Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Opamox 50mg ihan tajutttoman vahva? Olen saanut masennukseen ja unettomuuteen

Vierailija
01.10.2011 |

Cipralexia ja Tenoxia. Viime syksynä lääkäri antoi myös Opamox 15mg-reseptin ahdistukseen ja unettomuuteen.

Opamoxia olen käyttänyt satunnaisesti kun uni ei kerta kaikkiaan tule.

Nyt kävin lääkärillä ja hän uusi reseptit. Onko mahdollisesti tullut virhe kun uusi Opamox on 50mg?

Vai miettikö lääkäri kertomani perusteella, että saatan sitä tarvita.

Olen varovainen kaikkien lääkkeiden suhteen ja jos tarve tulee niin otan nykyisestä Opamoxista korkeintaan puolikkaan. Taustallani on vakava masennus.

Mutta mitä mieltä olette Opamox 50mg:sta?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/66 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljetulla osastolla sain Opamox 30mg 3 kertaa vuorokaudessa.

En ehkä ottaisi 50mg kokonaisena, puolikas voisi riittää. Sitten jos ei auta, ottaa sen toisen puolikkaan lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin ei pitäisi määrätä tuota luokkaa muutosta lääkkeisiisi perustelematta sitä sinulle. Luulen että on tosiaan tullut ihan ajatusvirhe, 15 ja 50 menee helposti sekaisin. Lisäisin että varsinkin jos on ulkomaalainen lääkäri....

Vierailija
4/66 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, kokenut ja arvostettu yksityslääkäri.

ap

Vierailija
5/66 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko jo lääkkeen haettua apteekista? Kuinka vaikeat oireet sulla on? Valititko lääkärille ettei pienemmästä annoksesta ole apua? Oliko kyseessä psykiatri vai yleislääkäri?

Vierailija
6/66 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tosi nopeeta tottuminen,ts. entinen annos ei riitäkään poistamaan oireita(unettomuutta ja ahdistusta) ja joudut vaan nostamaan annoksia...

Vierailija
7/66 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan silloin tällöin 15mg opamoxia, en ole edes kuullut että 50mg tabletteja on, luulin 30mg jo todella isoksi annokseksi.

Itse olisin pökerryksisissä tosi kauan jos ottaisin 50mg kerralla.

En missään tapauksessa suosittele, ota korkeintaan puolikas.

Vierailija
8/66 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut Opamoxia, eikä tulisi mieleenikään ottaa sellaista annostusta.

Nyt otan vielä unen saamiseksi entisiä lääkkeitä.

En ole myöskään ollut lääkäriin yhteydessä mutta häneltä varmaankin vahinko.

ap

Vierailija
9/66 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan kuole, vaikka ottaisit vanhingossa kerralla viiden päivän lääkkeet. Itse joskus aikoinaan, kun vielä tykkäsin narkata nautin 1500-2500mg kyseistä lääkeainetta (oksatsepaamia) 50mg pillerien muodossa. Tarina menee jotakuinkin niin, että tietojen mukaan kyseiset pillerit olivat 20mg tenoxeja eli huomattavasti tehottomampia, ja aika pian sitä oli sen verran lääkkeissä että niitä oli tullut syötyä 30-50. Tosin muistista lähti muutama vuorokausi. En kuitenkaan kuollut, joten tuskin sinäkään.

Vierailija
10/66 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin kerran yhdelle potilaalle 45mg kolmen tunnin aikana (30+15mg) ja hän oli vielä 10 tuntia sen jälkeen ihan tokkurainen ja poissaoleva. Itsekin sanoi että oli kauhea olo. Itse jos otan (lentomatkoille otan mukaan 15mg) puolikkaan nukun 6tuntia.

Vierailija
11/66 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjalt määrältä 50mg, mulle vaan määrätty 15mg paniikkihäiriööni..

Vierailija
12/66 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opmox 50mg vaikutus alkaa vasta n.2tunninpääst.ja seuraavana päivänä "aamuna"toimii vielä....4-6kpl. annoksel mistä pidän.. ; )

Vierailija
13/66 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 mg unettomuuteen. Otan heti 30 mg ja jos en sittenkään nuku, nin otan vielä 15. Eli otan toisinaan sen 50 mg. Ei sillä minua mitenkään tokkuraiseksi saa. Ihan ok olo. Sellainen normaali, sanoisin.

Annosta joutuu nostamaan. Tulee aika kun annosta ei voi enää nosta lääkärin ohjeella. Sitten nostetaan itse ja haetaan lääkkeitä usealta erilääkäriltä. Näin on syntynyt lääkeriippuvuus.

Vierailija
14/66 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 mg unettomuuteen. Otan heti 30 mg ja jos en sittenkään nuku, nin otan vielä 15. Eli otan toisinaan sen 50 mg. Ei sillä minua mitenkään tokkuraiseksi saa. Ihan ok olo. Sellainen normaali, sanoisin.

Annosta joutuu nostamaan. Tulee aika kun annosta ei voi enää nosta lääkärin ohjeella. Sitten nostetaan itse ja haetaan lääkkeitä usealta erilääkäriltä. Näin on syntynyt lääkeriippuvuus.

Mutta miksi väität että aina mentäisiin noston suuntaan? Voin kertoa, että mulla meni muutama vuosi sitten 3x50mg päivässä, että pystyin oleen toimintakykyinen.

Olen omasta halustani laskenut annostusta niin että tänä päivänä menee 45mg päivässä.

Olen tänäkin aamuna ottanut 7,5mg joka riittää.

Nukahtaisin varmaan 15mg tai ainakin 30mg uni tulis jo kyllä.

Vierailija
15/66 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koukkuun, että vierottaminen tapahtui sairaalassa ja päivässä sain jopa 50mg Diapamia+400mg Ketiapiinia ahdistukseen.

Mutta miksi väität että aina mentäisiin noston suuntaan? Voin kertoa, että mulla meni muutama vuosi sitten 3x50mg päivässä, että pystyin oleen toimintakykyinen.

Olen omasta halustani laskenut annostusta niin että tänä päivänä menee 45mg päivässä.

Olen tänäkin aamuna ottanut 7,5mg joka riittää.

Nukahtaisin varmaan 15mg tai ainakin 30mg uni tulis jo kyllä.

Vierailija
16/66 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koukkuun, että vierottaminen tapahtui sairaalassa ja päivässä sain jopa 50mg Diapamia+400mg Ketiapiinia ahdistukseen.

Vierailija
17/66 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50mg on unettomuuteen suositeltu annostus(koska se tekee tokkuraiseksi ja toimeettomaksi), kun taas ahdistukseen se 15mg ylöspäin ja vaikutusaika melko lyhyt joten ahdistuksiin voi hyvin olla se 3x15mg->.

Tosin huono unilääkkeenä kun tehot menevät melko nopeasti kun taas annostuksen nostaminen ei auta, ehkä vaihto toiseen vastaavaan tai johonkin vanhempaan väsyttävään lääkkeeseen, tai yhdistelmä.

Ei hyvä lääke siis unettomuuteen pelkästään, kun

uniongelmat eivät tahdo parantua eikä lääkekierre edes siihen auta, ehkä lievittää oireita ja pysyy työelämässä.

Vierailija
18/66 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista koskaan törmänneeni noin vahvaan annostukseen (olen somaattisella osastolla töissä, psykiatriassa saattaa tuota liikkuakin), eikä meidän lääkekaapista edes löydu tuota vahvuutta. 15 ja 30 mg löytyy..

Vierailija
19/66 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tajuttoman vahva ole itse saan 30mg 2 päivässä

Vierailija
20/66 |
27.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tajuttoman vahva ole itse saan 30mg 2 päivässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi