Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ne teidän "pahat päivät" ovat olleet, joihin on mennyt ne säästöt?

Vierailija
15.10.2011 |

Ihan uteliaisuudesta kyselen... Itsellä meni säästöt eron myötä kun jouduin hankkimaan uudet huonekalut ja kodinkoneet (vaikka osa olikin käytettyä) ja oman auton. Eikä niitä säästöjä ollut kuin ehkä muutama tonni.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hammasimplantti laitettiin mulle. Oli vähän tylyä, kun kunnallinen hammashoito tiesi koko ajan, että mulle ei tule yhtä rautahammasta ollenkaan, mut ei suostunut sitä poistamaan alle 18-vuotiaana (jolloin olisin saanut yhteiskunnan kustantamana kai sen implantin). No sitten kun 23-vuotiaana maitohammas lahos, niin kunnallinen sanoikin, että kun asiaa ei ole hoidettu alaikäisenä, niin joudun maksamaan tämän "valmistusvirheen" korjaamisen omalla rahalla. Siinä vaiheessa pikkuisen päähän, kun paria vuotta aikaisemmin yhteiskunta oli laittanut 4 implanttia ex-poikakaverilleni. No en kuollut kyllä vararikkoon tuosta 2000 eurosta, mutta kyllä se hemmetin kallis oli, yli kuukauden nettopalkan verran reippaasti.

Vierailija
22/28 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hammasimplantti laitettiin mulle. Oli vähän tylyä, kun kunnallinen hammashoito tiesi koko ajan, että mulle ei tule yhtä rautahammasta ollenkaan, mut ei suostunut sitä poistamaan alle 18-vuotiaana (jolloin olisin saanut yhteiskunnan kustantamana kai sen implantin). No sitten kun 23-vuotiaana maitohammas lahos, niin kunnallinen sanoikin, että kun asiaa ei ole hoidettu alaikäisenä, niin joudun maksamaan tämän "valmistusvirheen" korjaamisen omalla rahalla. Siinä vaiheessa pikkuisen päähän, kun paria vuotta aikaisemmin yhteiskunta oli laittanut 4 implanttia ex-poikakaverilleni. No en kuollut kyllä vararikkoon tuosta 2000 eurosta, mutta kyllä se hemmetin kallis oli, yli kuukauden nettopalkan verran reippaasti.

Mulla kesti samoihin ikiin asti. Tosin implanttia en huolinu, en mielestäni tarvinnu enkä tarvii vieläkään (5. hammas, ei näy kuin levesäti hymyillessä eikä kyllä haittaa yhtää mua).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi asunnosta saatiin vähän takas.

Vierailija
24/28 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin hoitaa lapsemme kotona, eikä mies yksin halunnut meitä elättää. Rakennutti mm. omiin nimiinsä kesämökin, kun olin kotona. Käytin omat säästöni lasten kotihoidon mahdollistamiseen. Lapset menivät hoitoon 2 1/2-vuotiaina.

Vierailija
25/28 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin hoitaa lapsemme kotona, eikä mies yksin halunnut meitä elättää. Rakennutti mm. omiin nimiinsä kesämökin, kun olin kotona. Käytin omat säästöni lasten kotihoidon mahdollistamiseen. Lapset menivät hoitoon 2 1/2-vuotiaina.

Oletteko vielä yhdessä?

Vierailija
26/28 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vielä yhdessä?

Rakastettava hyvine ja huonoine puolineen, katsos. ;)

Vierailija
27/28 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maksan kaikki laskut ja otan ruokarahan, jää kuussa rahaa max 50 euroa.

Kun ex lähti, meni pari kk sulattaessa ja sitten n 1/2 v lähdön jälkeen pyykinpesukone pimahti. Seuraavalla viikolla hiustenkuivaaja ja heti sen jälkeen herätyskello.

Pyykit kävin pesemässä lähistöllä asuvan ystäväni kodin taloyhtiön pyykkituvassa varmaan 3 kk ( joo, ei ole sallittua, mutta ei ollut vaihtoehtojakaan ), hiuksia en ole sen jälkeen kuivannut ja herätyskello on vaihtunut kännykän herätykseen.

Tämä sai aikaan tosi kovan herätyksen, vaikka muutenkin olin elänyt kuin kynttä syöden yli puoli vuotta tajusin että nyt on pakko keksiä jostain rahaa.

Viime kesänä olin 22 pv töissä torilla, sain 5 euroa tunti + joka pv muovipussillisen myymättä jäänyttä ruokaa. En käynyt koko heinäkuussa kaupassa kertaakaan ja elokuussakin vain hyvin, hyvin pieniä ostoksia tein.

Viime vuonna sain aika paljon rahaa joulumyyjäisissä ja taas on myytävää 20 banskulaatikollista.

Eli nyt on vararaha kunnossa, se pesukonerumba oli aika melkoinen. Halvin pesukone maksaa varmaan n 300 euroa. Jos kuussa jää 50 euroa käteen menee 1/2 v koneen hankintaan. Ja se tarkoittaa että sinä aikana en osta itselleni mitään, no en juuri ikinä mitään ostakaan eikä yhtään ylimääräistä laskua saa tulla.

Tiukalla budjetilla ollaan vaikka nyt olis varaa vähän tuhlatakin. Nuukaillut olen jo 2,5 v, olis tosi vaikeaa ostaa esim normaalihintaiset kengät.

Vierailija
28/28 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vielä yhdessä?

Rakastettava hyvine ja huonoine puolineen, katsos. ;)

mut en perustavaalaatua olevaa epäreiluutta!