Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua koiran kuolemaa itkevää fb-tuttua.

Vierailija
08.10.2011 |

Siis koira kuoli. Lemmikki, ei ihminen.

Ensin laittoi statusviestin: "Rakas pieni Mirkkumme (nimi muutettu) poistui tänään keskuudestamme lyhyen sairauden murtamana. Ikävä 3>"

Ei ole niin hyvä tuttu, että tietäisin esim. lasten nimiä ja kauhistuin, että joku sen lapsista on kuollut. Laitoin "osanottoni suurun". Osaaottavia viestejä tuli reilu sata lisäkseni.

No, seuraavana päivänä laittoi "Perheenjäsenen kuolemasta ei selviä ikinä. Itkusta ei tule loppua. En jaksa. Olen viikon sairaslomalla".

Olin ihan järkyttynyt ja mietin, että miten voi oman lapsen kuoleman jälkeen jaksaa päivittää jotain Facebookia.

Seuraavana päivänä tuli kuva koirasta ja teksti 2007-2011 "Mirkku".

SIIS HALOOO!!! Voisi vaikka kertoa, että KOIRA, LEMMIKKI on kuollut, ettei tarvitse yöunia menettää jonkun tuollaisen asian takia.

Ymmärrän, että joillekin koirat ovat tärkeitä. Minä en pysty siihen, en ole eläinrakas ja lemmikit ovat kaikki sellaisella kultakala-asteella mielessäni. Ne voi korvata.

Oli kai sitten viikon sairaslomalla. Nyt tuli kutsu hautajaisiin, jonka oli laittanut kaikille yli 400 FB-kavereilleen. "Mirkku pääsee tänään haudan lepoon. Ystävällisenä kutsuna ilmoitamme, että hautaan lasku tapahtuu siellä ja siellä ja muistotilaisuuteen on erikseen kutsuttu läheiset ja perhe."

Just.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi määrätä paljonko ja mitä toinen saa surra.

Vierailija
122/123 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ymmärrän täysin, että koiran kuolema on todella rankka paikka.

Kun oma koirani kuoli, olin todella rikki. Enemmän rikki kuin mitä olin isoäitini kuollessa: isoäitini kuolema oli odotettu ja jopa toivottu, rakas ihminen ei ollut enää onnellinen kun keho rapistui, mutta mieli ei. Kuolema oli helpotus sekä isoäidlle itselleen että meille läheisille. Suru oli rauhaisaa ja kaunista.

Koira kuoli yllättäen ja rajusti. Koira oli ollut joka päivä läsnä elämässä ja yhtäkkiä olikin poissa, iso osa elämää. Suru oli raastavaa ja rajua.

Enkä ole mikään puolihullu "koiranainen" vaan tavallinen perheenäiti, joka rakastaa läheisiään ja perhettään ja asettaa lapsensa aina koiran edelle.

koira on verrattavissa perheenjäsenen kuolemaan. Mutta en tajua sitä, ettei voi selkeästi ilmoittaa esimerkiksi Facebookissa, ettei kyse ole ihmisestä. Olen varma, että yli puolet kuitenkin luulivat kaverin menettäneen lapsensa, ei lemmikkinsä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi määrätä paljonko ja mitä toinen saa surra.

Toivon, että sinäkin ymmärrät sen eron. Kyllä voisi laittaa vähän enemmän tietoa siitä, kuka se "Mirkku" oli. Mistään en voinut arvata, ettei kyseessä ollut vaikkapa niiden lapsi.

Saahan ihminen surra mitä vaan. Vaikka vaasin rikkoutumista. Mutta tuollainen on mun mielestä härskiä harhaanjohdattamista.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi