Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset osaa enää ostaa lapsille joululahjoja ilman toivelistoja???

Vierailija
17.10.2011 |

Mua niiiin ärsyttää tämä aika vuodesta!

Kohta alkaa taas puhelimet soida ja kummit ja serkkujen äidit ja isät soittelee ja kyselee, mitä lapsille joululahjaksi.

Sitten pitäisit miettiä, että mitä on keltäkin toivonut, ettei toivo kahdelta samaa.

Siis miksi ihmiset kyselee? Miten vaikeaa voi olla lahjan ostaminen lapselle?

Minä en ainakaan ikinä ole kysellyt sukulaisten lapsilta mitä lahjaksi ja ovat tykänneet. Kun siellä käy kylässä ja näkee vähän minkä tyylisiä leluja on, siitä voi jotain johtopäätöksiä tehdä.

Mulla olisi joulun alla muutakin tekemistä kuin miettiä millaisia lahjoja keneltäkin pyydän lapsille. Kiitos.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tartte miettiä ja lahja on varmasti mieluinen. Nykylapset on aika kronkeleita, eikä me vanhukset pysytä kaikkien niiden Baguganien, Beyblade:n ja mitäs hittoa niitä vielä on perässä. :D

Vierailija
2/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun nostit nain joulun lahestyessa taman aiheen esille.

Tama taitaa olla aikamoinen tabu yhteiskunnasamme, kun tasta ei enemman keskustella.

Olen yrittanyt ajatuksen voimalla viestia kaikille, ettei lapsillamme ole lahjalistoja. Tyhmat sukulaiset eivat suostu vastaanottamaan tata viestia.

Ottaa paahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niitä meidän suvussa kukaan paheksu. Tolkuttomasti lahjoja ei osteta, mutta mieleisiä kuitenkin. Ja jos joku ei kysy toivetta, sekin on tietysti täysin ok.

Vierailija
4/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ostaa ihan oman fiiliksen mukaan lapselle sopivaa tai muistaa vaikka vain kortilla tai jollain muulla sopivalla.

Ei tästä nyt kannata tehdä numeroa.

Luulen, että aika moni vanhempi on tullut vähän araksi noiden muistamisten suhteen, kun täällä keskustelutilan valtaavat heti jouluna ne, jotka ovat niin kovin tyytymättömiä lastensa saamiin lahjoihin.

Ajattele positiivisesti: ne yhteydenottajat koettavat olla sinulle ja lapsellesi hyviä kummeja/serkkujen isiä/ serkkujen äitejä jne.

Vierailija
5/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin paljon tavaraa, että moni haluaa välttää turhaa krääsää. Siksi lahjalistat ovat käteviä.

Vierailija
6/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä joulutraditiona lahjatoivelistan kirjoittamisen. Sen vein parvekkeelle, ja sieltä tonttu sen sitten nouti. (vielä senkin jälkeen, kun olin jo joulupukkiuskon ohittanut).

Siihen liittyy lämmin ja mukava muisto, vaikka en tosiaankaan saanut juuri mitään siinä toivomiani lahjoja:D Mutta ei se koskaan harmittanut, listan noutava tonttu oli se jännittävä pääpointti.

Vierailija
7/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä kerätään aina tiettyä sarjaa ja sitä saa synttäri ja joululahjaksi. Mitäs jos kaikki ostavat saman legotalon kun katsovat "ahaa, tuo puuttuu" katseella.

ja kyllä, ennen listoja tuli samaa tavaraa useita.

Vierailija
8/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on vaikea tietää mitä ostaa, ettei sitten ostaisi samaa ja turhaa tavaraa.

Itse kysyn aina mielummin niitä toiveita että tulisi oikeasti hyötykäyttöön, edes hetkeksi aikaa.

Vierailija
9/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan viedään suoraa kirppikselle. Moni äiti ei anna lapselleen kuin niitä tavaroita, jotka itse on päättänyt

Vierailija
10/10 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan viedään suoraa kirppikselle. Moni äiti ei anna lapselleen kuin niitä tavaroita, jotka itse on päättänyt

Lapsille kyllä kelpaisi lahjat, mutta jos lelu ei sovi sisustukseen, se pitää heittää menemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän