Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on niin juntti

Vierailija
13.10.2011 |

että pysäköi lapsiperheparkkiin ilman syytä?

En voi käsittää.

Monesti vielä näkee ihmisiä joilla on lastenistumet takapnkillä, mutta ovat yksin liikenteessä ja pysäköivät lapseperheparkkiin.

Luulisi sellaisetn ihmisten tietävän mitä on roudata lapsikatrasta ja kauppakasseja autolle.

Pelkkä farmari Volvo ei riitä, pitäisi ottaa ne lapsetkin mukaan jotta on oikeutettu niille paikoille.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silti niitä käyttäisi muutkin kuin vain lapsiperheet lapsineen. Silloin selitykset olisi vain erilaisia.

Mä en käytä noita paikkoja, ajan yleensä jos mahdollista, niin sen kärrytallin viereen, siihen on hyvä palauttaa kärryt ja lähteä himaan.

Vierailija
2/104 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottelsi sua eikä paukuttelis ovella naapuriautoja, niin laita lapsilukko päälle, niin ei kolhi autoja. Ai niin, palstamamma ei osaa kertoa lapselleen, ettei sitä ovea saa paiskaista auki, kun veiressä on tonen auto.

Mutta toisaalta tekisi mieleni vain antaa paiskoa. Ja edelleen jos osaat lukea, lapsilukko kyllä on päällä. Mutta lapsi osaa aukaista oven ulkoakinpäin. Häntä neuvon ja opetan, mutta joskus hän ehtii aukaista oven ennen kuin itse siihen ehdin. Ja monen monta kertaa viereinen auto on tullut meidän jälkeen ruutuun ja ajanut autonsa aivan viereen. Ilman kunnon väliä, ilman sellaista väliä että auton oven saisi edes pienesti auki, niin että lapset mahtuisivat helposti autoon. Silloin tekisi mieli lasten antaa paiskoa niitä ovia. Ihan tosissasiko väität että pieni lapsi muistaa heti ensimmäisestä kerrasta?

Mulla on 4 lasta ja moista ongelmaa ole koskaan ollut.

Et varmaankaan, itse en ainakaan sano että ku omat lapset ovat tietynlaisia, muutkin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä homma saataisiin toimimaan hyvin. Pidän lapsiperhe parkkiruutuja hyvänä asiana, mutta tällä hetkellä monessa paikassa toteutus ontuu. Invapaikka on tosiaan lain määräämä, ja sitä liki kaikki kunnioittavat. Lapsiperhe ruudut taas ovat vapaaehtoisia, ja siksi moni ei koe että loukkaa mitään/ketään jos parkkeeraan auton hyvälle paikalle mikä tyhjänä.

Kauppiaiden olisi helppo tehdä niin, että esim. marketin parkkipaikan vasemmalle puolelle tehdään kokonainen rivistö lapsiperhepaikkoja, ja tuolle alueelle menisi esim. (katettu) käytävä jonka parkkipaikan puoleisella sivulla olisi aita. Näin lapset eivät pääsisi autojen eteen, ja toisaalta vältettäisiin se että ne lapsiperhepaikat ovat aina ihan siinä oven edessä ns. parhailla paikoilla.

Olisi helppoa, eikä edes kallista, eristää yksi pieni alue parkkipaikoilla lapsiperheille, ja laittaa sinne kulkemaan aidattu kulkuväylä. Kukaan tiskin tulisi niille paikoille jos ne eivät olisi ihan oven edessä, paitsi sellaiset joilla olisi oikea tarve, esim. nuo turvakaukalat, lapsien ovien paiskomiset sekä mahdollisesti esim. ihminen joka ei jostain syystä pääse autosta ulos tavallisessa ruudussa (tyyliin jalka kipsissä, lihava tmv.)

Vierailija
4/104 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näen jonkun lapsettoman parkkeeranneen yksikseen lapsiperheparkkiin.

Mutta. Olen todennut myös sen, että kun menen yksin kauppaan ja ostan kuuden hengen tavarat, tosinsanoen kärry täpötäynnä, parkkeeraan useimmiten lapsiperheparkkiin. Koska paljon helpommalla pääsen silloin, kun menen miehen ja yhden 3-vuotiaan kanssa kauppaan ja saadaan luvalla parkkeerata lapsiperheparkkiin. mies työntää kärryjä, jotka silloinkin yhtä taynnä kuin yksin käydessäni. Vaikeampaa mun on yksin kärryjä työntää ja raahata 7 pussillista tavaraa autoon kauas lapsiperheparkeista kuin se että mies työntää kärryjä ja nostaa osan pusseista autoon.

Vierailija
5/104 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valittanut ihmisille suoraan, kun

näen jonkun lapsettoman parkkeeranneen yksikseen lapsiperheparkkiin. Mutta. Olen todennut myös sen, että kun menen yksin kauppaan ja ostan kuuden hengen tavarat, tosinsanoen kärry täpötäynnä, parkkeeraan useimmiten lapsiperheparkkiin. Koska paljon helpommalla pääsen silloin, kun menen miehen ja yhden 3-vuotiaan kanssa kauppaan ja saadaan luvalla parkkeerata lapsiperheparkkiin. mies työntää kärryjä, jotka silloinkin yhtä taynnä kuin yksin käydessäni. Vaikeampaa mun on yksin kärryjä työntää ja raahata 7 pussillista tavaraa autoon kauas lapsiperheparkeista kuin se että mies työntää kärryjä ja nostaa osan pusseista autoon.

Valitat muille ihmiselle, jos näet lapsettoman parkkeeraavan yksikseen lapsiperheparkkiin. Mutta sitten kuitenkin katsot omaksi oikeudeksesi parkkeerata sinne, vaikka menet kauppaan yksin??

Vierailija
6/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni koululainen ja silti joskus pysäköihin niihin ruutuihin. Ja ihan niillä kärryillä ne ruoat voi roudata sinne parkkipaikalle, kuten itsekin teen jos auto kauempana ja kaupoissa on 2 lapsen kärryjä, johon saa pienemmät ja isot jaksanee kävellä

Vierailija
7/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvetta noille paikoille, vaikka lapsia roudaankin. Aika avutonta, jos ei tavalliselta parkkipaikalta pääse lastensa kanssa kauppaan.

Vierailija
8/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö itseäsi sapettaisi, jos joku kaltaisesi on vienyt paikan juuri silloin kun sinun pitäisi selvitä kauppareissusta lasten kanssa?

Vierailija
9/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi isompaa lasta ja vaikka olisin oikeutettu käyttämään niitä lapsiparkkeja, niin en ole käyttänyt koska isot lapset osaa tulla autosta ihan normaalisti ja nätisti ulos, ilman että tarvitaan mitään ylimääräistä tilaa.

Juu, ja on nyt sitten muutaman kuukauden ikäinen vauvakin, ja nyt kun välillä toivon löytäväni parkkipaikan joka on leveämpi kuin normipaikat ja lähellä ovia, niin kyllä se vituttaa kun huomaa että jotkut helvetin pullonpalauttajat käyttää niitä paikkoja.

Ei vie yöunia, mutta ihmetyttää vaan ihmisten itsekkyys.

Vierailija
10/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni koululainen ja silti joskus pysäköihin niihin ruutuihin. Ja ihan niillä kärryillä ne ruoat voi roudata sinne parkkipaikalle, kuten itsekin teen jos auto kauempana ja kaupoissa on 2 lapsen kärryjä, johon saa pienemmät ja isot jaksanee kävellä

Varsinkin jos maa on lumessa tai sohjoinen on täysin mahdottonta saada ainakin meidän lähi marketissa kärryjä autolle parkkipaikan läpi.

Yritä siinä sitten vetää kahta taaperoa sohjon seassa ja autojen lomassa turvallisesti perille.

Ei se että itse ei niitä paikkoja tarvitse takoita etteikö joku toinen tarvitsisi.

Vierailija
11/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvetta noille paikoille, vaikka lapsia roudaankin. Aika avutonta, jos ei tavalliselta parkkipaikalta pääse lastensa kanssa kauppaan.

Se nyt tuskin syy niihin on. Mutta itse ainakin olen huomannut kun vanhin lapseni ehtii aukaisemaan oven ennen minua että hän aukaisee sen oikeasti AUKI, jos en ehdi estämään, kolhii hän viereistä autoa. Joten isommat parkkiruudut on käteviä. Ja kun turvakaukalonkin laittaa autoon, on hyvä kun tilaa on, mahtuu laittamaan ilman toisen auton kolhimista tai auton siirtämistä. Koska inhottavan usein kun auton jättää tavalliselle paikalle, viereen on ajanut auto mikä on ihan kiinni vänkärin puolella. Koitappa siinä sitten pikkuraosta ujuttaa kaukaloa autoon...

Vierailija
12/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tottunut käymään tietyssä kaupassa yleensä aina lasten kanssa ja parkkeeraamaan tiettyyn paikkaan, niin helposti samaan paikkaan ajaa yksinkin.

Vierailija
13/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset oli pieniä yritin löytää leveämmän paikan, koska turvakaukaloa ei saa laitettua autoon, jos auton ovea ei saa tarpeeksi auki. Samoin lapselle ei saa turvavöitä turvaistuimessa kiinni, jos autonovea ei saa tarpeeksi auki.

Miksi ihmeessä tuo yksi äiti tarvitsee leveämpiä paikkoja silloinkin kun lapset ei ole mukana? Onko hän liian lihava tavallisin parkkiruutuihin?

Vierailija
14/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomioi kuin vammaispaikat parkkipaikalla. Olen voinut vahingossa ajellakin tuollaiselle paikalle. Anteeksi aivan hirveän paljon. *Ojentaa ruusun*

Vierailija
15/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vauva sekä uhmaikäinen mukana, niin tilanne saattaa vaatia edes jotain helpotusta, kuten sellaisen pysäköintiruudun joka on niin lähellä ovia että sinne pääsee kärryjen kanssa.

Vierailija
16/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi isompaa lasta ja vaikka olisin oikeutettu käyttämään niitä lapsiparkkeja, niin en ole käyttänyt koska isot lapset osaa tulla autosta ihan normaalisti ja nätisti ulos, ilman että tarvitaan mitään ylimääräistä tilaa.

ainakin meillä päin lukee siinä kyltissä jotain pienille lapsille tms.

Noin sen pitäisikin olla, että kellä isompia lapsia, niin sen auton voi viedä sinne vähän kauemmas. Niin kuin te teette :)

Toinen asia mikä ihmetyttää miksei niitä lapsiparkkeja voi tehdä vaikka lisää sitten vähän kauemmas, matkan pituus ei haittaa vaan itsellä on se, että kaivataan niitä leveitä paikkoja, että saa laitettua sen turvakaukalon autoon kiinni ja toisen lapsen köytettyä omaan istuimeensa.

Vierailija
17/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomioi kuin vammaispaikat parkkipaikalla. Olen voinut vahingossa ajellakin tuollaiselle paikalle. Anteeksi aivan hirveän paljon. *Ojentaa ruusun*

ajokortti jos et huomaa sitä hevosenkokoista kylttiä mikä siinä on? Kortti pois tollasilta sokeilta!

Vierailija
18/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laiskoille kävelijöille" ja "Niille joilla on vaikeuksia parkkeerata suoraan keskelle ruutua"

Vierailija
19/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2- ja 4-vuotiaan kanssa. Lapsipaikat oli kaikki täynnä (yleensä ovat kun sataa...). Kun tultiin kaupasta takaisin, 2v otti jalat alleen ja lähti juoksemaan kohti autoamme, siellä parkkipaikalla.

Siis kiva.

Esim tämän takia olisi hyvä jättää lapsipaikat niitä tarvitseville. Ei ole kovin turvallista kuljettaa pieniä lapsia itse kävelemässä siellä keskellä parkkipaikkaa, joissa kulkee autoja.

Sen sijaan aikuisilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa osata kävellä sieltä vähän kauempaakin.

Jotkut ihmiset vaan on niin itsekkäitä, että ajattelevat vain itseään. Turvallisuus on se suurin syy mennä pienten lasten kasnsa lapsiparkkiin,koska ne yleensä on oven viereessä.

Vierailija
20/104 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellasia on olemassa.. invapaikka vähän eri asia, mutta luuletko tosissas että perheettömät on tajunnu että jotain sellasta kun lapsiperhepaikat on erikseen olemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän