Mitä tehdä?Kerroin olevani raskaana..mies lähti
Mä tarvitsen kipeästi neuvoja.Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä nyt 6vuotta ja naimisiin menossa ens kesänä.Molemmat ollaan 27 vuotiaita.Nyt sain tietää olevani raskaana ja kerroin miehelle (asutaan yhdessä)Hän rupesi panikoimaan ja lähti salamana ovesta.Jäin tyrmistyneenä olohuoneeseemme.Kerroin tämän aamulla hänelle ja mun oli mentävä töihin.MUTTA...kun tulin kotiin...oli kaikki miehen vaatteet ja tärkeät tavarat (dödöt,shampoot,ym)poissa.Ei lappua,ei mitään.Sormus oli nakattuna sohvapöydälle.Kyllähän siinä itku pääsi.Miten tuo pitäisi tulkita?
Onko hän jättänyt minut vai panikoi vaan ja lähti vähäksi aikaa mietiskelemään???Ei vastaa puhelimeen.On poistanut FB tunnuksensa.
Kyllähän tässä alkaa jo epätoivo,suru ja suuttumus laukata päässä hullun lailla
T.Winona1984
Kommentit (84)
Mä tarvitsen kipeästi neuvoja.Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä nyt 6vuotta ja naimisiin menossa ens kesänä.Molemmat ollaan 27 vuotiaita.Nyt sain tietää olevani raskaana ja kerroin miehelle (asutaan yhdessä)Hän rupesi panikoimaan ja lähti salamana ovesta.Jäin tyrmistyneenä olohuoneeseemme.Kerroin tämän aamulla hänelle ja mun oli mentävä töihin.MUTTA...kun tulin kotiin...oli kaikki miehen vaatteet ja tärkeät tavarat (dödöt,shampoot,ym)poissa.Ei lappua,ei mitään.Sormus oli nakattuna sohvapöydälle.Kyllähän siinä itku pääsi.Miten tuo pitäisi tulkita?
Onko hän jättänyt minut vai panikoi vaan ja lähti vähäksi aikaa mietiskelemään???Ei vastaa puhelimeen.On poistanut FB tunnuksensa.
Kyllähän tässä alkaa jo epätoivo,suru ja suuttumus laukata päässä hullun lailla
T.Winona1984
Moi kaikille.:)
En ole nyt käynyt täällä vähään aikaan.On ollut sen verran kiire töissä ja raskaus vie voimat.
En ole miestä takaisin ottanut,vaikka hän sitä halusi ja kyseli mhdollisuutta monet kerrat.Kun en suostunut,miehestä tuli sinkku (ainakin viikoksi sillä mies palasi exänsä luo ja ovat olleet nyt kuukauden yhdessä.)Lupasi olla lapselle isä.Kyllä tuo vähän v*tuttaa..siis että siitä naisesta tulee mun lapselle äitipuoli ja ties mitä valheita se levittelee sitten.No,se on sen ajan murhe.Koskaa ei voi tietää mitä tapahtuuMasukin on kasvanut söpösti:)
Työt jätän tuossa kuukauden-parin päästä.
Laittelen taas lisää infoa jossain vaiheessa:)
Ja olen siis oikea ap:)
T.ap
Anteeksi kauheasti.Oon unohtanut käydä laittamassa tänne infoa.Sain siis tytön toissapäivänä ja ajatukset menee kovaa.Ihana pikkutyttö sieltä tuli sitten.50/2980 mitat.On tosiaan aika mennyt nopsaan tahtiin.
Niin kuin arvelinkin,miehen uusi suhde ei kestänyt kauaa.(Mies ei ole yrittänyt enään saada mua palaamaan sen kanssa yhteen),mut asiat on sovittu ja meillä on yhteishuoltajuus,olipa mies synnytyksessäkin mukana,vähän ärsytti kyllä kun mies huokaisi pettyneenä kun ei tullutkaan poikaa,teki mieli lyödä (hormoonit:D) mutta sitten ihastui pikkuneitiin ja on käynyt täällä sairaalassa viimeksi tänään.Jouduin verenhukan takia jäämään sairaalaan ja joudun juhannuksenkin olemaan täällä,läppäri on ainoa huvi,lasen lisäksi tietty:)
Tuli siinä vähän itseasiassa riideltyäkin exän kanssa,nimestä nimittäin.Hän halusi laittaa nimeksi toisen nimen ja minä toisen.Onneksi päädyttiin kompromissiin.
Ai niin,unohtui vielä kertoa että tapasin myös miehen maaliskuussa.Ollaan tapailtu siitä asti ja hänelle raskaus ei ollut ongelma.Nyt oikeesti tuntuu että tästä vois tulla jotain ihanaa,on jo nyt hullaantunut tyttöön.Ex-mies ei tosin kyllä ilahtunut kun "Mikko" tuli katsomaan mua Lehtien ja suklaan kera.Alkoi naurattaa exän kyräily,mutta ihan hyvin ne toimeen silti tuli.
Nyt alkaa pikkuinen heräillä:)
ikionnellinen ap
Mahtava päivä syntyä, sama synttäripäivä kuin mulla;)
Ihanaa ja onnentäyteistä vauva-arkea!
anopin tekele reagoi vauvauutiseen vai kerroitko sitä vielä? Taisi tuleva mummo niin häkeltyä poikansa toimista, että tajusiko edes onnitella? Ehkä sillekin iskee vasta hetken päästä tajuntaan, että siitä tulee mummo. :)
Me ollaan puhuttu miehen kanssa että jos lapsia tulee niin tottakai otetaan vastaan.Ehkäisyä ollaan kyllä käytetty,mutta kerran jäi poiJa mies on sanonut että haluaa lapsia kanssani (tästä puhuttiin viimeksi 6 kuukautta sitten).Ja en todellakaan ole pettänyt.Pettäminen on jotain niin kamalaa.Olen sen 17-vuotiaana kokenut ja päätin etten koskaan tule pettämään.
Aborttia en tee.
Ja tässä vielä sanat jotka mies sanoi kun kerroin raskaudesta:"Mut..ei oo mahollista.Me ollaan käytetty ehkäisyä.Ei vittu.." Ja sit salamana ovesta
Luulis, että sen naama sit venähtää kun saa isyystestin tuloksen, että mitä tulikaan tehtyä...
Mutta vakavasti: eihän tuommoiseen ihmiseen voi luottaa yhtään. Joku täällä jo sanoikin että ois ehkä muutenkin lähtenyt.
Nyt keskustele läheistesi kanssa ja tee suunnitelmasi valmiiksi miten pärjäät lapsen kanssa. Ja onnea! =)
Tilanne on varmasti todella kamala, en väitä että mitenkään voisin ymmärtää, miltä sinusta tuntuu mutta toivotan kuitenkin vilpittömästi voimia ja jaksamista!
Sitten asiani: miehesi oli todellista pohjasakkaa, tuollainen vastuunväistäjä ei ikimaailmassa kelpaisi isäksi.
Tänään aamupäivällä sain puhelinsoiton...soittaja oli mies.Hän ei ehtinyt sanoa kuin nimensä kun minä haukuin hänet alimpaan helvettiin.Hän yritti siinä pahoitella (hän oli saanut vihaisen soiton äidiltään)ja kertoi että oli saanut tietää/kuulla exältään että olen häntä pettänyt.Exä kun oli nähnyt mut kävelemässä komean miehen kanssa ja nauraneen ja olleen iloinen.Ei mies tainnut muistaa että tuo kyseinen mies on mun isoveljeni joka asuu Ruotsissa ja hän oli tullut käymään.Sillä kenenkään muun kanssa en ole kävellyt vierekkäin ja nauranut ym.Kyselin mieheltä että muistaakohan exä että millainen takki tällä "yhden illanjutulla"oli ollut?Muistihan se,sama takki mikä veljelläkin.Mies tajus tulleensa höynäytetyksi ja yritti siinä sovitella.Sanoi ettei muistanut että meillä jäi silloin kerran ehkäisy pois ja ettei muistanut kun itse sanoi ettei sillä ole väliä,jos on lapsi tullakseen niin sitten tulee.
Olin antamassa miehelle anteeksi,sillä en halua lapsen kasvavan niin että hänellä on kaksi kotia,kunnes tajusin kysäistä että missä mies oli ollut nämä päivät.No,vaivautunut hiljaisuus sai mut tajuamaan.Exällään tottakai,missäköhän muualla.Ja mitäköhän luulisitte että nekin ovat tehneet?
Mies yritti kyllä siinä änkyttäen selitellä ja vannoi että oli nukkunut sohvalla ja että exä olisi halunnut kyllä tehdä vaikka mitä,mutta hän ei.
Suljin puhelimen,pakkasin tavarani ja lähdin vähäksi aikaa ystävälleni.Täällä ystävällä kirjoitan tätä.Mitä te olette mieltä?Kannattaisiko jättää,antaa anteeksi?
Kun minä tiedän,että näitä tilanteita tulee myöhemmin lisää.Mies ei ikinä sano exälleen vastaan.Varmaankaan nyt tässä tilanteessa hän antaa tämän akan jyrätä.Ja myöhemmin voi sama tilanne toistua.
ap
Nyt kyl eroot siitä ja sassiin!! Kyl se ajan kanssa tajuaa mitä on missannu
miehesi elämässä edelleen mukana... jos on vielä noin hänen vietävissään.
Joo ihan varmasti on nukkunut vaan sohvalla... NOT!
Exä on varmaan odottanut jotain tällaista tilannetta että pääsee vamppaamaan miehen takaisin itselleen ja mies on niin toope että häntä voi viedä kuin pässiä narussa.
Nyt otat ainakin aikalisän, mutta itse tuossa tilanteessa harkitsisin kyllä vakavasti eroa.
Jätä se ukko.Saanenko udella yhtä asiaa?Miks tuo exä on tuollainen ja hänen siskonsa?Siis mikseivät tykkää susta ym.?Oliko jokin sellainen tilanne että mies oli vielä exänsä kanssa kun rakastui suhun?Tai jotain tollasta.
"kuule, ehkä sun on viisainta palata sen ex-akkasi kanssa yhteen, kun se sut kovasti tahtoo ja sä haluat uskoa kaikki sen paskapuheet ja yhä pitää siihen bimboosi yhteyttä ja panna sitä. Sehän on niiin rehellinen, ja jotenkin sä olet sellainen hiiri-poju, että te ansaitsette toisenne. Tulkaa onnellisiksi. Mä olen tajunnut, että mä en halua lapselleni tuollaista hiiri-isää, vaan IHAN OIKEAN miehen. Elatusavut ja tapaamisoikeudet neuvotellaan sitten erikseen. Mä en muuten usko, että se sun ex on valmis äitipuoleksi. Äitisi on varmaan onnellinen kun saa vanhan miniänsä takaisin lapsenlapsen sijasta"
jaa-aa siis ukon exä kuuden vuoden takaa ja edelleen ovat yhteyksissä... Voi hyvää päivää, kun niillä ei ole lapsia keskenään niin ei niiden tarvis olla missään yhteyksissä enään.
minusta tuo kertoo vaan siitä, että hän pitää arvossa enemmän exäänsä kuin sinua. Luottaa nyt vaan exänsä sepustuksiin, vaivautumatta kysymään asian oikeaa laitaa sinulta. Jos mulle joku tulis kertomaan jotain tuollasta omasta miehestäni, niin en mä karkuun juoksis, vaan kysyisin mieheltäni että pitääkö se paikkansa.
ei tuu miestä tuosta ei...
Ei sitten muita kavereita ollut kun tuo exä. Ensinnäkin, et edes harkitse yhteenpaluuya, jos mies ei lopeta KAIKKEA yhteydenpitoa exään. Jos tämä tarkoittaa myös siskon blokkaamista, niin näin on.
Kysy mieheltä miksei vaatinut sinulta ensin selvitystä, vaan exän sana painoi enemmän. Sano, että sinä kyllä pärjäät lapsen kanssa yksin. Plussaahan on se että miehestä ri koskaan tule lapsen virallista isää, jos ette papereita tee tai mene naimisiin ennen syntymää. Suosittelen että et tee kumpaakaan, näin mies ei voi vaatia mitään.
Tee säännöt selviksi, katso että pitää niistä kiinni. Älä anna sen pitää sua pilkkanaan ja selkeesti kakkosena exän jälkeen. Mä annoin ja olen katkera ja elämääni pettynyt.
Jätä se ukko.Saanenko udella yhtä asiaa?Miks tuo exä on tuollainen ja hänen siskonsa?Siis mikseivät tykkää susta ym.?Oliko jokin sellainen tilanne että mies oli vielä exänsä kanssa kun rakastui suhun?Tai jotain tollasta.
No mies seurusteli tämän exän kanssa 3 vuotta (alkoivat surustelemaan ammattikoulussa)
Hänen siskonsa on 2 vuotta miestäni vanhempi ja tämän siskon viha mua kohtaan johtuu hyvin pitkälti mun isosiskostani (hän on mua 2 v vanhempi) joka vei hänen poikaystävänsä ylä-asteella.Siitä viha aluksi johtui.Oltiin siskon kanssa kyllä ihan hyvissä väleissä ennen mieheni ja exän eroa ja vuosi siitä eteenpäin.Mutta kun aloimme seurustella hän alkoi karttaa ja inhota mua.
Miehen exä taas jätti miehen uuden miehen takia.Jätti mieheni kuin nallin kalliolle.Sitten vuosi tästä me rakastuimme (me oltiin oltu hyviä ystäviä yläasteelta asti)Mutta tämä exä oli jo eronnut uudesta miehestään ja halusi mieheni takaisin.Hän teki kaikkia pirullisia temppja ja sai mieheni siskon manipuloitua tukemaan itseään ja haukkui ja puhui musta paskaa ympäri kyliä.Ja siltikään mieheni ei käskenyt akan painua hornan tuuttiin vaan oli tämän kaveri.
ap
ja jos sillä on epäilyskään, että sä petät, niin eikun ihanan huoraexän helmoihin kostamaan. Voi miten lapsellinen ja vietävissä oleva mies! Ihan on ansainnut exänsä.
On tuleva ex-miehesi muuten samantapainen kuin mun todella sinisilmäinen anoppi, joka on neljä kertaa jättänyt äijänsä, joka pettää sitä, ja aina vannoo että takaisin en sitä tällä kertaa ota. Vaikka olisi uus mies, niin kun se äijä soittaa, anelee ja lirkuttaa, niin anoppi on oitis siellä esiliinan kanssa kokkaamassa "kun kaikki nyt on paremmin ja ei se mua enää petä". Ei mitään omaa ylpeyttä ja tahtoa. Mun miehellä on mennyt välit äitiinsä tän takia, kun anopin mielestä mun mies "määräilee ja alistaa häntä". Siis kun poikansa yrittää puhua sille järkeä.
Löydä sä oma ylpeytes! No ni, laita vain se mun tekstiviesti. Ja onnea raskauteen ja toivottavasti päättyy hyvin eli saat iloita terveestä lapsesta! Yhteen en harkitsisikaan paluuta, ennen kuin mies osaa tehdä oikeita ratkaisuja ja ymmärtää, mikä on perhe ja suoraselkäinen perhettään varjeleva mies.
Mun anopilla ei sitä taitoa ole. Mieluummin haukkuu muita kuin myöntää, että omat toimet ei ole ihan viisaita.
terv. 58 tai 59, en nyt muista
jättää raskaana olevan avokkinsa vain sen takia että ex on nähnyt avokin kävelevän ja nauravan jonkun toisen miehen kanssa. Siis kävelevän ja nauravan! Ja tästä päätellään että kyseessä on yhdenillan suhde. Ja tämän takia mies häipyy, ei kysele eikä selvitä asiaa vaan painuu exän luo.
Jos tää ei ole provo, mitä kyllä epäilen, niin itse en miestä takaisin ottais, ei tuollaisella miehellä mitään tee. Jos mies uskoo kaiken mitä joku ex kertoo ja kuvittelee yhdessä kävelemisen ja nauramisen olevan selvää pettämistä niin mies on TOLLO.
Tosin provonhan tämä on, klassinen sellainen, Vahinkoraskaus, mies häipyy, exä kuvioissa sekä vieläpä ilkeä ja vihaava sisko. Ja tarinalla mitä ilmeisimmin onnellinen loppu, mies tajuaa exän ja siskonsa kierouden ja palaa avokin luo kasvattamaan yhteistä rakkauslasta. Vähän liian ilmeinen tarina, mutta toki viihdyttävä.
jättää raskaana olevan avokkinsa vain sen takia että ex on nähnyt avokin kävelevän ja nauravan jonkun toisen miehen kanssa. Siis kävelevän ja nauravan! Ja tästä päätellään että kyseessä on yhdenillan suhde. Ja tämän takia mies häipyy, ei kysele eikä selvitä asiaa vaan painuu exän luo.
Jos tää ei ole provo, mitä kyllä epäilen, niin itse en miestä takaisin ottais, ei tuollaisella miehellä mitään tee. Jos mies uskoo kaiken mitä joku ex kertoo ja kuvittelee yhdessä kävelemisen ja nauramisen olevan selvää pettämistä niin mies on TOLLO.
Tosin provonhan tämä on, klassinen sellainen, Vahinkoraskaus, mies häipyy, exä kuvioissa sekä vieläpä ilkeä ja vihaava sisko. Ja tarinalla mitä ilmeisimmin onnellinen loppu, mies tajuaa exän ja siskonsa kierouden ja palaa avokin luo kasvattamaan yhteistä rakkauslasta. Vähän liian ilmeinen tarina, mutta toki viihdyttävä.
Kuten aiemminkin sanoin.Ei valitettavasti ole provo.Toivoisinkin että olisi.
Ja mulla ei ole koskaan ollut mielikuvitusta niin paljon että keksisin jotain tämmöistä.
Tulin tunti sitten kotiin ja eikös mies täällä ollutkin.Oikein itkeä pillitti.Yritti anella ja anella,mutta en antanut periksi.Käskin kertoa ensiksi totuuden.Kysyin siis miksi hän uskoi sitä petollista exäänsä ja miksi hän aina puolusti sitä naista?Kysyin vielä että mitä hän todellisuudessa oli naisen kanssa tehnyt.Hän kertoi maanneensa tämän kanssa.Ja ei kertonut syytä miksi puolusti aina häntä eikä mua.Sanoin kaikki ne sanat mitä sinä yksi ihminen täällä neuvoitkin tekemään.Annoin sormukset ja sanoin/vittuilin että antaa ne exälle tai ostaa tälle jotain mukavaa.Käskin pakata kamppeet ja häipyä mun asunnosta (asunto on mun perintörahoilla ostettu.Ostin jo silloin kun täytin 20)Mies pyristeli vastaan ja itki,mutta lähti.Pakkailen tässä vielä joitain hänen tavaroitaan ja niitä hänen antamiaan tavaroita ym.valokuvia laatikoihin.
Outo olo.Vähän vaivaa tämä asunto.Täällä on niin paljon kaikkia muistoja,mutta ehkä uudelleen sisustus auttaisi hetkeksi.
Mies sitten lähti.Mutta onneksi mulla on tämä maha-asukki ja musta tulee äiti.Mutta onnellinen olen myös siitä ettei häitä ole ehditty enempää suunnitella.En kerennyt ostaa mitään.
Mutta kiitos kaikille teille tuesta ja ymmärryksestä:)
sinkku-ap
onnea hyvästä päätöksestä!! Nyt vaan pysyt vielä kovana ja pidät sen. Joko kerroit anopille pojan tempauksesta? itse antaisin pojalleni ympäri korvia iästä huolimatta jos tuommoista menisi tekemään
Mites tarina jatkuu?