Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni on kasvanut jo esiteiniksi ilman ainoatakaan goreteksiä tai reimatekkiä tms

Vierailija
06.10.2011 |

ihan täysipäinen kakara siitä on tullut.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisiksi, koska ainakaan minun lapsuudessani ei ollut goretexeja ja reimatecejä ja mitä lie. Tai vaikka olisikin ollut, ei niihin ikinä olisi ollut varaa.

Mummo surruutti lapsenlapsilleen ompelukoneellaan toppahaalarit ja serkuilta perittiin niitä häntähattuja. Joulupaketista tuli villasukkia.

En usko, että lapsuuteni olisi ollut yhtään verrattomampi tai että minusta olisi tullut tämän täysipäisempi vaikka olisi ollut mitä lippuja taivaaseen tahansa.

Vierailija
22/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lapsellakin aina sukat märkänä ja kengät litimärät sade säällä?

Inhottava katsoa lapseni ystävää kun hän tulee meille kylään. Aina joutuu viedä sukat kuivumaan ja varpaat on värjäytynyt kengän ja sukan väreihin. Ja takaisin ulos lähtiessä märät kengät ja sukat takaisin jalkaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa avoimesti päästä jossain asioissa helpommalla.

Ja lisäksi vielä jos huomioi sen, että joku on valmis maksamaan siitä niin kyllä on kamalaa!

Itse ajattelen, että vain köyhien tai itsekkäiden vanhempien (jotka satsaavat kyllä itseensä mutta eivät lapsiin) lapsilla EI OLE goretex-kenkiä ja kosteussuojavaatteita.

Vierailija
24/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi vielä jos huomioi sen, että joku on valmis maksamaan siitä niin kyllä on kamalaa!

Itse ajattelen, että vain köyhien tai itsekkäiden vanhempien (jotka satsaavat kyllä itseensä mutta eivät lapsiin) lapsilla EI OLE goretex-kenkiä ja kosteussuojavaatteita.

.. mennessä vaatteita pitää varoa. Vai onko koulu teillä ainoo paikka missä tapaa ystäviä?

Ja pihalla on todellakin perushaalari ja kurikset päällä sekä kumpparit jalassa sadesäällä. Talvella on haalari, fleece haalari, villasukat ja toppakengät ja kunnolliset rukkaset joitten alle vielä hanskat. Kyl me ollaan näillä pärjätty.

ps. aikuisen vaate kestää vuosia. Lapsen ehkä yhden kauden. Kyllä siinä on paljon eroa.

Vierailija
25/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta 4-12- vuotiaat, enkä ole koskaan nähnytkään noita reimoja ja goreteksejä (tai jos olen nähnyt niin en ole tunnistanut)..=)

Ja ihan oikeasti lapset on aina olleet hyvin, lämpimästi ja siististi puetut. Tosin vaatteita meillä varmaankin kuivaillaan enemmän kuin nämä gorereimaperheet tekevät..

Vierailija
26/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen ostanut mielestäni suunnilleen parasta vaatetta ja kenkää omille lapsilleni. En ymmärrä, mitä hävettää siinä on? Meillä vanhemmillakin on goretexia ja liikutaan luonnossa paljon säällä kuin säällä. En varmaan noita lapsia olisi metsään saanut epämukavissa kumppareissa ja hiostavissa kuriksissa, ja vielä itellä hyvät varusteet päällä...

Sen ymmärrän, että jos on köyhä, niin sitten ostaa kirppikseltä, mitä siellä on.

Vierailija
27/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuriskammo. Ne on kuitenkin ihan pehmosia ja mukavia päällä toisin kuin silloin kun meidän lapsuudessa. Ja on säitä, jolloin ne on oikeasti käytännöllisimmät vaatteet päällä. Jos lapsi tottuu käyttämään ja jos kavereillakin on, niin mikä vika niissä olisi?

Hiostavat inhottavasti. Ja päiväkodissa kurikset kun oli alkuun lapsilla, jos lähipäivinäkin oli satanut. Nyt onneksi saatu sopimus, että kurikset puetaan vain, jos oikeesti sataa ja kunnolla...

Vierailija
28/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen ostanut mielestäni suunnilleen parasta vaatetta ja kenkää omille lapsilleni. En ymmärrä, mitä hävettää siinä on? Meillä vanhemmillakin on goretexia ja liikutaan luonnossa paljon säällä kuin säällä. En varmaan noita lapsia olisi metsään saanut epämukavissa kumppareissa ja hiostavissa kuriksissa, ja vielä itellä hyvät varusteet päällä... Sen ymmärrän, että jos on köyhä, niin sitten ostaa kirppikseltä, mitä siellä on.

Lasten jalka kasvaa numerolla per vuosi, joten eipä kannata 70 euron kenkiä ostella, saatikka haalareita.

Halpikset voi pitää varomatta eikä tarvitse itkeä kun menevät pieniksi tai rikki..

Vierailija
29/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen ostanut mielestäni suunnilleen parasta vaatetta ja kenkää omille lapsilleni. En ymmärrä, mitä hävettää siinä on? Meillä vanhemmillakin on goretexia ja liikutaan luonnossa paljon säällä kuin säällä. En varmaan noita lapsia olisi metsään saanut epämukavissa kumppareissa ja hiostavissa kuriksissa, ja vielä itellä hyvät varusteet päällä... Sen ymmärrän, että jos on köyhä, niin sitten ostaa kirppikseltä, mitä siellä on.

Lasten jalka kasvaa numerolla per vuosi, joten eipä kannata 70 euron kenkiä ostella, saatikka haalareita. Halpikset voi pitää varomatta eikä tarvitse itkeä kun menevät pieniksi tai rikki..

Tai no, aika halvat, jos kengät ja haalarit on 7kympin hintaluokkaa. Mieluummin satsaan lapsiin, kun kartutan eläkerahastoa tai jonnekin muualle tungen ylimääräiset rahat.

31

Vierailija
30/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi pitää olla kunnon varusteet.

Koululaisilla välitunnit ja iltapäiväkerho missä ollaan käytännössä koko iltapäivä ulkona.

Päiväkoti-ikäinen pärjää ehkä kumppareilla ja kuriksilla, mutta paljon ulkoilevalla koululaisella en enää kuriksia käyttäisi. Lastemme koulussa ei kukaan muukaan kuriksia käytä.

Kavereita tapaavat lähes päivittäin kotipihalla. En ymmärrä miksi pitäisi jaksaa sitä älytöntä kurisrumbaa kolmen lapsen kanssa sekä päivähoidossa, koulussa että kotona jos on vaihtoehtojakin. Ja miksi ihmeessä lapsen pitäisi oppia, että koulussa ollaan siisteissä vaatteissa mitä pitää suojella? Leikki on lapsen työtä sekä koulussa että vapaa-ajalla. Oletko tosiaan sitä mieltä, että lapsen pitää nököttää välitunnit ja iltapäiväkerhon ajan katoksen alla ettei vaatteet kastu ja pilaannu? Kunnon vaatteilla voi leikkiä eikä niitä tarvitse varoa.

Tutkimusten mukaan suomalaiset lapset liikkuvat liian vähän ja lopettavat leikkimisen nuorempana kuin muut eurooppalaiset. Itse yritän tukea näitä siten, että lapsi saa tehdä ulkona mitä haluaa eikä tarvitse varoa vaatteiden kastumista tai kuraantumista.

.. mennessä vaatteita pitää varoa. Vai onko koulu teillä ainoo paikka missä tapaa ystäviä?

Ja pihalla on todellakin perushaalari ja kurikset päällä sekä kumpparit jalassa sadesäällä. Talvella on haalari, fleece haalari, villasukat ja toppakengät ja kunnolliset rukkaset joitten alle vielä hanskat. Kyl me ollaan näillä pärjätty.

ps. aikuisen vaate kestää vuosia. Lapsen ehkä yhden kauden. Kyllä siinä on paljon eroa.

Vierailija
31/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kritisoidaanko tässä tuotemerkkejä vai onko tämä kuravaate vastaan vedenkestävä vaate-keskustelu? Mielestäni vedenkestävät vaatteet ovat erittäin käteviä merkistä riippumatta. Itse pidän vedenpitävää takkia syksyllä ja keväällä lenkillä yms, koska se on hengittävä, mutta pieni sadekuuro matkan varrella ei haittaa. Oma ei ole goretex, vaan joku muu tex-merkkinen kuitenkin. Lapsilla taas goretex-kengät ovat kuomiin verrattuna jalkaa paremmin tukevia eivätkä kastu sisältä. Erityisesti keväällä aamupäivällä päiväkodin piha on jäinen, joten kumppari on vähän liian kalsea ja liukas ja iltapäivällä aurinko onkin tehnyt lätäköt, joten toppakenkä kastuu. Vedenpitävä kenkä menee sekä aamu- että iltapäivällä. Ja nro 30, olet varmasti nähnyt, mutta et ehkä vain tunnista merkkejä Reima tai Goretex. Kyseessä on siis vettä hylkivä pinta vaatteessa tai kengässä.

Vierailija
32/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et nykyään lasten kasvatus on hirveetä kilpavarustelua..?? Pitää olla tietyn merkkisii vaatteita ja muita varusteita.. Tätäkään en ois tienny ilman AV:ta ja sit oisin lähettäny lapseni ens vuonna päivähoitoon ihan väärän merkkisis vaatteissa ja sitten muut lapset ois nauranu hänelle hiekkalaatikon reunalla, kun hänellä ois ollu muodikkaat, kivannäköset vaatteet eikä mitään Moloja jotka on niinku Ticket to Heaven av-mammojen mukaan.. Tai jotain hemmetin MEandI-ryssärytkyjä jotka on niin superihQja.. Voihan oksennus.. :(

Vierailija
33/34 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kritisoidaanko tässä tuotemerkkejä vai onko tämä kuravaate vastaan vedenkestävä vaate-keskustelu? Mielestäni vedenkestävät vaatteet ovat erittäin käteviä merkistä riippumatta. Itse pidän vedenpitävää takkia syksyllä ja keväällä lenkillä yms, koska se on hengittävä, mutta pieni sadekuuro matkan varrella ei haittaa. Oma ei ole goretex, vaan joku muu tex-merkkinen kuitenkin. Lapsilla taas goretex-kengät ovat kuomiin verrattuna jalkaa paremmin tukevia eivätkä kastu sisältä. Erityisesti keväällä aamupäivällä päiväkodin piha on jäinen, joten kumppari on vähän liian kalsea ja liukas ja iltapäivällä aurinko onkin tehnyt lätäköt, joten toppakenkä kastuu. Vedenpitävä kenkä menee sekä aamu- että iltapäivällä. Ja nro 30, olet varmasti nähnyt, mutta et ehkä vain tunnista merkkejä Reima tai Goretex. Kyseessä on siis vettä hylkivä pinta vaatteessa tai kengässä.

Jokainen haluaa lapsilleen ja itselleen kuivat ja lämpimät jalat.

Goretex ei sitä tarvetta voi hinnottelullaan valitettavasti tyydyttää.

Kysellään sitten miksi joku ei viitsi välittää lapsensa hyvinvoinnista ja hommata kunnon goretexejä.

Vierailija
34/34 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et nykyään lasten kasvatus on hirveetä kilpavarustelua..?? Pitää olla tietyn merkkisii vaatteita ja muita varusteita.. Tätäkään en ois tienny ilman AV:ta ja sit oisin lähettäny lapseni ens vuonna päivähoitoon ihan väärän merkkisis vaatteissa ja sitten muut lapset ois nauranu hänelle hiekkalaatikon reunalla, kun hänellä ois ollu muodikkaat, kivannäköset vaatteet eikä mitään Moloja jotka on niinku Ticket to Heaven av-mammojen mukaan.. Tai jotain hemmetin MEandI-ryssärytkyjä jotka on niin superihQja.. Voihan oksennus.. :(

Molot ja muut merkit ei kiinnosta. Kunhan ostan kaupasta sellaisia vermeitä lapsille, mitä ite pidän parhaana. Luultavasti meillä on kaikenmerkkisiä vaatteita, en ole huomannut, että päiväkodissamme muilla olisi vaan jotain tiettyä merkkiä. Eiköhän pääsääntöisesti muutkin osta lapsilleen parasta tai sitten sellaista, mihin on varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi