Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kuulut kirkkoon?

Vierailija
11.10.2011 |

Miksi sinä olet kirkon jäsen?

Tässä tavallisimmat syyt:

http://www.eroakirkosta.fi/olemukana/miksi

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saa papin ja kirkon häihin ja lapsen kastejuhlaan. ja hautajaisiin.

Vierailija
2/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi, koska kirkko tekee paljon hyviä asioita - muutakin kuin tarjoaa papin palveluita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyteen kirkko antaa vain 10-15% rahoista. Valtaosa menee Jumalan sanan levitykseen eli henkilökunnan palkkoihin.

Jos haluaa antaa omastaan heikompiosaisille, kannattaa antaa ammattimaisesti hyväntekeväisyyttä tekevien järjestöjen kautta. Niiden kautta apu menee todella perille ja tehokkaasti. ne eivät kuluta sitä sananjulkistukseen tms.

Esim. Pelastakaa lapset ry.

Kirkko on niiden rinnalla vain harrastelija hyväntekeväisyydessä, eikähän se ole kirkon tehtäväkään. Sen omastakaan mielestä.

Vierailija
4/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvällä omalla tunnolla. Ei vaan toimi, ei.

Vierailija
5/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaa ihmisille Jumalan sanaa, jotta ihmiset eläisivät parempaa elämää!.

Tekeekö se sen? Galluppi!

Mikä on Jumalan valtakunta, jota rukoillaan: tulkoon sinun valtakuntasi, tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa?

Milloin se tulee?

Sehän ei ole vielä tullut, koska Jumalan tahto ei tapahdu maan päällä.

Mitä sitten tapahtuu?

Onko kirkko opettanut tämän jäsenet?

Vierailija
6/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä meidän -rukouksessa luetaan: "Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä, niinkuin taivaissa." Käytännön elämässä sillä taidetaan usein tarkoittaa: "Tapahtukoon minun tahtoni, jos ei maan päällä, niin edes taivaassa."

Siinä ei aina paljokaan opetus auta. Ihminen on itsekäs ja hidas oppimaan. Onneksi kirkko ei edellytä jäseniltään kaiken ymmärtämistä, tajuamista tai ateistien kanssa riitelyä. Jumalan valtakunta on toistaiseksi seurakunnan keskuudessa, jos jossain. Eikä se sielläkään taida erityisen pinnalla olla.

Ja elävätkö ateistit sen parempaa elämää kuin kristityt tai muutkaan? En ainakaan ole nähnyt ateistien esittävän asioitaan kovin sovinnollisesti. Melkoista loanheittoa, halveksintaa ja kunnioituksen puutetta sen sijaan saa havaita jatkuvasti. Voisivatko ateistit siis myös elää oppiensa mukaisesti?

Jumalan valtakunta tulee, kun Kristus palaa. Se taas ei ole ihmisen tiedossa, milloin. Ja vaikka Raamatussa sanotaan, että paluu tapahtuu kunniassa tai loistossa, niin kuka sen sanoo, mitä ne kunnia ja loisto ovat? Kristuksen paluuseen asti me elämme kristinopin mukaan syntiin langenneessa maailmassa, jossa kristityt ovat aivan tavallisia ihmisiä puutteineen, murheineen ja riittämättömyyksineen.

Niin joo.. olen kirkon jäsen. Ja pysyn, vaikka harvoin jumalanpalveluksiin vaivaudunkaan.

Vierailija
7/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tapa vaan. En usko kirkon opetukseen, en koe saavani kirkolta mitään. Tekeehän se hyviäkin asioita, mutta pientä se kuitenkin on. Meidän lapset on kastettu, tavan vuoksi, muuten ei olla käytetty mitään kirkon palveluita. kalliit riitit siis!

Mies on usein puhunut, että pitäis erota, miksi se on jäänyt, en tiedä. Sehän on nykyään ihan helppoa netissä erota. Taidanpa mennä tekemään sen heti. Kiitos muistutuksesta ap! :)

Vierailija
8/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kirkolta paljon. Samoin lapseni. Uskon myös Jumalaan. Tuen mielelläni kirkon työtä.

Vierailija
9/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saa papin ja kirkon häihin ja lapsen kastejuhlaan. ja hautajaisiin.

Lisäisin vielä ripille pääsyn ja tätä kautta mähdollisuuden kummiuteen.

Vierailija
10/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siitä ei saa sitä papin antamaa lappusta, mutta mitä sillä on väliä? Kummi on se, kenet vanhemmat valitsee. Varsinkin tämmösissä täysin maallistuneissa piireissä kummilla ei oikeesti oo mitään muita velvollisuuksia kuin olla jonkinmoinen tuki perheelle ja muistaa kummilastaan, miten sen kukin tekeekään.

Me kuuluttiin kirkkoon kun meidän lapset kastettiin ja yhdellä on kummi joka ei kuulu kirkkoon, ihan oli mukana toimituksessa kuten muutkin. Kirkosta eroamisen jälkeen olemme itse tulleet kummiksi, pappi jotain sössötti, mutta eipä hän vanhempien valinnalle mitään voinut.

Itse erosimme kirkosta, koska emme uskoneet ja halusimme että lapset pääsevät koulussa et-opetukseen.

Vierailija
11/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa vastata vaikka kuuluu kirkkoon!!

Vierailija
12/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tosin kuinka kauan. Sitten siirryn ehkä Luther-säätiöön.

Vierailija
13/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on senverran suurisuuntaista businesta ettei tarvii mun äyrejä.

Vierailija
14/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa sitten sain viimeisen vahvistuksen sille että en minä ainakaan jumalaan ja raamattuun usko. Tämä tapahtui läheisen hautajaisissa.

Toisaalta tuo hautajaistilaisuus sai sisäiset lukkoni aukeamaan ja pystyin käsittelemään tapahtunutta ja suruani. Papin puheesta suodatin kristillisen hapatuksen pois ja sekin kosketti minua syvästi, mies kun puhui sangen viisaita elämästä ja kuolemasta ja puhui vainajasta juuri oikeita sanoja käyttäen. Hyvän taustatyön oli tehnyt, tuntui kuin hän tunsi vainajan. Hän myös itki kanssamme.

Tämä yksistään oli minulle niin arvokasta että maksan körttiveroni polttohautaukseeni asti.

Vierailija
15/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikein usko että itse papitkaan esim jumalaan ja jeesukseen itsekkään uskoo. moni pitää kirkkoa "hiljentymisen" paikkana. sitä kuitenkaan ymmärtämättä. ihmiset pohtii siellä elämää ei jumalaa.

raamattuakin on muutettu niin moni kohdin että vanhemmilla oleva 40 luvulta peräisin oleva raamattua ei tunnista samaksi mitä nykyisin painetaan

tämän vuoksi en kuulu kirkkoon, en hyvksy naispappeutta yms. raamatussa on selkeästi sanottu että miehen tehtävä on toimia papin virassa mut anyway. ei tätä tietty täällä av:lla kukaan ymmärrä.

ja kirkko on nykyään ihan liian homomyönteinen. papithan vissii jo siunaa erikseen homoja vaikka ei niitä avioliittoon vihikkään

Vierailija
16/16 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kirkko laskuttaisi kerran vuodessa kirkkoon kuuluvia bruttotulojen mukaan? 40 000 euroa vuodessa ansaitseva helsinkiläinen saisi laskun suuruudeltaan 350 euroa vaikkapa joulukuussa. Maksaisitko?

Ja jos on uskossa niin mihin sitä kirkkoa tarvitaan?