Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on niin juntti

Vierailija
13.10.2011 |

että pysäköi lapsiperheparkkiin ilman syytä?

En voi käsittää.

Monesti vielä näkee ihmisiä joilla on lastenistumet takapnkillä, mutta ovat yksin liikenteessä ja pysäköivät lapseperheparkkiin.

Luulisi sellaisetn ihmisten tietävän mitä on roudata lapsikatrasta ja kauppakasseja autolle.

Pelkkä farmari Volvo ei riitä, pitäisi ottaa ne lapsetkin mukaan jotta on oikeutettu niille paikoille.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt tuskin syy niihin on. Mutta itse ainakin olen huomannut kun vanhin lapseni ehtii aukaisemaan oven ennen minua että hän aukaisee sen oikeasti AUKI, jos en ehdi estämään, kolhii hän viereistä autoa. Joten isommat parkkiruudut on käteviä. Ja kun turvakaukalonkin laittaa autoon, on hyvä kun tilaa on, mahtuu laittamaan ilman toisen auton kolhimista tai auton siirtämistä. Koska inhottavan usein kun auton jättää tavalliselle paikalle, viereen on ajanut auto mikä on ihan kiinni vänkärin puolella. Koitappa siinä sitten pikkuraosta ujuttaa kaukaloa autoon...

Kannattaa kokeilla.

Mutta kun minulla on kaupassa mukana 4kk vauva kaukalossaan ja sitten nämä isommat, 4v ja 2v. Isompi katsos osaa ulkoapäinkin aukaista oven. Ja koska minulla on kädet täynnä tavaraa + vauva, en aina ehdi estämään isointa aukaisemaan takaovea.

Mutta eipä tuo minun vika ole jos joku ajaa niin kylkeen kiinni ettei niitä ovia pysty aukaisemaan sen vertaa että lapset pääsevät autoon normaalisti. Pitänee alkaa paiskoa vänkärin puoleistakin ovea toisten autojen kylkiin. Eikös olekin mukavaa? ;)

Vierailija
42/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilman muuta autot lähelle ovea, kunhan ei invapaikalle. Ei ole koskaan vielä kauppias tai edustajansa tullut ilmoittamaan, että me emme niille paikoille saa ajaa. Ehkä siksi, että asiakkaista ei kannata nykyisessä kilpailutilanteessa luopua. Eikä edes poliisi sakota, vaikka neiti-ihminen autonsa niille paikoille ajaa.

Joten so? Minusta se kyltti on vain merkki siitä, että tässä on vähän leveämpiä paikkoja. Ei juridisesti mitään edellyttävä. Enkä ymmärrä, miksi lapsiperheen pitää ängetä kauppaan siihen aikaan kuin siellä ovat muutkin. menisivät aamulla, silloin on tilaa.

Silti en aja. Toisekseen mulle on ihan sama milloin kukakin käy kaupassa, en oo edes pohtinut milloin minkäkin ihmisryhmän olisi hyvä mennä kauppaan.

Mulla on terveet jalat ja olen hyväkuntoinen, jaksan kävellä pikkasen kauempaakin ja osaa ajaa pieneen ruutuun autoni vaikka molemmilla puolilla olisi jo autot, kaikki ei osaa ja ehkä siinä tapauksessa onkin hyvä että ajatte niihin leveisiin ruutuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi koskaan opi aukaisemaan ovea oikein jos aina mennään leveälle parkkipaikalle yms. että lapsi saa avata oven väärin.

tarvetta noille paikoille, vaikka lapsia roudaankin. Aika avutonta, jos ei tavalliselta parkkipaikalta pääse lastensa kanssa kauppaan.

Se nyt tuskin syy niihin on. Mutta itse ainakin olen huomannut kun vanhin lapseni ehtii aukaisemaan oven ennen minua että hän aukaisee sen oikeasti AUKI, jos en ehdi estämään, kolhii hän viereistä autoa. Joten isommat parkkiruudut on käteviä. Ja kun turvakaukalonkin laittaa autoon, on hyvä kun tilaa on, mahtuu laittamaan ilman toisen auton kolhimista tai auton siirtämistä. Koska inhottavan usein kun auton jättää tavalliselle paikalle, viereen on ajanut auto mikä on ihan kiinni vänkärin puolella. Koitappa siinä sitten pikkuraosta ujuttaa kaukaloa autoon...

Kiva jos sinun lapsesi muistaa heti ensimmäisestä kerrasta kaiken ;)

Vierailija
44/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voitte huoleti jättää niihin kauimmaisiin ruutuihin auton. Siellä ei yleensä ole ruuhkaa..

*vinkvink*

kauimmaisista ruuduista.

Vierailija
45/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan absurdeja kommentteja. Jonkun täytyy aivan välttämättä tunkea oma autonsa lapsiperheiden autoille tarkoitettuun ruutuun.

Jos yhtään jaksaa ajatella, keksii montakin hyvää perustelua sille, miksi kaupan oven lähellä olevat isommat ruudut on haluttu varata lapsiperheiden käyttöön.

Musta tuntuu että tässä ketjussa läskiperseitä ovat jotkut ihan muut kuin ne lapsiperheparkkiruutua vaille jäävät lapsiperheiden äidit.

Vierailija
46/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on sitä mieltä, että ne perheparkit on äitejä varten. Sillonhan vähintääkin joka kymmenes meistä sais parkkeerata niille paikoille.

Halooo!

Ja isommat lapset taas osaa käyttää omia jalkoja, joten...

Eiköhän jätetä paikat niille, jotka oikeesti niitä tarvitsee

Vierailija
47/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilman muuta autot lähelle ovea, kunhan ei invapaikalle. Ei ole koskaan vielä kauppias tai edustajansa tullut ilmoittamaan, että me emme niille paikoille saa ajaa. Ehkä siksi, että asiakkaista ei kannata nykyisessä kilpailutilanteessa luopua. Eikä edes poliisi sakota, vaikka neiti-ihminen autonsa niille paikoille ajaa. Joten so? Minusta se kyltti on vain merkki siitä, että tässä on vähän leveämpiä paikkoja. Ei juridisesti mitään edellyttävä. Enkä ymmärrä, miksi lapsiperheen pitää ängetä kauppaan siihen aikaan kuin siellä ovat muutkin. menisivät aamulla, silloin on tilaa.

Silti en aja. Toisekseen mulle on ihan sama milloin kukakin käy kaupassa, en oo edes pohtinut milloin minkäkin ihmisryhmän olisi hyvä mennä kauppaan. Mulla on terveet jalat ja olen hyväkuntoinen, jaksan kävellä pikkasen kauempaakin ja osaa ajaa pieneen ruutuun autoni vaikka molemmilla puolilla olisi jo autot, kaikki ei osaa ja ehkä siinä tapauksessa onkin hyvä että ajatte niihin leveisiin ruutuihin.

ja valitsen sen leveän oven vierestä. Osa meistä on masokisteja ja osa tajuaa, että hyvän saa parhaiten ottamalla sen ihan itse.

Vierailija
48/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin ihmisryhmiä, jotka tarvitsisivat enemmän tilaa parkkipaikalla esimerkiksi huonojalkaiset vanhukset. Heidän on vaikea mennä autoon kun on ahdasta.

Vierailija
49/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkeäkään pohtimatta, onko seuraavan 20 min sisään paikkaa halajamassa joku lähiöäiti liian isolla maasturillaan. Jos naiset ei osaa ajaa autoa, ei se ole minulle ongelma. Menen kauppaan ostoksille enkä kuvittele, että tehtäväni on parantaa lapsiperheiden elämää.

Vierailija
50/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole missään kylttiä, jossa määritellään, millä kriteereillä niihin saa autonsa ajaa. Invapaikka on määritetty lakitekstissä, sitä lakia noudatan, mutta ihan samalla tavalla minä ajan autoni lähelle ovea kuin lapsiperheetkin. Enkä edes tunne siitä huonoa omaatuntoa, sen verran enemmän kannan sinne kauppaan rahaa. Ja minussa on se hyvä puoli, että en ostosten aikana ulvo ja ulise, töni muita ja visko tavaroita kuten lapsiperheissä on tapana tehdä.

Sinulle pitäisi varmaan antaa mitali siitä että osaat käydä kaupassa ulvomatta ja tönimättä :D

Mitähän kaikkea sinä sieltä kaupasta enemmän ostat. Lapsiperheet joutuvat yleensä pakosta ostamaan paljon tavaraa.

Kauppiaiden tekemän tutkimuksen mukaan lapsiperheet tuovat kauppaan enemmän rahaa kuin muut. Siksi he haluavat lapsiperheitä asiakkaakseen, ja laittavat pihallaan lapsiperheparkkeja.

Saksassa on myös naisille omia parkkipaikkoja, ei pelkästään lapsiperheille. Mm. parkkitaloissa ja suurten kauppojen/kauppakeskusten parkkipaikoilla.

Haluattekos tietää miksi?

Vierailija
51/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan tässä elämäntilanteessa ole tarvis pysäköidä liikkeen oven viereen tai normaalia leveämmälle paikalle. Kunhan jonkun paikan saa. Mielellään jätän lapsipaikat niitä tarvitseville.

Valitettavasti liikkeellä on aina ihmisiä, jotka ilmeisesti mieluiten ajaisivat sen autonsa perä edessä kaupan kassalle. Ettei vaan tarvitse tarpoa vaivalloista matkaa parkkiruudusta liikkeeseen.

Vierailija
52/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole missään kylttiä, jossa määritellään, millä kriteereillä niihin saa autonsa ajaa. Invapaikka on määritetty lakitekstissä, sitä lakia noudatan, mutta ihan samalla tavalla minä ajan autoni lähelle ovea kuin lapsiperheetkin. Enkä edes tunne siitä huonoa omaatuntoa, sen verran enemmän kannan sinne kauppaan rahaa. Ja minussa on se hyvä puoli, että en ostosten aikana ulvo ja ulise, töni muita ja visko tavaroita kuten lapsiperheissä on tapana tehdä.

Sinulle pitäisi varmaan antaa mitali siitä että osaat käydä kaupassa ulvomatta ja tönimättä :D Mitähän kaikkea sinä sieltä kaupasta enemmän ostat. Lapsiperheet joutuvat yleensä pakosta ostamaan paljon tavaraa. Kauppiaiden tekemän tutkimuksen mukaan lapsiperheet tuovat kauppaan enemmän rahaa kuin muut. Siksi he haluavat lapsiperheitä asiakkaakseen, ja laittavat pihallaan lapsiperheparkkeja. Saksassa on myös naisille omia parkkipaikkoja, ei pelkästään lapsiperheille. Mm. parkkitaloissa ja suurten kauppojen/kauppakeskusten parkkipaikoilla. Haluattekos tietää miksi?

Väitän, että 3 teinipoikaa syö hieman enemmän kuin 3 taaperoa. Kauppaiden tekemän tutkimuksen mukaan lapsiperheet eivät tuo kauppaan enempää rahaa kuin muut eli siinä vaiheessa ei henkeä kohti kuluteta läheskään sitä, mitä esim. teini-ikäisen lapsen perheessä kulutetaan. Sen sijaan lapsiperheen kertaostosmäärä on suurempi. Kannattaa lukea tutkimuksesta muutakin kuin otsikko.

Vierailija
53/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatko että lapsiperheelliset käyvät töissä ihan muihin aikoihin kuin perheettömät kun ehtivät aamulla kauppaan?

ja ilman muuta autot lähelle ovea, kunhan ei invapaikalle. Ei ole koskaan vielä kauppias tai edustajansa tullut ilmoittamaan, että me emme niille paikoille saa ajaa. Ehkä siksi, että asiakkaista ei kannata nykyisessä kilpailutilanteessa luopua. Eikä edes poliisi sakota, vaikka neiti-ihminen autonsa niille paikoille ajaa.

Joten so? Minusta se kyltti on vain merkki siitä, että tässä on vähän leveämpiä paikkoja. Ei juridisesti mitään edellyttävä. Enkä ymmärrä, miksi lapsiperheen pitää ängetä kauppaan siihen aikaan kuin siellä ovat muutkin. menisivät aamulla, silloin on tilaa.

Vierailija
54/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheet tekevät enemmän sitä normaalia työaikaa kuin muut, moni vaihtaa vuorotyön päivätyöhön koska ei halua lasta vuoropäivähoitoon tai sellaista ei paikkakunnalta saa.

meinaatko että lapsiperheelliset käyvät töissä ihan muihin aikoihin kuin perheettömät kun ehtivät aamulla kauppaan?

Vierailija
55/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me käydään aina vaunujen kanssa kaupassa, kun ei ole autoa. Ihan tuleepa samalla vähän käveltyäkin.

Onko se nyt niin kamalaa, jos lapsiperheitä ajatellaan edes kerran ja järjestetään niille omat paikat?

Eiköhän jätetä perheparkit niitä oikeesti tarvitseville. Ja muut kävellä kipottelee sen matkan sieltä parkista kauppaan. Tekee se kävely hyvää itse kullekin(kyllä, olen seurannut, miten ylipainoisia äitejä ja isejä kaupoissa liikkuu)

Vierailija
56/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilman muuta autot lähelle ovea, kunhan ei invapaikalle. Ei ole koskaan vielä kauppias tai edustajansa tullut ilmoittamaan, että me emme niille paikoille saa ajaa. Ehkä siksi, että asiakkaista ei kannata nykyisessä kilpailutilanteessa luopua. Eikä edes poliisi sakota, vaikka neiti-ihminen autonsa niille paikoille ajaa. Joten so? Minusta se kyltti on vain merkki siitä, että tässä on vähän leveämpiä paikkoja. Ei juridisesti mitään edellyttävä. Enkä ymmärrä, miksi lapsiperheen pitää ängetä kauppaan siihen aikaan kuin siellä ovat muutkin. menisivät aamulla, silloin on tilaa.

Silti en aja. Toisekseen mulle on ihan sama milloin kukakin käy kaupassa, en oo edes pohtinut milloin minkäkin ihmisryhmän olisi hyvä mennä kauppaan. Mulla on terveet jalat ja olen hyväkuntoinen, jaksan kävellä pikkasen kauempaakin ja osaa ajaa pieneen ruutuun autoni vaikka molemmilla puolilla olisi jo autot, kaikki ei osaa ja ehkä siinä tapauksessa onkin hyvä että ajatte niihin leveisiin ruutuihin.

ja valitsen sen leveän oven vierestä. Osa meistä on masokisteja ja osa tajuaa, että hyvän saa parhaiten ottamalla sen ihan itse.

Okei ymmärrän!

Vierailija
57/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei ymmärrän!

Osa meistä on myös niin läskejä, etteivät pysty liikkumaan senttiäkään liikaa ;)

Vierailija
58/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottelsi sua eikä paukuttelis ovella naapuriautoja, niin laita lapsilukko päälle, niin ei kolhi autoja.

Ai niin, palstamamma ei osaa kertoa lapselleen, ettei sitä ovea saa paiskaista auki, kun veiressä on tonen auto.

Vierailija
59/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä koko perheenä heti töiden jälkeen, vaikka ainakin pikkuvauvojen äitien luulisi vielä olevan vanhempainvapaalla.

Vierailija
60/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin niin ei tarvitse roudata kasseja autolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä