Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi hienotunteisesti alkaa vihjata työkaverille

Vierailija
11.10.2011 |

että nämä hommat on hänelle liian vaikeita ja hän on ihan liian hidas. Itse hän ei asiaa huomaa, vaikka nysvää 3 päivää tehtävää, jonka pitäisi olla tehtynä puolessa päivässä. Puolen vuoden määräaikainen työsuhde alkaa lähentyä loppua ja sitä ei jatketa. Hän itse kuvittelee, että tietenkin jatketaan, koska firmalla menee hyvin.

Esimies tietenkin töksäyttää asian sitten viimeisenä päivänä, mutta olis kylä kiva jotenkin varotella, ettei tule yllätyksenä, vaan miten??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei ole siihen rahkeita. Toisaalta taas siinä voi oppimallakin päästä paljon eteenpäin. Olisko siitä tyypistä testaamaan järjestelmiä? Jos on pedanttista tyyppiä?

Vierailija
2/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, että kaikista ei ole kaikkiin töihin.

Kysy kaveriltasi mitä hän on ajatellut tehdä määräajan jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaisille on yleensä selkeä peruste eli ei kai sitä noin vain voida jatkaa, jos ei ole esim. perhevapaasijainen.

Vierailija
4/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kukaan ei sano, että tähän hommaan saa kulua vain puoli päivää, miksei toinen yrittäisi tehdä huolella ja käyttäisi siihen enemmän? Missä teidän perehdytys ja työnohjaus oikein on? Helvetin pässiä jättää toinen arvailemaan, että millä tarkkuudella joku homma pitää tehdä ja sitten antaa potkut kun arvaus ei osu oikeaan.

Vierailija
5/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenestä puhut. Hän tietää itsekin, ettei pärjää. Siksi häntä on pompoteltu paikasta paikkaan, kun ei irtikään voi sanoa. Hänet siirretään taas määräajan jälkeen seuraavaan pisteeseen muiden vastuksiksi. Mutta hän on jo tottunut siihen. Hänellä on lapsuudessa saatu lievä aivovaurio, jonka takia hän käy hitaalla. Onneksi eläkeikään ei ole pitkää aikaa.

Vierailija
6/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sun tehtävä antaa hänelle palautetta. Jos esimies töksäyttelee, niin se on hänen ongelmansa, mutta sinuna en lähtisi mitään "varoittelemaan". Ja työsuhteen jatkosta ei välttämättä ole sulla varma tietoa.

Jos työkaverin hitaus vaikuttaa sinun töihisi, niin en peittelisi toisen osaamattomuutta, jollei se ole sellaista, että hän ei vielä ole vain riittävästi ehtinyt perehtyä asioihin. Mutta jos on liian vaativassa työssä, on esimiehen tehtävä tehdä johtopäätöksiä.

Vierailija
7/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syynä juuri hitaus ja oppimattomuus. Mutta tylyä kyllä jos ei mitenkään varoitellla. Ei ole mun tehtävä, tiedän, hän on kuitenin työkaveri ihan ihan mukava muuten. Parasta olisi jos hän itse tajuaisi, ettei tämä työ ole häntä varten a

ja alkaisi ajoissa katsella muuta hommaa.

ap.

Vierailija
8/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä häneltä odotetaan? Toiset ihmiset on luonnostaan hitaampia ja niitä pitää vähän potkia toimimaan nopeammin. Jos ei ole kerrottu tarpeeksi hyvin odotuksia niin eihän se voi tietää.

Vierailija
9/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen luulee, että kaikki on ok, se kertoo siitä, että hänelle ei ole kerrottu aikataulutavoitteista. Minustakin teillä kusee nyt pahasti, mutta ei välttämättä tämän työntekijän taidot, vaan esimiehen...

Vierailija
10/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet itse ole tuo pomo.

Vierailija
11/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tiedän tapauksen.

Ja syy on vain ja ainoastaan esimiehessä. Ja on ollut jokaisessa työpisteessä, missä hän on työskennellyt. Ihminen itse luulee tekevänsä työnsä hyvin, ja kertaakaan hnelle ei ole kerrottu, miksi siirto tulee. Häntä pidetään yleisesti hankalan ihmisenä ja hänelle nauretaan selän takana. Todella törkeää. Minä en voi asiaan puuttua, koska olen ulkopuolinen. Kuulen kuitenkin usein päivittelyä hänen työpanoksestaan.

Säälin kivaa ihmistä.

Vierailija
12/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietyllä tapaa, tietyissä asioissa hidas. Tietynlaisten töiden tekeminen vaatii minulta keskimäärin jonkin verran enemmän aikaa kuin muilta. Lopputuloksessa ei muuten ole eroa tai se voi olla jopa parempi kuin monilla muilla.

Minulla on esimies joka ei ole antanut suoraa palautetta tällaisesta minulle, mutta hän on värvännyt muita ihmisiä (työkavereitani) vihjailemaan asiasta. Se on todella kauheaa :-( ja on laskenut ammatillista itsetuntoani.

EPäilen että syynä on aivoihini vaikuttava, hitaasti kehittynyt sairaus. Lääkärit eivät suostu ottamaan kantaa, muuten kuin yleisellä tasolla ("se on mahdollista"). Totuuttahan kun ei ole mahdollista kenenkään tietää.

On hyvin vaikea ajatella, että puhuisin tästä esimieheni kanssa. Tällaisessa aivo-kuviossa tulee mukaan sairastuneen työntekijän suoja.

Joka tapauksessa vastuu on esimiehellä. On tosi ikävää jättää työntekijä yksin miettimään missä on vika, kun suoraa palautetta ei tule.

Vierailija
13/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään voi olla satavarma, että AP:n esimerkki olisi sama, jonka minä tiedän, kai noita voi olla muitakin. Mutta tässä tuntemassani tapauksessa kyse on juuri siitä, että työntekijä tekee työnsä aivan yhtä hyvin, ellei paremmin, kuin muut. Siihen menee vain kauemmin aikaa. Tuo työ on tarkkuutta vaativaa, ja tuo ihminen ei halua tehdä virhettä, josta hän saa kuulla päiväkausia, vaikka se ei virhe suurta vahinkoa aiheuttaisikaan. Häntä piikitellään avoimesti ja tullaan tekemään hänen työtään pyytämättä siihen viereen huokaillen, että olisi tässä omiakin töitä. Suoranaista työpaikkakiusausta. ja pomo ei puutu, vaan naureskelee ja kauhistelee muiden mukana selän takana. Ja lasketaan päiviä, koska määräaika loppuu ja hänestä päästään eroon. en käsitä, miten tuo ihminen jaksaa olla hymyilevä ja kaikille ystävällinen kaikesta huolimatta.

Vierailija
14/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänestä sentään pääsee eroon. Hankalampaa on vakituisen kanssa, joka ei kykene mihinkään.

Vierailija
15/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimies hoitaa itse omat työnsä.

Vierailija
16/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suoraan, että Miksi sinulla kestää tehtävän tekeminen 3 päivää? Kaverisi sitten joko haluaa vastata tai ei tunne tarvetta selitellä itseään. Sanot että Ei millään pahalla, mutta.. Jos tahti ei muutu, niin joku muu ehkä tulee tekemään tehtävän/t. Kaveri saattaa loukkaantua, mutta ehkä myöhemmin arvostaa suoraa puhetta.

Vierailija
17/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syynä juuri hitaus ja oppimattomuus. Mutta tylyä kyllä jos ei mitenkään varoitellla. Ei ole mun tehtävä, tiedän, hän on kuitenin työkaveri ihan ihan mukava muuten. Parasta olisi jos hän itse tajuaisi, ettei tämä työ ole häntä varten a

ja alkaisi ajoissa katsella muuta hommaa.

ap.

Määräaikainen työsopimus on määräaikainen ja loppuu määräajan päättyessä. Ei siinä ole mitään tylyä. Eiköhän työntekijä itsekin tiedä sen, ellei nimenomaan ole keskustellut työnantajan kanssa jatkomahdollisuudesta.

Vierailija
18/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienellä ponnistelulla ja kokemuksen karttumisella ne on "kaikille" mahdollista tehdä nopeammin? Joissakin töissä, esim. luovalla puolella, ei välttämättä pysty nopeuttamaan jos ei vaan ole lahjoja. Silloin on varmaan työnkijällekin järkevämpää siirtyä muihin hommiin.

Vierailija
19/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työ ei välttämättä jatku, jos muuta ei ole luvattu. Ei siitä tarvitse mitenkään varoitella.

Vierailija
20/23 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivovamman oireita

Aivovamman seuraukset riippuvat mm. vammamekanismista, vamman vaikeusasteesta sekä hoitotoimenpiteiden onnistumisesta.

Aivovamman aiheuttamia oireita voivat olla:

•epänormaali väsymys ja rasituksen sietokyky

•tarkkaavuuden ylläpidon ja keskittymisen heikentyminen

•muistitoimintojen häiriöt, erityisesti lähimuistin heikentyminen

•aloite- ja suunnittelukyvyn heikentyminen

•toiminnan ja ajattelun hidastuminen ja juuttuminen

•sanojen löytämisen ja sanattoman viestinnän ymmärtämisen vaikeus

•vaikeus itse tunnistaa vamman aiheuttamia oireita ja muutoksia

•toimintojen, tunteiden ja käyttäytymisen hallinnan vaikeudet, kuten ärsykeherkkyys, äkkipikaisuus, ärtyneisyys, arvaamattomuus, korostuneet mielialan vaihtelut

•luonteen muutokset, luonteenpiirteiden korostuminen tai latistuminen

•arviointikyvyn ja kriittisyyden heikentyminen

•ajattelun muuttuminen konkreettiseksi ja lapsenomaiseksi

•erilaiset fyysiset oireet, kuten halvaukset, tasapainohäiriöt, päänsärky, epilepsia, unihäiriöt, näkökenttäpuutokset, puheen vaikeudet

Aivovamma ei useinkaan näy päällepäin. Tämän vuoksi vammautuneen ja ympäristön on vaikea tulkita ja ymmärtää oireita. Oireet voivat kuitenkin merkittävästi haitata selviytymistä päivittäisissä toimissa, työssä ja sosiaalisissa suhteissa.

http://www.aivovammaliitto.fi/aivovammat/aivovamman_oireita/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi