Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia borrelioosista kaivataan

Vierailija
22.09.2017 |

Millaisia oireita teillä on ollut ja kuinka kauan on kestänyt parantua niistä?

Itselläni todettiin borrelioosi. Odotan verikokeiden tuloksia ja aloitin antibiootit alkuviikosta. Oireina minulla on nivelkipua, huimausta, valonarkuutta, kipua silmiä liikuttaessa ja voimattomuutta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään?

Vierailija
2/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeetkaan ei kai kerro kuitenkaan ihan tarkkaan. ?

Vierailija
4/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla borrelioosi matki MS-tautia tosi taitavasti, kaikki siihen kuuluvat oireet sain. Olin hyvin kipeä muutaman kuukauden, sitten helpotti ja vuoden kuluttua tunsin oloni 100 % terveeksi taas.

Vierailija
5/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verikokeetkaan ei kai kerro kuitenkaan ihan tarkkaan. ?

Niimpä. Minulla on rengasihottuma jalassa. Sain hoidoksi kolmen viikon amorion kuurin.

Vierailija
6/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatiikkia, lihasoireita (särkyjä, kramppeja), vatsaoireita. Antibioottikuuri vei oireet, mutta sitä piti jatkaa muistaakseni yli kuukauden verran.

Vierailija
7/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranet

Vierailija
8/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta-aineilla menee sitten viikkoja ennen kuin niitä kehittyy eli jos sinulla on lähiaikoina tapahtunut tämä punkin purema niin testiin ei voi luottaa

Vierailija
9/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purema on ollut kolme kuukautta.

Vierailija
10/25 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella todettiin borrelioosi 2-3 kuukautta punkin puremasta (verikokeen arvio). Ensin oli voimattomuutta ja särkyä, ja paikkaa vaihtava ihottuma. Sitten nousi kova kuume ja oli tosi voimaton. 3 viikon antibioottikuurilla oireet lähtivät ja verikokeen mukaan myös vasta-ainetaso laski normaaliksi. Katsotaan täysin parantuneeksi nyt.

Vierailija
11/25 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten aloin nähdä kaksoiskuvia kauas katsoessa. Kävin silmälääkärissä, hän lähetti neurologille kun ei suomalaisella saanut kuvia yhteen . Keväällä olin sitten jo silmäpolilta ja siltä määrättiin prismalasit!

Samoihin aikoihin kuulin kaksoiskuvien voivan liittyä borrelioosiin. Terveyskeskuslääkäriltä sain lähetteen verikokeeseen. Tulos positiivinen ja infektiolääkäriltä sain 4 viikon doksisykliinikuurin. Olin vielä selkäydinkokeessa, missä olisi näkynyt borrelian leviäminen keskushermostoon, oli puhdas. Antibioottikuurin loputtua kaksoiskuvat alkoivat vähenemään, nyt enää satunnaiset. Nyt on vielä verikoe edessä, millä varmistetaan, että olen parantunut. On ollut aikamoinen vuosi, kesämökki merenrannalla, punkkeja paljon, mutta ei rengasmaista- ihottumaa koskaan. Kaksoiskuvista en ollut koskaan kuullutkaan!

Vierailija
12/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? Itsellä soikea ihottuma ja lihaskivut yläruumiissa. Ab-kuuri menossa....

Vierailija
13/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengasihottuma, kuukauden antibioottikuuri.

Vierailija
14/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoseurauksia?

Vierailija
15/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta, että asiasta on jo faktatietoa saatavilla. Vielä muutama vuosi sitten jotkut lääkäritkin piti borrelioosioireita psyykkisinä.

Nyt ajoissa alettu antibiootti auttaa.

Vierailija
16/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä borrelioosi päällä. Hitonmoiset nivelkivut vaihtavat paikkaa. Nyt polvissa. Väsyttää sikamaisesti. Amoksiinille olin allerginen ja vaihdettiin doksisykliini. Tänään sain reumalääkkeen kipuun. Ei hauska tauti.

Vierailija
17/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rengasihottuma, kuume yli 40 astetta, onneksi pääsin lähes heti lääkäriin. Kolme viikkoa söin antibiootteja ja paranin täysin.

Ps. Taisi olla elämäni rankin tauti, olin 55-vuotias.

Vierailija
18/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään kuumeettomana..

Vierailija
19/25 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli rengasihottuma, kuume yli 40 astetta, onneksi pääsin lähes heti lääkäriin. Kolme viikkoa söin antibiootteja ja paranin täysin.

Ps. Taisi olla elämäni rankin tauti, olin 55-vuotias.

Meidän päiväkoti-ikisellä oli samat oireet ja sama hoito.

Vierailija
20/25 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä antibioottia olette saaneet hoidoksi ja kuinka pitkiä kuureja?