Perse! En varmaan osta uutta talvitakkia tänäkään vuonna miehen takia.
Olin kattonu yhtä talvitakkia ja näytin tänään sen miehelle. Mun mielestä istui hyvin, oli mun makuun ja kiva väri (tummanruskea). Miehen mielestä se oli tylsä, tavis ja "ei kannata ostaa kun parempiakin löytyy". Jäi sitten ostamatta, ja kuljen varmaan taas tämänkin talven kymmenen vuotta vanhassa toppatakissani :(
Miehellä on aina vain napisemista minun vaateostoksistani (tylsää, tavista, aina saman väristä), mutta ei koskaan mitään ehdotuksia. Tai jos on, niin mun mielestä epäkäytännöllisiä, huonosti istuvia, ei ollenkaan mun tyylisiä.
Minä ostaisin siis lyhyehkön maihinnousutakin, mies tarjoaa aina jotain liian pitkiä duffelitakkeja tai villakangastakkeja.
Kommentit (72)
Tuossa on yhdistetty molemmat takit ja ainoita takkeja, joka oikeasti kestääkin sen seuraavan 10 v.
http://fi.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=69340&pos=5
http://fi.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=68647&pos=90
Mutta miehen mielestä tämä oli liian armeijamainen. Ja tylsä. Ja tavis. Eikä mulla kyllä tuohon ois varaakaan.
ap
Tuossa on yhdistetty molemmat takit ja ainoita takkeja, joka oikeasti kestääkin sen seuraavan 10 v.
<a href="http://fi.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=69340&pos=5" alt="http://fi.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=69340&pos=5">http://fi.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=69340&pos=5</a>
Vähän parempi linkki...
http://www.fjallraven.fi/tuotteet/takit/nuuk-parka
Tuosta voit antaa miehesi vaikka valita, kun merkkaat naistentakit valikoimaksi:
http://www.fjallraven.fi/tuotteet/takit/
En nyt ymmärrä miksi sun mies tuosta sun valitsemasta takista motkottaa. Se duffeli on hyvin samantyylinen.
Osta kuule se takki mistä tykkäät. Ja ala motkottaa miehen vaatteista. Sano, että aina on paidat samanlaisia ja housuissa ei ole mitään jännää, takkikin on just kuten kymmenenä viime vuonna :-)
Kun ihastuin siihen greenlandiin ja näytin sitä sille. Tyrmäyksen jälkeen näytin kaikki takit ja kysyin, että mikä ois parempi, niin ei mikään. Kaikki oli mitäänsanomattomia ja inttimäisiä.
En minä oikein tiedä, minkälaisissa vaatteissa se minut näkisi. Yleensä sen ehdotukset on mun mielestä ihan kuin jollekin toiselle ihmiselle, ei mulle sopivia ollenkaan.
ap
Kun ihastuin siihen greenlandiin ja näytin sitä sille. Tyrmäyksen jälkeen näytin kaikki takit ja kysyin, että mikä ois parempi, niin ei mikään. Kaikki oli mitäänsanomattomia ja inttimäisiä.
ap
Se greenland on todella hyvä, itsellä juuri sama leikkaus kevyemmällä vuorella, vuosi sitten ostettu Englannista syys/kevät takiksi. Pojalla oli melkein sama, mutta poikien leikkauksella, harmitti kun jäi pieneksi ja kaksi nuorempaa on tyttöjä. Ainoa takki tai ylipäätään vaate, joka näyttää yhden lapsen jälkeen vielä uudelta. Talvitakki on Rukan ja sekin on todella käytännöllinen.
miten ap:n miestä voi noin paljon kiinnostaa joku takki??? Ja noi mitä katsoit maksaa alle satasen!! Osta vaikka kolme erilaista, niin ei tarvi pähkäillä! Jos et ole ostanut aikoihin takkia, niin eiköhän takkirahat ole "tienattu" moneen kertaan..
koska se ei ole tähän päivään mennessä tykännyt yhdestäkään mun takkivalinnasta. Se tykkää olla vaateostoksilla, varsinkin itselleen. Kai se haluaisi olla avuksi, koska mulla on vaatevalikoima muutenkin viime vuosikymmeneltä - tosin se ei kauheesti mua haittaa, koska ostan aina niitä samannäköisiä ;)
Sekin varmaan hankaloittaa, että minä en ole valmis laittamaan vaatteisiini kauheasti rahaa. Takki 60-70€ on mielestäni ihan tarpeeksi kallis; satasta enkä varsinkaan useampaa, en halua siihen sijoittaa. Eli sillä rahalla mun mielestä tuo henkkamaukan takki oli ihan hyvä. Mies puolestaan satsaa omiin vaatteisiinsa enemmän, eikä todennäköisesti ostaisi itselleen takkia h&m:ltä. Siksi sieltä ei varmaan hänen mielestään mitään hyvää löydy mullekaan.
Olen muuten yrittänyt laittaa sen joskus selaamaan jotain postimyyntikuvastojakin, että sanoisi, mikä sen mielestä ois hyvän näkönen takki. Mutta ei se niitä halua kattoa. Kyllä minä voisin jonkun toisenkinlaisen takin hankkia, ei mulle mikään ehdoton ole just tuollainen. Kunhan nyt sais jonkun takin... Mulla vaan palaa hihat kaupassa, kun mikään ei oo oikein hyvä. En minä jaksais tuntitolkulla ravata sovittelemassa.
ap
miten ap:n miestä voi noin paljon kiinnostaa joku takki??? Ja noi mitä katsoit maksaa alle satasen!! Osta vaikka kolme erilaista, niin ei tarvi pähkäillä! Jos et ole ostanut aikoihin takkia, niin eiköhän takkirahat ole "tienattu" moneen kertaan..
OK, munkin mielestäni sulla on oikeus pukeutua just niin kuin haluat. MUTTA koska sulla selvästi ei ole itselläsikään oikein kuvaa siitä, miten haluat pukeutua, miksi ihmessä et edes kokeile miehesi tai pukeutumisneuvojan neuvoja?
Sä haluat pukeutua johonkin "aina samanlaiseen", "viime vuosikymmeneltä olevaan" "käytännölliseen" maihinnousutakkiin jonka voi vetäistä nopeasti päälleen kun menee roskiksilla, "maksimihinta 60-70 euroa". Lainaukset on sun omista kuvauksistasi, ei sitä mitä sanot miehesi näistä sanovan. Sorry nyt, mutta kyllä mä ymmärrän, ettei toi tyydytä sen enempää häntä kuin suakaan.
KOKEILE, miltä tuntuu vetää ylleen muutaman sadan euron takki. VAikka sittenn sellainen pitkähelmainen "keski-ikäisten ihmisten" villakangastakki. Joku laadukas, eikä mitään henkkamaukkaa tai postimyyntiä. EI ne oikeasti ole niin epäkäytännöllisiä. Niissä on hyviäkin puolia. Ja kun kerran sovittelet kunnolla, voit siihen sitten olla monta vuotta tyytyväinen, eikä tarvi joka vuosi kirota samaa asiaa.
Miksi et voi kokeilla?
KOKEILE, miltä tuntuu vetää ylleen muutaman sadan euron takki. VAikka sittenn sellainen pitkähelmainen "keski-ikäisten ihmisten" villakangastakki. Joku laadukas, eikä mitään henkkamaukkaa tai postimyyntiä. EI ne oikeasti ole niin epäkäytännöllisiä. Niissä on hyviäkin puolia. Ja kun kerran sovittelet kunnolla, voit siihen sitten olla monta vuotta tyytyväinen, eikä tarvi joka vuosi kirota samaa asiaa.Miksi et voi kokeilla?
Olen lyhytselkäinen ihminen, näytän pitkä takki päällä ihan nuuskamuikkuselta. Käytän matalia kenkiä, jolloin pitkä takki näyttää vielä typerämmältä. Korkoja en halua käyttää, koska lyhyellä selällä ja suhteessa pitkillä jaloilla näytän silloin pääjalkaiselta ilman takkia.
Ei mulla ole varaa laittaa kahtasataa takkiin. Tai no ehkä ois, mutta mielestäni se on liikaa ja menee hukkaan, koska ihan hyviä takkeja saa halvemmallakin.
Keski-ikäisten villakangastakki on myös ihan epäkäytännöllinen mun elämässäni: mitä mä laittaisin päälle ulkohommiin ja kävelylle ja leikkikentälle yms yms. Eikä mulla ole mitään sellaiseen takkiin sopivia muitakaan vaatteita. Jos ostaisin 200 euron villakangastakin, käyttäisin edelleen pääasiassa sitä 10 vuotta vanhaa toppatakkia...
Siksi, ja just tätä keskustelua tulee käytyä miehen kanssa vaatekaupassa :)
ap
jos en kelpaa miehelleni vaatemakuineni, niin etsiköön sitten paremman lyylin. That's it.
Mies kerran sanoi, että näytän hatussani ihan veturinkuljettajalta eikä minun pitäisi käyttää sitä hattua enää. haukkui sitä myös perheelleen. no minähän en mitään muuta hattua enää suurin surminkaan suostunut sen jälkeen käyttämään ja sanoin ota tai jätä. Taidanpa vetämistä sen päähäni tänäkin talvena :)
Ei mitään tyylisilmää. On sanonut sen itse avoimesti. On sanonut myös, että ei kiinnosta ja viihtyy omassa "tyylissään".
Joskus menen juhla- ja työvaatteiden osalta hänelle makutuomariksi, että on siistit vaatevaihtoehdot miehellä myös. Muuten en sano yhtikäs mitään. Kaikkien pitää antaa käyttää sellaisia vaatteita joissa viihtyvät. Ei ole meitä vielä yhdestäkään ravintolasta ulos heitetty, ja miestähän mä rakastan enkä sen vaatteita :)
Ostat vaan ap mitä tahdot, ja sanot miehelle, että kitinät pois, tai muuten alat valittaa jostain hänen "puutteestaan".
Vain sitä mikä itseä miellyttää, mielestäni itse tietää kuitenkin parhaiten mikä omalle kropalle sopii.
Olisko ideaa mennä vaikka stokkan tai sokoksen pukeutumisneuvojalle? Ammattilainen voisi löytää sinulle sopivia vaatteita joita et osaisi itse kuvitella ostavasi.. Olis kiva itsekin joskus kokeilla.
ostat jonkun "pätevän" brandin takin? Eli Jos miehesi on tarkka vaatteista, niin osta kallis merkkitakki, mutta sellainen mistä itse pidät. Kelpuuttaisiko miehesi sellaisen? Esim. Peak Performance etc.
just sellaiseksi meikkaamattomaksi, käytännölliset (rumat) vaatteet ja matalat kengät, joita joku meikeistä ja muodista kiinnostunut täällä aina patistelee kokeilemaan korkkareita ja hulmuhelmoja :D
Ja vaikka sanon, että olisin avoin vaihtoehdoille, niin todellisuudessa en taida olla. Haluan ruman, käytännöllisen, huomaamattoman takin halvalla. En halua pukeutumisneuvojalle, koska luulen olevani ihan eri aaltopituudella sellaisten ihmisten kanssa.En halua satsata vaatteisiin rahaa, koska minulle on ihan sama, onko se takki henkkamaukan vai jonkun merkin.
Heh, ei ihme, ettei miehen kanssa löydy koskaan mitään yhteisymmärrystä tästä asiasta, enhän minä ole ollenkaan valmis joustamaan :D
ap
se kymmenen vuotta vanha voi olla jo aika kulahtanut.
Kokeile edes kerran elämässäsi ostaa kunnon laatutakki. Voit yllättyä sen mukavuudesta, käytännöllisyydestä, kestävyydestä ja toimivuudesta. Kunnon klassikkomalli ja neutraali väri käy moneen paikkaan ja tilanteeseen.
Niin no, ei sen toppatakin tartte välttämättä olla kallis, 50-90 eurolla saa ihan hyviä. Stokkalla just sovitin pari viikkoa sitten 90e toppatakkia, ruskea oli tosi kiva ja edullinen verrattuna moniin merkkitakkeihin:
https://stockmann.com/webapp/wcs/stores/servlet/Product/Global-Sport-Ta…
Villakangastakkikin on kyllä hyvä olla, ja se kannattaa olla laadukkaampi, alle 150 euron ei oikein kunnollista saa. Kattelin myös Zaran talvitakkeja, mitkä on kivannäköisiä, muttei varmaan kovin laadukkaita, onko kellään kokemusta?
asioista olla noin lapsellisen riippuvainen miehestä?
Ostaisit oman makusi vaatteita ja kantaisit niitä ylpeänä! Hyvänen aika sentään! Miehen valitukseen vastaat sinun mielipide! Ei muuta selittelyä!
Onneksi et ole mun tyttö!
Sä saat ostaa jatkossa mitä tahansa takkeja haluat, ja ostatkin sen halvan ja mukavan tälle talvelle.
Annat miehes kuitenkin valita sulle yhden laadukkaan takin, jonka mies myös maksaa sulle lahjaksi. Pidät sitä kun meette teatteriin, juhliin tms.
Ja mies lupaa olla tulevaisuudessa nurisematta.
Siis tuohan oli vain mun arvio siitä, minkä tapaisista asioista mies ehkä pitää, ei se tuota takkia ole ehdottanut (ei ehdottanut mitään, kun kaikki takit oli sen mielestä "nääh"). Minusta on hassua, että omassa tyylissään mies on hyvin tätä päivää, mutta ne vaatteet, joita se mulle ehdottelee, on mun mielestä jääneet jonnekin kauas menneisyyteen. Mutta en minä mitään muotihepeniä ole yli 10 vuoteen ostanutkaan, vaan niitä hiirivaatteita.
ap