Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen veli spermanluovuttajana

Vierailija
23.10.2011 |

Olemme yrittäneet saada lasta jo kaksi vuotta. Tutkimuksissa paljastui, että vika ei ole minussa vaan miehessä. Sperman laatu on niin huono, että mahdollisuudet tulla raskaaksi on tosi pienet. Miehen isoveljellä on neljä lasta ja hänessä on paljon samaa näköä kuin miehessäni. Ehdotin miehelle, että pyydettäisiin miehen veljeä luovuttajaksi. Silloin lapsessa olisi myös miehen geenejä, eikä jonkun tuntemattoman. Mutta mies tyrmäsi tämän ajatuksen ja suuttui että edes ehdotin sitä. Paiskoi ovia ja manasi veljeään. Mieheni haluaisi vielä yrittää luomusti, hän on yrittänyt parantaa ruokavaliota ja elämäntapoja (jotka jo valmiiksi terveelliset) mutta en usko että siittiöt siitä paranee. Neuvoja miten esittäisin asian niin että mies tajuaisi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä nyt muitakin keinoja, ehkä niitä kannattaisi kokeilla ensin.

Olette ilmeisesti kuitenkin käyneet lääkärissä kun kerran siittiöt on tutkittu. Eikö teille siellä annettu muita vaihtoehtoja kuin luovutetut siittiöt?

Vierailija
2/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asetelma aiheuttaisi kiusallisia tilanteita kun veljekset kohtaavat. Ja mitäs mieltä veljen vaimo on asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuhkamuna ja vaimo halajaa superhedelmällistä isoveljeä. Tältä se varmasti miehen korvissa kuulostaa. JOs luovuttajan spermaan tarvitaan, harkitkaa jotain muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
4/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin siittiö riittää hedelmöitykseen ja meneteliä on useampia. Siittiöt voidaan vaikka neulalla ottaa kiveksistä. Itse en ainakaan edes miettisi luovuttaa ennen kuin kaikki muut keinot on kokeiltu, ihan jo miehesi takia.

Vierailija
5/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäisi ensin päästä yhteisymmärrykseen miehen kanssa ja sitten esittää asia yhdessä. Miehellä ja veljellä on hyvät välit ja olen ihan varma että veli suostuisi luovuttajaksi.

ap

Vierailija
6/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin siittiö riittää, mutta todennäköisyydet alkaa olla tosi pieniä. Minullakin on jo ikää sen verran (36v) että ei ole aikaa odotella ihmettä. Ymmärrän että tämä on kova pala miehelle, mutta nyt pitäisi ajatella pidemmälle.

ap

Yksikin siittiö riittää hedelmöitykseen ja meneteliä on useampia. Siittiöt voidaan vaikka neulalla ottaa kiveksistä. Itse en ainakaan edes miettisi luovuttaa ennen kuin kaikki muut keinot on kokeiltu, ihan jo miehesi takia.

Vierailija
7/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilkaa ensin ICSI:ä vai mikä se on (koeputkihedelmöitys jossa siittiöt ruiskutetaan suoraan. Mielestäni ei oikei n hyvä idea tuo ehdottamasi. En voisi kuvitella, että oma mieheni koskaan suostuisi moiseen; kummassakaan roolissa.

Vierailija
8/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroinjektio?

En käsitä, miten ensimmäisenä ajattelet jotain sukulaista hoitamassa tilanteen. Ensin kyllä meidän perheessä käytäisiin ja käytiinkin nämä lapsettomuushoidot. Ja jos oltaisiin menty luovutettuihin sukusoluihin asti, niin ilman muuta tuntematon, ettei tule konflikteja läheisten väleihin.

Et kyllä ajattele yhtään nokkaasi pidemmälle. Lue edes muutama lapsettomuuskertomus, että pääset kartalle siitä, miltä tuntuu olla kykenemätön tekemään lapsia. Sinustako olisi ihan ok, että jos vika olisi ollut sinussa, oltaisiin voitu käyttää sinun siskoasi vuokrakohtuna? Että mies ja sisko olisivat ne oikeat vanhemmat ja sinä vain joku taustahahmo?

Vierailija
9/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama aikahan siinä menee, yritetäänkö sitä luovuttajan vai miehen omalla spermalla. Kaksi vuotta ei nyt ole niin kamalan pitkä aika. Varmaan onnistuisitte "tehohoidoilla". Siis; kokeilkaa nyt ensin omilla materiaaleilla, ennenkuin suunnittelet tuollaisia.

Vierailija
10/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muitakin keinoja on olemassa kuin miehen veljen siittiöt. En menisi ylipuhumaan itse miestäni tuollaisessa tilanteessa koskaan.

Ja toisaalta itse olen vakaasti sitä mieltä, että se, joka ei tavallisella tyylillä lapsia saa, ei niitä myöskään luonto ole tälle tarkoittanut. Kaikella ON tarkoituksensa.

Alkakaa sijaisperheeksi. Niistä on pulaa. Kanavoi äitiyshalusi ja -energiasi muuhun. Tai vaihda miestä, jolla siittiöt liikkuvat.

Vierailija
11/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan normaali mies tuollaiseen suostu. Olet näköjään todella itsekäs ja ajattelet pelkästään lapsensaantia, miehesi tunteista viis. Käy sääliksi miestäsi. Toivottavasti hän löytää rinnalleen naisen, jolel lapsensaanti ei ole pakkomielle.

Vierailija
12/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta itse olen vakaasti sitä mieltä, että se, joka ei tavallisella tyylillä lapsia saa, ei niitä myöskään luonto ole tälle tarkoittanut. Kaikella ON tarkoituksensa.

Alkakaa sijaisperheeksi. Niistä on pulaa. Kanavoi äitiyshalusi ja -energiasi muuhun.

Sulla on varmaan lapsia ja olet tarkoituksella ansainnut ne? Että mua riipii nämä jotka jostain syystä kuvittelevat, että tahattomasti lapsettoman oikea ratkaisu on ottaa sijaislapsia?!

Vierailija
13/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
14/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin olisin sitten lapseton. Vieraan luovuttajan siittiöt kyllä kävisi.

Mut no hätä. Viides lapsi luomuna tulossa :)

Vierailija
15/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aloituksestasi sen käsityksen, että ette edes ole olleet hoidoissa(?). Eihän niitä ihmeitä tarvitse odotellakaan vaan täytyy mennä hoitoihin, jos haluaa saada lapsia! Sinun täytyisi ajatella pidemmälle ennenkuin ehdotat jotain älytöntä!

Vierailija
16/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa sijaisperheeksi. Niistä on pulaa. Kanavoi äitiyshalusi ja -energiasi muuhun.

Sulla on varmaan lapsia ja olet tarkoituksella ansainnut ne? Että mua riipii nämä jotka jostain syystä kuvittelevat, että tahattomasti lapsettoman oikea ratkaisu on ottaa sijaislapsia?!

Ja tämä on minun mielipide ko. tapaukseen. :D Turha pillastua. Kaikille en edes sijaisperheeksi alkamista suosittele. On se sen verran rankkaa. Ja yksi vaihtoehto kuitenkin monen muun rinnalla. Sisareni perhe toimii sijaisperheenä nimittäin.

Ja itse en saanut lapsia edellisen kumppanini kanssa. Hänellä sperman laatu oli heikohko. Tyydyimme tilanteeseen. Ei tullut mieleenkään alkaa mirttimään miehen sukulaisen sukusoluja hamstrata. Meille tuli ero ihan muista syistä. Onneksi löysin elämäni rakkauden, jonka kanssa kaksi ihanaa lasta on suotu. Enempää emme ikämme puolesta halunneet, vaikka lapsista kovasti pidänkin. Joten kyllä täällä jotain kokemusta lapsettomuudesta on. Silti olen edelleen sitä mieltä, että sillä oli edellisessä liitossani tarkoituksensa. Vaikka se kuinka sinua riipii.

Vierailija
17/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luovutetun sperman pyytäminen miehen veljeltä on mielestäni loukkaus miestäsi kohtaan. En miehenä, enkä veljenä ikipäivänä suostuisi tuollaiseen.

Jospa hakeutuisitte ensin hoitoihin ja lähtisitte sitä kautta etsimään parempia vaihtoehtoja saada lapsia.

Vierailija
18/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä on minun mielipide ko. tapaukseen. :D Turha pillastua. Kaikille en edes sijaisperheeksi alkamista suosittele. On se sen verran rankkaa. Ja yksi vaihtoehto kuitenkin monen muun rinnalla. Sisareni perhe toimii sijaisperheenä nimittäin.

Ja itse en saanut lapsia edellisen kumppanini kanssa. Hänellä sperman laatu oli heikohko. Tyydyimme tilanteeseen. Ei tullut mieleenkään alkaa mirttimään miehen sukulaisen sukusoluja hamstrata. Meille tuli ero ihan muista syistä. Onneksi löysin elämäni rakkauden, jonka kanssa kaksi ihanaa lasta on suotu. Enempää emme ikämme puolesta halunneet, vaikka lapsista kovasti pidänkin. Joten kyllä täällä jotain kokemusta lapsettomuudesta on. Silti olen edelleen sitä mieltä, että sillä oli edellisessä liitossani tarkoituksensa. Vaikka se kuinka sinua riipii.

Mutta omalla ajattelutavallasi siis on tarkoitus, että saat syövän ja on turha sitä hoitaa. Ja on tarkoitus, jos jäät auton alle, turha viedä sairaalaan. Tuota ajattelutapaa laajentamalla ei itse saisi tehdä itseään onnelliseksi vaan parempi vain tyytyä huonompaan työpaikkaan, kun en ansaitse sitä parempaa ja kohtaloonsa pitää tyytyä...

Lapsettomuutta voidaan hoitaa. Omaa onnellisuutta pitää tavoitella, etsiä sitä parempaa työpaikkaa, ottaa rankat syöpähoidot, käydä sairaalassa paikkaamassa haavat yms. Luonto on tarkoittanut ihmisen onnettomaksi, jos hän ei yhtään viitsi itse pyrkiä onnellisuuteen. Keinoja on. Turha sitten vanhana itkeä, kun en tätäkään saanut elämältä. Aika moni asia pitää ottaa ja hakea. Ei kukaan tuo onnellisuuspakettia kotiin peiton alle.

Ihan ok, jos ajattelet, että oli hyvä, ettet lapsia saanut tämän ex-miehen kanssa, mutta älä yleistä. Voihan olla, että huomenna nykyinen miehesi sairastuu tai jotain muuta kamalaa tapahtuu. Kohautteletko vain olkapäitä ja toteat, että näin luonto karsii heikkoja vai pyritkö kaikin keinoin varmistamaan onnellisuutesi?

T. Ohis, jota jäi ärsyttämään

Vierailija
19/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta omalla ajattelutavallasi siis on tarkoitus, että saat syövän ja on turha sitä hoitaa. Ja on tarkoitus, jos jäät auton alle, turha viedä sairaalaan. Tuota ajattelutapaa laajentamalla ei itse saisi tehdä itseään onnelliseksi vaan parempi vain tyytyä huonompaan työpaikkaan, kun en ansaitse sitä parempaa ja kohtaloonsa pitää tyytyä...

Lapsettomuutta voidaan hoitaa. Omaa onnellisuutta pitää tavoitella, etsiä sitä parempaa työpaikkaa, ottaa rankat syöpähoidot, käydä sairaalassa paikkaamassa haavat yms. Luonto on tarkoittanut ihmisen onnettomaksi, jos hän ei yhtään viitsi itse pyrkiä onnellisuuteen. Keinoja on. Turha sitten vanhana itkeä, kun en tätäkään saanut elämältä. Aika moni asia pitää ottaa ja hakea. Ei kukaan tuo onnellisuuspakettia kotiin peiton alle.

Ihan ok, jos ajattelet, että oli hyvä, ettet lapsia saanut tämän ex-miehen kanssa, mutta älä yleistä. Voihan olla, että huomenna nykyinen miehesi sairastuu tai jotain muuta kamalaa tapahtuu. Kohautteletko vain olkapäitä ja toteat, että näin luonto karsii heikkoja vai pyritkö kaikin keinoin varmistamaan onnellisuutesi?

T. Se jota riipi

Vierailija
20/25 |
23.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität nyt laittaa sanoja suuhuni. Sinä et ole kukaan itse yleistämään ko. tapaukseen liittyvää mielipidettäni kaikkeen mahdolliseen ja esimerkiksi onnellisuuden tavoittelemiseen KAIKESSA elämässä. Aimo kasa vastoinkäymisiä elämäni varrella on koulinut minusta nöyrän ja kiitollisen elämään ihan sellaisenaan. Tavoittelen kuitenkin onnellisuutta aivan varmasti monella saralla. Niitä en tänne käy erittelemään. Jos sinulla on elämässäsi nyt jokin huonosti niin en jaksaisi alkaa sijaiskärsijäksi. Sillä ei kukaan ärsyynny NOIN voimakkaasti, jos on sinut elämänsä ja onnensa kanssa. Toki olet nyt saanut päähäsi saada viimeisen sanan, joten jäänpäs odottamaan lisää olettamuksiasi minun elämästäni yhden mielipiteen perusteella. Rakkautta päiviisi joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi