Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on niin juntti

Vierailija
13.10.2011 |

että pysäköi lapsiperheparkkiin ilman syytä?

En voi käsittää.

Monesti vielä näkee ihmisiä joilla on lastenistumet takapnkillä, mutta ovat yksin liikenteessä ja pysäköivät lapseperheparkkiin.

Luulisi sellaisetn ihmisten tietävän mitä on roudata lapsikatrasta ja kauppakasseja autolle.

Pelkkä farmari Volvo ei riitä, pitäisi ottaa ne lapsetkin mukaan jotta on oikeutettu niille paikoille.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te selviätte sellaisissa paikoissa joissa noita lapsiparkkeja ei ole? Miten ennen aina on pärjätty? Mä en ymmärrä ollenkaan tuollaista avuttomuutta. Asun paikassa jossa ei tuollaisia lapsiparkkeja ole.

Vierailija
22/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te selviätte sellaisissa paikoissa joissa noita lapsiparkkeja ei ole? Miten ennen aina on pärjätty? Mä en ymmärrä ollenkaan tuollaista avuttomuutta. Asun paikassa jossa ei tuollaisia lapsiparkkeja ole.

Mutta olisi tuollaiset parkit käteviä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellasia on olemassa.. invapaikka vähän eri asia, mutta luuletko tosissas että perheettömät on tajunnu että jotain sellasta kun lapsiperhepaikat on erikseen olemassa?

Vierailija
24/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä että kun jotain helpotusta jollekin ihmisryhmälle tulee, niin ne, joille se ei ole tarkoitettu, käyttävät sen hyväkseen jolloin ne, joille se OLI tarkoitettu, jäävät ilman. Se on itsekkyyttä, huonotapaisuutta, välinpitämättömyyttä ja törppöyttä. Samoin kuin invapaikalle pysaköinti ilman siihen oikeuttavaa invaliditeettia.

Vierailija
25/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse avuttomuudesta, kyllä sinne kauppaan pääsee vaikka niitä paikkoja ei olisikaan.

Mä olen päässyt neljänteen kerrokseen ilman hissiä ja vaunut ja vauva mukana, mutta mieluusti olisin sitä hissiä käyttänyt jos olisi sellainen ollut. Oonko mä avuton nyt kun muutettiin hissitaloon ja sisälle meno ja ulos tulo helpottui?

Vierailija
26/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla pieni lapsikin, mutta se kulkee sylissä helposti kärryille. Jos osaisin parkkeerata kunnolla niin voisin jäädä kauemmaksikin. Mutta ehkä joskus...

nim. tuore ajokortti.

Vierailija
27/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perheelliset osaa ajaa autoa kun tarvii isomman ruudun? Hävettäis jos kuuluisin tuohon joukkoon, mutta mä en kuitenkaan menettänyt autoilutaitoani synnytyksessä.

Vai ettekö te saa niitä kakaroitanne sen vertaa järjestykseen, että saisitte ne ulos autosta kolhimatta naapuria? Ettekö te oo tulleet ajatelleeksi, että ne kakarat voi kasvataaa niin että ei tarvi pelätä? Sama parkkipaikalla juoksemisen kanssa - kasvatuksella pääsee aika pitkälle.

Vierailija
28/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö perheelliset osaa ajaa autoa kun tarvii isomman ruudun? Hävettäis jos kuuluisin tuohon joukkoon, mutta mä en kuitenkaan menettänyt autoilutaitoani synnytyksessä.

Vai ettekö te saa niitä kakaroitanne sen vertaa järjestykseen, että saisitte ne ulos autosta kolhimatta naapuria? Ettekö te oo tulleet ajatelleeksi, että ne kakarat voi kasvataaa niin että ei tarvi pelätä? Sama parkkipaikalla juoksemisen kanssa - kasvatuksella pääsee aika pitkälle.

Vierailija
29/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole missään kylttiä, jossa määritellään, millä kriteereillä niihin saa autonsa ajaa. Invapaikka on määritetty lakitekstissä, sitä lakia noudatan, mutta ihan samalla tavalla minä ajan autoni lähelle ovea kuin lapsiperheetkin. Enkä edes tunne siitä huonoa omaatuntoa, sen verran enemmän kannan sinne kauppaan rahaa.

Ja minussa on se hyvä puoli, että en ostosten aikana ulvo ja ulise, töni muita ja visko tavaroita kuten lapsiperheissä on tapana tehdä.

Vierailija
30/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt tuskin syy niihin on. Mutta itse ainakin olen huomannut kun vanhin lapseni ehtii aukaisemaan oven ennen minua että hän aukaisee sen oikeasti AUKI, jos en ehdi estämään, kolhii hän viereistä autoa. Joten isommat parkkiruudut on käteviä. Ja kun turvakaukalonkin laittaa autoon, on hyvä kun tilaa on, mahtuu laittamaan ilman toisen auton kolhimista tai auton siirtämistä. Koska inhottavan usein kun auton jättää tavalliselle paikalle, viereen on ajanut auto mikä on ihan kiinni vänkärin puolella. Koitappa siinä sitten pikkuraosta ujuttaa kaukaloa autoon...

Kannattaa kokeilla.

Vierailija
31/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmalla osalla ihmisistä on vaikeuksia ymmärtää abstrakteja ja monimutkaisia asioita.

Tämä lapsiperheparkki taitaa olla esimerkki niistä 'monimutkaisista asioista'.

Joillekin se vaan on niin vaikea ymmärtää että niiden käyttöperusteeksi ei riitä se, että on joskus saanut lapsen.

Sen lapsen täytyy olla myös mukana siinä autossa. Vielä monimutkaisemmaksi asia muuttuu kun aletaan pohtimaan lapsen ikää. Jos lapsi on jo kolmekymppinen, ei hänen kanssaan tule pysäköideä lapsiperheparkkiin.

Se vaan on kovin vaikea käsittää, että lapsiperheparkki on tarkoitettu pienten lasten kanssa asioiville, riippumatta siitä ovatko mukana olevat lapset omia vai jonkun muun lapsia.

Vierailija
32/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niin pieniä, ettei niitä tarvitakaan. Ruudut ovat leveitä muutenkin eikä Suonenjoen S-marketin parkkipaikalla ole ruutua, jolta olisi pitkä matka kauppaan eikä siellä ole ruuhkaakaan :) Voi olla vaikea hahmottaa, millaisessa autohelvetissä perheet tekevät viikonloppuostoksiaan isoissa kaupungeissa...

Vierailija
33/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noutamaan niitä lapsia sieltä kaupasta ja siksi ajaa siihen?

Kyllä minäkin niin nimittäin teen..perhe on ostoksilla ja tulen hakemaan sitä lapsiperhettäni. Tullessani on joo tyhjä auto..

Vierailija
34/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inva- paikkaan pysäköintiä säätelee laki, mutta lapsipaikkaa ei. Kyse voi olla moraalista, mutta silti kenelläkään leveä perseisellä mammalla ei ole oikeutta huomauttaa vaikka kuka siihen paikalle olisi ajanut. Ne voi helpottaa jonkun elämää mutta laissa niistä ei sanota mitään.

Vierailija
35/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voitte huoleti jättää niihin kauimmaisiin ruutuihin auton. Siellä ei yleensä ole ruuhkaa..

*vinkvink*

Vierailija
36/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmalla osalla ihmisistä on vaikeuksia ymmärtää abstrakteja ja monimutkaisia asioita. Tämä lapsiperheparkki taitaa olla esimerkki niistä 'monimutkaisista asioista'. Joillekin se vaan on niin vaikea ymmärtää että niiden käyttöperusteeksi ei riitä se, että on joskus saanut lapsen. Sen lapsen täytyy olla myös mukana siinä autossa. Vielä monimutkaisemmaksi asia muuttuu kun aletaan pohtimaan lapsen ikää. Jos lapsi on jo kolmekymppinen, ei hänen kanssaan tule pysäköideä lapsiperheparkkiin. Se vaan on kovin vaikea käsittää, että lapsiperheparkki on tarkoitettu pienten lasten kanssa asioiville, riippumatta siitä ovatko mukana olevat lapset omia vai jonkun muun lapsia.

Lapsiperheparkki on tila, jossa lapsiperhe on parkissa, ei suinkaan perheen auto. Koskaan en ole vielä nähnyt lapsiperhettä viettämättä yhteistä aikaa lapsiperheparkkiruudussa, josten ongelma on lapsiperheissä eikä niissä, jotka autonsa ruutuun ajavat, koska ruutuja ei käytetä oikein.

Vierailija
37/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hirvittää aina nähdä kun muksut sinkoilee parkkipaikoilla. On se itsellekin parempi lähteä sieltä kaumpaa missä ei niitä muksuja ole, nimittäin en halua kenenkään päälle ajaa ja autoilijaahan aina syytetään vaikka vika ja syy olisi ollut jalankulkijassa.

Lisäksi mun järki sanoo sen että ne turvakaukaoihin lapsensa laittavat tartee sitä tilaa enemmän. Ei ole multa pois jos ne sitä saa.

Kun mun lapset oli pieniä ei tollaisia paikkoja edes ollut, en osannut kyllä edes kaivata, mutta muista että joskus oli vähän hankalaa jos vieressä oli auto ja joskus tehtiin niin että ajoin auton pois siitä ruudusta ja vasta sitten sain lapsen istuimeen.

Vierailija
38/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilman muuta autot lähelle ovea, kunhan ei invapaikalle. Ei ole koskaan vielä kauppias tai edustajansa tullut ilmoittamaan, että me emme niille paikoille saa ajaa. Ehkä siksi, että asiakkaista ei kannata nykyisessä kilpailutilanteessa luopua. Eikä edes poliisi sakota, vaikka neiti-ihminen autonsa niille paikoille ajaa.

Joten so? Minusta se kyltti on vain merkki siitä, että tässä on vähän leveämpiä paikkoja. Ei juridisesti mitään edellyttävä. Enkä ymmärrä, miksi lapsiperheen pitää ängetä kauppaan siihen aikaan kuin siellä ovat muutkin. menisivät aamulla, silloin on tilaa.

Vierailija
39/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi koskaan opi aukaisemaan ovea oikein jos aina mennään leveälle parkkipaikalle yms. että lapsi saa avata oven väärin.

tarvetta noille paikoille, vaikka lapsia roudaankin. Aika avutonta, jos ei tavalliselta parkkipaikalta pääse lastensa kanssa kauppaan.

Se nyt tuskin syy niihin on. Mutta itse ainakin olen huomannut kun vanhin lapseni ehtii aukaisemaan oven ennen minua että hän aukaisee sen oikeasti AUKI, jos en ehdi estämään, kolhii hän viereistä autoa. Joten isommat parkkiruudut on käteviä. Ja kun turvakaukalonkin laittaa autoon, on hyvä kun tilaa on, mahtuu laittamaan ilman toisen auton kolhimista tai auton siirtämistä. Koska inhottavan usein kun auton jättää tavalliselle paikalle, viereen on ajanut auto mikä on ihan kiinni vänkärin puolella. Koitappa siinä sitten pikkuraosta ujuttaa kaukaloa autoon...

Vierailija
40/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmille: lapsiparkit eivät ole aina oven vieressä, niiden idea on se, ettei niillä leveämmillä paikoilla tarvitse kolhia muiden autoja kun lastaa turvakaukaloita ja lapsia autoon.

Lapsiperheissä ei yleisesti ole tapana heitellä tavaroita kaupoissa eikä häiritä muita asiakkaita, muutamasta poikkeuksesta on turha sääntöä alkaa vääntämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän