Mitä te kotiäidit teette päuvät pitkät?
No okei. Mulla sillätavalla helppo tilanne, että mulla on vaan yksi lapsi.
Kämppä kiiltää ja roka valmistettu ja lenkillä käyty ja kerhossa monesti jo tällä viikolla. Pyykit pesty. Salilla käyty iltaisin.
Mulla on paljon luppoaikaa esim kun lapsi päikkäreillä. Ja valveillaankin leikki monesti itsenäisesti, tietysti mun silmien alla ja kontaktissa.
Mä en ymmärrä sitä kotiäitiyden hehkutusta. Ei siinä oo mitään hienoo.
Mun poika menee onneks kohta hoitoon ja pääsen tienaamaan vähän enemmän rahaa. Kotihoidontuki ei tosiaan oo mikään päätä huimaava.
Kyllä tää kotona olo tuntuu lomailulta :)
Kommentit (44)
Pointti oli se, että kotiäitiys on ehkä vähän yliarvostettua joissakin piireissä.
Terveisin ap
No varmaan sitten juurikin niissä piireissä, joissa on vaikeita koliikkivauvoja, erityislapsia, isompien sisarusten kuskaamista kouluun ja takaisin, heidän harrastuksiaan jne.
Käykö katteeks, vai miksi kyselet?
Lapsia kahdeksan alle 12 vuotiasta ja piha täynnä eläimiä. Olen liikkeessä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Mikä on luppoaika???
eikä minulla ollut työpaikkaa odottamassa. Akateeminen koulutus ja monen vuoden työkokemus oli kyllä pohjalla. Noiden kuuden kotivuoden aikana täydennyskoulutin itseäni, eikä ollut ongelmia saada töitä kuuden vuoden tauon jälkeenkään. Ja kyllä minä ihan kotiäitinä itseäni pidin tuolloin, sillä enhän edes ollut hoitovapaalla.
Mutta ilmeisesti "kunnon" kotiäiti on vain kouluttamaton äiti, joka ei koskaan aiokaan enää tehdä mitään muuta elämässään kuin olla lasten kanssa kotona. Kuinkahan paljon tällaisia äitejä todellisuudessa on?