Miksi naiset pukeutuvat yliampuvasti firmojen pikkujouluihin tai juhlatilaisuuksiin?
Mielestäni on kovin huvittaa, että me naiset uhraamme mielettömiä määriä kosmetiikkaan, kampaajaan ja vaatteisiin, jos tieddossa on pikkujoulut tai jotain vastaavaa. Mitä järkeä siinä on? 99% ihmisistä ja varsinkin miehistä näissä tilaisuuksissa on niin päissään, ettei erota metsää puilta:D Entä sitten tämä paljastava pukeutuminen ja korkeat korot? Aika moni näistä tyrkkytäteistä on ihan yhtä varattuja kuin ne kohteensakin:D Olemme me ihmiset yksinkertaisia!
Kommentit (36)
En itse kyllä käy pikkujouluissa tms. mutta ei minulle ainakaan hirveän usein tule tilaisuuksia pukeutua " parhaimpiin" (taikka edes toiseksi parhaimpiin), niin että silloin kun jotakin tilaisuutta tulee, tekee tosiaan mieli sitten laittautuakin. Ja varsinkin jos en ole varma tilaisuuden laadusta menen mieluummin vähän yli- kuin alipukeutuneena.
Molempia näkee, ja yleensä tyrkyn erottaa tissien näkymisestä käytöksensä lisäksi. Kyllä minusta pikkujouluihin tulee kuitenkin pukeutua tyylikkäästi, ja esim. pikkumusta +korkkarit on ihan hyvä asu.
Miksi nämä pikkumustiin pukeutujat eivät pukeudu näihin paljastaviin hepeniin kotonaan rakkaalle miehelleen? Pitääkö varattua herkkua tulla väen väkisin esittelemään humalaisille aviossa oleville miehille?
Ja ei, minä en mene sinne tyrkyttämään itseäni teidän ihanille miehillenne.
Jos miehenne ovat samaa tasoa niin huoli lienee turha.
AP:n kaltaisia tällä palstalla kyllä riittää.... menisit töihin niin saisit eds jonkinlaista sisältöä elämääsi. Tai olisit valinnut miehen johon voi luottaa..
Juntti
Ei kannata olla niin epävarma. Pukeutukaa te, ap ja nro 9, kotona kauniisti niin ei tarvi pelätä omien miesten tekemisiä pikkujouluissa.
..ovat jatkuvasti tanssitettavina ja heitä viedään myös mielellään vähän sivumalle paikkoja katsomaan ja keskustelemaan... Miehet suorastaan kilpailevat heistä! Ja sillä, onko joku aviossa ei juhlien aikana ole merkitystä!
Jotku valittaa että suomalaisnaiset ei pukeudu naisellisesti. Hyvä et pikkujouluihin edes, ja jos varaa on tällätä niin mikäs siinä.
Eihän juhlat tunnu miltään jos niihin kotilumpuissa menee,ihanaa että edes joskus saa laittautua kunnolla.
Ihan omaksi iloksi voi pukeutua juhlaan ja myös kunnioittaa juhlan järjestäjiä pukeutumalla juhlavasti.
itse ihmettelen missä sellaisia pikkujouluja on, johon noin hienosti pukeudutaan?
Meidän firma täynnä koulutettuja asiantuntijoita ja myyntihenkilöitä, ihmiset on hyvinpukeutuneita pikkujouluissa, mutta ei niillä sellaisia " tyrkkyvaatteita" ole päällä kuin kaupoissa näkee... paitsi ehkä sihteereillä, mikä onkin juuri niin huvittavaa, kun ovat firman hierarkiassa sitä " alinta tasoa" ja juhlissa sitten kimaltelevat!
Itse olen ajatellut sen johtuvan siitä, että sihteerit eivät muulloin pääse työkuvioissa ulos, meillä muilla taas on edustamisia muun työn puolesta ihan riittämiin eikä ole tarvetta revitellä juhlissa. Edustusjuhlissa taas olisi mautonta olla liian kimalteleva...
Meidän firmassa assarit ovat lähes poikkeuksetta tyylikkäimpiä työssäänkin, saati sitten pikkujouluissa. " Rivityöntekijät" , siis naispuoliset, eivät useinkaan eroa vaatetukseltaan mieskolleegoistaan. Minusta on hienoa, että assistentit edes pukeutuvat kauniisti ja naisellisesti (ja saavat muuten niiltä miestyöntekijöiltä paljon huomiota osakseen). Ihmettelen, miksi joku tulee pikkujouluihin lähes työasua vastaavissa vaatteissa, pikkujouluihin kuuluu pukeutua näyttävästi ja juhlavasti.
T. Assistentti=)
ja pikkujoulut ovat vuoden ainoa vähänkään luonteva tilaisuus tälläytyä perusteellisesti. Teen siis itseni onnelliseksi-viis muista.
Huh huh mikä keskustelu, naisen kuuluu näyttää kauniilta (edes kerran vuodessa) ja miesten komeilta etenkin juhlissa. Oliko pointti nyt siinä, että on juuri taftia ja kimalletta, vai se että on paljastavaa?? Minäkin tälläydyn pikkujouluihin hyvin, kerrankin kun saa! Tosin maripaitaan en pukeudu kotonakaan..
Pääsen tälläytymään oikein oikein hienoksi! Firmassamme 30 miestä (25-50v.) ja kolme naista (minä ja kaksi eläkettä odottavaa). Nämä ovat minulle ensimmäiset työpaikan pikkujoulut! :DDD Jahuuuu!
ole iskemässä ainakaan työporukasta ketään, kylmät väreet menee jo ajatuksesta intiimistä kanssakäymisestä mieskollegoiden kanssa.. *hrrr...*. Pukeudun hyvin myös muihin juhliin, miksi en siis sellaisiin, jossa on vieraita ihmisiä ja ei olla edes kotioloissa??
... itse otin juuri ison asuntolainan, enkä halua sijoittaa juhlavaatteisiin. Kaapista ei löydy mitään juhlavaa, joten jätän kekkerit mieluummin väliin kuin lähden mukaan alipukeutuneena ja laittamattomana. Meillä kun on juhlien pukukoodina " juhlapuku" ja useimmat naiset käyvät jopa kampaajalla ja meikissä ennen juhlia. Itseltä läsähtää tunnelma tosi helposti, jos tuntee olevansa hiirulainen. Mutta tässä tilanteessa laitan juhlabudjetin summan (300-400 ¿) mieluummin kodinsisustukseen. Ehkä pääsen jo ensi vuonna uudelleen mukaan!
Siis mitä pahaa on kauniissa juhlapukeutumisessa, minä ainakin laitan pikkujouluihin pikkumusta, korkkarit, hiukset kiharoille jne...Mitä merkitystä sillä on että on varattu? Pitäisikö naimisissa olevan laittaa Marimekko-paita pikkujouluihin?