Hoi leipomistaitoiset!
saako sokerikreemiä valmiina jostakin? kuulin että sellainen tavara olisi hyvä marsipaanikakkuun kuorrutteen alle, vai onko sellainen kuin vaikeaa tehdä itse jos ei ole koskaan ennen tehny...? ja niin mikäs olisi hyvä täyte ei liian makeaan kakkuun kunse marsipaani on jo aika makeaa!
Kommentit (9)
ihan tavallisessa hyvinvarustellussa ruokakaupassa. Itse ostin Citymarketista, oisko ollut 4 euroa 250g paketti.
Marsipaani ei ole pätkääkään makeaa vaan karvasta ja kuivakkaan kammottavaa. Sen sokerikuorrutteen voit tehdä itekin kyllä.
Marsipaani ei ole pätkääkään makeaa vaan karvasta ja kuivakkaan kammottavaa. Sen sokerikuorrutteen voit tehdä itekin kyllä.
Ohjeita itse tekemiseen (ei ole vaikeaa):
http://www.kinuskikissa.fi/kreemit/
sokerimassa, jota ilmeisesti aiemmat vastaajat tarkoittivat?!
Sokerikreemi tehdään itse, sitä ei saa valmiina. Se tehdään pehmenneestä rasvasta ja tomusokerista. Rasva vaahdotetaan ja siihen lisätään tomusokeri. Makua voi antaa erilaisilla esansseilla (esim. vanilja tai rommi) tai esim. sitruunamehulla / kaakaojauheella / suklaalla.
Sokerimassaa saa kaupasta toki.
Sokerikreemi on siksi hyvä marsipaanin alle, kun se toimii ikäänkuin "vesieristeenä", eli sitten kakku ei ole niin kostean ja hikisen näköinen, kun se kreemi pitää kosteuden allaan, eikä kosteus pääse marsipaaniin saakka.
Nuo täytteet on niin makuasioita, että siihen en kommentoi ;)
mä jo huokasin et sen sais valmiina hyllystä :D ja juuri sitä kreemiä tarkoitin en sokerimassaa. Näin nimenomaan kerrottiin niinkuin edellinen vastaaja kirjoittikin että se toimii eristeenä ettei marsipaani "hikoile", parempaa kuulemma kuin kermavaahto.
ai niin ja kiitos linkistä kinuskikissan sivuille, ei näyttäis olevan mahdoton tehtävä..
marsipaanin päällimmäiseksi, ja silloin joissain resepteissä neuvotaan käyttämään kemavaahtoa tai sokri-voikreemiä. Ja jos kermavaahtoa käyttää, niin tosiaan tulee kosteus läpi ja marsipaani näyttää pian "hikiseltä"
ei näyttäis olevan mahdoton tehtävä..
ps. jos teet kakaun edellisenä päivänä, niin älä laita kakkukupua päälle jääkaappiin. jos teet samana päivänä, niin kermavaahto käy ihan hyvin, muttei silloinkaan saa peittää kakkua