Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä rauhoitun kun tajusin, että omakotitalossa asuminen on syvältä

Vierailija
11.10.2011 |

Kun tajusin mikä työmäärä ja kuinka kamalan kallista se on ja kuinka vähän kuitenkin se antaa. Nyt asun oikein iloisena lämpimässä kerrostalossa enkä enää haikaile ok-taloon. Se ei selvästikään olisi sopinut mulle.

Kommentit (276)

Vierailija
221/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos enemmän kiinnostaa vaikka vanhat kerrostalot keskustassa tai sen lähellä?

niskan päälle, onhan se nyt selvää että omakotitaloasumisessa on enemmän järkeä, kuin jossakin kuppaisessa betoni/puulaatikossa asumisessa.

onhan se nyt sanottu jo moneen kertaan. Talo! Talo sen olla pitää.

Vierailija
222/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on ihan paskanhailee onko kyse omakotitalosta vai kerrostalosta. Kunhan minulla ei menee ylimääräistä aikaa ja rahaa kämpän tai ympäristön laittamiseen ja kunhan peruspalvelut ovat kävelymatkan päässä ja keskustaan pääse enopeasti ja helposti julkisilla. Naapureiden kanssa en halua olla erityisemmin tekemisissä. Joillekin se asumismuoto ei ole itseisarvo, vaan muut asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt mikään telttakaan ole ;)

Vierailija
224/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on ihan paskanhailee onko kyse omakotitalosta vai kerrostalosta. Kunhan minulla ei menee ylimääräistä aikaa ja rahaa kämpän tai ympäristön laittamiseen ja kunhan peruspalvelut ovat kävelymatkan päässä ja keskustaan pääse enopeasti ja helposti julkisilla. Naapureiden kanssa en halua olla erityisemmin tekemisissä. Joillekin se asumismuoto ei ole itseisarvo, vaan muut asiat.

Olen muuten omasta tuttavapiiristä huomannut, että pahimpia talofriikkejä ovat kotiäidit, joilla ei ole aikomustakaan mennä töihin vuosiin. Heillä on pakko olla se talo ja auto jne mutta ei mitään velvollisuutta osallistua niihin kustannuksiin. Sitten miesparka vippaa kaverilta viittäkymppiä kun tulee joku yllättävä meno (nimimerkillä kokemusta on) ja kaikki rahat menee sen kermaperseen elatukseen.

Tuokaan ei tietty täällä päde, koska av:lla naiset on vähintään 7000 e / kk tienaavia. Ei pidä kimpaantua.

Vierailija
225/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
226/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos määrät olivat suuremmat, kuin tarjoamasi diapam määrät`? Sanotaan että kahdesti viikossa normenleikkuu. Ajon kesto 2h40min. Aidan leikkuu ja koko helvetin kastelu... ehei vesijohtovettä ei saa käyttää. Järvi on 100m päässä. Sieltä sangoilla vettä kasvimaalle ja kukille. Joka ikinen päivä, joka ikinen kermaton ja perseetön päivä palkatta ok-talossa hommia paiskinut ei ok-taloon ikinä muuta. Kyllähän tuollaisen pikkupihan hoitaa hetkessä. Vaan kuka sellaisessa pikku kuutiossa haluaa elellä? Eikö saman saa kerrostaloasunnostakin. Mukava pieni sisäpiha. Ei tosin tarvitse hoitaa ja laittaa tikkua ristiin :D

Huomaa joo, ettei ole koskaan mitään oikeasti tehnyt. Mun rivikalla tyylillä nurmen ajoa 60 min tarkoitti mitä tavallisesti ruohoa kasvaa 5000 neliön tontilla. Siis ihan tavallinen maalaistalo, ei mikään kaavoitusalueen tilkkutontti. 60 minuutissa ajaa aika vitusti nurmea kun osaa mennä rivakasti sen koneen kanssa. Sitähän ei laiskapyllyt vaan tajua.

Vierailija
227/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tykkään asua vanhassa kerrostalossa kävelymatkan päässä (Helsingin) keskustasta, telttaan verrattava asumus olisi minulle se okt jossain kaupungin laidoilla tai kehyskunnissa :)

Kas kun kaikki eivät halua samoja asioita elämältä, eikö olekin ihmeellistä?

no ei paljon telttaa parempi.

Vierailija
228/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että kahdesti viikossa normenleikkuu. Ajon kesto 2h40min.

Aidan leikkuu ja koko helvetin kastelu... ehei vesijohtovettä ei saa käyttää. Järvi on 100m päässä. Sieltä sangoilla vettä kasvimaalle ja kukille.

tuo on joku sinun painajaisuni tms mutta ei todellisuutta. Onhan se tälläkin palstalla sanottu monta kertaa, että talossa ei ole mitään erityistä työtä eikä mitään raskasta, niin en tajua missä sitten tuollaista olisi. Jossain siirtolapuutarhassa?

Voi noin suuria pihoja ollakin. Onhan niitä toki. Mutta mieti pientä 10 vuotiasta työntämässä työnnettävällä ruohonleikkurilla (bensakäyttöisellä) keskikokoista pihaa. Kyllä siinä hurahtaa pieneltä kaksikin tuntia. Aikuinen toki voi ajaa nurmikon 45minuutissa.

Mut hei. Onneksi teillä oli pieni piha.

Mun vanhempien nurmenleikkuussa menee aikuiseltakin 2h. Kyllä minä uskon ja voin kuvitella.

Pidä kädestäni kiinni ja kuvitellaan yhdessä tuota tilannetta. Sulje silmäsi, haista ruoho. haista polttoaine. Röön röön anna palaa.

Vierailija
229/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempien nurmenleikkuussa menee aikuiseltakin 2h.

olisko joku palvelutalon paikka tms kohta?

Mä olen maalta kotoisin ja ei siellä nurmikoitten kanssa noin kauan tupellettu. Keskityttiin johonkin järkevään kuten oikeisiin töihin. Säälittävää kun kaupunkilaiset kehuu noilla tuhansilla NELIÖILLÄÄN :-D

Vierailija
230/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassua, että samaan aikaan omakotitalo siis ei vaadi mitään ylimääräistä työtä kerrostaloon verrattuna, mutta sitten kuitenkin juuri omakotitalossa on paljon sellaista ihanaa työtä, joka käy rentouttavasta harrastuksesta. Ja toisaalta omakotitalossa saa meluta ja huutaa ja juosta pihassa alasti talon ympäri ihan miten paljon vaan, mutta kuitenkin on niin rauhallista eikä naapurit häiritse toisin kuin kerrostalossa (jossa em. asioita ei saa tehdä).

Eli miten se nyt on - onko siellä omakotitalossa sitä taloon ja pihaan liittyvää työtä/harrastetta vai ei?

Ja kuinka moni teistä ja naapureistanne todella huutaa ja mölyää, juoksentelee pihassa alasti (poliisin puuttumatta asiaan? Lienee olevan vähän kyseenalaista toimintaa kaupungin järjestyssääntöjen mukaan?)?

Ja jos kerran kerrostalossa ei saa häiriköidä (minkä vuoksi elämä on siellä niin rajoittunutta), niin miten sitten kuitenkin samaan aikaan väitätte, että kerrostalossa häiriköidään? Siis jos se häiriköinti on juuri omakotitalon plussia, niin miten se voi samaan aikaan olla kerrostalon miinuksia?

Ja oletetaan nyt, että se omakotitalo ei sijaitse missään metsän keskellä, vaan kuten suurin osa maamme omakotitaloista - kaupunkimaisella alueella muiden omakotitalojen seassa.

Vierailija
231/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta omakotitalossa saa meluta ja huutaa ja juosta pihassa alasti talon ympäri ihan miten paljon vaan, mutta kuitenkin on niin rauhallista eikä naapurit häiritse toisin kuin kerrostalossa (jossa em. asioita ei saa tehdä)..

siihen ei kiinnitä enää mitään huomiota. MInä en jaksaisi tuollaista mölysirkusta yhtään oli talo millainen tahansa.

Vierailija
232/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mä kyllä halua leivilleni enemmän tilaa kuin mitä kerrostalossa olisi, joten siksi asun leipäharrastukseni kanssa mielummin omakotitalossa. Surkeaa tuollainen kerrostalossa pienten leipästen kanssa kykkiminen.

Vierailija
233/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempien nurmenleikkuussa menee aikuiseltakin 2h.

olisko joku palvelutalon paikka tms kohta?

Mä olen maalta kotoisin ja ei siellä nurmikoitten kanssa noin kauan tupellettu. Keskityttiin johonkin järkevään kuten oikeisiin töihin. Säälittävää kun kaupunkilaiset kehuu noilla tuhansilla NELIÖILLÄÄN :-D

Niiden välissä mäki. Mäellä ei saa ajaa koneella se leikataan siimaleikkurilla.

Siimaleikkuria käytetään myös muissa kohteissa, kun ei haluta vahingoittaa puutarhaa tai rakennuksia. Jäljen on oltava siistiä.

Tosiaan piha on vähän suurempi, kuin tavis suomalaisten piha ja hoidoltaan vaativampi. Oikea helvetti lapsille ja nuorille.

Vanhemmastani en nyt paljasta enempää. Ovat hyväkuntoisia. Isä ei ole, hän meni lehtoon. Hänen tuhkansa ripoltetiin puutarhan kupeeseen pikkumetsään, jossa hän pyysi perhoja.

Suru tulee silmiin aina, kun näen kokoelmat.

Hirveä harrastus, hyvin julma.

Vierailija
234/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mä kyllä halua leivilleni enemmän tilaa kuin mitä kerrostalossa olisi, joten siksi asun leipäharrastukseni kanssa mielummin omakotitalossa. Surkeaa tuollainen kerrostalossa pienten leipästen kanssa kykkiminen.

saan leipama!

Vierailija
235/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nämä entiset omakotitaloasukkaatkin leveilevät miten suuri ja suurempi omakotitalo on heidän vanhemmillaan ja kuinka kamalaa se oli, se suuruus ja kuinka se sattui kermaperseeseen.

Tulee ihan hyvä mieli tällaiselle perusduunaritaustaiselle akateemiselle älykölle, joka on aina asunut kerrostalossa.

Vierailija
236/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhot ovat niitä kalastuksessa käytettäviä.

Hänen tuhkansa ripoltetiin puutarhan kupeeseen pikkumetsään, jossa hän pyysi perhoja.

Suru tulee silmiin aina, kun näen kokoelmat.

Hirveä harrastus, hyvin julma.

Vierailija
237/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasten kavereista juuri ne ok-talossa olevat matkustelevat ja hankkivat lapsilleen hyvät kamat ja ne kerrostalossa asuvat on köyhiä.

no entä sitten? Eihän toi vielä kerro mitään siitä, viihtyykö kukin omassa asumismuodossaan. Esim. itse haluaisin mieluiten asua ulkomailla, mutta silti joudun olosuhteiden pakosta asumaan Suomessa ja olen varsin tyytyväinen ja onnellinen myös näin. Suomessa asumisessa on myös paljon sellaisia hyviä puolia, joita ulkomailla asumisessa ei ole (toki myös päinvastoin).

Vierailija
238/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta omakotitalossa saa meluta ja huutaa ja juosta pihassa alasti talon ympäri ihan miten paljon vaan, mutta kuitenkin on niin rauhallista eikä naapurit häiritse toisin kuin kerrostalossa (jossa em. asioita ei saa tehdä)..

siihen ei kiinnitä enää mitään huomiota. MInä en jaksaisi tuollaista mölysirkusta yhtään oli talo millainen tahansa.

ejakulaatiota, joka on suoritettu perseeseen.

En tosiaan ymmärrä miksi sinne omakotitaloon pitää muuttaa mölyämään ja mahdollisesti harrastamaan erilaisia perversioita?

Ilmeisesti möly on niin kovaa ja perversiot niin sairaita etteivät ne sovi kerrostaloon.

Pitää muuttaa syrjään että voi toteuttaa, jotain mitä ei ihmisilmä kestä.

Vierailija
239/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ymmärrä miksi sinne omakotitaloon pitää muuttaa mölyämään ja mahdollisesti harrastamaan erilaisia perversioita?

Ilmeisesti möly on niin kovaa ja perversiot niin sairaita etteivät ne sovi kerrostaloon.

Pitää muuttaa syrjään että voi toteuttaa, jotain mitä ei ihmisilmä kestä.

jotain omituistahan siellä tapahtuu jos sitä ei naapureitten silmät ja korvat saa aistia.

Vierailija
240/276 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ongelmia lämpimän veden riittävyydessä? Meillä 300 l lämminvesivaraaja öisin päällä, lämminta vettä riittää noin puoli tuntia per päivä. Vittumainen puoli tässä, mekin ollaan muuttamassa takas kerrostaloon

Se pöntössä oleva vesihän ei ehdi ikinä kuumaksi, kun sekaan menee kylmää vettä. Ja liian matalassa lämpötilassa voi alkaa legionella-bakteerit jyllätä.

Nykyvaraajat ovat sitäpaitsi kuin termospulloja, eli kuuma vesi pysyy melko kuumana, eikä se vie sähköä jatkuvasti päällä ollessaan kovin paljon. Mutta tuolla remppaamisella varmasti vie, kun sitä viileää vettä on niin paljon, että saa lämmittää jatkuvasti sitten täydellä teholla, kun on päällä.

Meillä hajosi varaajasta kerran vastus, ja 300-litrasesta tuli siltikin lämmintä vettä neljä päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän