Lirahtaako oikeasti ihan nuorillakin synnyttäneillä naisilla housuun?
Ihmettelen vaan kun noissa virtsankarkailu-mainoksissa näkyy olevan ihan nuoriakin naisia.
Kommentit (28)
vaikka sillä mua kovasti peloteltiinkin aj panikoin sitä jo etukäteen :p Esikoiseni sain vuosi sitten 22 vuotiaana.
4kk sitten, ja voin sanoa, että kyllä sitä välillä on vahingossa vähän lirahtanut! Että ei kyl oo pelkästään vanhojen naisten ongelma. Mut onneks on vähenemään päin. Tosin oon kyllä yrittäny aktiivisesti jumppaillakin. Mut en menis vielä trampoliinille pomppimaan. :D
niin KYLLÄ!
...tai rakennevika syntyessään.
Tai synnyttänyt, eikä ole osannut/halunnut/jaksanut jumpata lihaksia TAI on tehty episitomia, eikä siitä ole vielä parantunut.
Kaverini synnytti 17-vuotiaana ja kärsi virtsankarkailusta (ei koskaan urheillut ennen eikä jälkeen synnytystä, vaikka kehotin)
Onneksi apua löytyy
evätkä synnytykset ole olleet lyhyitä ja helppoja. Revennyt olen episiotomiasta huolimatta ja ponnistusvaiheet ovat olleet pitkiä yhtä lukuunottamatta.
Koskaan en ole alapään lihaksia jumpannut, mutta tippaakaan ei ole lirahtanut ikinä. Voihan olla, että näin tulee vielä käymään ja syytä olisi aloittaa jumpat. Mutta tähän ikään olen päässyt kuivin housuin.
Jos on heikot lantionpohjan lihakset niin KYLLÄ!
Tai synnyttänyt, eikä ole osannut/halunnut/jaksanut jumpata lihaksia TAI on tehty episitomia, eikä siitä ole vielä parantunut.
Kaverini synnytti 17-vuotiaana ja kärsi virtsankarkailusta (ei koskaan urheillut ennen eikä jälkeen synnytystä, vaikka kehotin)
Onneksi apua löytyy
lantionpohjan lihakset, mutta niin vaan on synnytyksen jälkeen lirahdellut. Kätilö kysyi, että harrastanko paljon urheilua, kun tuntuu niin voimakkailta nämä lihakset (tai jotain sinne päin, oli vähän sumuinen olo, kun tuon sanoi).
Sen sijaan synnytys oli tosi rankka.
mutta vain silloin jos lähden juoksulenkille. Sillon on syytä käydä vessassa just ennen ja laittaa vielä sellanen virtsankarkailusuoja housuihin. Tylsä homma, tykkäsin aikasemmin juosta tosi paljon. :( (Olen synnyttänyt, 3-4 asteen repeämät)
Jos on heikot lantionpohjan lihakset niin KYLLÄ!
Onneksi apua löytyy
Itse olen kärsinyt virtsankarkailusta molempien synnytysten jälkeen. Puolen vuoden päästä hieman palautunut, mutta koska synnytyksistä on jäänyt laskeuma, ei mikään jumppa sitä korjaa.
Ja apua voi EHKÄ saada. Sitten kun kaikki lapset on hankittu ja leikkaus ei välttämättä auta.
Joten älä tee diagnoosia ihmisistä, jos et todella tiedä, mistä on kysymys. Ko. vaiva on sosiaalista elämää, liikkumista ja arkea haittaavaa.
Ja siitä puhutaan aivan liian vähän. "Sellaista se on".
Lisäski toiset pungertavat sitä jötkälettä 2 tuntia (kuten minä, jotkut paljon pitempäänkin), toiset muutaman minuutin. TOisilla se jötkäle on oikeassa tarjonnassa, toisilla (kuten minulla) se on väärässä tarjonnassa ja bonuksena napanuora kaulan ympärillä. Ja toisille ei tehdä helvetin pitkää episiotomiaa imukupin takia, toisille tehdään... Listaa voi jatkaa ;)