Miksi ihmiset ottavat hirveää stressiä raskaaksiulosta?
En ole ikinä ymmärtänyt sitä vouhotusta, että "ollaan jo yritetty pari kuukautta/vuosi enkä ole raskaana, apua!"
Itse olen aina halunnut paljon lapsia. Jätin ehkäisyn pois, kun aloimme harkita lapsia. Meni vuosi ja toinenkin enkä tullut raskaaksi. En edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Siitä vuoden päästä siskoni sanoi, että pitäisikö mennä testeihin. Menin hänen mielikseen. Pääsimme hoioihin ja 1,5 vuoden päästä raskauduin. Ottaakaa rennosti, älkääkä stressatko!Kyllä se lapsi tulee jos on tullakseen ilman turhaa stressiä!
Kommentit (6)
Kyllä minä ainakin olisin stressannut ihan hirveästi jos en olisi tullut parin vuoden sisään raskaaksi. Tutuissa on niin paljon lapsettomuudesta kärsiviä (todellakin _kärsiviä_), että sekin vaihtoehto olisi mielessä ihan mahdollisena omallakin kohdalla. Lapsettomuus olisi ihan kamalaa (siis minulle, ei välttämättä kaikille muille).
Onneksi jouduimme odottelemaan raskautta vain 6 ja 8 kk. Noissa ei vielä ehtinyt hirveästi stressata.
gyne sanoi, 6 vuotta sitten etten koskaan saisi lapsia luomuna. Haaveenani oli, että joskus saisin 4-5 lasta. Kuultuani tuomion mietin asioiden hyviä ja huonoja puolia. Päätin, että elän onnellista elämää kaikesta huolimatta (lapsettomuushoidot eivät tulleet kysymykseenkään ystävien kokemusten jälkeen). Olin onnellinen, että sain olla 3:n lapsen täti. Nyt 8 vuotta myöhemmin saan olla myös 8kk tyttövauvan äiti (luomuna!). Niin, se vain menee. Kun hyväksyy huonotkin asiat, ne voidaan palkita näin ihanasti :)
Eikö sulla ap oisi tolla logiikalla tärpännyt jo paljon aiemmin.
mukaan ap tarkoitti, että on turhaa ottaa stressiä, kun asioilla on tapana järjestyä... ennemmin tai myöhemmin.
mukaan ap tarkoitti, että on turhaa ottaa stressiä, kun asioilla on tapana järjestyä... ennemmin tai myöhemmin.
En tarkoita, että ellei stressaa tulee heti raskaaksi vaan siä etei sillä turhalla stressaamisella saavuta mitään. Siitä on pikemminkin haittaa.
-ap-
Uutinen: kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä!