Paljonko teille taloyhtiö veloittaa sähköauton lataussähköstä? Meille 50 snt per kWh.
Kommentit (32)
Eikös tuo ole nykyisillä sähkön hinnoilla ihan normaalia
Meidän taloyhtiössä sähköautoilijat hankkivat itse sen vaadittavan tolpan parkkiruutuunsa ja tekevöt oman sähkösopimuksensa suoraan sähköyhtiön kanssa.
Ihan ryöstöä. Me ladattiin hybridiä lämmitystolpasta ja laskettiin kulut auton mittarin mukaan taloyhtiölle. N. 10 e/ kk.
Eihän esim kauppojen latauspisteilläkään sähkö maksa kuin jotain 20-30c/ kWh ?
Me maksetaan pörssisähköllä ensi yönä n. 5-6c/kWh sähköstä ja ladataan akku täyteen.
Ajaminen maksaa jotain 1-1,5e/ 100km.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole normaalia. Sähköautoilijan kannattaa ottaa pörssisähkösopimus ja ladata yöllä.
Yleensä sähkö on öisin tosi edullista.
Ensi yönä vaan 5c/kWh ja kalleimmillankin on ollut vaan n. 30c/kWh.
Lisääntyvän sähköautoilun myötä myös autottomat joutuvat kärsimään sähkön korkeista hinnoista ja sähköpulasta.
Meillä ei ole sähköauton latausmahdollisuutta taloyhtiössä (vielä).
Ei ne kustannukset jää pelkkään sähköön (paikka ja perustamiskustannuksetkin on katettava). Eihän pyykkituvassakaan makseta pelkästä sähköstä ja vedestä.
Jollakin ne tuhansien eurojen rakennuskulut täytyy kattaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään pörssisähkön hinta on n. 3snt/kWh. Taloyhtiöllä on joko naurettavan kallis sähkösopimus tai vetävät välistä.
Onko muita maksuja, esim kk-maksu ja maksoitko tolpan asennuksen itse?
Jos taloyhtiöllä on kallis sähkösopimus, niin tuohan se hinta on. Ei muut asukkaat ota tappiokseen ja maksa osaa sinun sähköauton latailusta.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiömme ei salli latailuja.
On pian pakko sallia.
Uusi laki vaatii asentamaan latausmahdollisuuden kaikille autopaikoille jos niitä on yli 4 taloyhtiössä.
Tämä seuraavan isomman remontin yhteydessä.
Kannattaisi asentaa jo aiemmin, jotta asunnot saa tarvittaessa myytyä.
Itse en ostaisi asuntoa talosta jossa ei ole latausmahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiöllä on kallis sähkösopimus, niin tuohan se hinta on. Ei muut asukkaat ota tappiokseen ja maksa osaa sinun sähköauton latailusta.
Kannattaa ottaa pörssisähkösopimus taloyhtiölle.
Lataukset ladataan yöaikaan..
Ei sähkö yleensä yöllä ole kallista.
Viimeyönäkin vaan jotain 5c/kWh.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä sähköautoilijat hankkivat itse sen vaadittavan tolpan parkkiruutuunsa ja tekevöt oman sähkösopimuksensa suoraan sähköyhtiön kanssa.
Kannattaa ottaa pörssisähkösopimus jos lataa öisin autoa.
Yhtiöt yrittää saada viimeisetkin asiakkaat pörssisähkön piiriin, jotta voi sitten nostaa hintaa perusteena pörssi...maailmantilanne...sähköpula...OL ongelmat...
Kaikki käytettävissä olevat perusteet tuodaan esille kuten tähänkin mennessä. EU on ihan itse aiheuttanut sähkökriisin poliittisilla toimilla ja päätöksillä.
Maailmanpelastus on saanut aikaan sähköpulan, hintakehityksen...ja rahaa syydetään edelleen ulkomaille. Eihän näin voine tehdä kuin omaa kansaansa vihaavat päättäjät?
Oma maa ensin ajattelu on heidän mielestä todellakin vahingollista...
Lämmitystolpasta ladataan, ei kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiömme ei salli latailuja.
On pian pakko sallia.
Uusi laki vaatii asentamaan latausmahdollisuuden kaikille autopaikoille jos niitä on yli 4 taloyhtiössä.
Tämä seuraavan isomman remontin yhteydessä.
Kannattaisi asentaa jo aiemmin, jotta asunnot saa tarvittaessa myytyä.Itse en ostaisi asuntoa talosta jossa ei ole latausmahdollisuutta.
Siihen voi mennä aikaa, että taloyhtiössä tulee seuraava isompi remontti, johon pitää hakea rakennuslupaa. Esim. meidän taloyhtiössä on jokunen vuosi takaperin tehty piharemontti, joten en keksi, mikä olisi sitten seuraava iso remppa, minkä yhteydessä pitäisi sitten koskea noihin autopaikkoihinkin.
Asiallinen hinta. Mitäs olet hankkinut kotteron joka rasittaa sähköverkostoa rankasti.