Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Opamox 50mg ihan tajutttoman vahva? Olen saanut masennukseen ja unettomuuteen

Vierailija
01.10.2011 |

Cipralexia ja Tenoxia. Viime syksynä lääkäri antoi myös Opamox 15mg-reseptin ahdistukseen ja unettomuuteen.

Opamoxia olen käyttänyt satunnaisesti kun uni ei kerta kaikkiaan tule.

Nyt kävin lääkärillä ja hän uusi reseptit. Onko mahdollisesti tullut virhe kun uusi Opamox on 50mg?

Vai miettikö lääkäri kertomani perusteella, että saatan sitä tarvita.

Olen varovainen kaikkien lääkkeiden suhteen ja jos tarve tulee niin otan nykyisestä Opamoxista korkeintaan puolikkaan. Taustallani on vakava masennus.

Mutta mitä mieltä olette Opamox 50mg:sta?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen istuvilteekin niillä saadaan nukkumaan, riippuu toleranssista. Ja tenoxia on 15mg määrättynä tuossa purkki ahdistuneisuuteen?! ½ tablettia 3-4 kertaa päivässä. Ikiwanhapurkki. taino 09. Ei se ole pelkkä nukahtamislääke tahi unilääke. Käytetäänhän klonatsepaamia epilepsiaan ja diatsepaamia lihaskramppeihin.

Vierailija
42/66 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrititkö itsemurhaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään olen muutaman vuoden saanut lääkäriltä 15 mg pillereitä.

Otan puolikkaita silloin tällöin ahdistukseen. Joskus hyvin harvoin otan kokonaisen.

Kun sain ensimmäisen reseptini kyseistä lääkettä, olin sen verran orastavan romahduksen partaalla, että muistan ottaneeni 3-4 pilleriä kerralla eikä se tehonnut yhtään. Varovaisena miehenä en kuitenkaan uskaltanut ottaa enempää kerralla, kun ohjeistuksessa lukee 0,5 -1 tarpeen mukaan.

Ajan mittaan jossain kohtaa alkoi tuo 3-4 kerralla tepsiä ja nykyään siis puolikaskin ja auttaa kivasti.

Mutta siis 50 mg on tullut monet kertaa napsittua ilman minkäänlaista tehoa. Onneksi nykyään 7,5 on jo ihan vaikuttava määrä ja olo ihan toinen kuin joskus.

Vierailija
44/66 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurilta unettomuuteen eron jälkeen 30mg opamoxia. Jos tuntuu, rttri uni tule, otan 1/4 tai puolikkaan. Enempää en tarvitse.

Vierailija
45/66 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itel oli joskus 16-vuotiaana reseptillä eka 15mg->30mg->50mg oxamin ja eihä niist mitää hyötyä ollu, tenoxin kanssa aina se että vaikka niit ottaa 10kpl mä vaa piristyn. Huono unilääke ja kova koukuttamaan. On paljon parempia vaihtoehtoja, turvallisempia sekä luonnollisempia. Tossa alla muutama ehdotus:

Joku pieni määrä mirtazapiiniä(voi lihottaa), ataraxia, melatoniini tai ketiapiini 25mg(puoletkin ehkä riittäis) vois olla aika jepa. Suosittelen juttelee lääkärin kanssa tuosta Atarax/Melatoniini setistä.

Oon kyl syöny näitä lääkkeitä nyt reilut kymmenen vuotta ja nyt ajetaan alas rivatrilliä, johon se sit lopulta meni seuraava ois ollu Xanor, mutta menin katkolle Buprenorfiinin (4-6mg I.V) takia, jossa alettii ajaa alas myös Rivaa ja pitäis olla homma ohi puolen vuoden päästä. Vaarallisia ovat bentsodiatsepiinit ja harvemmin noista apua on hoidetaan oiretta, muttei itse tautia. Lääkäreille vaan niin helppoa. Eivät tajua vaan pitää sitä sinä kertakuurina, vaan helpompi kirjottaa vaan lisää ja lisää vuositolkulla jopa kysytään haluatko isompaa annosta.

Parhaillaan/pahimmillaan mulla oli viittä eri bentsodiatsepiinia päällekkäin (järjetöntä) muistaakseni, 2(3)x10mg Diapam, 2x5mg Insomin , 2x20mg Tenox, 1mg Xanor ja 1mg Temesta.

Lähimuisti menny, toivottavasti palautuu kun on narkkaamatta ja saa alas nämä bentsot. Kumma kyllä, vaikea unettomuus on helpottanu iän myötä ja nyt se on lääkkeenä vaan 10mg Melatoniinia ja Ataraxia. aamul 3mg rivaa..

On tämä helvettiä, mutta päivä kerrallaan.

Vierailija
46/66 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai sitä pitää mennä nukkumaan otettuaan nukahtamislääkkeen, ei ne istuvilleen nukuta. Ja jos ihminen tarvii 50mg Opamoxia kolmasti päivässä lienee parasta tarkistaa muu lääkitys. ei tuommonen oikein voi olla kellään säännöllisessä käytössä pidempää aikaa, osastolla ehkä...

Vierailija
47/66 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini 6mg on yllättävän hyvä+15mg mirtazapin unettomuuteen...teho ei kuitenkaan heti tule.

Vierailija
48/66 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompa täälä melkoisia rauhottavien käyttäjiä.. Itse olen käyttänyt opamoxia (15mg) yli 20 vuotta ja aloitin neljänneksellä.. tätä nykyä menee yksi tai kaksi pilleriä päivässä, paniikkihäiriöön ja univaikeuksiin. Ja tuosta vielä et milloin alkaa vaikuttaa.. no vartissa. Herra jumala jos jollai kestää pariki tuntia... sillon taitaa syy olla jossain muualla. Mulla on vaikea-asteinen paniikkihäiriö diagnosoitu. Järkytyin suorastaan kun luin ketjua :O

Vierailija
49/66 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sitä lyhytaikaisesti käytössä, luulin että sitä määrätään vain kriisivaiheisiin ja viikoiksi (toivottavasti muistan nyt lääkkeen oikein ). Olin niin huonossa kunnossa etten saanut haettua lääkkeitä loppuneiden tilalle, sain hirveät vieroitusoireet ja jouduin lyhyeen psykoosiin (en pystynyt nukkumaan muutamaan vrk ja minulla oli omituisia ajatuksia). Se on ilmeisesti aika voimakkaan henkisen ja fyysisen riippuvuuden aiheuttavaa.

Vierailija
50/66 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvän makuisia kyllä :)

Yleensä se 30mg kolme kertaa päivässä riittää

Tuo 50mg on aika vahvaa

Yksilöllistä ja tapauskohtaista

Keskustele lääkärin kanssa asiasta

Vierailija
51/66 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh huh kirjoitti:

ompa täälä melkoisia rauhottavien käyttäjiä.. Itse olen käyttänyt opamoxia (15mg) yli 20 vuotta ja aloitin neljänneksellä.. tätä nykyä menee yksi tai kaksi pilleriä päivässä, paniikkihäiriöön ja univaikeuksiin. Ja tuosta vielä et milloin alkaa vaikuttaa.. no vartissa. Herra jumala jos jollai kestää pariki tuntia... sillon taitaa syy olla jossain muualla. Mulla on vaikea-asteinen paniikkihäiriö diagnosoitu. Järkytyin suorastaan kun luin ketjua :O

Itse olen käyttänyt opamoxia vaikka kuin monesti ahdistuksen hoitoon, joka varsinkin keväisin tuntuu uusiutuvan. Kyllä siinä saattaa se 30min - 2h kestää, että vaikuttaa. Koska opamox imeytyy niin hitaasti, että huippupitoisuus saavutetaan veressä vasta siinä noin 2 tunnin kohdalla. Varmasti myöskin asiaan vaikuttaa, että ottaako pillerin kokonaisena ja tyhjään mahaan, vai pureskeleeko pienemmäksi suussa ennen nielaisua yms yms. :) 

Vierailija
52/66 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Tenox jo sinänsä väsytä aika voimakkaasti? Jos siihen päälle vielä 50mg Opamox, niin huh huh... Onkohan ihan homma hanskassa tolla lääkärillä, ehkä voi olla, mutta herää vähän kysymys kuitenkin....

Vierailija
53/66 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 30 mg vahvuista Opamoxia. Suurin kerta-annokseni on ollut 8 nappia, kun on ollut erittäin jännittävä luento pidettävänä.

Vierailija
54/66 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli otettua 15mg x 8 tuossa ja aika tokkurassa unta tulee vrmasti hyvi..

Vierailija
55/66 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toleranssia ei ole on 50 mg Opamox osastolla nuijanukutus. Seuraava päivä on myös tokkurainen.

Vierailija
56/66 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne määrää ainakaan unettomuuteen enää muuta kun jotain mirtaa tai ketipinoria, sun muuta paskaa.

Vierailija
57/66 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva on ja koukuttava.

Ja muka hyvä yksityislääkäri!

Vierailija
58/66 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite nappsin15mg aluksi 9 ja 6-7 pääst 10 lisää ja vähävjeesannu 😃😃 ytvaa kaljalle mii eikököc jeesaa

Vierailija
59/66 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä, kokenut ja arvostettu yksityslääkäri.

ap

No tuon kyllä kyseenalaistan. Bentsodiatsdpiinit, joihin Opamox kuuluu, eivät missään tapauksessa ole käypä ja ensisijainen hoitomasennukseen ja unettomuuteen.

Toleranssi kasvaa nopeasti ja vaikuttava annos samoin.

Bentsokoukusta irti pyristeleminen on oma taistelunsa. Kaikki eivät siihen pysty, vaan tulee paniikkihäiriön oireet.

Kuka itseään ja potilastaan kunnioittava lääkäri vielä kirjoittaa bentsoja!?

Vierailija
60/66 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 30 mg vahvuista Opamoxia. Suurin kerta-annokseni on ollut 8 nappia, kun on ollut erittäin jännittävä luento pidettävänä.

Luulis että jo huomasi puheesta tuon määrän. Propral vois olla parempi esiintymisjännityksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi