Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

otan liikaa itseeni teinini tölväisyt :(

Vierailija
25.10.2011 |

tai no oikeastaan kyseessä vasta esiteini, tyttö on 11v. tänä syksynä on mieliala alkanut vaihtelemaan, jutut muuttumaan ja kaikkea klassista teinihommaa.

mutta sattuu ihan liikaa kun tyttö huutaa vihaavansa ja kuinka äiti on maailmankaikkeuden iljettävin eikä halua olla lähelläkään minua. ei pitäisi ottaa itseensä, mutta en jaksa ottaa vastaan sitä paskaa mitä saa aivan mitättömistäkin syistä (esim. ei saa jäätelöä ennen ruokaa tms).

tottuuko tähän joskus?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaankin päässeeni helpolla. Meillä pari jo aikuista ja yksi teini, enkä tuommoista ole joutunut koskaan kuulemaan. Ymmärrän, että kotona pitää voida päästää höyryjä ulos, mutta jotkut käytöstavat silti pitäisi olla. Voimia sinulle.

Vierailija
2/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kasvatettu olemaan hiljaa ja ilmaisematta tunteita ja siksi mun mielestä on ihan ok, kun teini ärjyy pahaaoloaan kotona. Jos ei kotona saa olla myös kiukkuinen, niin missä? Eri asia, jos alkaa kiroilemaan tai hajottamaan paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan vielä huutele mitään viha -juttuja, onneksi. Mutta kyllähän se silti tekee ja sanoo asioita, mistä en ilostu.

Ei totu, pitää vaan ajatella tuo vaihe toisin.

Vierailija
4/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin minäkin, jos tuollaista jatkuvasti tulisi keskenkasvuisten suusta.

EI minuakaan ole sanottu maailman iljettämimmäksi eikä sanottu, että minua vihataan, mutta on minulle kyllä serrottu, että olen äärettömän vanhanaikainen ja kaikilla muilla on vapaamielisemmät vanhemmat ja kaikenlaista asioihin - persoonani sijasta - liittyvää tiuskintaa ja huutoa. Lisäksi olen kuullut, että olen nolo koska olen "aina sen näköinen kuin olisin kännissä", vaikka olen kyllä alkoholin suhteen lähes absolutisti.

Tarkoitus ei ole, että siihen totutaan ja alistutaan, mutta ei tarkoitus ole sekään, että siitä vedetään herneet nenään ja työnnetään pää pensaaseen. Tarkoitus on, että teini saa ilmaistua mielipiteensä jotenkin ja vanhemmat ohjaavat häntä vielä parempaan itseilmaisuun ja tukevat läpi vaikean kasvuvaiheen. Ehkä se helpottaa, kun tajuaa, ettei 15-vuotiaan kuulukaan olla yhtä herttaisen mukautuvainen kuin 5-vuotiaan. Että oman persoonan löytyminen suojaa heitä tulevaisuudessa, kun se kasvaa nyt turvallisesti.

Vierailija
5/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lapsestasi niin pelottava tai niin "hauras", ettei hän uskaltaisi raivota sinulle. Turvallisille vanhemmille raivotaan, ilkeille tai "heikoille" ei. Mutta kyllä sinäkin saat sanoa lapsellesi, miltä hänen raivonsa sinusta tuntuu, ei mitä tahansa tarvitse niellä.

Vierailija
6/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mitä ihmettä? Onko tollanen käytös teiän mielestä hyväksyttävää? "kyllä sitä kotona pitää päästää höyryjä, olet niin turvallinen, että sinua voi haukkua."

Onhan noissa toki joku todenperä, mutta kyllä tyttären pitäisi osata vetää raja ja kunnioittaa äitiänsä. Äitiänsä joka on synnyttänyt, kasvattanut, kantanut safkaa taloon ja vaatteet tytön ylle. Mun äiti ite ainakin teki todella selväksi, ettei hänelle voi puhua tuohon sävyyn, ja musta se on hyvä. Teini-ikä on haastavaa aikaa, mutta se ei oikeuta mulkun elkeisiin. Ei kaikkea tarvitse sietää.

Vierailija
7/9 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selväksi, että tuollaisia ei huudella kenellekään. No, meillä onkin erittäin fiksut nuoret, jotka eivät huutele kenellekään mitä sylki suuhun suo

Vierailija
8/9 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi harvoin olen pahoittanut mieleni heidän sanomisista.

Kyllä se joskus ärsyttää mutta vaikka teini sanoo mitä niin kerron kuitenkin rakastavani häntä ja tiedän, ettei tarkoita kaikkea mitä sanoo.

Vierailija
9/9 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin minäkin, jos tuollaista jatkuvasti tulisi keskenkasvuisten suusta. Onnekseni oma teinini ei ole noin ala-arvoinen. Kuopus saattaa tulla tuollaiseksi, voin hyvin kuvitella, ellen saa pidettyä asiallisempaa linjaa.