Missä on mielestäsi älytöntä säästää?
Minusta:
-Kahvinkeitin. Halpiksilla keittää pahaa kahvia.
-Konetiskiaine, se halvin ei vaan toiminu kunnolla meidän koneessa.
-Lelut, halvimmat muovikrääsät hajoo heti.
Kommentit (56)
ja siellä sitten pitää (miehen mielestä) säästää kaikessa. Miehen mielestä halvalla saa aitoa tunnelmaa.
Istutaan sisällä pimeässä tai hämärässä koska säästetään sähköä. Oikeesti joku kattolampun sähkönkulutus on aivan mitätön. Sitten kuitenkin käytetään kaikkia isompia sähkölaitteita, kuten kiuasta ja uunia päivittäin ihan surutta.
Toinen asia on lämmitys. Tarkoitan siis näitä tyyppejä jotka pitää osan huoneista kokonaan lämmittämättä ja käytössäkin olevissa huoneissa on jotain 18 astetta. Miksi heti ollaan tinkimässä yhdestä oleellisimmasta mukavuusseikasta/elämänlaadusta? Miksi edes hankkia ok-talo jos sen lämmitys ottaa niin paljon luonteelle?
Vituttaa mennä kylään sellaisiin taloihin joissa on sekä kylmä että pimeä koska SÄÄSTETÄÄN.
Heillä on iso talo (kahdestaan), ja siellä on aina ihan sairaan kylmä. Siis oikeasti, hyvä ettei vesilasi jäädy yöllä lattialla.
Me asutaan pienessä kerrostaloasunnossa (tykätään muutenkin kt-elämästä keskustassa), eikä palele:D
Olen lukenut ettei jotkut vedä vessaa ennenkuin siellä on käynyt useampi ihminen. Sairasta.
teen noin! Lasten lirujen jälkeen on ihan turha juoksuttaa litratolkulla vettä! Ja iltaisin minä ravaan niin usein vessassa niin en todellakaan vedä joka kerta.
Tosin ei tarvitse harrastaa kalleinta ja monet liikuntavaatteet kestää vuosikausia. Liikkumisella saa terveyttä ja hyvinvointia, siitä ei kannata säästää.
joku tankkaa autonsa pikkurahalla ja usein...
Mun entinen poikaystävä teki juuri näin! Oltiin siis parikymppisiä silloin. Hänen mielestään oli ihan käsittämätöntä tuhlausta tankata aina tankki täyteen, kun esim. 20 tai 50 markalla kerrallaan tankaten pääsee paljon halvemmalla... No, hän ei muutenkaan ollut mikään järjen jättiläinen :)
Lienee sanomattakin selvää, että tankkaan edelleen aina tankin täyteen kun tankkaamassa käyn :)
Taskulampuissa ei kannata säästää. Muutaman euron halpistaskulamput menevät rikki yllättävän nopeasti, yleensä kytkin lakkaa toimimasta eikä lamppu syty/pysy päällä.
Mieluummin muutama kymppi johonkin Magliteen.
säästää on miettiä, mitä oikeasti tarvitsee ja mitä ei.
Kun jotain tarvitsee, tulee seuraavaksi miettiä, onko tarjolla oleva vaihtoehto riittävän laadukas kestääkseen ja riittävän hyvä kattaakseen tarpeet vielä myöhemminkin.
Paras tapa säästää on olla ostamatta huuhaata ja tuubaa ja ostaa kerralla riittävän hyvää ja laadukasta.
että vedetään joka kerran jälkeen. Toki pikkupisut jos tekee voi toiset lorauttaa päälle ennen vetämistä, mutta ei niin että muutaman kerran päivässä vedetään. On iäkkäitä ihmisiä, joiden KAIKKI putket pilalla omakotitaloissa kun vessaa on kerran päivässä vedetty. Putket eivät sitä kestä, ja kalliiksi tulee vaihtaminen! Eli kannattaa sitä vessaa vetää, muuten putket menee pilalle. Ja tämä ei tapahdu missään vuodessa, vaatii pidemmän ajan.
ikävä kyllä kun kirjoittaa tarina tulee aina niin suoraan. Siis mä en ole ikinä pitänyt huivia päässä ja mun hiukset eivät todellakaan näytä rasvaisilta. Itsestäni tuntuu siltä.
Pyysin jopa n kk sitten työkaveriani ottamaan muutaman kuvan musta ja mammalomalle lähtijästä, taka-ajatuksena miltä hiukset näyttävät perjantaina.
Tiedän että ne eivät ole puhtaimman tuntuiset mutta ihan ok.ta näyttää.
Se perimmäinen syy miksi aloin pesemään kerran viikossa oli ihan kampaajalta tullut neuvo. Mä ennen pesin hiukset 5 x vkossa, kuivasin, kiharrin, suoristin, käytin lakkoja, värjäsin jne jne. Mulla on aina ollut aika upeat hiukset, vaaleat mutta paksut, kasvaa hyvin ja yhtäkkiä aloin kuluttamaan hiuksia ja ne eivät pärjänneet mun käytön tahdissa.
Samaan aikaan tuli ero ja rahat oli finaalissa, joten olikin aika helppo alkaa toteuttamaan tätä pesen vain kerran viikossa.
Nyt entinen naapurini käy meillä saksien kera kylässä n 3 x vuodessa ja silloin tasoittaa latvat. N 2 vuoden jälkeen hiukset ovat paljon paremmassa kunnossa ja vaikka käytän hotelleista ilmaiseksi saatuja näitä minihiustuotteita, tuskin laatu on kovinkaan korkealla, ovat hiukseni taas tällä hetkellä kruununi.
Mä usein laitan perjantaisin hiukset kiinni, mutta maanantaisin ja tiistaisin ovat aina auki.
Ja saan usein kehuja, esim meillä töissä käy aika paljon vieraita, siis tämänkään takia en voisi ikinä olla epäsiisti töissä, tuntemattomilta ihmisiltä. Varsinkin alkukesästä yksi amerikkalainen työryhmä otti mun mukaansa työhönstä sen takia kun olen varmaan hyvä kun pidän noin hyvää huolta hiuksistanikin. Geenit kun on kunnossa.
-auton "minitankkauksissa"
- valoja ei pidetä turhaan päällä mut ei kyllä istuta pimeässä/ hämärässäkään!
- wc-paperin laadusta ei tingitä, halvempaa menee kilometri yhdellä käynnillä
- käytettyjä leivinpapereita ei säästetä ja käytetä uudelleen *yäk!*
Mä olen ostanut 3 krt koneen, joka kerta olen jättänyt myymääni asuntoon. Nyt kun muutettiin tähän ja edellisillä asukkailla ei ollut konetta vaikka kolo olikin ostin markkinoiden halvimman 299 e kun ei ajateltu jäädä tähän pitkäksi aikaa. Nyt on mennyt 2,5 v, kone pyörii kerran päivässä ja loistavasti pelittää.
ystäväni osti koneen joka maksoi 700 tai 800 euroa, samankokoinen perhe ja siinä voi niitä koreja säätää sekä käynnistysnapit ovat eletronisia.
Yksityiselle lääkärille pääsee myös ilman vakuutusta.
Vakuutukset, lääkäri, lääkkeet. Melkein kaikessa muussa yritän säästää eli ostan esim. alennusmyynnistä lapsille laadukkaat ulkovaatteet. Ihan halvinta x-tra-laatua en osta kaupasta koskaan.
lääkkeissä ja vakuutuksissa on hyvä säästää etsimällä se halvin.Mutta ei siis kannata säästää siinä, ettei ota vakuutuksia. Ja sitten ainakin meillä päin yksityiset lääkärit ovat huomattavasti laadukkaampia ja hoitoonpääsy on ihan toista luokkaa kuin kunnallisella puolella. Tuossa lääkeasiassa on totta, että rinnakkaistuotteita kannattaa käyttää, mutta lääkkeitä ei siis kannata pihdata tai olla hankkimatta säästösyistä.
On siis säästöä ja säästöä, ehkä ilmaisin itseäni hieman epätarkasti viestissäni.