Vinkkejä, mitä voisin ruveta tekemään?
Saan kenkää nykyisestä työstäni ja pitäisi miettiä mitä tekisin. Olen jo 56-vuotias ja niin isoissa veloissa etten ihan pikkupalkalla selviä. Realisoitavissa omaisuutta ei ole. Toisaalta nykyinen työ on käynyt yli voimien jo pitkään. Voisin tehdä tätä edelleen pätkätöinä/ sijaisuuksima, mutta sellaisena se on entistä raskaampaa. Onko olemassa mitään suhteellisen hyvin palkattua työtä - siis yli 2000€ käteen- , johon pääsisi heti ilman lisäkoulutusta? Fyysinen kunto on huono, joten fyysiseen työhön en pysty.
Kommentit (68)
Avioeron takia kaikki meni. En halua olla luovuttaja ja lähteä siitä että elämä meni. Joku keino täytyy löytyä. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Avioeron takia kaikki meni. En halua olla luovuttaja ja lähteä siitä että elämä meni. Joku keino täytyy löytyä. T. Ap
Ei nykyään ole paljoa keinoja. Seksin myyminen ehkä kannattaa tai joku tubettaminen. Sitten yksi vaihtoehto on koittaa saada vanha ja varakas puoliso.
Mitä olet tehnyt? Ei kai tuon ikäinen voi olla täysin avuton?
Olen siis akateemisesti koulutettu ihminen ja pystyn kyllä opiskelemaan jos sen voi tehdä töiden ohella. Mutta ilman palkkaa en voi jäädä. T. Ap
Ahtaajat saa kuulemma paljon ja ilman koulutusta. Tai opettelet tekoäly osaajaksi, tosin taitaa tekoäly osata sen kohta jo ihan itsenäisesti.
Näitä asioita kannattaisi miettiä siinä vaiheessa kun on vielä parisuhteessa ja ennen kuin alkaa voimaantumisvimmassa kyykyttämään puolisoaan erilaisilla tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt? Ei kai tuon ikäinen voi olla täysin avuton?
En minä mikään avuton ole. Ihan hyvä omalla alallani ja tarvittaessa voin tehdä sijaisuuksia. Työ on vaan henkisesti niin raskasta, että pohdin, onnistuisiko alan vaihto vielä tähän saumaan.
Vierailija kirjoitti:
Näitä asioita kannattaisi miettiä siinä vaiheessa kun on vielä parisuhteessa ja ennen kuin alkaa voimaantumisvimmassa kyykyttämään puolisoaan erilaisilla tavoilla.
Just joo, en pidä ilkeää ja holtitonta puolisoa ihan vaan siksi että hän elättäisi minua. Työpaikkaani kuvittelin varmaksi. T. Ap
Ollen samantapaisessa tilanteessa ja muutenkin samantyyppinen ihminen kuin sinä. Taustallani vain ei ole avioeroa vaan konkurssi.
Mitä sinä olet tähän mennessä tehnyt työksesi, mitä osaat tehdä ja mikä sinua kiinnostaa?
Asiallinen aloitus ja taas vaan pelkkää kuraa ja törkeyksiä niskaan. Onko tällä palstalla enää muita kuin moniongelmaisia ja räkänokkaisia teinejä? Häpeäisitte.
No nyt niillä "mene töihin" - huutelijoilla olis oiva tilaisuus osoittaa se paikka johon viisikymppinen voi mennä ilman mitään pätevyyksiä tienaamaan palkkaa jolla myös elättää itsensä. Minäkin jään suurella mielenkiinnolla odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun elämä ap oli nyt siinä. Ei nuoremmatkasn ja terveet työllisty. Miten ihmeessä sulla on paljon velkaa eikä mitään realisoitavaa omaisuutta?
Kuule, kurkkukoskesta menee talotkin että savupiippu pikkasen karhii seinämiä!
Mun kaverilla on satoja tuhansia ulosotossa, vuokravelkaa kun toinen ei maksanut osuuttaan, puhelinlaskuja, autojen osamaksuja, parkkisakkoja, vakuutusmaksuja, sakkoja...kerro ite lisää!
On omaisuutta tuulenhuuhtoma ahteri ja sekin kahdesta kappaleesta.
Töitä vaan keikkalaisena, ei saa vakituista kun on velkaa silimät suut täynnä!
Mistä olet saanut suuret velat niskaasi? Eikö avioerossa kaikki mennytkään puoliksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään ole paljoa keinoja. Seksin myyminen ehkä kannattaa tai joku tubettaminen. Sitten yksi vaihtoehto on koittaa saada vanha ja varakas puoliso.
Kiitos vaan mutta kun olen vihdoin päässyt seksistä ja puolisosta eroon, niin en aio uusia erehdystä.
t.ap
Ei täällä ole vastailemassa kuin näitä persuteinejä jotka eivät ole itse tehneet lyhyessä elämässään päivääkään töitä.
Ehkä oppisopimuksena hoiva-avustajaksi tms koulutus. Oman alan työt olisi ehkä kuitenkin järkevämpää.
Olen sua vanhempi 60+, myös yliopistokoulutettu ja jouduin työttömäksi terveydellisistä syistä monta vuotta sitten. Omaan työhöni en enää kyennyt, mutta en ole tarpeeksi huonokuntoinen päästäkseni eläkkeelle.
Oli pakko kävellä työkkäriin ensimmäistä kertaa elämässäni. Sen kautta ja oman aktiivisuuteni ansiosta olen saanut mitä moninaisempia töitä kun mieluummin teen jotain kuin istun kotona peukaloitani pyörittelemässä.
Olen ollut esim. vanhusten hoidossa, paistanut pizzaa ja hampurilaisia, ollut baari- ja kahvila-apulaisena, tehnyt siivous- ja kasvihuonetöitä, ollut marjatilalla lajittelijana, hoitanut lapsia ja lemmikkieläimiä, tehnyt omaan alaani liittyviä lyhyitä sijaisuuksia ym. Työnkirjo on moninainen.
Olen harkinnut parin vahvan kielen lisäopintoja jotta voisin tehdä esim. käännöstöitä tai olla oppaana, kirjan kirjoittamista ja kouluttautumista uuteen ammattiin johon pystyisin ja jonka koulutusaika olisi lyhyt. Eläkeikä jo lähentelee, mutta haluaisin pysyä aktiivisena silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oppisopimuksena hoiva-avustajaksi tms koulutus. Oman alan työt olisi ehkä kuitenkin järkevämpää.
Aloituksen mukaan fyysinen työ ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Olen sua vanhempi 60+, myös yliopistokoulutettu ja jouduin työttömäksi terveydellisistä syistä monta vuotta sitten. Omaan työhöni en enää kyennyt, mutta en ole tarpeeksi huonokuntoinen päästäkseni eläkkeelle.
Oli pakko kävellä työkkäriin ensimmäistä kertaa elämässäni. Sen kautta ja oman aktiivisuuteni ansiosta olen saanut mitä moninaisempia töitä kun mieluummin teen jotain kuin istun kotona peukaloitani pyörittelemässä.
Olen ollut esim. vanhusten hoidossa, paistanut pizzaa ja hampurilaisia, ollut baari- ja kahvila-apulaisena, tehnyt siivous- ja kasvihuonetöitä, ollut marjatilalla lajittelijana, hoitanut lapsia ja lemmikkieläimiä, tehnyt omaan alaani liittyviä lyhyitä sijaisuuksia ym. Työnkirjo on moninainen.
Olen harkinnut parin vahvan kielen lisäopintoja jotta voisin tehdä esim. käännöstöitä tai olla oppaana, kirjan kirjoittamista ja kouluttautumista uuteen ammattiin johon pystyisin ja jonka koulut
Olet joutunut työttömäksi terveydellisistä syistä, mutta silti pystyt tekemään kaikenlaisia fyysisesti kuormittavia töitä?
Kyllä sun elämä ap oli nyt siinä. Ei nuoremmatkasn ja terveet työllisty. Miten ihmeessä sulla on paljon velkaa eikä mitään realisoitavaa omaisuutta?