Kyllä on eroja siinä millaisia lahjoja poika sai kavereiltaan...
1 toi kirjekuoren jossa oli 5e seteli eikä "edes" korttia mukana, toinen toi Rubiikin kuution, kolmas toi sellaisen ison legoalustan jonka päälle rakennetaan (tiedän että maksavat kaupasta riippuen 13-16e ja meillä niitä useita kun kasvattavat legolandiaansa) ja lisäksi vielä ison laatikollisen peruslegoja rakennustarpeiksi.
Oli myös tatskari, harmi että pojalla on jo kys nro, legopeli ja creations-sarjan koottava legoauto ym.
Kommentit (72)
Meillä synttäreiden harmitus oli kun kaksi kaveria ei päässytkään tulemaan. Lahjoja tuli laidasta laitaan ja kukaan ei niitä arvostellut millään muotoa, korttiakaan ei kaikilla ollut.
SINÄ OLET LAPSESI ÄITI JOTEN OSTA ITSE KALLIITA LAHJOJA LAPSELLE!!! EI SE OLE SINULLE VIERAITTEN IHMISTEN ASIA OSTAA KALLIITA LAHJOJA VAIN KOSKA LAPSET OVAT KAVEREITA!!!!! JA EIKÖHÄN LAPSESI OLE ILOINEN ETTÄ HÄNEN KAVERINSA TULEE YLIPÄÄTÄNSÄ SYNTTÄREILLE????? VAI OLISIKO SINUSTA TAI LAPSESTASI KIVAA ETTÄ JOTKUT KAVERIT JÄÄVÄT SYNTTÄREILTÄ POIS VAIN SEN TAKIA ETTÄ EI OLE VARAA OSTAA LAHJAA??? JUST TON TAKIA MUA ÄRSYTTÄÄ KAVERISYNTTÄRIT KOSKA MULLA EI OLE VARAA OSTAA KALLIITA LAHJOJA MUTTA OSTAN SEN HINTAISEN KUN PYSTYN JA TOIVON ETTÄ SYNTÄRISANKARI ON TYYTYVÄINEN LAHJAAN JA SIIHEN ETTÄ POIKANI EDES TULI JUHLIMAAN HÄNEN SYNTTÄREITÄ.. MINÄ AINAKIN HALUAN ETTÄ POIKANI SYNTTÄREILLE TULEE NE KAVERIT JOITA ON KUTSUTTU, LAHJALLA EI OLE MERKITYSTÄ..EDES POJALLENI..
täällä sanotaan) huolimatta.
Se,että sunnuntaiaamuna jaksat tehdä juttua tällaisesta asiasta,kertoo sinusta paljon..
Jotenkin tulee sinua sääli =)!Taidat tosiaankin olla vielä nuori ja/tai kasvamaton ihminen.Surullisinta on se,että siirrät ajatusmaailmasi eteenpäin.Kukaan varakas ihminen ei toimi noin,teet itsestäsi naurettavan.
Me kasvatamme lapsemme hyvätapaisiksi ja ymmärtämään senkin,että jokaisessa perheessä on eri tilanne.Lahjan arvolla ei ole väliä,vaan sillä,että kaverit saavat tulla meille juhlimaan ja leikkimään.Suosittelen peiliä-SINULLE.
Minä kävin muutama päivä sitten ostamassa varastoon ison kassillisen synttärilahjoja tytön kavereille. Melkein kaikkien alkuperäinen hinta oli 20-50€/kpl, minä maksoin niistä 5-13€/kpl. Esim. iso Winx-nukkepaketti, jossa nukke ja sille tarvikkeita. Normaalihinta oli 44,95€, minä maksoin siitä 8,50€. Minä maksoin tuosta paketista saman minkä joku toinen kynäpaketista.
esim. kutsutaan 15-20 kaveria (vaikea uskoa että kellään n. 7-vuotiaalla olisi noin monta läheistä ystävää). Synttärit pidetään mahdollisimman vähällä vaivalla, ei oikein mitään ohjelmaa, tarjoilu popcornia ja keksiä, kestokin rajattu max 1,5 tunniksi.
Vastaus oli Star Wars-legoja.
Halvin rasia oli 17 €, pitkin hampain ostin.
Tiedän, että on myös hienot synttärit.
että mitä toivoo koska vastaus on AINA sama, Star Wars legoja. Ja ne on kalliita, ne ihan pinimmätkin paketit.
Eli vien aina mitä löydän meidän kukkarolle sillä hetkellä sopivaa.
Meillä oli juurikin tuon ikäisenä lapsella tuo 15 hyvää kaveria. Muutama oli tosi läheinen. Ei osannut lapsi päättää, että ketkä olisi jättänyt kutsumatta. Sovimme, että muutaman vuotena saa kutsua noin monta kaveria. Ja niitä kavereita ei todellakaan kutsuttu niiden lahjojen takia, vaan sen takia, että ei osannut päättää, ketä jättäisi pois. Vuokrattiin tilat ja oli puuhaa koko ajalle kaikille. Myös useampi aikuinen pyydettiin mukaan, että olis tekemistä! Ei kaikki ole aina niin kovin musta-valkoista..
eikä mieleen ole koskaan tullut tuo jonkun mainitsema lahjojen maksimointi. Me olemme aina ajatelleet, että lasten on mukava juhlia koko päiväkotiryhmän tai luokan voimin. Tarjoilua ja ohjelmaa on aina ollut ja tuolla porukalla 1,5 tuntia on juhliin juuri sopiva aika. Tarjoiluihin ja muihin on aina mennyt varmasti enemmän rahaa kuin siihen, että ostaisimme kaikki kavereiden tuomat lahjat. Jännä huomata, että joku voi pitää tätäkin ahneutena.
Ja ymmärrän kyllä ettei kukaan kestä tuollaista määrää pidempää aikaa.
Toiset taas panostaa enemmän juhlien laatuun kuin väen määrään.
Johan siinä menee puolet ajasta lahjojen availuunkin, jos porukkaa parikymmentä päätä.
eikä mieleen ole koskaan tullut tuo jonkun mainitsema lahjojen maksimointi. Me olemme aina ajatelleet, että lasten on mukava juhlia koko päiväkotiryhmän tai luokan voimin. Tarjoilua ja ohjelmaa on aina ollut ja tuolla porukalla 1,5 tuntia on juhliin juuri sopiva aika. Tarjoiluihin ja muihin on aina mennyt varmasti enemmän rahaa kuin siihen, että ostaisimme kaikki kavereiden tuomat lahjat. Jännä huomata, että joku voi pitää tätäkin ahneutena.
Kas kun ette kiellä kaveraamasta köyhempien kanssa.
Ihana! :D Tietty jonkun piti tähänkin vetää tää lapsien lukumäärä mukaan.
Itse olin ainut lapsi ja kaukana hemmotellusta. Ei tullut kotoa ökylahjoja vaan jotain tarpeellista ja edullista. Eipä siinä odottanut kavereiltakaan mitään tarrakirjaa ihmeellisempää! Samanlaisia lahjoja sitä itsekin vein. Ap:lla toi orastava elitismi on varmaan ihan sisäsyntyistä. Kaikki maailman negatiiviset asiat ja ihmisten aivopierut kun ei kerta kaikkiaan liity niiden lasten määrään.
Tulin paikalle lahjojen availun aikaan. Eihän se synttärisankari enää jaksanut edes kiinnostua lahjoista kun jo yli 10 pakettia oli avattu.
Mutta äiti seurasi haukkana vieressä mitä kukin toi...
Minä olin pari vuotta sitten ystäväni syntymäpäivillä. Olimme aikuisia, joten siinä mielessä tilanne hieman eroaa ap:n tilanteesta. Paikalla oli 3 vierasta, jotka olivat ostaneet yhteislahjan, jonka arvo oli alle 10 euroa. Ystäväni oli laittanut hienot ruuat, leiponut ja siivonnut, ja jotkut oikeasti kehtaavat tulla syömään alle 3 euron lahjalla. Ystäväni oli selkeästi hieman loukkaantunut.
Minusta se, että edes yrittää ostaa synttärisankaria miellyttävän lahjan on toisen ihmisen kunnioitusta. Sama koskee mielestäni myös lasten lahjoja. En usko, että yhdessäkään perheessä lahjan osto on oikeasti kiinni rahan puutteesta, vaan siitä että ei haluta ostaa muille mitään. Itse en kehtaisi laittaa lastani toisen synttäreille 5 euron setelin kanssa.
Esim. mun 7v olisi varmasti ollut innoissan jos olisi saanut setelin lahjaksi.
Jollekin isommalle lapselle joka kenties tottunut suurempiin taskurahoihin, voikin summa tuntua pieneltä, mutta eka-tokaluokkalainen tai sitä pienempi ei taatusti (itse!) pety.
Itse en kehtaisi laittaa lastani toisen synttäreille 5 euron setelin kanssa.
on hyvä lahja. Hyvä arvo lahjalle ylipäätään kaverisynttäreillä. En tajua miksi sen lapsen pitäisi saada kamalan hienoja tai kalliita lahjoja paljon. Mun mielestä riittää, että me vanhemmat ostetaan joku yksi hyvä lahja, muut sitten on mitä on. Kynät, kumit, piirustuslehtiöt,tarrat, pikkuautot, muovailuvahat jne kunniaan.
Ne on näköjään äidit jotka näitä listoja ja päätelmiään lahjoista ja lapsista ja heidän kotioloistaan tekevät.
Kai ap laitoin ylös, kuka toi mitäkin ja kun lapsesi saa kutsun vastajuhliin, osaat hankkia samanlaisen lahjan vietäväksi.
esim. stockalta suloista PIP merkkistä tuotesarjaa alesta, tosin jää hintaa siltikin ainakin 20€
sit jotain kivoja tuoksukynttilöitä jne
en khtais aikuiselle ihmiselle antaa alle 10€ lahjaa vaikka ei olis paljoa rahaa. hyviä lahjoja saa halvalla kun etsii.
lasten juhlia ei pidä perusta lahjojen varaan.
meillä ei harrasteta myöskään joka vuosi joululahjoja, koska se antaa joululle ihan väärän kapitalistisen merkityksen.
En tajua miksi sen lapsen pitäisi saada kamalan hienoja tai kalliita lahjoja paljon. Mun mielestä riittää, että me vanhemmat ostetaan joku yksi hyvä lahja, muut sitten on mitä on. Kynät, kumit, piirustuslehtiöt,tarrat, pikkuautot, muovailuvahat jne kunniaan.
Kuulostaa kivalta lahjalta mutta hintaa tulee yli 5 euroa. Vai ajattelitko viedä pelkkiä kyniä. Minusta pelkät kynät on hieman ankea lahja. Mutta jos ostat mukaan piirrustuslehtiön ja tarroja on lahja ihan kiva, tosin hinta on jo lähempänä 10 euroa.
Ja ihan huutamatta, en edes vaivaudu lukemaan tekstiäsi koska huudat joten hukkaan meni "purkauksesi":DD
ap