Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traumatisoituiko lapsemme pysyvästi?

Vierailija
08.10.2011 |

Miehelläni ja mulla on ollut tooodella kiireistä viime aikoina ja monta juttua on jäänyt puhumatta läpi. Käytiin tänään iltapäivästä ja alkuillasta tärkeät keskustelut ENGLANNIKSI meidän 5-vuotiaan lapsen leikkiessä meidän lähellä. Onko lapsemme nyt traumatisoitunut? Ei siis riidelty vieraalla kielellä hänen edessään, vaan puhuttiin tärkeitä vieraalla kielellä...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraan kielen kuuleminen pahinta mitä lapselle voi tapahtua. terapia aikaa vaan varaamaan!

Vierailija
2/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen pitäisi olla traumatisoitunut? Siitä, että kuuli englantia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ja isä teki aikoinaan samoin kun oltiin siskon kans pieniä.Ne puhu keskenään saksaa kun kukaan meistä lapsista ei osannut.

Vierailija
4/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen pitäisi olla traumatisoitunut? Siitä, että kuuli englantia?

Siitä että isi ja äiti hölpötti outoja juttuja vieraalla kielellä muutaman tunnin intensiivisesti ja lapsi oli siinä sivussa..

:D

t:ap

Vierailija
5/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla mielenterveyshäiriö?

Me puhutaan miehen kanssa usein ruotsia, jos on hankalia asioita lasten kuulla.

Vierailija
6/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen mentyä seiskalle se ilo loppui.

Vierailija
7/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sairaista ajattelumalleista kuin vieraan kielen kuulemisesta.

Vierailija
8/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi traumautuu enemmän sinusta, käytöksestäsi ja sairaista ajattelumalleista kuin vieraan kielen kuulemisesta.

????

Vierailija
9/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkaveri kertoi, että heillä puhuttiin aikuisten asioita ensin englanniksi. Lapset oppivat englantia koulussa -> vanhemmat siirtyivät ruotsin puhumiseen. Lapset oppivat ruotsia -> vanhemmat puhuivat espanjaa. Nyt kuulemma vanhimmat lapset on alkaneet opiskella espanjaa koulussa, joten vanhemmat puhuvat saksaa tai venäjää :) Kyseiset vanhemmat ovat varsinaisia kielineroja ja hallitsevat ihan oikeasti kaikki nämä kielet!

Lapset ovat tietenkin tajunneet tämän kielten puhumisen jo aikoja sitten ja yrittävät kuulemma kaikin keinoin oppia ymmärtämään mitä vanhemmat keskenään puhuvat :)

Vierailija
10/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äitini ja isoäitini puhuivat keskenään ruotsia. Tiesin että kyse oli jostain mitä minun ei pitänyt tietää ja ärsytti hitosti. Mutta olisin varmaan enemmän traumatisoitunut jos olisivat puhuneet suomea...

Vierailija
11/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ukkoni kanssa riidellyt ihan suomen kielellä, ja lapsi kuullut vierestä. Riippuu lapsesta, jos on erittäin herkkä ja arka, varmasti traumatisoi. Mutta jos on hieman rempseämpi tapaus, ymmärtää, että asioista ollaan eri mieltä. Eikä tarvitse olla asioista samaa mieltä miellyttääkseen toista.

Vierailija
12/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen mentyä seiskalle se ilo loppui.

minulla olisi vielä muutama sana arabiaa varastossa, mutta mies ei osaa. Pitäisi varmaan laittaa se peruskurssille, että meille jäisi jokin kieli.

Vierailija
13/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se traumatisoitui kyllä, mutta on ollut EMDR terapiassa koko talven, joten ehkä ipananne jää henkiin.

Vierailija
14/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, että äitini puhui aina kun vain mahdollista ruotsia minun läsnäollessani. Äitini oli hyvin katkera ja kyllä lapsena ymmärsin, että asiat eivät olleet minun korville. Vasta aikuisena tajusin äidin haukkuneen isääni, joten olen kiitollinen, että teki sen siansaksaksi, eikä niin että ymmärsin. Ärsytti ja tunsin itseni ulkopuoliseksi, mutta mielummin se kuin rakkaan isäni moittiminen.

Vierailija
15/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, että äitini puhui aina kun vain mahdollista ruotsia minun läsnäollessani. Äitini oli hyvin katkera ja kyllä lapsena ymmärsin, että asiat eivät olleet minun korville. Vasta aikuisena tajusin äidin haukkuneen isääni, joten olen kiitollinen, että teki sen siansaksaksi, eikä niin että ymmärsin. Ärsytti ja tunsin itseni ulkopuoliseksi, mutta mielummin se kuin rakkaan isäni moittiminen.

ja isoäiti olivat puhuneet vierasta kieltä keskenään..unohtui lainaus..

Vierailija
16/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viikko lomamatkalla ja puhuttiin siellä joka päivä lapsen kuullen englantia. Saatettiin olla kylässäkin monta tuntia ja puhua koko ajan englantia. Millaisethan traumat meidän taapero sai?

Vierailija
17/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmilla pitää olla ihan oma kieli keskenään. Enpä näe mitään järkeä tuossa.

Vierailija
18/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihmettelen miten traumaattisia asioita te käsittelette arkielämässännejos vanhemmilla pitää olla ihan oma kieli keskenään. Enpä näe mitään järkeä tuossa.

No rahahuolet ja se, että ei olla keritty jutella kuulumisia tahi sitä, että olisi tarvis järjestää kahdenkeskistä aikaa on asioita, joita en halua pamauttaa lasten korviin ihan sellaisenaan. Tehdään ihan eri työaikoja miehen kanssa, ei keretä juttelemaan ns. kun lapset nukkuu. Ollaan usein vuorotellen töissä.

Vierailija
19/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kestä normaalia elämää, eikä hänellä ole mitään mallia aikuisena keskustella tai käsitellä vaikeita asioita. Jep jep.

Vierailija
20/22 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kasvatan oman ansarinkukan joka ei kestä normaalia elämää, eikä hänellä ole mitään mallia aikuisena keskustella tai käsitellä vaikeita asioita. Jep jep.

No ei se ihan noinkaan ole. Rahahuolet ja vanhempien parisuhde on sellaisia juttuja mitä en halua 5-vuotiaan mieleen pyörimään. Ei tarkoita että häntä suojellaan KAIKELTA elämän nurjalta puolelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi