Mä en tajua koiran kuolemaa itkevää fb-tuttua.
Siis koira kuoli. Lemmikki, ei ihminen.
Ensin laittoi statusviestin: "Rakas pieni Mirkkumme (nimi muutettu) poistui tänään keskuudestamme lyhyen sairauden murtamana. Ikävä 3>"
Ei ole niin hyvä tuttu, että tietäisin esim. lasten nimiä ja kauhistuin, että joku sen lapsista on kuollut. Laitoin "osanottoni suurun". Osaaottavia viestejä tuli reilu sata lisäkseni.
No, seuraavana päivänä laittoi "Perheenjäsenen kuolemasta ei selviä ikinä. Itkusta ei tule loppua. En jaksa. Olen viikon sairaslomalla".
Olin ihan järkyttynyt ja mietin, että miten voi oman lapsen kuoleman jälkeen jaksaa päivittää jotain Facebookia.
Seuraavana päivänä tuli kuva koirasta ja teksti 2007-2011 "Mirkku".
SIIS HALOOO!!! Voisi vaikka kertoa, että KOIRA, LEMMIKKI on kuollut, ettei tarvitse yöunia menettää jonkun tuollaisen asian takia.
Ymmärrän, että joillekin koirat ovat tärkeitä. Minä en pysty siihen, en ole eläinrakas ja lemmikit ovat kaikki sellaisella kultakala-asteella mielessäni. Ne voi korvata.
Oli kai sitten viikon sairaslomalla. Nyt tuli kutsu hautajaisiin, jonka oli laittanut kaikille yli 400 FB-kavereilleen. "Mirkku pääsee tänään haudan lepoon. Ystävällisenä kutsuna ilmoitamme, että hautaan lasku tapahtuu siellä ja siellä ja muistotilaisuuteen on erikseen kutsuttu läheiset ja perhe."
Just.
Kommentit (123)
Sinä varmaan nussitkin sen koirasi kanssa? kun kerta on perheenjäsen?
kun on kerta perheenjäsen?
Alle kouluikäisen lapsen yksin kotiin jättäminen on heitteillejättö. Päivähoitoon ei ripuloivaa lasta vastaanoteta.
Jos toinen palkatuista työntekijöistä olisi aina vähän väliä milloin koiran kuoleman, milloin poikaystävän kissan matojen takia saikulla niin potkut saisi. Mutta kukin työnantaja saa tehdä hyväntekeväisyyttä jos haluaa. Kukaan ei kritisoi sinua. Palkkaa, ketä haluat. Meiltä saadaan karsittua laman aikana aina pois ne tyhjän saikuttelijat ja laiskiaiset. Työnsä saa pitää se, joka työtä haluaa tehdä.
perheenjäsenen kuoleman sureminen on laiskuutta? Ei ole mikään heikkouden merkki rakastaa toista.
Jos löytyy mies se on varmaan poikkeus mutta muuten... ei, en nussi.
ja huutaa täälläkin, että jos lapsi alkaa kyllästyttää niin vittu siitähän pääsee eroon ja sitä saa uuden lapsen, samoin kuin koiran.
Heille tuo suhtautuminen näkyy olevan juuri sellainen, että jos lapsi on joku ADHD-lapsi, sille vain kuula kalloon tai piikki, kuten koiralle, joka ei ole aivan normaali.
Sellaisia nuo koiranomistajat näkyy olevan.
Kun heitä alkaa lapsi kyllästyttämään, he varmaan käyttävät oman lapsensa piikillä tai ampuvat kuulan kalloon. Olen aina inhonnut koiria ja kyllä näin nimettömällä palstalla tosiaan näkee koiranomistajienkin oikean luonnon. Kukaan terve ihminen ei rinnasta elukkaa ja lasta. Mutta koiranomistaja sen tekee. Ihmettelekkö vielä, mistä näitä irtohurttia tulee, jotka purevat ihmisiä ja tappavat lapsia.
Mikä vittu sä kuvittelet olevas?!
Jos toinen palkatuista työntekijöistä olisi aina vähän väliä milloin koiran kuoleman, milloin poikaystävän kissan matojen takia saikulla niin potkut saisi. Mutta kukin työnantaja saa tehdä hyväntekeväisyyttä jos haluaa. Kukaan ei kritisoi sinua. Palkkaa, ketä haluat. Meiltä saadaan karsittua laman aikana aina pois ne tyhjän saikuttelijat ja laiskiaiset. Työnsä saa pitää se, joka työtä haluaa tehdä.
perheenjäsenen kuoleman sureminen on laiskuutta? Ei ole mikään heikkouden merkki rakastaa toista.
Jos löytyy mies se on varmaan poikkeus mutta muuten... ei, en nussi.
mulla ei ole koiraa, enkä ole koiraihminen vaikka kivoja ovatkin. Eläimistä yleisesti pidän, myös ihmisistä. :) En vain ole jäänyt apinan tasolle kuten monet muut täällä.
palkkaisia sellaisia luusereita jotka olisivat vähän väliä pikku vaavin mahakivun tai pikku prinsessan/prinssi ripulin takia saikulla. Potkut ansaitsevat mokomat laiskurit!!!Alle kouluikäisen lapsen yksin kotiin jättäminen on heitteillejättö. Päivähoitoon ei ripuloivaa lasta vastaanoteta.
jossa joku valopää vinkui miksi mammat änkee lastenvaunuineen paitsi bussiin niin kauppaankin! Ja kirjastoon! Että silloin kun hän lastenvaunuja työnteli niin vaunut jätettiin kaupan/kirjaston/viraston pihalle ja niin se kuuluisi nytkin mennä, nih! Ihan kiva kun ei tajua että sellainen ei tänä päivänä onnistu.. nykyvanhemmilla on paljon enemmän velvollisuuksia -ja siten niiden myötä myös oikeuksia- lasten huolehtimisessa kuin 40 vuotta sitten. Mut ei, eihän nää tajua..
ja huutaa täälläkin, että jos lapsi alkaa kyllästyttää niin vittu siitähän pääsee eroon ja sitä saa uuden lapsen, samoin kuin koiran.
Heille tuo suhtautuminen näkyy olevan juuri sellainen, että jos lapsi on joku ADHD-lapsi, sille vain kuula kalloon tai piikki, kuten koiralle, joka ei ole aivan normaali.
Missä täällä on puhuttu että lapset TAPETAAN jos niihin kyllästytään? Laitapa kuule lainaus sellaisesta viestistä, KIITOS!
Miksi olet noin katkera koiranomistajille?
kyllä niitä muitakin hoitopaikkoja on!
Kun heitä alkaa lapsi kyllästyttämään, he varmaan käyttävät oman lapsensa piikillä tai ampuvat kuulan kalloon. Olen aina inhonnut koiria ja kyllä näin nimettömällä palstalla tosiaan näkee koiranomistajienkin oikean luonnon. Kukaan terve ihminen ei rinnasta elukkaa ja lasta. Mutta koiranomistaja sen tekee. Ihmettelekkö vielä, mistä näitä irtohurttia tulee, jotka purevat ihmisiä ja tappavat lapsia.
enkä ole koiranomistaja ja lapsiakin löytyy. On väärin tappaa lasta huonon käytöksen vuoksi ja aivan yhtä väärin on tappaa koira/minkä tahansa lajin edustaja huonon käytöksen vuoksi. Se että sä nostat lapset jollekin jalustalle ei ole tervettä.
"Nussitko sä sun perheenjäseniäs?"
Kiitti nauruista, nyt tää 22 lähtee nukkumaan, jääkää te tappelemaan fanaattisesti:)
"Ei ole toistaiseksi sattunut eteen"
kun olen ollut (palkattomalla) vapaalla töistä hoitaakseni sairasta koiraa. Mutta av-mammojen mielestä minun varmaankin olisi pitänyt jättää koira kotiin kuolemaan, eikös? Kehtasinkin olla pois töistä, kamala minä HYI!
kun aika on mun mennä pois, syystuuli vaan soi lauluaan kuin kaiken tietää vois, mun sydämeni tänne jää aina asuinpaikalleen, vaik itse saan vain viivähtää kesäiltaan viimeiseen. kun mennyt on niin kuulet vain kuiskeen rantamainingin, jos uskot enemmän kuin luulet siinä sua tervehdin... tämä laulu lohduttaa mua lillykoiran ikävässä ja se että lilly odottaa mua sateenkaarisillalla.
niin, auttakaa meitä ikävässämme, älkää tuomitko, ei kukaan huvikseen sure. kyllä sureminen sattuu. olemme menettäneet meille jotain arvokasta.
elukan takia rinnastan yhtä asiattomaksi kuin krapulapäivän vieton. Näiden tyyppien takia juuri työnantajat on alkaneet vaatia sairaslomalappuja uudestaan kun aina samat saikuttelijat on pois jonkun ihme syyn takia.
"Ei ole toistaiseksi sattunut eteen" kun olen ollut (palkattomalla) vapaalla töistä hoitaakseni sairasta koiraa. Mutta av-mammojen mielestä minun varmaankin olisi pitänyt jättää koira kotiin kuolemaan, eikös? Kehtasinkin olla pois töistä, kamala minä HYI!
Koirat ei ulvo ja huuda ja kerjää ja kanna keksejä olkkariin ja pidä meteliä kun aikuiset puhuu ja kiipeä paskakourilla syliin likaamaan vaatteita.
Mieluummin koiran hoidon takia saikulla kuin jonkun kakaran mahakivun.
"Ei ole toistaiseksi sattunut eteen"
kun olen ollut (palkattomalla) vapaalla töistä hoitaakseni sairasta koiraa. Mutta av-mammojen mielestä minun varmaankin olisi pitänyt jättää koira kotiin kuolemaan, eikös? Kehtasinkin olla pois töistä, kamala minä HYI!
mutta ei se sun hurttas ois hengestään päässyt vaikka sinä olisit töissä ollutkin. Tuskin se lapsikaan kehen tässä verrattiin. Ei tarvitse ylireagoida. Lapsen yksinjättämisestä on laki, koiran ei. Ihan sama tykkäsitkö sinä siitä (että ko lakia ei ole..) vaiko et.
p.s. minullakin on muuten koira
mutta ei se sun hurttas ois hengestään päässyt vaikka sinä olisit töissä ollutkin. Tuskin se lapsikaan kehen tässä verrattiin. Ei tarvitse ylireagoida. Lapsen yksinjättämisestä on laki, koiran ei. Ihan sama tykkäsitkö sinä siitä (että ko lakia ei ole..) vaiko et.
p.s. minullakin on muuten koira
Kyllä, kyllä se olisi hengestään päässyt. Ja sittenhän olisin saanut kivat eläinrääkkäys sakot tms... Että juu... Onhan niitä eläintenhoitoonkin liittyviä lakeja...
sillä koira on omistajalleen yhtä tärkeä perheenjäsen kuin lapsi. Miksi koira pitäisi jättää kotiin yksinään sairastamaan, mutta alle 10-vuotiasta lasta ei voi. Koira on monesti ihmisille tärkeämpi kuin toinen ihminen.
ottamaan palkatonta. Kuinka paljon mammat lintsaa töistä muka kun kakara on mahataudissa tai sillä on pipi polvessa. Koiranomistajien pitäisi tasapuolisuuden vuoksi saada koiranhoitovapaata. Vähän tasaisi töistä poissaoloja kun perheelliset on niin paljon niiden kakaroidensa takia.
Ps. työnantaja ottaa mieluummin töihin lapsettoman naisen, vaikka hänellä olisi koira. Sillä silloin ei tule juuri näitä lintsauksia kun pikkuprinsessalla on muka vähän maha kipeä ja oksentaa.
mutta ei se sun hurttas ois hengestään päässyt vaikka sinä olisit töissä ollutkin. Tuskin se lapsikaan kehen tässä verrattiin. Ei tarvitse ylireagoida. Lapsen yksinjättämisestä on laki, koiran ei. Ihan sama tykkäsitkö sinä siitä (että ko lakia ei ole..) vaiko et. p.s. minullakin on muuten koira
Kyllä, kyllä se olisi hengestään päässyt. Ja sittenhän olisin saanut kivat eläinrääkkäys sakot tms... Että juu... Onhan niitä eläintenhoitoonkin liittyviä lakeja...
p.s. minullakin on muuten koiraKyllä, kyllä se olisi hengestään päässyt. Ja sittenhän olisin saanut kivat eläinrääkkäys sakot tms... Että juu... Onhan niitä eläintenhoitoonkin liittyviä lakeja...
ja mitä oleellista sinä teit että menehtyminen ei päässyt tapahtumaan sen kahdeksan, yhdeksän tunnin aikana? Ihan pihalla olet nyt.