Kuka muu vie istustuksen pihasta mukanaan, kun muuttaa?
En kyllä ymmärrä miksi ne pitäisi jättää, vaivalla ja isolla rahalla hankitut kukat?!
Kommentit (28)
mutta sitten pitää selkeästi ilmoittaa se ostajalle ennen kaupan tekoa tai muuten joutuu korvaamaan ne ja samaten sen uusien istuttamistyön.
tavallaan vuokralla. Naapuri vei kaiken ja myös kivet ja terassin.
Itse olen uhrannut todella paljon rahaa puutarhaani ja vien kaikki mukanani.
Tilaan multaa ja paikkaan kaiken ja laitan nurmikon tilalle.
Enkä vienyt KAIKKIA istutuksia. Mulla oli muutama "perintökasvi" - eli olin papaltani saanut harvinaisia kasveja, jotka otin mukaani + monivuotisia perennoja ja yrttejä, joista otin osan mukaani. Osa jäi vanhalle pihalle leviämään.
Vanha pihani oli todella rehevä, joten en usko että uusi asukas oli pahoillaan, sillä hänelle jäi kaikki muu, paitsi ne muutamat harvinaiset perintökasvini.
Naapuri kertoi näin tekevänsä sitten joskus kun muuttaa ja pidin häntä erittäin tyhmänä.
Uuden pihan rakentaminen mieleiseksi aloitetaan sitten uudessa paikassa uudestaan.
ja jo asuntoesitteessä luki, että "talon edessä hiekkapiha, takana nurmikko". Ei mitään mainintaa perennoista tai kukkapenkeistä.
kasvin, joilla on juuri tuollaista tunnearvoa, viemisen ymmärrän, mutta että joku kehtaa putsata koko pihan... moukkamaista.
menetetyistä kasveista. Eli ostaja ostaa mitä on nähnyt pihassa. Jos koston on viety, ne pitää palauttaa. Parin kasvin takia ei kannata kyllä alkaa riskeerata kauppoja vaan sopia asia etukäteen.
ei ostaja voi vaati mitään kasveja, jotka ei hangen alta näy. Eli ei voi sanoa, että kesällä teillä oli tuossa mansikkamaa, ja sen luulin ostavani.
menetetyistä kasveista. Eli ostaja ostaa mitä on nähnyt pihassa. Jos koston on viety, ne pitää palauttaa. Parin kasvin takia ei kannata kyllä alkaa riskeerata kauppoja vaan sopia asia etukäteen.
kovinkin kalliita kasveja :-)
mainitsisin siitä ostajille. Tuota pionia oli mummini kotitilan kartanon pihalla ja siksi sillä on minulle erityinen arvo.
kukaan kattonu sitä hometalo-sarjaa? Siinähän se toinen siskoista vei marjapensaat mitkä oli istuttanut,kun sitä otti niin päähän se jupakka.
Jää maahan jälki. Jos jotain veisin, jolla on tunnearvoa, kertoisin kyllä ostajalle, luultavasti siinä ei olisi mitään ongelmaa jos yhden mummonpionin veisin.
Jää maahan jälki. Jos jotain veisin, jolla on tunnearvoa, kertoisin kyllä ostajalle, luultavasti siinä ei olisi mitään ongelmaa jos yhden mummonpionin veisin.
ja vaatia kasveja istutettavaksi!
olet myymässä kiinteistöä, niin se myydään sellaisena kuin se on, pihalta ei kaiveta kasveja tai oteta terassia mukaan. Jos aikoo jotakin ottaa mukaansa, niin ne on parasta joko kaivaa jo valmiiksi ruukkuihin asuntoesittelyjen ajaksi tai myyntiesitteeseen merkitään, että tietyt kasvit lähtevät myyjän mukana uuteen osoitteeseen.
myös nupukivetyksen vien, sentään siihen panostin aika tavalla.
Hmm, tarkemmin ajatellen vaivalla ja isolla rahalla hankin aikanaan myös ko. talon, joten taidanpa...
Mulla oli pihassa vanhoja perintökasveja, jotka olin itse hakenut mummolan pihalta. Niillä siis oli tunnearvoa. Ostin taimimyymälästä tilalle kasvit. Esim ikivanhan pionin paikalle ostin "tavallisen" pionin, juhannusruusun paikalle halvimman ruusun minkä löysin. Perennapenkkiä harvensin sieltä täältä, ostajalle jäi siistitty perennapenkki ja puolet niistä kasveista.
Syreenit ja marjapensaat saivat jäädä.
Ruukkukasvit (joita oli paljon) luonnollisesti vein mukanani, sillä nehän ovat irtainta omaisuutta.
ihan oikeasti on olemassa sellaisia vitun juntteja jotka kaivavat kasvitkin maasta mukaansa! Luulin urbaanilegendaksi...
ihan oikeasti on olemassa sellaisia vitun juntteja jotka kaivavat kasvitkin maasta mukaansa! Luulin urbaanilegendaksi...
korvausvastuuseen joutumisesta.