Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te kotiäidit teette päuvät pitkät?

Vierailija
07.10.2011 |

No okei. Mulla sillätavalla helppo tilanne, että mulla on vaan yksi lapsi.

Kämppä kiiltää ja roka valmistettu ja lenkillä käyty ja kerhossa monesti jo tällä viikolla. Pyykit pesty. Salilla käyty iltaisin.

Mulla on paljon luppoaikaa esim kun lapsi päikkäreillä. Ja valveillaankin leikki monesti itsenäisesti, tietysti mun silmien alla ja kontaktissa.

Mä en ymmärrä sitä kotiäitiyden hehkutusta. Ei siinä oo mitään hienoo.

Mun poika menee onneks kohta hoitoon ja pääsen tienaamaan vähän enemmän rahaa. Kotihoidontuki ei tosiaan oo mikään päätä huimaava.

Kyllä tää kotona olo tuntuu lomailulta :)

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä minulla ollut työpaikkaa odottamassa. Akateeminen koulutus ja monen vuoden työkokemus oli kyllä pohjalla. Noiden kuuden kotivuoden aikana täydennyskoulutin itseäni, eikä ollut ongelmia saada töitä kuuden vuoden tauon jälkeenkään. Ja kyllä minä ihan kotiäitinä itseäni pidin tuolloin, sillä enhän edes ollut hoitovapaalla.

Mutta ilmeisesti "kunnon" kotiäiti on vain kouluttamaton äiti, joka ei koskaan aiokaan enää tehdä mitään muuta elämässään kuin olla lasten kanssa kotona. Kuinkahan paljon tällaisia äitejä todellisuudessa on?

jotka ovat hamaan maailman tappiin kotosalla?? Eihän ap:kään sellainen ole, vaan käsittääkseni on _hoitovapaalla_. Suurimmalle osalle naisista Suomessa kotiäitiys on edelleen tilapäinen ajanjakso elämässä.

t. entinen kotiäiti (kuuden vuoden ajan), nykyinen työssäkäyvä akateeminen äiti

Kyllä tais nyt vaan kotiäitien ylpeys saada kolauksen Ja yritetään väkisin keksiä jotain vastaväitteitä.

Tiesittekö muuten, että Venäjällä on enemmän sääntö kuin poikkeus olla kotona. Suurin osa politiikoistakin on miehiä. Tätäkö te haluatte? Valta ja kaikki älyllinen elämä miehille, niinkö?

Hei. Olen ap ja tilapäisesti kotona, enkä kyllä lue itseäni kotiäiteihin. Kotiäiti on siis nainen, joka on vuosia kotona "lapsia hoitamassa", todennäköisesti koulutus tai työpaikka puuttuvat kokonaan. Tai siis toi on mun käsitys kotiäitiydestä. Ja tässä nyt ihmettelen mikä siinä on niin hienoa, kun itselläni tämä kotona oleminen tuntuu lomailulta. En jaksa uskoa, että kotona kasvaneet lapset olisivat aikuisena jotenkin tasapainoisempia, päinvastoin.

Vierailija
42/44 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli se, että kotiäitiys on ehkä vähän yliarvostettua joissakin piireissä.

Terveisin ap

No varmaan sitten juurikin niissä piireissä, joissa on vaikeita koliikkivauvoja, erityislapsia, isompien sisarusten kuskaamista kouluun ja takaisin, heidän harrastuksiaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö katteeks, vai miksi kyselet?

Vierailija
44/44 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kahdeksan alle 12 vuotiasta ja piha täynnä eläimiä. Olen liikkeessä aamu kuudesta ilta kymmeneen. Mikä on luppoaika???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi