Noniin arvon neidit tai rouvat, mitä ootte saaneet tänään aikaiseksi? :)
Aina kun kotiäitejä syytetään laiskoiksi, niin katotaan pitääkö paikkaansa.
Itse olen tehnyt opinnäytetyötä ja kouluesseitä, käynyt lenkillä, leiponut ja hoitanut tietty mun 1 vuotiasta riiviöö.
Mitäs te muut?
Kommentit (29)
06 heräsin kuopksen kanssa. Syötin hänet ja neuloin ihan rauhassa kynttilänvalossa seurassa
07 heräsi seuraava. Tyhkensin ja täytin tiskikoneen, siivoilin keittiötä, pyöritin pyykkejä. Maksoin laskut nettipankissa.
08 syötin hänet. Puin kummatkin päivävaatteisii. Potatusta ja muuta auttamista
09 Herätin miehen. Lähdimme yhdessä kauppaan ja tankkaamaan auton
11 Tulimme takaisin. Purin ostokset kaappeihin, niitö olikin 5 kassillista. Tein ruuan, mies syötti toisen lapsen, minä toisen. Söin itse ekan kerran.
Pidin 1,5h tauon. Kirjoitin meilejä yms.
13.30 Imuroin, jatkoin keittiöhommia, pesin tasot. Mies nukahti sohvalle toisen lapsen kanssa.
14 Tapaaminen kotona terapeutin kanssa. Minä äänessä hänen kanssaan
15 Lähdimme uimahalliin pikkulasten kanssa
17 Palasimme. Tein ruuan riisistä ja kanasta 5:lle muulle lapselle.
17.30 Söin itse päivällisen. Mies syöttää nyt toista lasta, laitoin itse ruuan toiselle.
Höngähdän tässä puolisen tuntia ja jatkan sitten keittiöhommia, mitä lie. Iltatpuhut aloitetaan seitsemän pintaan.
Herättiin vauvan kanssa 7.45, aamupalaa vauvalle, koiralle, ja viimeisenä mulle :) Ulkoiltiin. Käytiin autolla kaupassa, imuroin, harjasin koiran, putsasin vauvan korvat ja leikkasin hänen kynnet, vein roskat, vedin ikkunalastalla koirankarvat irti olkkarin matosta kun ei ne lähde imurilla, pesin pyykkia, tein päivällistä, join kahvit isoveljen kanssa joka tuli käväisemään. Plus ne vauvan pukemiset, vaipanvaihdot, syöttämiset, imettämiset. 8kk ikäinen pikkupoika touhuaa nyt hetken itsekseen leikkimatolla. Kohta otan hänet rintareppuun, ja mennään ripustelemaan lisää pyykkiä kuivumaan ja uutta koneeseen. Älytön määrä pestävää kun harjoitellaan kiinteiden syömistä ja vähän sormiruokailuakin... Illalla pääsee saunaan kunhan poika nukahtaa :)
-tein hernekeiton ja pannarin
-tunti ulkoilua koiran ja lapsen kanssa
-3koneellista pyykkiä
-imuroin ja pesin yläkerran lattian
-pesin 2 vessanpönttöä (vaan miksi ihmeessä en ole saanut aikaiseks lavuaareja...)
-tiskikoneen täyttö ja tyhjennys
-liikaa netissä istuskelua, kun ei viitsi muuta
Aloitin aamun kirjoittamalla gradua tunnin verran. Sitten pesin lattiat ja imuroin. Tein ruokaa uunissa ja pyöräytin samalla leipätaikinan, koska uuni kerran oli jo kuumana.
Tuli tosi hyvää leipää, vaikka itse sanonkin..:) Tietysti hoisin vauvaa, mutta meillä on niin kiltti vaavi, että tämä nukkuu paljon.
heräsin 7:n jälkeen ja aamutouhujen jälkeen lähdettiin puistoon, jossa oltiin 9-11, sitten kotiin ja valmistin lounaan (spagettia ja jauhelihakastiketta)
Sitten join kaffea ja notkuin netissä, puhelimessa yms.
Välipalan jälkeen olimme ulkona 15.30-16.30 ja just sain imuroitua ja pestyä vessan, vielä pölyjen pyyhkiminen ja lattian luutuaminen.
Nyt pidän pikkutaukoa, juon cokista ja olen täällä :) Lapset leikkii. Ehkä käyn vielä illan päälle lenkillä ja katson ruusun aika dvd-boksia:)
Lapsia 4kk vauva (jolla korvatulehdus) ja 3 v uhmaikäinen tyttö, heitä hoidellessa ja vauvaa imettäessä tuli tehtyä mm. seuraavaa
- Lasten heräämiset pukemiset ja talon järjestely
- Aamupala, esikon kanssa leikkimistä vauva kantoliinassa
- kunnon lasagne lisukkeineen ja jälkiruokineen talkoomiehille
- Kauppareissu kävellen lapset rattaissa
- Leikkipuistoon
- Toinen ruoka
- Pari vuokaleipää ja rieskoja
- kolme koneellista pyykkiä, kuivien pyykkien laskostamista
8.00 herättiin, aamutoimet ja aamupala. Sen jälkeen tunti ulkoilua. Kun tultiin pihalta tein lapsille majat olkkarin lattialle ja puutuin pahimpiin sotkemisiin ja tappeluihin. Siinä köllöttelin kunnes 16 nousin tekemään päivällistä. Mitään muuta en ole tehnyt koko päivänä.
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että olen flunssassa ja puolet selästä aivan jumissa niin, että olen joutunut nappailemaan särkylääkkeitä pitkin päivää ja köpöttelen kumarassa kuin vanha mummo :) Lapset 6vko, vajaa 2v ja 3v.
Olisit kysynyt eilen.
Tänään oli sentään siivouspäivä, mutta siinäkin oikaisin ja siivosin vain pintapuolisesti elli imuroin ja pesin vessat sekä pyyhin pölyt.
Lapset käytin ulkona aamulla ja ruoka on tehty.
Siinäpä taitaa olla.