Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä rauhoitun kun tajusin, että omakotitalossa asuminen on syvältä

Vierailija
11.10.2011 |

Kun tajusin mikä työmäärä ja kuinka kamalan kallista se on ja kuinka vähän kuitenkin se antaa. Nyt asun oikein iloisena lämpimässä kerrostalossa enkä enää haikaile ok-taloon. Se ei selvästikään olisi sopinut mulle.

Kommentit (276)

Vierailija
241/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten kavereista juuri ne ok-talossa olevat matkustelevat ja hankkivat lapsilleen hyvät kamat ja ne kerrostalossa asuvat on köyhiä.

Niitä sitten maksellaan koko pitkä elämä ja vielä senkin jälkeen, jos ei ole osattu konstailla asiaa oikein.

Mikäs siinä. Ajan henki mielestäni että eletään velkaa ja ollaan peeaa, vaikka kulissit näyttäisi ihan jotain muuta.

Saman tekisi kuka tahansa, joka saa lainaa. Ihmisen mieli käy kätköllä. Nalle Puh muuten lanseerasi aikoinaan

Vierailija
242/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmää itkeä että tajusit jos et oo asunut. Onko kaikki mihin sulla ei ole varaa perseestä ja tarpeetonta? Sama kun se yks idiootti kimma sanoi bb:ssä viime vuonna että se haluis olla lääkäri yksityisellä sektorilla koska se on niin helppoa....

Kyllä yksinkertaiset ihmiset osaa aina pelastaa mun päivän! Kiitos vaan nauruista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät viitsi edes nurmikkoa ajaa! Tottakai lasten pitää oppia työntekoon ja nurmikkoahan ei ajeta joka päivä ja luntakin tulee vain talvella.

Miksi pitää oppia tuollaista työntekoa? Nykyisin vain murto-osa ammateista on fyysistä työtä, ja liikuntaa haetaan liikuntaharrastuksista. On ihan toisarvoista, oppiiko pihanhoitoa.

Yleensä kerros/rivitaloasukkien lapset mankuvat, että hekin haluaisivat asua omakotitalossa. Ehkä he eivät ole kuulleet kauhutarinoita työnteosta ja kadehtivat omakotitalolapsia, koska omakotitaloa pidetään hienompana tai sitten oikeasti haluaisivat oman pihan jossa viettää aikaa.

No näinhän se on - lapset haluavat AINA kaikkea sitä, mitä muilla on, mutta mitä itsellä ei ole! Minäkin olisin halunnut lapsena kaikkia niitä kiipeily- ja leikkitelineitä, joita kerrostalojen ja koulujen pihoilla ja leikkipuistoissa oli. Asuin siis omakotitalossa, ja joo, totta on että kiva oli viettää aikaa pihassa. Mutta mistä kumpuaa tämä kummallinen käsitys, ettei kerrostaloissa olisi pihaa? Suurimmassa osassa on.

Itse olen asunut lähes kymmenessä eri-ikäisessä kerrostalossa nuoruuden opiskeluaikoina ja ennen perheen perustamista. Vain yksi talo oli hiljainen, kaikissa muissa kuului äänet enemmän tai vähemmän ja ulkoillessa piti lähteä kävelylle tai puistoon. Nyt nautin kun ei kuulu naapurien äänet, voin laittaa ruokaa ulkona tokokuusta syyskuuhun, laskea lapset vain ovesta ulos jne

MUTTA kukin tyylillään!

Niinpä - kukin tyylillään. Ja voih ja oih, olen tainnut nyt jäädä jostain paitsi, koska minun vanhempani eivät koskaan laittaneet ruokaa ulkona! Meillä laitettiin ruoka aina sisällä keittiössä. Ja kyllä sielläkin naapureiden äänet kuuluivat, eri tavalla vain kuin kerrostalossa. Kaikki ruohonleikkaamiset, mopon pärisyttämiset, remontoinnit, yms. kuuluivat. Vaikka toki on hiljaisempiakin omakotitaloalueita, kuten on paremmin äänieristettyjä kerrostalojakin.

Vierailija
244/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OT: perhoja? Tarkoitat varmaan perhosia? Perhot ovat niitä kalastuksessa käytettäviä.

Hänellä jäi perhoja aina puuhun kiinni ja pyysi niitä sitten oksilta. Olimpa kerran kaatamassa puutakin, perhon pyynnillä...

Vierailija
245/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OT: perhoja? Tarkoitat varmaan perhosia? Perhot ovat niitä kalastuksessa käytettäviä.

Hänellä jäi perhoja aina puuhun kiinni ja pyysi niitä sitten oksilta. Olimpa kerran kaatamassa puutakin, perhon pyynnillä...

En ymmärrä. Mikä siitä tekee niin julman harrastuksen?

Vierailija
246/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten kavereista juuri ne ok-talossa olevat matkustelevat ja hankkivat lapsilleen hyvät kamat ja ne kerrostalossa asuvat on köyhiä.

Niitä sitten maksellaan koko pitkä elämä ja vielä senkin jälkeen, jos ei ole osattu konstailla asiaa oikein.

Mikäs siinä. Ajan henki mielestäni että eletään velkaa ja ollaan peeaa, vaikka kulissit näyttäisi ihan jotain muuta.

Saman tekisi kuka tahansa, joka saa lainaa. Ihmisen mieli käy kätköllä. Nalle Puh muuten lanseerasi aikoinaan

Ei kaikki omakotitalot maksa puolta milliä :) Meilläkin lainaa sen verran, että lainat maksettu n. 12 vuodessa (jäljellä siis vähemmän, oisko n. 8 vuoden setti) ja lainaa maksetaan n. 35% minun nettotuloistani. Miehellä on lisäksi paljon parempi palkka vielä kuin minulla, joten me ainakin pärjäämme oikein mukavasti, vaikka onkin oma talo. Ja vielä ihan mukavaan aikaa maksettuna sitten, kun lapset ovat ala-asteella vielä. Sit jääkin rahat käyttää lähes kokonaan mihin huvittaa.

Vierailija
247/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mikä siitä tekee niin julman harrastuksen?

Brutaalia.

Myös ne kiukkukohtaukset ja kiroilut olivat julmia, kun ei pituus riittänyt perhon ales saamiseksi.

Vierailija
248/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin kerrostaloasuntoon kaupungin keskustassa, kuin taajama ok-talo tai ok-talo yleensäkään.

Siinä on enemmän tyyliä.

Kerrostaloasunto saisi olla mieluiten ei Suomesta. Ehkä Pietarista tai Pariisista.

Vierailija
249/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa, jos en voisi grillata omalla pihalla. Me olemme ihan grilliperhe, melkein joka päivä kesäkaudella on grilli kuumana. Lapset tykkää remuta ja riehua pihassa, olisi kurhaa jos heidän pitäisi ulkoilla pelkällä parvekkeella. Meillä on ostettu lapsille kaikki keinut, liukumäet, trampoliinit, hiekkalaatikot ja leikkimökit, ja itse tykkään ottaa aurinkoa ja puutarhanhoito on minulle ihan harrastus. Mies rakastaa laittaa autoa etupihalla ja tykkää niistä korjaustöistä. Minusta olisi ihan kamalaa, kun joutuisi vaan sisällä istumaan eikä voisi mennä ulos kuin kauppaan. Siksi en ikinä voisi asua kerrostalossa, minä todella TARVIN ulkoilua, ja niin tarvii meidän lapsetkin!

Vierailija
250/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan vanhemmissa kerrostaloissa. Näiden kulutuksiin olen työni puolesta tutustunut ja lämmityskulut ovat suuremmat kuin pientaloissa. Sen lisäksi myös vettä kuluu enemmän kuin omakoti- ja rivitaloissa.

Uusien kerrostalojen kulutuksiin en ole tutustunut, mutta tuskin kulutukset niissä hirveästi eroavat vanhoihin taloihin nähden. Asuntokohtainen vedenmittaus voi vaikuttaa kulutuksiin positiivisesti.

Itse asun rivarissa, enkä haikaile omakotitaloon tai kerrostaloon. Tämä asumismuoto sopii minulle.

Vierailija
251/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren ja lapsen on tuskaa asua ok-talossa. Tiedän tämän omasta lapsuudesta ja nuoruudesta.

Voin väittää ettei tässä ketjussa ole ketään, kuka olisi asunut niin kalliissa omakotitalossa, kuin minä. Enkä lähde sen koommin enempää kehumaan etten paljastuisi. Annetaan omille vanhemmille rauha.

Täälä, kun on niin saatanan kateellista ja uteliasta porukkaa.

No oli pakko vähän näpäyttää ja kehaista ettei kukaan teistä ole elänyt niin leveästi, kuin minä olen.

Mainitsinkin tuossa alussa miten helvettiä ok-asuminen on lapsille ja teineille. Hyvinä puolina on että voi kutsua kavereita hengailemaan ja bilettämään suurelle tontille. Tosin siihenkin vanhemmat vetävät rajan eli helvetiksi menee.

Ei tosiaan saa tehdä mitään mitä haluaa. Tilaa olisi vaikka pienille festareille, mutta ei.

No, minulle sopii paremmin asunto kaupungin keskustasta. Mieluiten kattohuoneisto, mutta aina ei saa mitä haluaa. Kaikki on lähellä.

Väittäisin että ok-asujat ovat jo vanhoja ja tahtovat vetäytyä eristykseen aitojen tai pensaiden taakse piiloon. Siinä sitten kärsivät myös lapset (ei välttämättä, jos saisi bilettää).

Ette taida välittää lapsistanne yhtään. Asutte sielä eristyksessä ja tarjoatte seniilien harrastuksia lapsillenne:

-Grillausta + vanhapieru ryyppäilyä

- Uima-allasta

- Golfia

- puutarhanhoitoa yöks

-erilaisia pihapelejä yöks

- juu ja veneilyä+kalastusta

- tennistä, rantapalloa

Kuka nuori tuollaista harrastaa, saati lapset?

Lapsille on parasta asua kerrostalossa sosiaalisessa ympäristössä. Ajattelisitte lapsianne.

Varmasti teitä on kolmekymppisiäkin ok-taloissa asujia ja nelikymppisiä. Uskoisin että olette väsyneet elämäänne ainakin henkisesti. Ok-talossa asuminen on saatanan yksinäistä etenkin, jos on sikarikas.

-ei henkisesti seniili

Vierailija
252/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikutelmaksi jäi kerrostaloasujien asenne, että happamisa sanoi kettu...

Eli se asuu omakotitalossa, kenellä on varaa. Persaukisen kerrostaloasujan on tyhjä kateellisena kitistä. Tästä ketjusta sai todella vaikutelman, että persaukinen kerrostaloasuja yrittää epätoivoissaan esitellä, kuinka hienoa se on.

Eli happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.

Me asumme kerrostalossa, koska halusimme ison purjeveneen ja mökin saaressa (koko saari on vain ja ainoastaan meidän käytössämme). Jos olisimme muuttaneet ok-taloon, noita emme olisi saaneet. Meille se oli valintakysymys ja valinta oli erittäin helppo =)

Ei, en minä ole kateellinen. Mikäs meidän on loikoillessa veneen kannella tai nauttiessa oman saaren rauhasta (myös talvella) mökillä.

Vierailija
253/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren ja lapsen on tuskaa asua ok-talossa. Tiedän tämän omasta lapsuudesta ja nuoruudesta.

Voin väittää ettei tässä ketjussa ole ketään, kuka olisi asunut niin kalliissa omakotitalossa, kuin minä. Enkä lähde sen koommin enempää kehumaan etten paljastuisi. Annetaan omille vanhemmille rauha.

No oli pakko vähän näpäyttää ja kehaista ettei kukaan teistä ole elänyt niin leveästi, kuin minä olen.

Mainitsinkin tuossa alussa miten helvettiä ok-asuminen on lapsille ja teineille. Hyvinä puolina on että voi kutsua kavereita hengailemaan ja bilettämään suurelle tontille. Tosin siihenkin vanhemmat vetävät rajan eli helvetiksi menee.

Ei tosiaan saa tehdä mitään mitä haluaa. Tilaa olisi vaikka pienille festareille, mutta ei.

No, minulle sopii paremmin asunto kaupungin keskustasta. Mieluiten kattohuoneisto, mutta aina ei saa mitä haluaa. Kaikki on lähellä.

Väittäisin että ok-asujat ovat jo vanhoja ja tahtovat vetäytyä eristykseen aitojen tai pensaiden taakse piiloon. Siinä sitten kärsivät myös lapset (ei välttämättä, jos saisi bilettää).

Ette taida välittää lapsistanne yhtään. Asutte sielä eristyksessä ja tarjoatte seniilien harrastuksia lapsillenne:

- Uima-allasta

- Golfia

- puutarhanhoitoa yöks

- tennistä, rantapalloa

Lapsille on parasta asua kerrostalossa sosiaalisessa ympäristössä. Ajattelisitte lapsianne.

Varmasti teitä on kolmekymppisiäkin ok-taloissa asujia ja nelikymppisiä. Uskoisin että olette väsyneet elämäänne ainakin henkisesti. Ok-talossa asuminen on saatanan yksinäistä etenkin, jos on sikarikas.

-ei henkisesti seniili

Meillä teini ei koe kotiaan tai pihaa helvetiksi. Ja vaikka asutaan omakotitalossa se ei silti lue pois sitä että hän ei voisi harrastaa ihan sitä mitä haluaa?

Mä en kyllä edes usko että olet tosissasi kirjoittanut ton tekstin tai sitten olet ihan helvetin tyhmä?

Mitä helvetin bileitä pitäisi teinin saada pitäää? kysympähän vaan!

Vierailija
254/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se asuu omakotitalossa, kenellä on varaa. Persaukisen kerrostaloasujan on tyhjä kateellisena kitistä. Tästä ketjusta sai todella vaikutelman, että persaukinen kerrostaloasuja yrittää epätoivoissaan esitellä, kuinka hienoa se on.

Me asumme kerrostalossa, koska halusimme ison purjeveneen ja mökin saaressa (koko saari on vain ja ainoastaan meidän käytössämme). Jos olisimme muuttaneet ok-taloon, noita emme olisi saaneet. Meille se oli valintakysymys ja valinta oli erittäin helppo =)

Ei, en minä ole kateellinen. Mikäs meidän on loikoillessa veneen kannella tai nauttiessa oman saaren rauhasta (myös talvella) mökillä.

Itse asutaan omakotitalossa pohjois-helsingissä. Keskustaan en halua, enkä kerrostaloon. Niin, kyllä se veneily ja meri-ilma on rauhoittavaa, myöskin sen kannella makoilu.

Mihkään saareen mua ei sais kirveelläkään pidemmäksi aikaa, eikä mökille.

Hassua ajatella että omakotitalossa asuva jäis jotenkin pois kaikesta muusta koska sillä on se talo ja piha.

Vierailija
255/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asutaan omakotitalossa pohjois-helsingissä. Keskustaan en halua, enkä kerrostaloon. Niin, kyllä se veneily ja meri-ilma on rauhoittavaa, myöskin sen kannella makoilu.

Mihkään saareen mua ei sais kirveelläkään pidemmäksi aikaa, eikä mökille.

Hassua ajatella että omakotitalossa asuva jäis jotenkin pois kaikesta muusta koska sillä on se talo ja piha.

että harvemmilla on varaa kaikkeen. Ja kun tuo kateuskortti vedettiin esiin niin me olisimme voineet ostaa sen ok-talon (mikä vissiin on sitten kaikkien suomalaisten suurin haave ainakin tämän ketjun perusteella) mutta sijoitimme ne rahat mieluummin omaan saareen, mökkiin ja veneeseen. Eli kaikki me, jotka asumme kerrostalossa, emme ole kateellisia teille, joilla on ok-talo (ihan hullu yleistys ylipäänsä).

Enkä edelleen ymmärrä, miksi edes luen tätä ketjua kun tämä on lähinnä juupas-eipäs väittelyä joka ei kyllä johda mihinkään, koska ilmeisesti useimpien on vaikea ymmärtää, että kaikilla on omat mieltymyksensä, myös asumisen suhteen.

Vierailija
256/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Uima-allasta

- Golfia

- puutarhanhoitoa yöks

- tennistä, rantapalloa

-ei henkisesti seniili

Ihan ihme sepustus jostain biletyksestä ja muusta , toivottavasti tämä oli provo. Ei kai noin tyhmä osaa oikeasti edes konetta käyttää?

Vierailija
257/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme sepustus jostain biletyksestä ja muusta , toivottavasti tämä oli provo. Ei kai noin tyhmä osaa oikeasti edes konetta käyttää?

Kyllä se kateus puskee päälle, kuin hikikarpalot kesähelteillä.

Hän muistaakseni mainitsi tuosta kateellisuudesta ja teilaamisesta. Sehän oli vain mielipide ja kokemus omakotitalo asumisesta ja keskikaupungin sykkeestä.

Vierailija
258/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Uima-allasta

- Golfia

- puutarhanhoitoa yöks

- tennistä, rantapalloa

-ei henkisesti seniili

Meillä teini ei koe kotiaan tai pihaa helvetiksi. Ja vaikka asutaan omakotitalossa se ei silti lue pois sitä että hän ei voisi harrastaa ihan sitä mitä haluaa?

Mä en kyllä edes usko että olet tosissasi kirjoittanut ton tekstin tai sitten olet ihan helvetin tyhmä?

Mitä helvetin bileitä pitäisi teinin saada pitäää? kysympähän vaan!

Jokainen teini haluaa bilettää rantahuvilalla ja soitattaa rocknroll musiikkia niin että rannat raikuu.

Vanhemmat ovat mälsiä, jos estävät bileet.

Bileissä saa kosketella rintaa ja humaltua.

Bilettäminen on tärkeää nuorelle. On pitkälti vanhemmista kiinni haluavatko he teininsä olevan epäsosiaalinen, vai lukion suosituin bilekuningas?

Vierailija
259/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Uima-allasta

- Golfia

- puutarhanhoitoa yöks

- tennistä, rantapalloa

-ei henkisesti seniili

Rikkaitten kultalusikka kakara. Voi voi, kun ei vanhemmat antaneet bilettää.

Mikäs siinä perintöä odotellessa. Kylläpä olet tyhmä, kuin toukka.

Vierailija
260/276 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpa pieni paikka

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi