Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä tämän päivän sisustustrendit on naurettavan junttia 10 vuoden pääästä?

Vierailija
21.10.2011 |

Minä veikkaan, että paneeliverhot ja divaanisohva.

Tosin en tykkää niistä nytkään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirkkaan violetit plus "metalliset" maalit ja tapetit.

Vierailija
2/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen pitänyt kiiltävästä valkoisesta nyt 20 vuotta ja aion pitää vastakin. Kotimme on siis aika valkoinen -- joidenkin mielestä ehkä kliininen, mutta meidän mielestämme kaunis. Kontrastia tuodaan tekstiileillä (rouheat materiaalit vaikka vaaleat värit), mutta kalusteet on valkoista muuramea ja tapiovaaraa ja kukkapuroa ja artekia. Valaisimet valkoista ja mustaa artekia (aaltoa), le klintiä ja pantonia.



Ollaan satsattu klassikoihin eikä ikeaa taikka askoa taikka sotkaa meillä näy. Kaikki minkä on saanut korkeakiiltoisena on sellaisena hankittu, mutta toki meillä on mattaa valkoista puuta ja mattaa mustaakin maalipintaa puun päällä (kaksi mademoiselle-tuolia). Jos muuttuu juntiksi ja naurettavaksi, siitä vaan -- meillä on silti meidän perheelle sopiva, rakkaudella ja harkinnalla sisustettu koti, jota on nyt 20 vuotta rakennettu.



Ei olla kauheasti luovuttu mistään kun on kerätty sellaista mistä tykätään varmasti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän keittiöiden saarekkeet kohta pois muodista? En pidä niistä. Odotan myös lattialaminaattien jäävän historiaan ja perinteisen lautalattian tulevan taas laajempaan käyttöön.



Kimppaan muita siinä, että divaanosohva alkaa olla out. Samoin yhden seinän tapetoinnint/maalaukset.

Vierailija
4/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on aika epäkäytännöllinenkin jos vieraita kylässä, toki siinä perheen kanssa löhöää, mutta parempi on sohva +pari nojatuolia tai kaksi sohvaa.



Ja ne "home" kyltit varmasti häviävät, ylipäätään aika typeriä ovat, varsinkin eng.kieliset (syynä ehkä se, ettei "keittiö" teksti keittiössä ehkö oli niin "hauska" mutta moni ei miellä eng.tekstiä samalla tavalla?)



Uskon myös että pikku tilpehööristä aletaan karsia. Joo, ihan kivoja osa, mutta moni ostelee ihan lämpimiksiin erilaisia tuikkukippoja, koriste-esineitä, vaaseja, tauluja, tyynyjä ja muita (siis sellaisia liki "Tiimari" tasoisia) kun ne on niin kivoja, mutta tässäkin laatu korvaa määrän ja vähemmän on enemmän.



Saarekkeissa on se, että osa niistä pitää, osa taas ei. Minusta ovat aika turhia, mutta saattaa olle joillekin/joihinkin keittiöihin ihan ok ratkaisu.



Veikkaan myös että asuntojen koot pienenevät. Energian hinta nousee koko ajan, vaikka olisi energiatehokkaita taloja niin "turhasta" hukkatilasta varmaan moni haluaa luopua. Ja en puhu neliöistä vaan erityisest kuutioista: eli nämä korkeat olohuoneet ja muut vastaavat varmaan aika moni jättää asunnoistaan pois.

Ja toisaalta tilaa menee nykyään vähemmän mitä ennen kun tavarat ovat kutistuneet. Jos ajatellaan vaikka huonetta jossa oli ennen kuvaputki-tv, isot stereot ja pöytätietokone

--> nykyään taulu-tv, ja stereot ovat nykyään minikokoisia, monilla ne korvataan ipodilla+kaiuttimilla tai musiikkia kuunnellaan tietokoneen kautta, joka sekin useimmilla läppäri =tilaa jää paljon vapaaksi vert. siihen mitä aiemmin em. veivät tilaa.

Vierailija
5/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska musiikkia moni kuuntelee nykyään m3 muodossa, niin erilaiset CD-hyllyköt ja muut varmaan jäävät myös vähän pois muodista (jos ne sitä koskaan ovat olleetkaan;)

Vierailija
6/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seinätarratekstit:



home sweet home ja carpe diem jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikean tyylisiä muoviratkaisuja joka paikkaan ja lime-roosa-värejä mitä niiltä myös löytyy.

ja tehoste seinän käyttö plus ylisuuret telkkarit olohuoneen seinillä samoin laulavat suihkut..

Vierailija
8/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään sisustusmuotia tarvitse hävetä tai kauhistella. Otetaan esimerkiksi arkkitehtuurista 70-luvun alun benonielementtitalot. Jonkun mielestä ne edustavat ällöttävää DDR-arkkitehtuuria. Olisi kuitenkin moka mennä maalaamaan niitä taloja pinkeiksi tai mintunvihreiksi niinkuin jossain tehdään. Ne talot edustavat aikaansa ja on mielestäni rikkaus, että eri aikausien tyylejä on näkyvissä. Jos huonekalu toimii eli on ehjä, miksi sitä pitäisi vaihtaa uuteen vain siksi että nolottaa kun se on väärän värinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään sisustusmuotia tarvitse hävetä tai kauhistella. Otetaan esimerkiksi arkkitehtuurista 70-luvun alun benonielementtitalot. Jonkun mielestä ne edustavat ällöttävää DDR-arkkitehtuuria. Olisi kuitenkin moka mennä maalaamaan niitä taloja pinkeiksi tai mintunvihreiksi niinkuin jossain tehdään. Ne talot edustavat aikaansa ja on mielestäni rikkaus, että eri aikausien tyylejä on näkyvissä. Jos huonekalu toimii eli on ehjä, miksi sitä pitäisi vaihtaa uuteen vain siksi että nolottaa kun se on väärän värinen.


talot olivat uutena pinkkejä, vihreitä ja keltaisia, myöhemmin muutettu tylsän harmaan-ruskeiksi.

Meillä on reilut parikymmentä vuotta vanha valko-mustasisustus joka tuntuu olevan nyt muodissa tai tulossa, eikö nuo muka vanhat ja muka ranskalaiset sisustukset ala olla jo vähän nähty. Ja luultavasti ovat muutaman ajan päästä taas muodissa.

Vierailija
10/26 |
22.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin ne "ranskalaiset" koukerot sopii tooosi hyvin tänne Suomen tupiin ja torppiin.



Toinen tulevaisuuden kummastus on tarkoituksella kuluneen ja vanhan näköisiksi hinkatut lipastot ja muut huonekalut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja feikkiwenge-laminaatit.

Vierailija
12/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan että se että vain yksi seinä tapetoidaan tai maalataan "tehostevärillä". Ja sit nämä muka antiikkiset jutut, arkut, tuolit jne jotka on uusia mutta kulutettu patinoituneen näköiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää arvata, niin historian tuntien lähes kaikki! Mutta divaanit tuskin kuuluvat tähän ryhmään, niiden historia ulottuu kuitenkin hieman pidemmälle kuin sohvan ja nojatuolien. Tapetit ja värivalinnat on yleensä ne kaikkein huvittavimmat, kun katsellaan vanhoja valokuvia tai sisustuslehtiä, tuplakupla ja lokki eivät varmasti herätä samanlaista ihastusta kuin nyt, viimeksi mainitut eivät kuulu suosikkeihini nytkään...

Vierailija
14/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä järkky isoja divaani+sohva-yhdistelmiä on nyt tyrkyllä joka paikassa

pitää arvata, niin historian tuntien lähes kaikki! Mutta divaanit tuskin kuuluvat tähän ryhmään, niiden historia ulottuu kuitenkin hieman pidemmälle kuin sohvan ja nojatuolien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeakiiltoiset köökin kiintokalusteet.

Vierailija
16/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoiset muka-vanhat ja muka-ranskalaiset kalusteet, joissa siis joku käsittämätön ranskankielinen teksti. Ne on kyllä nykyäänkin noloja.

Vierailija
17/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi rosteriset keittiökalusteet ja "rustiikin näköiset" laminaattilattiat. En sinänsä aiemman kommentoijan tapaan usko, että tavalliset peruslaminaatit ovat mitenkään out, koska perusparketitkin ovat kestäneet aikaa melko hyvin.

Vierailija
18/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

home-kyltit

Vierailija
19/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjahylly tulee takaisin

Vierailija
20/26 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laatat joissa jotain kukkakuviointia.Kylppärin laatoissa ne ylhäältä alas kuviontilaattaviivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme