Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa tilanteissa olette "irtisanoneet" kummiuden?

Vierailija
20.10.2011 |

Onko teillä ollut tilanteita joissa olette kokeneet parhaaksi ilmoittaa lapsenne kummille että "palveluksianne ei enää kaivata" eli suomeksi:et ole enää kummi? Tai oletteko vaihtoehtoisesti itse joissain tilanteissa vetäytyneet kummiudesta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:24"]

Tästähän oli juttua lehdessä muutaman vuosi sitten, että kummisetä oli hyväksikäyttänyt kymmilastaan ja kirkko ei voinut/suostunut poistamaan kummiutta kirkonkirjoista.

[/quote] Eikö Nicke Lignel ole Raxun kummisetä? Entä jos eroavat avioliitosta?

Vierailija
22/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa perheistä valitsee kummin vain muodon vuoksi, mutta itse halusin lapselleni kummin joka olisi oikeasti tukena lapselle. Kumminhan tehtävä on tukea lasta mm. hengellisellä puolella.

Halusin siis pois kummin jolla oli pahoja mt-ongelmia. En halunnut loukata, mutta en myöskään tuoda lapseni elämään tällaista sidettä.

Olen itse ollut sellaisessa tilanteessa, että olen kummi itse. Olen itse ollut valmis auttamaan kummilastani jos hänelle tulee vaikeaa jopa olisin ollut valmis adoptoimaan jos sellainen tilanne olisi tullut.

Minulle kummiksi ryhtyminen ei ole pelkkä muodollisuus vaan enemmän.

Haluan, että lapseni kummi on sellainen joka kykenee auttamaan lastani jos minulla käy jotenkin ja lapsi jää orvoksi.

Ennenvanhaan kummien merkitys oli suurempi, nykyään se on monille pelkka mudollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:13"]Eikö voi poistAa kirkonkirjoista?

[/quote]

Ei voi.

[/quote] entä, jos kummi ei ymmärrä tulleensa irtisanotuksi? Voiko joku taho puuttua, käskeä lopettamaan lahjojen lähetys?

[/quote]

poliisi

Vierailija
24/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäsin esikoisen kummit -> Liian köyhiä, ei ostaneet lahjoja. Kakkua ja kahvia tulivat vetämään synttäreille ja lahjana oli tyyliin värityskirja.

Kuopuksen kummi taas oli super ärsyttävä ja toinen paljastui lesboksi. -> Molemmat veke lapsen elämästä

Vierailija
25/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:13"]Eikö voi poistAa kirkonkirjoista?

[/quote]

Ei voi.

[/quote] entä, jos kummi ei ymmärrä tulleensa irtisanotuksi? Voiko joku taho puuttua, käskeä lopettamaan lahjojen lähetys?

[/quote]

poliisi

[/quote]

Ei kai se ole rikos?

Vierailija
26/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin itse olemasta yhteydessä kummilapseen. Syynä, että lapsen äiti ei ottenut minuun yhteyttä. 

Vierailija
27/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään pitäisi yhteyttä lasteni kummiin, jos se paljastuisi homoksi tai lesboksi. Tai narkkariksi.

Vierailija
28/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut erotettiin kummiudesta kirjallisesti jonka jälkeen vielä soitettiin perään. Kyse on sukulaislapsesta. Eivät halunneet pitää kummina koska erosin (mieheni ei ollut kummi mutta pitivät hänestä kovasti) ja löysin uuden miehen (eron jälkeen toim.huom. :))

Vierailija
29/35 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei tykkää, ei vastata puheluihin, ei kutsuta synttäreille. Kyllä se viesti jossain vaiheessa menee perille.

Kyseessä on kuitenkin lapsen kummi. Kannattaisko sovitella ekaks ?

Vierailija
30/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut hyllytettiin sylikummin tehtävästä tylysti ja olen siitä tosi surullinen. Kummilapseni äiti on erittäin epävakaa persoona, mutta mielestäni hän riisäessään minulta kummiuden riisti myös lapseltaan yhden merkittävän aikuisen.

Vierailija
31/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:13"]Eikö voi poistAa kirkonkirjoista?

[/quote]

Ei voi.

Vierailija
32/35 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi poistAa kirkonkirjoista?

Vierailija
33/35 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen irtisanonut yhden kummin. Oli aiemmin ystäväni. Tyyppi alkoi olla ihan sekaisin. Loukkaantui aivan kaikesta ja kaikille. Ei nähnyt mitään vikaa itsessään. Koko ajan olisi pitänyt hänen huonoa itsetuntoaan vahvistaa. En jaksa sellaista ja myös lapseni on parempi kasvaa ilman tuollaista epävakaata persoonaa. Kehno kummi on korvattu aivan ihanalla uudella. :) Eikä ole ikävä tätä vanhaa tullut.

Vierailija
34/35 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi ei halunnut olla yhteyksissä. Perui tapaamisia ties millä verukkeilla eikä ehdottanut itse uusia tapaamisia. Avauduin lopulta asiasta ja tyyppi alkoi mesoomaan että pidetään häntä lahja-automaattina.. Ei oltu pyydetty koskaan lahjoja, itse halusi antaa. Ja olisi ollut tervetullut kylään ilmankin, mutta ei hän ilmeisesti halunnut kun aina oli syynä milloin mikäkin..

Vierailija
35/35 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kummit lopetimme itse yhteydenpidon koska kummilapsen isä loukkasi perhettämme niin etten voinut olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Kyseessä oli mieheni veli, nyt yli 30 vuoden jälkeen ollaan jonkunlaisissa väleissä mutta ikinä ei välit palaudu ennalleen.

Pari vuotta taidettiin olla tekemisissä lapsen elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän