Kuka muu vie istustuksen pihasta mukanaan, kun muuttaa?
En kyllä ymmärrä miksi ne pitäisi jättää, vaivalla ja isolla rahalla hankitut kukat?!
Kommentit (28)
jättää niin uusi asukas heivaa kaiken pois niinkuin me teimme ja naapuri aikanaan teki. Eli eiköhän siitäkin voi ihan sopia otetaanko ne suoraan mukaan vai jätetäänkö.
Ja todellakin ottaisin mukaan jos jotain perintökasvia olisin pihaan laittanut! :)
jättää niin uusi asukas heivaa kaiken pois niinkuin me teimme ja naapuri aikanaan teki. Eli eiköhän siitäkin voi ihan sopia otetaanko ne suoraan mukaan vai jätetäänkö.
Ja todellakin ottaisin mukaan jos jotain perintökasvia olisin pihaan laittanut! :)
jotain rehuja roudailemaan tai heittämään roskiin. Mä antaisin ne jollekin kaverille, kyllä nuo aina kauppansa tekee, jos ei silmissään siedä. ihme nillitystä
se suoraan puhuminen, asioista rehdisti ilmoittaminen ja SOPIMINEN ovat juuri se juttu. Mutta sehän on tietysti joillekin ihan mahdoton juttu. Mieluummin kaivellaan penkit auki yön pimeydessä ja istutetaan tarjouskrysanteemeja tilalle...
Aivan varmaan vien jokaista mukanani, mutta otan vain puolet, jotta piha ei autioidu.
kasveillekin tekee ihan hyvää, kun niitä jakaa.
teki minun elämän helpommaksi. Nyt omakotitalon piha oli jätetty sellaiseksi kuin oli. Kaivoin kaikki pensaat ja kukat maasta ja vein kaatopaikalle. Olisi helpottanut minun elämää jos edellinen omistaja olisi vienyt kasvinsa matkassaan.
Olen aina halunnut laittaa pihan oman makuni mukaan. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluaa asia edellisen omistajan näköisessä pihassa. Eikö teillä ole omaa makua tippaakaan. Pitää pitää kiinni jostain vanhoista perennoista kun "ne oli maassa kun tehtiin kaupat, me halutaan ne orvokit kun ne oli siinä"
jos edellinen omistaja on vienyt ne matkassaan. Olisko kannattanut ottaa hiukan isompi laina niin olis varaa ostaa ne pari kukkaa itse.
Nämä samat tyypit varmaan käy heti ekana laskeen, olisko siellä saman verran verhonipsuja kuin esittelyssä ja soittaa lakimiehen kans puhelun perään jos niitä on 3 nipsua vähemmän heidän mielestään.
Mutta ihan suoraan sanottuna: olisit päässyt paljon helpommalla kun olisit ilmoittanut ennen kaupantekoa että kauppaan eivät kuulu tämä, tämä ja tämä kasvi, vaan ne lähtevät myyjän mukaan. Meidän tapauksessamme (ostimme talon) tehtiin juuri näin: myyjä oli jo hyvissä ajoin siirtänyt ns. valeistutukseen muutaman perintökasvin, jotka halusi uuden talonsa pihaan, ja se mainittiin jo talon myyntiesitteessä, mitä kaikkea kauppaan kuuluu (tyyliin: keinut, hiekkalaatikko ja leikkimökki kuuluvat kauppaan, valeistutuksessa oleva juhannusruusu ja pioni eivät). Selkeää ja reilua kaikille. Ei tartte kaivella eikä istutella mitään tilalle kun on rehti ja suora alusta asti.