Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on eroja siinä millaisia lahjoja poika sai kavereiltaan...

Vierailija
09.10.2011 |

1 toi kirjekuoren jossa oli 5e seteli eikä "edes" korttia mukana, toinen toi Rubiikin kuution, kolmas toi sellaisen ison legoalustan jonka päälle rakennetaan (tiedän että maksavat kaupasta riippuen 13-16e ja meillä niitä useita kun kasvattavat legolandiaansa) ja lisäksi vielä ison laatikollisen peruslegoja rakennustarpeiksi.

Oli myös tatskari, harmi että pojalla on jo kys nro, legopeli ja creations-sarjan koottava legoauto ym.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vajaa 3€ ja sen voi antaa myös rahana. Tuolla summalla ei kummosia saa, mutta se ei olekaan tarkoitus. Tarkoitus on, että kaikilla on varaa, eikä mene liikaa lahjoihin, kun synttäreitä on paljon ja osalla lapsiakin on useita. Mun mielestäni hyvä juttu. Ei tarvi stressata ja aina on hyvä lahja kaikilla :)

Koko luokka tai kaikki tytöt/pojat kutsutaan synttäreille eli minimissään kutsuttuja on 12. Saa myös rinnakkaisluokan lapset kutsua, mutta silloinkin sama juttu eli kaikki tai kaikki tytöt/pojat. Reilua ja kukaan ei jää ulkopuoliseksi.

Vierailija
2/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsutaan vain 4 läheisintä kaveria ja jokaiselle laitetaan toive. Toiveet on halpoja ja ympäripöyreitä!

Esim. muumi dvd (maksaa n. 5e) muumi kirja (näitä saa parista eurosta-30e), palapeli (näitä saa myös parista eurosta-20e) yms. sormivärit (hintaa myös n.5-10e)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pari vuotta sitten ystäväni syntymäpäivillä. Olimme aikuisia, joten siinä mielessä tilanne hieman eroaa ap:n tilanteesta. Paikalla oli 3 vierasta, jotka olivat ostaneet yhteislahjan, jonka arvo oli alle 10 euroa. Ystäväni oli laittanut hienot ruuat, leiponut ja siivonnut, ja jotkut oikeasti kehtaavat tulla syömään alle 3 euron lahjalla. Ystäväni oli selkeästi hieman loukkaantunut.

Itse en edes halua lahjoja, koska olen tarkka tavaroista joita meillä on enkä halua ylimääräistä kaapintäydennystä.

Minusta se, että edes yrittää ostaa synttärisankaria miellyttävän lahjan on toisen ihmisen kunnioitusta. Sama koskee mielestäni myös lasten lahjoja. En usko, että yhdessäkään perheessä lahjan osto on oikeasti kiinni rahan puutteesta, vaan siitä että ei haluta ostaa muille mitään. Itse en kehtaisi laittaa lastani toisen synttäreille 5 euron setelin kanssa.

Vierailija
4/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen lahja lapselle,

Onhan se karu kirjekuoressa seteli, mutta varmaan mieluinen, voi itse valita lahjansa

Vierailija
5/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverien lahjoille. Pahoitin itse mieleni, kun äitini osti aikoinaan hienot kahvikupit serkulleni, jonka kummi hän on ja itse sain häälahjaksi tosi karut kupit. Hyvät ne ovat käytössä olleet ja iloinen niistäkin, mutta kyllä se tekee sen, että haluan panostaa omiin lapsiin ja muille pienet lahjat.

Mitä muuten itse ostaisit ap., jos nyt olisi kaverin synttäri, mitä hintaluokkaa?

Vierailija
6/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa kaikkia vastauksia lukea, mutta poika sai synttärilahjaksi yli 2 kg karkkia ja tämä oli minusta JÄRJETÖNTÄ. Kyseessä oli 9 v. synttärit...poika ei saa karkkia koskaan isoja määriä kerrallaan ja tuo määrä siis oli uskomattoman suuri. Ei vanhemmat voi noita karkkeja poiskaan lapselta ottaa, yritettiin vaan säännöstellä syömistä ja syödä itsekin salaa niitä vähän pois.

Siis älkää ostako lapsille karkkeja lahjaksi! Muuten minusta ihan sama, miten edullisia lahjoja tuodaan.

Ja - minusta on kyllä kauhistus, jos joku tuo kalliin lahja eli kaverilahjat todellakin max. 10 e. Ei ole järkeä, että lapset tottuvat tosi kalliisiin kaverilahjoihin, sillä kyllä ne synttärit itsessään ovat lapsille ne tärkeimmät.

Vierailija
7/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä päänsä puhki hienoa ja omaperäistä lahjaa mutta jos sulla on enemmän lapsia, kenties pitkät työpäivät tai paljon muuta murhetta ja huolta niin tuskin jaksat silloin miettiä jotain kaverilahjoja kovinkaan pitkälle...ja minusta se vaan on ymmärrettävää! Ei se liity tapakasvatukseen mitenkään. Tapakasvatusta on opettaa lapselle sanat KIITOS ja OLE HYVÄ!

Vierailija
8/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille niiden ollessa pieniä. Kutsuttiin koko ryhmä ja vieraita oli tosiaan 15-20. Aika kului nopeaa kun siihen meni aikaa, että odoteltiin kaikki sisään. Jos kutsut alkoi klo 16.00, oli viimeisiltä vaatteet pois klo 16.15. Sitten alettiin aukoa lahjoja. Klo oli siinä vaiheessa 16.45. Sitten kakkupöytään ja sieltä kun tultiin pois niin ehtivät leikkiä enää 10 minuuttia, ennen kuin alettiin ekoja hakemaan.

Helppoa ja vaivatonta. Sai kutsua kaikki kaverit ja äidillä ei mennyt hermot:)

Nyt isompana sitten vähän erilaisia juhlia.

Ja ymmärrän kyllä ettei kukaan kestä tuollaista määrää pidempää aikaa. Toiset taas panostaa enemmän juhlien laatuun kuin väen määrään. Johan siinä menee puolet ajasta lahjojen availuunkin, jos porukkaa parikymmentä päätä.

eikä mieleen ole koskaan tullut tuo jonkun mainitsema lahjojen maksimointi. Me olemme aina ajatelleet, että lasten on mukava juhlia koko päiväkotiryhmän tai luokan voimin. Tarjoilua ja ohjelmaa on aina ollut ja tuolla porukalla 1,5 tuntia on juhliin juuri sopiva aika. Tarjoiluihin ja muihin on aina mennyt varmasti enemmän rahaa kuin siihen, että ostaisimme kaikki kavereiden tuomat lahjat. Jännä huomata, että joku voi pitää tätäkin ahneutena.

Vierailija
9/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin paikalle lahjojen availun aikaan. Eihän se synttärisankari enää jaksanut edes kiinnostua lahjoista kun jo yli 10 pakettia oli avattu. Mutta äiti seurasi haukkana vieressä mitä kukin toi...

Me asutaan Aasiassa, lapset 3v ja 5v. Olen ollut aika monilla synttareilla ja missan ei lahjoja avata kylla vieraiden nahden!

Ja "aiti katsoi haukkana..." mitas jos se aiti halusi tietaa, mita kukin toi, etta pystyisi kiittamaan lahjanantajaa lahjasta!??? Niin taallapain on takana. Niin tekee muut ja mina. Kiitan jalkikateen "Pia-Mari tykkasi kovasti Helenan ostamasta barbista"....

Vierailija
10/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut jo hyvin kauan kirpputoripaikka. Itse vien sinne lähinnä lahjoituksina saamiani vaatteita ja tavaroita. En maksa pöytävuokraa vaan omistaja ottaa 25 % myynnistä. Välillä, esim kesällä oli hiljaista, mulla oli 10 pöytää käytössä, nyt on lähes täyttä ja mulla on vain 1. Vanha luokkakaverini on siellä töissä ja hän aina valitsee mulle näitä lahjaksi sopivia. Kaikki ovat siis alkuperäisessä paketissa, sopivan ikäiselle. Esim mulla on nyt varmaan 15 pakettia kyniä, taatusti 50 levyä tarroja, eli nyt lahja monta kertaa koostuu niistä. Ne tarrat ovat kyllä tosi pop ainakin pienten tyttöjen maailmassa.

Lisäksi olen saanut kenkälaatikoita ja tapettien jämiä. Mä olen päällystänyt laatikot ja paketoidaan lahja sinne. Olen kerran saanut kauniita, käyttötarkoitukseen sopimattomia, liian ohuita aasialaisia papereita ja mä laitan tyttöjen pakettiin aina yhden sellaisen ja sen sisältä sitten löytyy kynät ja mitä muuta siihen silloin tuleekin.

Eli käytännössä en käytä lahjaan yhtään rahaa.

Vuoden sisällä tyttäreni on n 10 synttäreillä ja poikani 15. Iso summa rahaa säästyy näin eikä kukaan äiti ole vielä marmattanut. Päinvastoin, laatikosta on joskus tullut kehujakin jälkikäteen.

Tosin valtaosa tietää mun taloudellisen tilanteen.

Vierailija
11/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvät tavat näyttävät olevan hukassa niin isännillä kuin vieraillakin. Meilläkään ei lahjoja auota juhlien aikana, vaan vasta sen jälkeen.

Vierailija
12/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on aivan ymmärrettävää että toiset tuo eriarvoisia lahjoja.

Meillä on ollut tapana ett' noin 10 euron arvoinen lahja maksimissaan, kerran eräs kaveri (joiden vanhemmat on rikkaita) toi pojalleni jonkun lego jutun ja siihen toinen kaveri sanoi että mä oisin halunnu ostaa ton mut äiti sanoi et se on liian kallis =)

Tuli jotenkin hyvä mieli kun tajusin että kyllä ne muutkin vanhemmat on samaa mieltä kuin minä. =)

Vierailija
13/72 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mitään arvostelevaa lahjojen arvoa kohtaan, hän vain totesi että erilaisia lahjoja tuli.

Olen joka synttäreillä omilta lapsiltani kysynyt että mitä kukin vieras toi, koska on kiva tietää mitä lapsi on keneltäkin saanut. Ja lahjan arvolla ei ole merkitystä, hintaluokka on ollut n. 3e:sta 20e:een. Tuo muutaman euron lahja oli eräs lehti jota lapsi oli juuri kauppareissulla pyytänyt, mutta en ollut ostanut. Se oli niiden synttäreiden mieleisin lahja :)

Tuo 20e lahja tuli parhaalta kaverilta ja oli teatterireissu + ruokailu kaverin + hänen äitinsä kanssa. Tosi mieleinen myös, mutta ei vetänyt vertoja toivomalleen lehdelle!

Itse pidän 10e rajana kaverisynttäreille. Kaksi parempaa kaveria voivat saada hieman kalliimman, mutta 20e on niissäkin ehdoton yläraja.

Vierailija
14/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kerron nyt sinulle sen minkä me kaikki muut jo tiedämme: Eri perheissä on eri lailla varaa käyttää euroja kaverisynttäreihin.

terkuin yh, jonka lapsilla on vähän väliä kaverisynttäreitä ja joihin ei todellakaan ole varaa viedä joka kerran kymmenien eurojen lahjoja - silläkin uhalla, että joku vitun kapitalistimamma niiden lahjojen arvoa kyttää....

Vierailija
15/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun ette kiellä kaveraamasta köyhempien kanssa.

Vierailija
16/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuovat, laita kutsujen mukaan lahjalista.

Vierailija
17/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itse lahjat lapsellesi,se EI ole minun tehtävä,vaikka tienaammekin usein 7 000 e/kk käteen.

Meilläpäin järjestetään synttäreitä,jossa ei ole tarkoitus tuoda ollenkaan lahjoja!!Toki ymmärrän,että sinä mielelläsi ostatat lapsesi tavarat muilla??Jokainen saa tuoda lahjan,jos haluaa.Sinä olet huonotapainen wt-lehmä!!!

Vierailija
18/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain totesin miten erilaisia lahjoja sai eri kavereilta, ehkä jos oikein kaivamalla kaivaa niin negatiivista latausta voisi tuosta kortin puuttumisesta löytää..

Katsokaapa peiliin arvon daamit;D

ap

Kas kun ette kiellä kaveraamasta köyhempien kanssa.

Vierailija
19/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ OLET LAPSESI ÄITI JOTEN OSTA ITSE KALLIITA LAHJOJA LAPSELLE!!! EI SE OLE SINULLE VIERAITTEN IHMISTEN ASIA OSTAA KALLIITA LAHJOJA VAIN KOSKA LAPSET OVAT KAVEREITA!!!!!

JA EIKÖHÄN LAPSESI OLE ILOINEN ETTÄ HÄNEN KAVERINSA TULEE YLIPÄÄTÄNSÄ SYNTTÄREILLE?????

VAI OLISIKO SINUSTA TAI LAPSESTASI KIVAA ETTÄ JOTKUT KAVERIT JÄÄVÄT SYNTTÄREILTÄ POIS VAIN SEN TAKIA ETTÄ EI OLE VARAA OSTAA LAHJAA???

JUST TON TAKIA MUA ÄRSYTTÄÄ KAVERISYNTTÄRIT KOSKA MULLA EI OLE VARAA OSTAA KALLIITA LAHJOJA MUTTA OSTAN SEN HINTAISEN KUN PYSTYN JA TOIVON ETTÄ SYNTÄRISANKARI ON TYYTYVÄINEN LAHJAAN JA SIIHEN ETTÄ POIKANI EDES TULI JUHLIMAAN HÄNEN SYNTTÄREITÄ..

MINÄ AINAKIN HALUAN ETTÄ POIKANI SYNTTÄREILLE TULEE NE KAVERIT JOITA ON KUTSUTTU, LAHJALLA EI OLE MERKITYSTÄ..EDES POJALLENI..

Vierailija
20/72 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrpistelikö itse liian halvoille lahjoille?