Onko Opamox 50mg ihan tajutttoman vahva? Olen saanut masennukseen ja unettomuuteen
Cipralexia ja Tenoxia. Viime syksynä lääkäri antoi myös Opamox 15mg-reseptin ahdistukseen ja unettomuuteen.
Opamoxia olen käyttänyt satunnaisesti kun uni ei kerta kaikkiaan tule.
Nyt kävin lääkärillä ja hän uusi reseptit. Onko mahdollisesti tullut virhe kun uusi Opamox on 50mg?
Vai miettikö lääkäri kertomani perusteella, että saatan sitä tarvita.
Olen varovainen kaikkien lääkkeiden suhteen ja jos tarve tulee niin otan nykyisestä Opamoxista korkeintaan puolikkaan. Taustallani on vakava masennus.
Mutta mitä mieltä olette Opamox 50mg:sta?
Kommentit (66)
ei se tajuttoman vahva ole itse saan 30mg 2 päivässä
Mä olen syönyt Tenox 20 mg 1 tabu + Opamox 15 mg tabu / päivä jo varmaan yli 5 vuotta. Minkähänlaiset vieroitusoireet mulle tulee? Nyt on elämäntilanne rauhoittunut sen verran että olen "jopa" unohtanut ottaa tuon Opamoxin :D
Olisi kiva tietää miten Diapam auttaa vieroitusoireisiin kun sehän on saman tyyppistä kun Opamox.. o.O
No voi paska mää sanon, mä kun ihan kuvittelin et saan itteni henkiltä opamoxeil jos tarvis on, mutta jos 60 kpl tapui ei vie henkee, niin eihän tästä tuu mitään. 150mg ei taida si tuntu yhtikäs missää...ja saisin aika kaua säästää et saisin ton 60 kpl saati yli tuon määrä. Hitto. :/ No, tuleepahan nukuttua si ees sikeesti tää yö, kun ei muuta ole odotettavissa. -.-
Minä olen myös saanut 50 millistä opamoxia satunnaiseen tarpeeseen. Ohje 1/2 osa tablettia tarvittaessa, mutta jopa neljäsosa riittää saamaan unesta kiinni, kun jostain syystä elimistö ei millään rentoudu esimerkiksi liiallisen kahvinjuonnin tai muun vireystilan tai stressin vuoksi.En ole huomannut riippuvuutta harvoin käytettäessä. Yksi 30 kpl:een purkki riittää 2-3 vuodeksi.
Ei se mikään isomäärä ole, Itse aloitin 15mg tabuilla joilla ei ollut minkäänlaista vaikutusta nyt olen puoli vuotta napsinu 30mg ja välillä tuntuu etten saan nukutuks niiläkään.
En tiedä mikä ton tavallinen annos on, mutta mulle lääkäri määräs juuri noita opamox 50 mg tabletteja kun tenox 20 ei tehonnut. En käytä unilääkkeitä säännöllisesti, mutta kai toleranssin lisäksi ihan henkilökohtaisiakin eroja on.
Niin se teho. Kyllä se jotenkin toimii, pitää vaan ottaa pari kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa. Ei se sittenkään juuri väsytä, mutta kun petiin asettuu, ei sitä nukahtamista kovin kauan tarvi odottaa. Ihan ok lääke unensaantiin, jos tasan tietää millon menee nukkumaan. En tiedä kuin toimii esim ahdistukseen kun ei ole sellaista vaivaa. Pienempi määrä, esim. puoli tablettia ei mulla kyllä tee yhtään mitään.
15 mg unettomuuteen. Otan heti 30 mg ja jos en sittenkään nuku, nin otan vielä 15. Eli otan toisinaan sen 50 mg. Ei sillä minua mitenkään tokkuraiseksi saa. Ihan ok olo. Sellainen normaali, sanoisin.
30 + 15 on tietenkin 45 eli sen otan, jos en saa unta.
on kyllä mentävä heti yrittämään sitä nukkumista. Muuten menee paras nukuttava teho ohi. Tunnissa ohi jo. (Ylipäätään olen todennut, että vaikutus kestää mulla 6 tuntia.)
Milläs tavalla se ulkomaalaisuus vaikuttaa asiaan? Eiköhän nuo numerot ole kuitenkin ihan samat maassa kuin maassa.
Lääkärin ei pitäisi määrätä tuota luokkaa muutosta lääkkeisiisi perustelematta sitä sinulle. Luulen että on tosiaan tullut ihan ajatusvirhe, 15 ja 50 menee helposti sekaisin. Lisäisin että varsinkin jos on ulkomaalainen lääkäri....
Piti siis tähän vastata, mutta menikin edellinen ilman lainausta. Siis: Milläs tavalla se ulkomaalaisuus vaikuttaa asiaan? Eiköhän nuo numerot ole kuitenkin ihan samat maassa kuin maassa.
Olen kantanut kassissa pniikin takia varmuudeksi lämmittämässä Opamox 15mg pillereitä vuosia, mutten koskaan käyttänyt ennen tätä vuotta. Joskus otan NELJÄNNEKSEN MURUSEN 15mg:n tabusta ja muutaman tunnin päästä alkaa ihanasti väsyttää ja jos nukun vain 8 tuntia, niin koko seuraavan päivän on raukea olo. Tosi väsynyt, mutta joteskin mukava kuitenkin.
Eli halvalla pääsee ...ainakin vielä. No, eihän näitä ole tarkoitus ruveta käyttämään vallan paljon.
HYPOMANIAEPÄILY ON TÄSSÄ MENEILLÄÄN, joten ehkä joku tasoittava vois tosiaan olla paikallaan, kun pieni annos rauhoittavaakin auttaa kestämään paljon paremmin kaikenlaista.
VARMASTI KOUKUTTAA!
Mielialalääkkeenä kans ollut vuosia Cipramil ja viimeks Cymbalta 60mg.
TÄSSÄHÄN IHAN HERÄÄ UTELIAISUUS, että miltä tuntuis 50mg kerralla, kun se olis melkein kymmenkertainen annos tähän nykyiseen tasoon verrattuna :D
Mies syö purkillisen (30 kpl) 15mg Opamoxia parissa päivässä,eikä kuulemma tunnu missään.Kuitenkin innolla aina odottaa että millon niitä taas saa,ja suuttuu kun väitän riippuvaiseksi.Mistä on kyse?Alkoa ei käytä,mutta jtkv ahdistunut.
Kannattaisi vaihtaa lääkkeet neurolepteihin, ovat tehokkaampia masennuksen hoidossa ja sivuvaikutukset vähäisiä. Ihmettelen, miksei lääkärisi ole niitä ylipäätään määrännyt.
Yrittäisikö sinua lääkekoukkuun, siinä lekurin tulot saa mukavaa lisää taas.
Itsellä auttoi
-runsas liikunta
-ruokavalion muutos
-hidastaminen ja sitä kautta asioiden miettiminen->menivät täysin uusiksi
...lääkkeet jäivät, kokonaan. Niin ja uni palasi tietysti, mahtavaa.
No tottakai sitä pitää mennä nukkumaan otettuaan nukahtamislääkkeen, ei ne istuvilleen nukuta. Ja jos ihminen tarvii 50mg Opamoxia kolmasti päivässä lienee parasta tarkistaa muu lääkitys. ei tuommonen oikein voi olla kellään säännöllisessä käytössä pidempää aikaa, osastolla ehkä...
Oksatsepaamii on aika heikko rauhottava, enää toimaa vaa rivatril tai xanori, ja tosta rivatrillista oon tosiaa eroon yrittäny päästä ja se on kokonaan vihdoin pois n. 5kk päästä.
Mä oon syöny 36mg rivatrilliä, 1.2litraa jaloviinaa, buprenorfiinia joku 3-4mg. Pystyssä pysyin ja niin edespäi, tietyst siit sekasin menee, muttta siinä vaiheessa oli toleranssit niin katossa joka aineeseen. Mulla oli toi setti lääkkeitä ja olin avolla. Siihen surmontil ja muistaakseni joku masennuslääke ym. kolmea muuta. Ihan järjetön määrä lääkkeitä, enkä enää alkais syömään tota settiä. Mutta elämäntilanne eri, ja bentsoriippuvuus todettu, myös opiaattiriippuvuus, monipäihderiippuvuus ja alkoholiriippuvuus. Olin ihan eri elämäntilanteessa, ei sillon oikein mikään merkannut mitään.
ei se tajuttoman vahva ole itse saan 30mg 2 päivässä