Miten voisi hienotunteisesti alkaa vihjata työkaverille
että nämä hommat on hänelle liian vaikeita ja hän on ihan liian hidas. Itse hän ei asiaa huomaa, vaikka nysvää 3 päivää tehtävää, jonka pitäisi olla tehtynä puolessa päivässä. Puolen vuoden määräaikainen työsuhde alkaa lähentyä loppua ja sitä ei jatketa. Hän itse kuvittelee, että tietenkin jatketaan, koska firmalla menee hyvin.
Esimies tietenkin töksäyttää asian sitten viimeisenä päivänä, mutta olis kylä kiva jotenkin varotella, ettei tule yllätyksenä, vaan miten??
Kommentit (23)
Hän itse kuvittelee, että tekee työnsä hyvin, vaikka tietää että varattu aikaa puolipäivää ja 3 päivää menee, silti luulee tekevänsä hyvää työtä. Ja sitten yhtäkkiä ei työsuhdetta jatketa. Minusta olisi kyllä reilua, että hän tajuaisi itse, että on väärällä alalla.
Ei ole perehdytyksestä kiinni, eikä siitä ettei olisi kerrottu mitä odotetaan. Mut kun ei vaan tajua. Hänelle on annettu vain hyvin pieniä ja hyvin helppoja töitä tähän asti. Harjoitteluaika alkaa olla ohi ja pitäisi pystyä ottamaan vastuuta.
ap.
Ehkä firmassa on erityisen kovat suoritusvaatimukset? Firman mielestä on tietysti "normaalia" suoriutua huippunopeasti, koska se palkkaa vain parhaat.
Miksi tämä ongelma ei ole tullut rekrytoinnin yhteydessä esille? Ei ole reilua työntekijää kohtaan että joutuu osaamattomien rekrytoijien palkkaamaksi.
ennen työsuhteen päättymisaikaa pitää palaveri jossa käydään läpi miten hommat on sujuneet ja mitä jatko vaatisi. Ja jos tilanne on sellainen ettei jatkoa todennäköisesti ole tulossa, reilu varoitus etukäteen että ihminen voi ruveta etsimään toista paikkaa. Monilla on perhe elätettävänään ja asuntolainoja jne.