Haluaisin käydä salilla mutta kävelen päivässä jo 10-15 km edestä. Onko tekosyy olla käymättä vai pitäiskö vain käydä?
Kyse on ihan siitä että en vain jaksa mutta haluaisin käydä. Käyn noin 1-2 kertaa viikossa mutta se on aika vähän. Joskus käyn kolme kertaa viikossa. Tykkään käydä mutta teen fyysistä työtä ja käveltyä tulee aika paljon päivän mittaan ripeään tahtiin. Sitten olen ihan loppu kun pääsen kotiin ja jalkoja särkee. En tiedä onko tämä vain tekosyy vai pitäisikö vain pakottaa itsensä rutinoitumaan salilla käyntiin.
Kommentit (14)
1-3 kertaa viikossa ON rutiini, ei salilla käynnistä joka päivä ole erityistä hyötyä. Pitää vaan jaksaa niinä mielellään 3 viikkokertana tehdä puhtaasti ja nousujohteisesti eikä vain heilutella raajoja laitteissa.
Kävele käsilläsi puolet matkasta niin ei tarvitse käydä salilla.
onko 2 kertaa viikossa salilla vähän??
Omat rajat pitää tunnistaa itse. Liian väsyneenä salille menosta ei ole hyötyä vaan voi olla jopa haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet sekava. Et käy, käyt, pitäisikö käydä.
Käyn mielestäni liian harvoin. Muutamana viikkona on jäänyt jopa väliin. Eikä tässä ole mitään rutiinia. Käyn kun on vapaapäivä tai kun on iltavuoro mutta välillä on niin kiireen täyteisiä viikkoja töissä etten vain jaksa kun käydä kaupassa, tehdä ruokaa ja olla yksin tekemättä mitään loppupäivän. Olen vieläpä sinkku ja yksin paljon, joten mitään kiireitä tässä ei oikeasti ole joten olen miettinyt että jauhanko vain paskaa vai pitäisikö mennä vaikka väsyttää ja siten rutinoitua säännölliseen saliharrastukseen. Ap
Minä käyn kävelyillä ulkosaleilla matkan varrella.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn kävelyillä ulkosaleilla matkan varrella.
Mutta kohta lähden pyöräilemään ja otan mukaan TRX-hihnat ja treenaan niillä jossain sopivassa paikassa.
Olen käynyt kerran salilla, se siitä. Ei ole mikään pakko töissä nostelen suht painavia tavaroita, käyn lenkillä koiran kanssa kolme- neljä kertaa päivässä. En tarvitse salia mihinkään
No jos haluat kunnossa pysyä, niin ei pelkkä kävely riitä. Mutta kaksi kertaa viikossa on jo ihan hyvä, kun muutenkin olet aktiivinen. Kaksi kertaa viikossa kuntosalilla on kaksi kertaa enemmän kuin suurin osa käy.
Voi kotonakin jumpata, ei aina tarvita salia.
Älä kävele liikaa. Sari essayah käveli, ja muuttui verenhimoiseksi sadistiksi ja tap pokoneeksi.
Olet sekava. Et käy, käyt, pitäisikö käydä.