Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauheasti Temutettavaa

Vierailija
16.11.2025 |

Käy ihan työstä kun pitää etsiä kaikkea mitä tarvitsee. Vuodenvaihteen jälkeen kun kallistuu Temuttaminen.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viime viikolla ison tilauksen Temusta. Se helpotti että olin tehnyt pitkän listan mitä tilaan

2/24 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en temuta. Typerää ostaa kiinaroskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyi tilata hierontatarvikkeita kun ovat reilusti halvempia. Polvi, jalkaterä, niska ym.

Vierailija
4/24 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temukasta loppuvuotta! :)

Vierailija
5/24 |
16.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä temutin eilen ison kasan nukkekoti yms miniatyyrijuttuja. Teetätin suomessa puusepällä ison kartanomaisen nukkekodin joka on ollut unelmani jo lapsesta asti, mutta sen sisustaminen tulisi liian kalliiksi jos ostaa sinne huenekalut sun muut suomesta myös joten temutin sinen sisustuksen.

Vierailija
6/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tilaaminen kallistuu niin on se silti halvempaa. Kivijalkakaupat Tokmannit sun muut kun laittaa sille samalle tuotteelle kolminketaisen hinnan.

Vierailija
7/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tilaaminen kallistuu niin on se silti halvempaa. Kivijalkakaupat Tokmannit sun muut kun laittaa sille samalle tuotteelle kolminketaisen hinnan.

Ei ole sama tuote. On samasta tehtaasta ja samalta liukuhihnalta.

Mutta päivävuoro tekee eettisesti kemikaalitarkastetut ja valvotut tuotteet aikuistyövoimalla, yövuoro käyttää lapsia ja kaikkia niitä materiaaleja, jotka on vaarallisina kiellettyjä. Yövuoron tuotteet myydään Temussa.

Kiinassahan on se sääntö. että jos syöpä tulee yli kahden vuoden päästä tuotteen ostamisesta, niin valmistaja ei ole vastuussa. Että turha sitten valittaa, kun se aika koittaa.

Vierailija
8/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laturi räjähtää ja talo palaa :)

Vierailija
9/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin pari Haglöfsin pipoa. Saatan tilata vielä muita värejä samaa tuotetta.

Vierailija
10/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena😻 kirjoitti:

Minä en temuta. Typerää ostaa kiinaroskaa

Kiitos, kun valistit meitä viisaudellasi. Olet selvästikin kaikin puolin fiksu ja ihana ihminen.

Vierailija
11/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta päivävuoro tekee eettisesti kemikaalitarkastetut ja valvotut tuotteet aikuistyövoimalla, yövuoro käyttää lapsia ja kaikkia niitä materiaaleja, jotka on vaarallisina kiellettyjä. Yövuoron tuotteet myydään Temussa.

Kiinassahan on se sääntö. että jos syöpä tulee yli kahden vuoden päästä tuotteen ostamisesta, niin valmistaja ei ole vastuussa. Että turha sitten valittaa, kun se aika koittaa.

Ihanan ennakkoluuloista ja paikkansapitämätöntä - ja rasisista myös :D

Vierailija
12/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipaloja, ihottumia ja muita epäonnisia tapahtumia odotellessa. 😂

Oikein hyvää temujoulua! 😂

Vierailija
13/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanan ennakkoluuloista ja paikkansapitämätöntä - ja rasisista myös :D

Totuus sattuu. :)

Vierailija
14/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein kollegani edesmenneen äidin tavaroita 16 laatikollosta itsepalvelukirppikselle.

Ja ostin popin pitkiä kalsareita ja yöpykuja niille, jotka tulevat meille jouluksi. 

Ostovälineenä toimi secondhandistä tullut lahjakortti

Vierailija
15/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas vaan, enpäs hoksannutkaan.

Mutta minulla ei olekaan koskaan ollut mitään temutettavaa.

Vierailija
16/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin itse, että minimitilaus Temussa oli 25 euroa. Tuohan hillitsee mikro-ostoksia kun pitää keskittää tilauksensa.

Hankin itse pvc-housut ja kiintolevykotelon ylimääräiselle m.2-SSD tikulle samaan pakettiin.

Vierailija
17/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä esimerkki veneeseen liittyvästä hankkimastani tuotteesta.

Tuote maksaa alissa ja temussa vajaan satasen. Kun saman tuotteen tilaa länkkärikauppaalta, hintaa tulee 200..400 euroa.

Jos kiinan tilaukset laitetaan kiinni, niin esimerkiksi vanhat perämoottorit romutetaan aikaisemmin. Kaasareita vanhoihin koneisiin saa kiinasta alle satasella. Jos kaasarin tilaa länkkäriltä, niin ne maksaa useampia satasia, joka johtaa siihen, että hyvä moottori laitetaan paaliin huollon kallistumisen vuoksi.

Vierailija
18/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsän valmistus ei lopu ennenkuin ostajat lakkaavat ostamasta krääsää. 

Valitettavasti.

Vierailija
19/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajat ostavat Kiina-krääsää, koska muuhun ei ole varaa, Tuomo Saarni sanoo.

Yrittäjä Tuomo Saarni ei allekirjoita väitteitä, joilla Temun kaltaisten kiinalaisten halpakauppojen toimintaan puuttumista julkisuudessa perustellaan.

Väitän tehneeni kotimaisen tuotannon eteen aika paljon enemmän kuin moni täällä. Mua vaan ärsyttää tekopyhyys ja valehtelu, joiden varjolla kiinakrääsään yritetään puuttua, Saarni kirjoittaa X-palvelussa.

Hän jatkaa etteivät kuluttajat halua ostaa suomalaisista halpaketjuista samaa krääsää, mitä saa tilattua suoraan netistä. Samalla kuluttajilla ei kuitenkaan ole ostovoimaa. Hänen mukaansa yksikään poliitikko ei halua tätä kuitenkaan myöntää.

Samaan aikaa yrittäminen ja tuotanto on Suomessa ajettu niin ahtaalle että kotimaisen tuotteen hinta sisältää yli 50 prosenttia pelkkiä veroja ja veroluonteisia maksuja. Yli puolet! Yritä siinä nyt sitten kilpailla kiinalaisen kanssa jostain tilpehööristä, Tuomo Saarni ryöpyttää.

https://www.ampparit.com/

Vierailija
20/24 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin itse, että minimitilaus Temussa oli 25 euroa. Tuohan hillitsee mikro-ostoksia kun pitää keskittää tilauksensa.

Hankin itse pvc-housut ja kiintolevykotelon ylimääräiselle m.2-SSD tikulle samaan pakettiin.

Ei hillitse mikro-ostoksia, vaan sen varsinaisen jutun kylkeen ostetaan muuta krääsää. Et säästänyt euron tuotteesta mitään kun maksoit sen lisäksi 24e.