Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jes! Olen saanut imetettyä vauvaa jo 3kk :))

Vierailija
02.10.2011 |

Esikoisen kanssa en saanut imetettyä kuin 2kk, maito loppui, varmasti stressaamisen takia (muitakin vaikeuksia oli)

Nyt kuopus reilut 3kk ja imetys on onnistunut, paitsi saa melkein joka päivä korviketta vähän, kun iltaisin ei meinaa tulla maitoa tarpeeksi. Toivottavasti saan tämän nyt jatkumaan, ainakin toiset 3kk vielä :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olet onnistunut! Toivotaan että kaikki menee hyvin, ja voisit jättää sen iltakorvikkeenkin pois. Tsemppiä!

Vierailija
2/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ruokapuolelle, eli syö hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse jatkaa tätä kuukautta kauempaa! Pullo kelpaa jo nyt vauvalle, onneksi, mutta yritän nyt vielä jatkaa vähän aikaa kunnes rytmi hieman tasoittuu.

Vierailija
4/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla 2 kk vanha vauva, jota olen imettänyt, mutta on saanut alusta asti lisäksi korviketta. Tällä hetkellä korviketta menee laskelmieni mukaan noin 4 dl päivässä eli noin 4 x 75-105 ml kerrallaan... Imetän kuitenkin useamman kerran päivässä noin puoli tuntia tai joskus tunninkin kerrallaan, mutta vauva on välillä tosi laiska imemään, vaikka olisi nälkä. Tiedän, että luovutan helposti antamalla sitten sitä äidinmaidonkorviketta, mutta en vain jaksa istua 1-2 tuntia imettämässä, jos se ei riitä kuitenkaan. Aamulla ja päivällä saattaa olla tyytyväisempi pelkkään imetykseen, mutta viimeistään myöhemmin iltapäivällä otan äidinmaidonkorvikkeet lisäksi. Kun herää yöllä syömään tai kukkumaan muuten pariksi kolmeksi tunniksi pahimmillaan, niin saatan imettää korkeintaan puoli tuntia ja annan sitten korviketta, jos tarvitsee vielä lisää, jotta päästään hyvällä onnella nopeammin takaisin unten maille.

Mietityttää, että jos vauva saa vedettyä kerralla desinkin verran tuota äidinmaidonkorviketta noin 20 minuutissa, niin miten kauan minun pitäisi istua imettämässä, että vauva saisi yhtä paljon energiaa imemällä... ja onko korvikemaito ja äidinmaito energiansaannin kannalta jotenkin erilainen eli miten paljon minusta pitäisi herua tuota äidinmaitoa, jotta se korvaisi tuon 4 dl äidinmaidonkorviketta, minkä annan päivittäin? Tuntuu aika suurelta määrältä tuo 4 dl, että saman verran maitoa heruisi minusta vai riittäisikö vähempi?

Olen harkinnut pumpun hankkimista, jottei maidon tuleminen hyytyisi kokonaan tai vastaavasti kiristäisi liikaa, koska joskus saattaa mennä montakin tuntia päivässä imettämättä, jos pitää lähteä kaupungille asioille tai vauva on välillä isän kanssa vaunukävelyllä...

Vierailija
5/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen kanssa meni myös imetys pieleen mut kakkosen kans jatketaan vieläkin! Ikää vauvalla nyt 8kk. Toiselle kierrokselle sain hyvät ohjeet joita kiitän onnistunisestani! 1. Yöimetys ylläpitää hormonitoimintaa imetykselle otollisena. Jos siirtää pullolle lapsen yöksi heikentää vahvasti imettämisen kestoa. 2.illalla lapsi tilaa seuraavan päivän maidot - anna olla rinnalla niin paljon kun vauva tahtoo. 3.ravisevin maito tulee aamulla - lypsä talteen jos jää yli!

Vierailija
6/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitosen teksti on ihan suoraan meidän tilanteesta, paitsi vauva on 4,5 vkoa :)

Tsemppiä sinne!

Vierailija
7/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös esikoisen kanssa imetys loppui aikaisin, mutta kuopusta imetän vieläkin ja hän on nyt 10,5kk. Sinuna ap luottaisin vain siihen maidon tuloon, jopa iltaisin! Illat on usein sellaisia tissimaratoneja ja usein rinnat tuntuvat ihan tyhjiltä vaikkeivat olisikaan. Eli ehkä voisit hiljalleen vähentää korvikkeen määrää ja vain imettää imettämästä päästyäsi, ja kohta huomaisitkin maitomäärien kasvaneen.

Vaikka eipä se mitään tee se lisämaito, jos vauva ei totu pulloon parempana vaihtoehtona. :) Eli jos toimii hyvin noin niin mikäs siinä, ehjää ei kannata korjata. :)

Vierailija
8/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tuota tissimaidon herumista vauvan ollessa isän kanssa useamman tunnin ulkona: Sain lypsettyä peräti 60 ml käsin - kun ei ole sitä pumppua siis. Jiihaa! Siinä siis vauvelille ainakin yhden vajaan aterian verran "pulloruokaa" odottamassa kunhan kotiutuvat... Olen tyytyväinen, jos saisin rajoitettua tuon äidinmaidonkorvikkeen antamisen edes siihen, mitä se on tällä hetkellä ja korvattua osan äidinmaidonkorvikkeesta omalla lypsetyllä maidolla.

Ihan mielenkiinnosta kyselisin muilta, että miten monta tuntia te imetätte pisimmillään kerrallaan?

Minulla pisimmät imetyssessiot ovat tällä hetkellä noin 45 minuuttia tai tunnin. Sitten pistän pelin poikki vähäksi aikaa... Joskus huvitutin suuhun laitto paljastaa, ettei vauva taida imeä kuin huvin vuoksi vaan... Alkuviikkoina saattoi mennä parikin tuntia eikä loppua näkynyt... kunnes hankittiin ensimmäiset huvitutit! :D

Vitonen, 2 kk esikoisen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän