut tuoda, mutta silti.
Meillä oli muuten sairaalassa ihan hyvää ruokaa (joo ei mitään michelintähtien arvoista mutta kumminkin), eiköhän toi laitosruuasta valittaminen pitäisi olla lähinnä teinien hommaa?
Anni kävi katsomassa lastenlastaan ja näki kun Elsa oli synnytysosastolla synnytyksen jälkeen.
Voi kamalaa, sillä oli oma villatakki päällä ja oli kuulemma meikkiäkin naamassa. Mitä siitäkin tulee, ei ainakaan kunnon äitiä. Ja kuulemma sen mies oli sille Elsalle ostanut timanttikorunkin synnytyksen jälkeen. Ei meidän Mauno sellaisia tehnyt kun lapsi se on paras lahja.
Annin kans puhuttiin, että kyllä se Elsa onkin ollut aina vähän huoramainen ja pitää kyllä lastensuojeluviranomaisiin ottaa yhteyttä kun se tuhraa vain huulipunan kanssa sairaalassa, eikä hoida vauvaansa. Tiiä, vaikka yrittäis meidän Maunoa kun tulee sieltä.
Kun minä menin synnyttämään, en ottanut matkaan kuin hammasharjan ja puhelinkortin. Hyvin sitä sai vauvan synnytettyä. Siellä mitään kirjoja tarvinnut kun äidille riitti se, että sai tuijottaa vauvaa päivät pitkät. Huono äiti siellä vain lukee. Ja meikkejä. Minä en ole huulipunaa käyttänyt sen jälkeen kun ekan raskautestin tein.
On se tuo kolmostalon Elsa ollut kyllä aina vähän lutka. Onneksi Anni näki sen siellä sairaalassa niin osas meille varoittaa, että kohta sen lapsi otetaan huostaan kun on niin huono äiti.
Äidin pitää lakata elämästä vauvan synnyttyä. Onko hengittäminen sallittua? ;)
Pitäisikö lakata elämästä omaa elämäänsä vauvan synnyttyä? Eikö saisi itseään laittaa edes pikkaisen vauvan synnyttyä? Pitäisikö lakata lukemasta kirjoja vauvan synnyttyä? Kuvia ei ainakaan saisi ottaa. Sudokua ei ilmeisesti saisi tehdä. Ei saisi ottaa omia vaatteita mukaan. Ei saisi yksinkertaisesti ottaa mukaan muuta kuin äitiyskortin.
Listaahan voisi jatkaa pitkästikin.
kyllä tietyn kuvan ihmisestä, jonka tärkein asia on saada huulipuna mukaan. No, jokainen tyylillään
Lähdette siis siitä, että ette ota tavaraa mukaan kun "ilmankin säilyy hengissä"? Minusta on kiva kun on mukavaa.. Usein on aika kiva kun elintaso on korkeammalla kuin juuri ja juuri siinä hengissä pysymisen tasolla. Vinkkinä vain. :)
Joo, kiva että tykkäsit. :) Joku kaltaisesi voi ajatella sitä pelkkänä materialismina, mutta itse ajattelen, että kyse on enemmänkin mukavuudesta.
Omat vaatteet ja kosmetiikka on vain kivempi käyttää kuin sairaalan kamala tavara. Muut synnyttäjät eivät kiinnosta minua. Ja tuskin kukaan normaali ihminen alkaisikaan kadehtia, jos minulla on mukana esim. fazerin sinistä, palmoliven saippuaa, ripsari ja oma aamutakki? :)
Lähdette siis siitä, että ette ota tavaraa mukaan kun "ilmankin säilyy hengissä"? Minusta on kiva kun on mukavaa.. Usein on aika kiva kun elintaso on korkeammalla kuin juuri ja juuri siinä hengissä pysymisen tasolla. Vinkkinä vain. :)
Joo, kiva että tykkäsit. :) Joku kaltaisesi voi ajatella sitä pelkkänä materialismina, mutta itse ajattelen, että kyse on enemmänkin mukavuudesta.
Omat vaatteet ja kosmetiikka on vain kivempi käyttää kuin sairaalan kamala tavara. Muut synnyttäjät eivät kiinnosta minua. Ja tuskin kukaan normaali ihminen alkaisikaan kadehtia, jos minulla on mukana esim. fazerin sinistä, palmoliven saippuaa, ripsari ja oma aamutakki? :)
niitä kasaan ilman että pitää täällä asiasta kysellä ja hössöttää?
täällä saa ihmetellä :)
Alkaa vain naurattamaan kirjoitukset missä suoraan sanotaan että kun MINÄ en tarvinnut, niin EI TARTTE KUKAAN MUUKAAN :D :D
Siis ihan oikeasti. Ei kelvannut selitykset yms, jankkaus vain jatkuu, "minä selvisin sillä ja tällä yms." Ja nro 55 sai kirjoitettua vielä niin tökerösti äidille joka on yrittänyt tavalla tai toisella selviytyä ajasta kun oma lapsi ei ollut oikein terveenä. Olisiko tämän äidin pitänyt apaattisena istua sängyllä vain? Itseään kun ei saa tässä maassa piristää mitenkään...