Mä rauhoitun kun tajusin, että omakotitalossa asuminen on syvältä
Kun tajusin mikä työmäärä ja kuinka kamalan kallista se on ja kuinka vähän kuitenkin se antaa. Nyt asun oikein iloisena lämpimässä kerrostalossa enkä enää haikaile ok-taloon. Se ei selvästikään olisi sopinut mulle.
Kommentit (276)
Ei ole kallista tässä omakotitalossa asuminen. Puut ilmaisia joilla lämmitetään ja velkaakaan ei talosta ole. Lapsilla pihalla leikkimökit yms härpäkkeet. Ei ole naapureista haittaa eikä tarvitse miettiä häiritseekö itse naapureita.
toisille sopii kerrostaloasuminen ja toisille ei. Minua ei kaupunkiin saisi asumaan.
Siis mitä kamalaa homma omakotitalossa on? Kun en ole huomannut 10v aikana mitään kamalan raskasta?
Tunnen itseni niin hyvin, että tiedän kuinka hyvin jaksan tehdä puutarha- ja lumitöitä tai varsinkaan mitään remontteja. Tai asua keskustan ulkopuolelle.
Uusi, siisti, suuri kerrostaloasunto kunnon terassilla tai parvekkeella on mun juttu.
ihmiset tykkää eri asioista, jotkut myös niistä ok-taloista.
-toinen vannoutunut kerrostaloasuja
kiinni talosta ja asujista.
mutta sitäkään ei voi käyttää kuin 2-3 kk vuodessa ja se on minusta kovin vähän
ja omaa rauhaa saa kerrostalossakin kun valitsee hyvän talon
9kk vuodesta sisällä?
Siinä suurin okt-asumisen plussa minulle. Asumiskulut ovat lisäksi uudessa matalaenergiatalossa alhaisemmat kuin missään vastaavan kokoisessa asunnossa vastike, mitä olen niitä tsekkaillut. Uudessa talossa ei remppahuolia ja kaiki toimii. Piha ei ole työleiri ellei siitä itse sellaista tee.
Kyllä me ulkoillaan omalle pihalla 12 kk vuodesta :D
meillä halvempi asua tässä 150 neliön talossa kuin oli rivarikolomiossa :) en kyllä ole mitään kamalaa työmäärää huomannut, siivouksessa toki menee hieman enemmän aikaa kun pinta-alaakin on enemmän.
9kk vuodesta sisällä?
tai räntäsateessa?
enkä haluaisi tästä pois.
Juuri taas eilen illalla meidän ja naapurin lapset mökästi yläkerrassa ja tajusin, etten ikinä mahtuisi mummojen naapuriksi kerrostaloon. Saisin hermoromahduksen, kun pitäisi varoa möykkäämästä ja komentaa koiraa hiljaiseksi jne.
9kk vuodesta sisällä?
tai räntäsateessa?
istuminen? :D
Ei lainkaan tarvii herätä naapurien kulkemisiin, wc käynteihin, suihkussa käynteihin. Saa pestä pyykkiä vaikka kolmelta yöllä. Pihahommat sujuu näppärästi lasten kanssa ulkoilessa ja yhdessä lasten kanssa. On hiljaisuus ja rauha. On tää kamalaa. Eikä maksa sen enempää kuin vuokrat ja osakkeilla olo.
Lapset leikkii ainakin joka päivä siellä, talvisin meillä menee latu talon ympäri ja joulun tienoilla on ihana kuikuilla tontun jälkiä jne.
Meillä on maalämpö ja vesi on loppunut kerran vuoden aikana. Ja lotrataan paljon..
Ei lainkaan tarvii herätä naapurien kulkemisiin, wc käynteihin, suihkussa käynteihin. Saa pestä pyykkiä vaikka kolmelta yöllä.
kun on äänieristys kunnossa ja talossa fiksua väkeä. Yöllä en pesisi pyykkiä vaikka missä asuisin :)
Ihanaa että jokaiselle löytyy oma sopiva asumismuotonsa.
Ei lainkaan tarvii herätä naapurien kulkemisiin, wc käynteihin, suihkussa käynteihin. Saa pestä pyykkiä vaikka kolmelta yöllä.
kun on äänieristys kunnossa ja talossa fiksua väkeä. Yöllä en pesisi pyykkiä vaikka missä asuisin :)
Eikä asuta missään keskustassa vaan meren rannalla. Täällä on lääniä,jossa lapset voivat peuhata (metsää, rantaa ja kalliota), hyvä leikkipuisto. Kaikki palvelut ovat lähellä (koulu, pk jne.). Työmatkoihinkin menee vain 5 minuuttia per suunta autolla.
Olen asunut ok-talossa ja koskaan en takaisin mene.
On hyvin äänieristetty talo ja ihan saa olla omassa rauhassa. Lisäksi maisemat on upeat kun ei tarvitse maan tasalta tihrustella. Parempaa asuinpaikkaa en voisi toivoa!
muuten ongelmia lämpimän veden riittävyydessä? Meillä 300 l lämminvesivaraaja öisin päällä, lämminta vettä riittää noin puoli tuntia per päivä. Vittumainen puoli tässä, mekin ollaan muuttamassa takas kerrostaloon