Miksi ihmiset höyryää sairaalakassista?
Eihän siellä nyt niin paljon tavaraa tarvitse.
Itse jäin äitipolikäynniltä suoraan synnärille. Mukana ei ollut mitään. Mies toi kotoa hammasharjan ja -tahnan, harjan ja dödön. Kun haki minut ja vauvan kotiin, toi vauvalle vaatteet, itse lähdin kotiin samoissa vetimissä missä meninkin
Kommentit (140)
En höyrynnyt itsekään, lähinnä vaan laitoin kassiin ne vaatteet, joissa ajattelin lähteä kotiin kun en halunnut mammapöksyissä lähteä. Vauvalle katsoin vaatteet valmiiksi, jotta isä osasi ottaa mukaan kun tuli hakemaan. En tiedä, mitä ne kaikki höyryäjä-mammat ajattelee tehdä siellä laitoksella sillä kassin massiivisella sisällöllä...
tuo perästäpäin tavaraa kotoa.
Ja hei: se nyt on sellaista aika ymmärrettävää kohkausta, jota ihminen jännitystä purkaakseen harrastaa. Synnytys pelottaa ja jännittää ja mitä lähemmäs se tulee, sitä isommaksi se jännitys kasvaa.
Joku purkaa sitä jännitystä silittelemällä moneen kertaan vauvan varusteita, toinen ompelee viisi sataa kestovaippaa, kolmas sisustaa kotia ja siivoaa hullun lailla.
Ja aika moni pakkaa synnärilaukkua moneen kertaan. Tottahan he sen tajuavat JÄRJELLÄ, että mies (jos sellainen on) tuo kotoa tarvittaessa asioita, mutta kun se onkin stressinpurkua ja tunnereaktio enemmän kuin järkikysymys.
että synnyttäminen on jännittävä ja pelottava oman elämän mullistava tapahtuma, johon on aika vaikea itse vaikuttaa. Sen kassin sisältö on siinä vaiheessa oikeastaan ainoa tapa valmistautua.
vähän niinkuin..mitäs vaatteita ottais mukaan lomalle :)
Ainut mitä itse olisin oikeasti tarvinnut ns. "ylimääräistä" oli omat tossut. Jalat oli niin turvonneet että sairaalan sandaalit ei millään mahtuneet. Muuten siellä ei kyllä tarvii kuin hygieniatuotteet. Lukemista tmv. oli aivan turha ottaa mukaan - ennen synnytystä ei ehi ja synnytyksen jälkeen oli muuta ajateltavaa...! Ja kaikkea mitä yhtään keksii kaivata saa joko sairaalasta tai sit jos nyt jotain ylitsepääsemättömän pakollista tulee, ni pistä mies asialle.
se oli siinä.
Toisethan miettii musiikista lähtien kaikkea mukaan ja mua taas ei yhtään napannut raahata mitään kokoelmaa mukaan. Toisella kerralla seurasin Joulupukin kuumaa linjaa telkusta ;)
Siitä huolimatta, että oli kassi pakattuna, mies sai tuoda vaikka mitä sairaalassa oloni aikana. Eikä aina osannut;)
tuo perästäpäin tavaraa kotoa.
Ja hei: se nyt on sellaista aika ymmärrettävää kohkausta, jota ihminen jännitystä purkaakseen harrastaa. Synnytys pelottaa ja jännittää ja mitä lähemmäs se tulee, sitä isommaksi se jännitys kasvaa.
Joku purkaa sitä jännitystä silittelemällä moneen kertaan vauvan varusteita, toinen ompelee viisi sataa kestovaippaa, kolmas sisustaa kotia ja siivoaa hullun lailla.
Ja aika moni pakkaa synnärilaukkua moneen kertaan. Tottahan he sen tajuavat JÄRJELLÄ, että mies (jos sellainen on) tuo kotoa tarvittaessa asioita, mutta kun se onkin stressinpurkua ja tunnereaktio enemmän kuin järkikysymys.
kun kaikki, mitä te itse ette ole tehneet tai kokeneet on automaattisesti "outoa" ja "järjetöntä". Onneksi tässä ketjussa oli tuo poikkeuskin.
Ainut mitä itse olisin oikeasti tarvinnut ns. "ylimääräistä" oli omat tossut. Jalat oli niin turvonneet että sairaalan sandaalit ei millään mahtuneet. Muuten siellä ei kyllä tarvii kuin hygieniatuotteet. Lukemista tmv. oli aivan turha ottaa mukaan - ennen synnytystä ei ehi ja synnytyksen jälkeen oli muuta ajateltavaa...! Ja kaikkea mitä yhtään keksii kaivata saa joko sairaalasta tai sit jos nyt jotain ylitsepääsemättömän pakollista tulee, ni pistä mies asialle.
Eli ainoa mitä kukaan OIKEASTI tarvii on jotkut jalkineet. Selvä. Mulla meni sitten pieleen kun en saanu jalkoja turpoamaan ja kerkesin lukemaankin ihan oikeeta kirjaa.
että nykyaikana MAALAISJÄRJEN käyttö on unohtunut!
että nykyaikana MAALAISJÄRJEN käyttö on unohtunut!
on ne hormonit, ne saa naisen höyryämään kaikesta raskaana ollessa!
Mutta joo, ei siellä mitään erityistä tarvi, minulla oli kassissa hammasharja, tahna, dödö, hiusharja, puhtaat alusvaatteet ja lapselle vaatteet. Lisäksi kamera, puhelin, avaimet ja lompakko. Näillä pärjäsi hyvin.
Lisäksi oli miehelle eväät, yöllä ei tarjoilla isille mitään välipaloja ja kahvio on kiinni.
Mkana ei ollut mitään. Sairaalasta sai kaiken tarvittavan, myös hammasharjan.. Toki mies toi perästä sitten paremman ja jotakin hiusharjaa ja hiuslenkkejä yms., mutta olisin pärjännyt mainiosti ilman niitäkin, sillä kyllä sieltä sairaalasta löytyy myös kampa :D..
Ymmärrän toki, että sitä haluaa valmistautua, mutta älkää pettykö jos kaikki ei mene ihan niinkuin pitää.
T: raskausmyrkytys, perätila, sektio, keskonen....
on ne hormonit, ne saa naisen höyryämään kaikesta raskaana ollessa! Mutta joo, ei siellä mitään erityistä tarvi, minulla oli kassissa hammasharja, tahna, dödö, hiusharja, puhtaat alusvaatteet ja lapselle vaatteet. Lisäksi kamera, puhelin, avaimet ja lompakko. Näillä pärjäsi hyvin. Lisäksi oli miehelle eväät, yöllä ei tarjoilla isille mitään välipaloja ja kahvio on kiinni.
Sinullakin oli enemmän tavaraa kuin pelkät tossut. Moni näyttää lähteneen synnyttämään varsin askeettisen välineistön kanssa, jos todella olette pelkkien sairaalatossujen kanssa menneet laitokselle. :)
Minä taas en tajua, että synnytyksen JO KOKENEET KONKARIT, yrittävät esittää täällä, että olivat synnytyksen ammattilaisia jo ekaa kertaa mennessään synnyttämään.
Ihmisen muisti on niin lyhyt.
Oon ite töissä sairaalassa, eikä olis tullu mieleenkään vetää päälleni sairaalan vermeitä. Ei niissä mitään vikaa ole mut ku on satoja krtoja nähny mihin kaikkee ne pyjamat sotkeentuu, sitä mielikuvaa ei poista tehokkainkaan myrkkypesu. Eli mun sairaalakassissa oli alusvaatteita, imetysliivit, verkkarit, pari t-paitaa, neuletakki, tossut, siteitä, liivinsuojia jnejne. Kirja, lehti ja karkkia. Plus musta se oli kiva tapa valmistautua hommaan. Synnytin siis myös omissa vaatteissa ja ihan sitä varten oli hankittu edestä neppareilla kii oleva pitkä paituli jonka olis saanu sit heittää roskiin jos tarvis. Kaikki tavallaan :)
Mkana ei ollut mitään. Sairaalasta sai kaiken tarvittavan, myös hammasharjan.. Toki mies toi perästä sitten paremman ja jotakin hiusharjaa ja hiuslenkkejä yms., mutta olisin pärjännyt mainiosti ilman niitäkin, sillä kyllä sieltä sairaalasta löytyy myös kampa :D.. Ymmärrän toki, että sitä haluaa valmistautua, mutta älkää pettykö jos kaikki ei mene ihan niinkuin pitää. T: raskausmyrkytys, perätila, sektio, keskonen....
Oi että olet varsinainen sankarisynnyttäjä! Ihanko kaikesta olet selviytynyt ja vielä pelkän hammasharjan avulla! Se joka kärsii saa kirkkaimman kruunun. Tosi hienoa hei, sä olet kärsinyt ihan kamalasti. Upea monin tavoin epäonnistunut ja verinen synnytys sinulla!
Mkana ei ollut mitään. Sairaalasta sai kaiken tarvittavan, myös hammasharjan.. Toki mies toi perästä sitten paremman ja jotakin hiusharjaa ja hiuslenkkejä yms., mutta olisin pärjännyt mainiosti ilman niitäkin, sillä kyllä sieltä sairaalasta löytyy myös kampa :D.. Ymmärrän toki, että sitä haluaa valmistautua, mutta älkää pettykö jos kaikki ei mene ihan niinkuin pitää. T: raskausmyrkytys, perätila, sektio, keskonen....
Oi että olet varsinainen sankarisynnyttäjä! Ihanko kaikesta olet selviytynyt ja vielä pelkän hammasharjan avulla! Se joka kärsii saa kirkkaimman kruunun. Tosi hienoa hei, sä olet kärsinyt ihan kamalasti. Upea monin tavoin epäonnistunut ja verinen synnytys sinulla!
mä en huomannut että olisi pitänyt kärsiä siitä etten raahannut puolta omaisuutta mukana. Menin sinne synnyttämään, en lomailemaan.
tarvitsevat neuvoja paskallä käyntiinkin.
Hyvissä ajoin jopa! Se että joku tarvitsee vain tossut mukaan, ei tarkoita että joku muu ei haluaisi pakata muutakin mukaan.
Itselleni on aina lähtenyt mukaan kamera, kirjoja, sudoku, vaatteita yms. Aika siellä tulee pitkäksi jos ei mitään tekemistä ole.
Ellei sitten halua vain tuijottaa vauvaa :)
Minä oon höyrynnyt ja suoraan sanottuna, tulen höyryämään jos lisääkin tulee lapsia :)
Kuten moni on jo sanonutkin, se on tapa purkaa jännitystä. Minä olen jännittänyt jokaista synnytystä. Jokainen synnytys onkin ollut erilainen kuin edellinen. Enkä voi tietää mitä seuraava toisi tullessaan jos siihen vielä ryhdyn :)
elämysmatka. Vaikka siellä ei todellakaan tarvitse juuri mitään =).