Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perse! En varmaan osta uutta talvitakkia tänäkään vuonna miehen takia.

Vierailija
09.10.2011 |

Olin kattonu yhtä talvitakkia ja näytin tänään sen miehelle. Mun mielestä istui hyvin, oli mun makuun ja kiva väri (tummanruskea). Miehen mielestä se oli tylsä, tavis ja "ei kannata ostaa kun parempiakin löytyy". Jäi sitten ostamatta, ja kuljen varmaan taas tämänkin talven kymmenen vuotta vanhassa toppatakissani :(

Miehellä on aina vain napisemista minun vaateostoksistani (tylsää, tavista, aina saman väristä), mutta ei koskaan mitään ehdotuksia. Tai jos on, niin mun mielestä epäkäytännöllisiä, huonosti istuvia, ei ollenkaan mun tyylisiä.

Minä ostaisin siis lyhyehkön maihinnousutakin, mies tarjoaa aina jotain liian pitkiä duffelitakkeja tai villakangastakkeja.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielipide merkitsee, koska totta kai haluaisin kuulla häneltä, että vaate sopii minulle.

Useimmiten vain tuntuu, ettei mikään mistä pidän, sovi hänen mielestään minulle. En minä sitten itsekään enää tiedä, onko vaate hyvä vai ei. Siksi ostan vain pakon edessä jotain perusmallista, mustaa tai ruskeaa.

ap

Vierailija
62/72 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi ex oli JUST tuollainen. Itse ostan vaatteita laidasta laitaan, kirpparivaatteista H&M:n kautta kalliisiin merkkivaatteisiin, olen aina tehnyt niin ja lisäksi teen ja tuunailen itse vaatteita. Siinä vaiheessa kun tämä mies oli kehissä mukana ja halusi mukaan vaateostoksille, tajusin että koskaan ei mikään ollut tarpeeksi hyvä näistä edullisista ketjuliikkeistä kuten KappAhl, H&M, Lindex. Hän oli siis kertakaikkiaan sitä tyyppiä, että luuli vakaasti hinnan ratkaisevan.

Kokeilepa piruuttasi vaikka tulostaa kuva jostain vaattesta ilman näkyviä merkkejä, ja sano sen olevan jotain kalliimpaa merkkiä, tai jotain merkkiä, josta tiedät miehesi tykkäävän, ja pistä reilusti hintaan vaikka satanen lisää. Katsopa mitä tapahtuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama, joka aina aloittaa tällaiset valitusaloitukset tuolla "Perse!"-huudahduksella?

Vierailija
64/72 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkijuttu - kyllä. Itselleen mies ostaakin aina jostain merkkiliikkeistä vaatteet.

ap

Vierailija
65/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajua ap:n valitusta. Joku tarjosikin loistavan vaihtoehdon: ap ostaa itse sen tylsän tavistakkinsa, ja ap:n mies valitsee sitten oman mielensä mukaisen.

Sitäkään en tajua, miksi miestä haukutaan tässä. Naiset saavat haukkua miestensä vaatteita ja makua ja toimia heidän personal shoppereinaan, mutta kun onkin mies, jolla on vaimoa parempi tyylitaju ja uskaltaa sen sanoa ääneen (kukaanhan meistä ei tiedä, kuinka tylysti ap:n mies on takkeja tuomaroinut), niin se onkin täysin kamalaa.

Ja miksi joku ei halua kulkea laadukkaassa vaatteessa monta vuotta, vaan mieluummin valitsee jonkun henkkamaukan rytkyn, joka näyttää kahden pesun jälkeen karmealta?

Vierailija
66/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takkivalikoimia sun kanssa niin ei kai tuossa ole muusta kyse kuin vallanhalusta ja yleisesta nipotuksesta, eli valittaa joka asiasta mutta ei halua ratkaisujakaan etsia.

Yrita paasta pois tuosta noidankehasta; ostat miehelta kysymatta omat takkisi ja sanot etta kiitos vaan mutta en kaipaa sun negatiivisia kommentteja. Kompromissiksi voit vaikka sanoa etta jos mies kaipaa enemman varikkyytta sun pukeutumiseen niin sehan voisi ostaa jonkun mieleisensa huivi/hattusetin sulle joululahjaksi, eli ihan sinua konsultoimatta, niin etta siita ei tarvitsisi kehittaa mitaan tykkaan/en tykkaa valtataistelua.

Vierailija
67/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan mene ensimmäisenä häneltä kysymään milllaisia vaatteita mun pitäisi ostaa. AP luottaa aika kovasti näemmä miehensä tyylitajuun, kun noin orjallisesti uskot häntä.

En valitettavasti tunne kovinkaan monta miestä, joilla oikeasti on hyvä tyylitaju. Ja jos onkin, niin koskee silloin hänen omia vaatteitaan ei sitä miten naisten kuuluisi pukeutua.

Vierailija
68/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan tämä keskustelu on saanut minut vain ymmärtämään paremmin, että kompromissin mahdollisuutta ei oikeastaan ole. En ole valmis muuttamaan tyyliä, enkä laittamaan takkiin enemmän rahaa, joten molempien mielestä hyvää takkia ei varmasti ole olemassakaan.

Loistava vaihtoehto ei mun mielestä ole loistava, koska miehen ostama kallis takki olisi aivan hukkaan heitettyä rahaa. Todennäköisesti en tykkäisi takista, enkä käyttäisi sitä. Sillä rahalla voisi ostaa jotain hyödyllistä.

Kyllä minä voin ostaa laadukkaan takin, jos saan sen minulle sopivalla hinnalla. Henkkamaukan vaate on mun mielestä ihan riittävän hyvä sillä hinnalla, minkä olen siihen valmis sijoittamaan.

Minä en mielestäni ole haukkunut miestäni. Minusta on sinänsä tosi kiva, että se osaa ostaa omat vaatteensa ja viihtyy vaateostoksilla ja näyttää hyvältä.

ap

en tajua ap:n valitusta. Joku tarjosikin loistavan vaihtoehdon: ap ostaa itse sen tylsän tavistakkinsa, ja ap:n mies valitsee sitten oman mielensä mukaisen.

Sitäkään en tajua, miksi miestä haukutaan tässä. Naiset saavat haukkua miestensä vaatteita ja makua ja toimia heidän personal shoppereinaan, mutta kun onkin mies, jolla on vaimoa parempi tyylitaju ja uskaltaa sen sanoa ääneen (kukaanhan meistä ei tiedä, kuinka tylysti ap:n mies on takkeja tuomaroinut), niin se onkin täysin kamalaa.

Ja miksi joku ei halua kulkea laadukkaassa vaatteessa monta vuotta, vaan mieluummin valitsee jonkun henkkamaukan rytkyn, joka näyttää kahden pesun jälkeen karmealta?

Vierailija
69/72 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan saanut ostettua takkia viime talvena. En taida saada ostettua tänäkään talvena. Sinänsä huvittavaa, että viime vuonna olisin ollut ihan muodikas sen parkani kanssa, jos olisin ostanut sen!

ap

Vierailija
70/72 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä ole liian myöhäistä! Mietin, jos säästäisit vanhan takkisi niihin pihahommiin ja uusi voisi olla vähän siistimpi ja ehkä hieman epäkäytännöllisempi?

Tuollaiset parka-takit, mitä viime vuonna katselit ovat kyllä ihan kivoja mutta jotenkin rönttätakkeja. Ne sopivat toisille kyllä todella hyvin mutta toisten päällä ne näyttävät vain rönttätakeille. Ryhdikkyyttä takkiin voisi saada karvareunuksella ja väriksi kannattaa valita muuta kuin vihreää

https://stockmann.com/p/fi/Vila-Takki/383073?itemId=383075

https://stockmann.com/p/fi/Only-Takki/407866?itemId=407869

http://www.hm.com/fi/product/04013?article=04013-A

http://cubus.com/fi/Naiset/Valikoima/Valikoima/Takit/7121728/7121728/

http://cubus.com/fi/Naiset/Valikoima/Valikoima/Takit/7120634/71206342/

http://www.asos.com/Vero-Moda/Vero-Moda-Fur-Trim-Hood-Parka-Coat/Prod/p…

Entä mitä pidät tällaisista pelkistetyistä parka-takeista?

http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/takit/only-589/moa-army…

Voisit kokeilla tulostella itseäsi kiinnostavia takkeja kaikissa hintaryhmissä paperille niin, että niissä näkyy vain takki. Ei siis mitään infoa merkistä tai hinnasta. Sano sitten miehellesi, että aiot ostaa jonkun kyseisistä takeista mutta hän saa valita minkä. Osa takeista myös toimii paremmin jonkun värisenä, kokeile rohkeasti äläkä tartu heti luontevimpaan väriin. Beige, sininen ja punainen toimivat usein ja harmaa on aina tyylikäs valinta.

Vierailija
71/72 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin viimevuonna kappahlista tämän takin http://www.kappahl.fi/article/takki_358143 oli silloin muistaakseni alennuksessa jotain 79 euroa ja olen tykännyt ihan hirveesti. Takki on tosi lämmin, mutta hengittävä ja teksnisiltä ominaisuuksiltaankin ihan laatutakki. Tykkään muutenkin ostaa takkeja ja niitä löytyykin useampi kappale, mutta tästä kyllä yllätyin todella positiivisesti. Kannattaa käydä ihan liikkeessä kokeilemassa niin saa tarkemman kuvan materiaalista yms. Itse olen myös lyhyt, enkä siltikään kokenut oloani mitenkään nuuskamuikkumaiseksi, niinkuin olit jossain ylläolevassa viestissä maininnut. :)

Löytyy myös mustana ja ruskeanakin näköjään. Oman valkosen takin kanssa e ole ollut mitenkään erityisiä puhtaanapito.ongelmiakaan. Hylkii hyvin likaa ja olen myös koneessa pessyt (karvan saa irti), eikä ole mikskään mennyt.

Vierailija
72/72 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikin ostaa ihan sellaisia vaatteita kuin haluaa. Joskus saatan kysyä makutuomarin mielipidettä, mutta vain siksi, että miehelläni on aika hyvä tyylitaju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan