Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, joulumenu melkein tehty, lisäyksiä tulee, jos tulee mieleen jotain mukavaa.

Vierailija
21.10.2011 |

-kinkku, haetaan tutulta suoraan tilalta, suolataan itse ja paistetaan

-kalkkuna, samaten haetaan suoraan tilalta, valmistetaan itse

-hanehnrintaa, kauppahallista, paistetaan itse

Graavilohta, graavataan itse

Savusiikaa, tämä valmiina kauppahallista

lasimestarinsilliä, sillit hallista, valmistus itse

katajanmarjasilakkarullia, kala hallista, muuten valmistus itse

Muikunmätiä, sipulisilppua, smetanaa

keitetyt perunat, oman maan pottuja

Perunalaatikko

imelletty

porkkanalaatikko

lanttulaatikko

maksalaatikko

punajuuri-vuohenjuustolaatikko, kaikki laatikot tietysti itse tehden. Omasta maasta perunat, porkkanat, punajuuret

-vihersalaatti, tilalta haetuista vuotteista

-metsäsienisalaatti, tehdään itse, itse poimituista sienistä.

-punajuurisalaatti, itse omista punajuurista

-italiansalaatti, itsetehty

-rosolli, itsetehty, omista tuotteista

-herneet, säilyketölkistä

-kurpitsapikkelsi, oman maan tuotteista, itse säilöttyjä

-puolukkasurvos, itse poimistuita puolukoista

tummaa ja vaaleaa joululimppua, itse paistettuja

ruislimppua sukulaisen tekemää

voita, margariinia

-piparkakut ja piparkakkutalo

-tortut

-kaneliässät

-valijakranssit

-täytetyt sydänpikkuleivät

-taatelikakku

-pullakranssi

-täytekakku

Taikinat tietysti tehdään itse, hillot myös tehty itse

Juustoja, omenia, rypäleitä

erilaisia pähkinöitä

paapähkinä-rusinasekoitus

erilaisia suklaakonvehteja, osa itse tehtyjä, osa kaupasta.

vihreitäkuulia

mangomarmeladia, itsetehden

Juomapöydässä tarjolla

viinejä

olutta

kotikaljaa

joulujuomaa

kivennäisvettä

vettä

maitoa

Siinä, mitähän viel keksis.

Mitä sun mielestä puuttuu?

Syöjiä 19 aikuista, 7 teiniä, 4 lasta (6-11v) ja 3 taaperoa (alle 3v)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin mielelläni teille joulupöytään :) Olet kyllä tosi aikaansaavan oloinen, vähän käy kateeksi. Itse tehty on aina parempaa kuin ostettu. Laatikkoja ja leivonnaisia sekä salaatteja teen minäkin itse, raaka-aineet niihin tulee kaupasta. Teillä niitäkin on paljon omasta takaa. Tosi herkullinen jouluateria varmasti tulossa!

Vierailija
22/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. (:

tee.

Tietysti kotikokkaukset ja joskus ystävien juhliin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin mielelläni teille joulupöytään :) Olet kyllä tosi aikaansaavan oloinen, vähän käy kateeksi. Itse tehty on aina parempaa kuin ostettu. Laatikkoja ja leivonnaisia sekä salaatteja teen minäkin itse, raaka-aineet niihin tulee kaupasta. Teillä niitäkin on paljon omasta takaa. Tosi herkullinen jouluateria varmasti tulossa!

Mä olen henkeen ja vereen jouluihminen ja rakastan touhuta ja laittaa sitä perusteellisesti:)

Vierailija
24/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minkä ihmeen takia kerrot noin kolmekymmentä kertaa että ruoat on itsetehtyjä? Asia tulee kyllä vähemmälläkin toistolla selväksi.

Vierailija
25/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sä oot upea ja ahkera! voi v****...

Olisko sulle tullut parempi mieli, jos olisin sanonut kaiken ostavani valmiina?

Mun jouluun nyt vain sattuu kuulumaan kokkaus oleellisena osana ja en ota siitä minkäänlaista stressiä.

Kuka normaali ihminen tulee kirjoittamaan tänne tommosta?

Juu, kukaan muu ei tee itse, kenelläkään ole aikaa tai TAITOA.

Ehkä meillä muilla ei vaan ole tarvetta yrittää päteä jollain tommosella.

Vierailija
26/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulupöytään kuuluvat myös makkarat ja lihapullat.

Ollaan outo porukka, kukaan ei välitä kastikkeista. Meillä savusiika.

Listasta unohtui luumukiisseli kermavaahdolla:)

Vierailija
27/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulle tullut parempi mieli, jos olisin sanonut kaiken ostavani valmiina? Mun jouluun nyt vain sattuu kuulumaan kokkaus oleellisena osana ja en ota siitä minkäänlaista stressiä.

Kuka normaali ihminen tulee kirjoittamaan tänne tommosta? Juu, kukaan muu ei tee itse, kenelläkään ole aikaa tai TAITOA. Ehkä meillä muilla ei vaan ole tarvetta yrittää päteä jollain tommosella.

itse ja osaa sen loistavasti.

Aihe vapaa? Tosin kyllä monesti tuntuu palstaa lukiessa, että ei näin ole. Sun kaltaiset ovat päällepäsmäämässä mitä saa kirjoittaa ja kertoa. Miksi näin on?

Itse tekeminen on iso osa tuota ruokalistaa ja oleellinen asiaan. Anteeksi jos se sinua suututtaa. Silti kirjoitan niin kuin haluan vaikka se joitakuita sattuisi nappaamaankin.

Sunkin elämä vois olla paljon mukavampaa, jos et olisi noin negatiivinen ihminen.

Hyvää jatkoa sulle kuitenkin :D

Vierailija
28/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulle tullut parempi mieli, jos olisin sanonut kaiken ostavani valmiina?

Mun jouluun nyt vain sattuu kuulumaan kokkaus oleellisena osana ja en ota siitä minkäänlaista stressiä.

Kuka normaali ihminen tulee kirjoittamaan tänne tommosta?

Juu, kukaan muu ei tee itse, kenelläkään ole aikaa tai TAITOA.

Ehkä meillä muilla ei vaan ole tarvetta yrittää päteä jollain tommosella.

Pitaisi vain pyydella anteeksi olemassa oloaan, ja vahatella taitojaan ja innostustaan.

Ap, vesi tuli kielelle! Ja silla on vissi ero, onko itse tehtya vai ostettua :)

Vierailija
29/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sen esiin joulukuussa ja lisään aina jotain uutta.

Entäs ap Halloween ja Itsenäisyyspäivä?

Minulla on tuo Halloweeni nyt ajankohtainen ja sitten tuleekin Itsenäisyyspäivä.

Miksi keskittyä ainoastaan jouluun?

Vierailija
30/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kotijuustoa

kolme eri leipää riittää meille, saaristolaisleipä on kyllä hyvää:)

Jotain kalaa vois kyllä kehitellä lisää, olisko ideoita?

Vierailija
31/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin jouluna teen itse melkein kaiken mahdollisen joulupöytään, mutta eipä ole käynyt mielessä sitä hehkuttaa täällä vaikka menuun olenkin kommentteja pyytänyt. Enkä mä nyt ymmärrä, miten ihmeessä Sun kysymykseen liittyy se, mitä kaikkea sä teet itse? Ärsyttävää kehujen kalastelua.

Vierailija
32/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sen esiin joulukuussa ja lisään aina jotain uutta. Entäs ap Halloween ja Itsenäisyyspäivä? Minulla on tuo Halloweeni nyt ajankohtainen ja sitten tuleekin Itsenäisyyspäivä. Miksi keskittyä ainoastaan jouluun?

kallistuva, jotain pientä uutta vaan.

Halloween kyllä juhlitaan, juuri tänään kaivoin koristeet esiin. Lapsille juhlat kyl järkätään.

Itsenäisyyspäivänä syödään suomipikkuleipiä, syödään roskaruokaa ja katsotaan linnan juhlia. Loiston katselun rinnalle ei niin ollenkaanloistokasta ruokaa:)

Vierailija
33/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liikaa syömistä

ei ollenkaan liikaa meidän porukalle:)

Vierailija
34/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin jouluna teen itse melkein kaiken mahdollisen joulupöytään, mutta eipä ole käynyt mielessä sitä hehkuttaa täällä vaikka menuun olenkin kommentteja pyytänyt. Enkä mä nyt ymmärrä, miten ihmeessä Sun kysymykseen liittyy se, mitä kaikkea sä teet itse? Ärsyttävää kehujen kalastelua.

Jos on jossain hyva, siis oikeasti hyva? Miksi tahan aloitukseen kimpaantui niin moni? Onko se joltakin pois, jos ap kalastelee kehuja ja niita kehuja saa? Siita tulee hyva mieli molemmille osapuolille. Mua taas arsyttaa, etta kaikkien pitaa olla niin vaatimattomia ja vahattelevia, ja muita ei missaan nimessa saa koskaan kehua! Onko teilla itsetunto-ongelmia? Sita paitsi nykyaikana todella suuri maara ihmisia ostaa ruokansa valmiina tai puolivalmiina, joten itse tekeminen on mun mielesta ihan mainitsemisen arvoista!

Vierailija
35/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isolle porukalle kokkaat.. toivottavasti teilla on ihana joulu. miella oli lapsuudessa noita 25 hengen jouluja joka vuosi, niista jai hyvat muistot, ihanaa kaikille teidan lapsille ja nuorille.

Vierailija
36/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on tällaisella turha kuvitellakkaan kalastavansa kehuja, kuten huomaat itsestäsi ja monesta muusta. Pokkeus tietysti vahvistaa säännön ja joku kehuu.

Mun mielestä vaan on merkitystä tekeekö itse vai ei. Ja se ei silti tarkoita, että valmiita ostavat olisivat mitenkään vähemmässä arvossa.

Se on mulle tärkeä asia, toisille ei niinkään tärkeä ja se on ok.

Mitä kamalaa siinä on jos mainitsee jos tekee itse? Vai onko se niin, että sulle tuli paha mieli kun et itse viitsi, osaa, ehdi tehdä?

Niin, kuuluuhan se suomalaiseen perimään, ettei itseään tai tekemisiään saa kehua. Mä potkin vastaan tätä systeemiä.

Vierailija
37/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs viini, onko omalta viinitilalta Bretagnesta?

Hei ap, ihan tiedoksesi vaan, että suurin osa tekee jouluruoat itse. Sillä ei voi päteä,sori.

Vierailija
38/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isolle porukalle kokkaat.. toivottavasti teilla on ihana joulu. miella oli lapsuudessa noita 25 hengen jouluja joka vuosi, niista jai hyvat muistot, ihanaa kaikille teidan lapsille ja nuorille.

Kiitos, monista vuosista jo monia mukavia muistoja. Olen perinteitä arvostava ja toivon lastemme jatkavan perinteitä.

Uskon, että meillä on ihana joulu, kuten aina on ollut:)

Toivon, että kaikilla voisi oll aihana, oma näköisensä joulu:)

Vierailija
39/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka joulu tehnyt enemmän tai vähemmän samanlaisen satsin, itse tehtyä ja omasta maasta ja silleen, mutta tänä vuonna lähdemme matkoille. Olen äärettömän tyytyväinen siitä, ettei tarvitse tehdä yhtään mitään muuta jouluvalmistelua kuin pakata matkalaukku.

Vierailija
40/51 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäsalaatti floran vaniljavispillä? Se puuttuu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän